Fietskar,welke???

25-05-2010 14:39 16 berichten
Eigenlijk wilde ik de titel beginnen met HELP!!! Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik kom ze tegen in alle soorten en maten, van 200 euro tot 900 euro. Moet ik nu veel geld uitgeven voor de beste of is een goedkope ook goed genoeg?

Het belangrijkste vind ik stabiliteit, maar niet al te zwaar,veiligheid en makkelijk op te bergen (wij wonen niet zo groot). Als de kar daarnaast nog een redelijke prijs heeft, is het mooi meegenomen. En is het wat om zo'n fietskar via MP te kopen of is het veiliger om een nieuwe aan te schaffen?

De kar zal niet al te intensief gebruikt worden, van school naar huis (ongeveer 10 minuten heen, 10 minuten terug, naar de speeltuin en soms een blokje om fietsen)

Wie helpt mij de bomen weer door het bos te zien zodat ik lekker met mijn dochtertjes kan fietsen?

N.B. Er zal wel eens eerder een topic met hetzelfde onderwerp zijn geweest. Ik heb hem niet kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 jaar geleden een fietskar gekocht via Marktplaats.

Van tevoren had ik ook even goed onderzoek gedaan en kwam uit op de Kidcar of de Dolphin. Dat zijn 2 duurdere, maar erg goede merken. We hebben ook wel gekeken naar goedkopere merken, maar daar was altijd wel wat aan; of te lomp, of niet wendbaar genoeg, of niet makkelijk af te koppelen etc.

Onze Kidcar was nieuw iets van 600 euro en wij hebben hem, zgan voor 200 euro gekocht. De plastic 'haartjes' zaten nog op de banden, dus er was heel weinig mee gereden.

Verder moet ik zeggen dat de fietskar wel veel ruimte inneemt in je schuur/garage. Gelukkig hebben wij een garage en past het prima.
Waarom wil je per sé een fietskar? Ik heb het destijds ook overwogen, maar ik heb toch voor een fietsstoeltje gekozen. Toen mijn dochter nog niet kon lopen, had ik de buggy achterop hangen. Wij hadden inderdaad geen plek voor een fietskar, ik woon in de stad en wilde geen kar achter de fiets die ik ook niet kan zien. Nu zit ze voor op en kletsen we volop tijdens het fietsen. Ik vind het oergezellig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Niet doen joh...stomme burgerlijke ondingen
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Goudkever, is de Kidcar ook makkelijk in te klappen? Wij hebben helaas geen garage/schuur dus moet hem echt iedere dag in- en uitklappen.

Belle73, ik heb 2 dochters. Eentje van bijna 4 en eentje van 1,5 jaar. Het wordt voor mij echt te zwaar om er eentje voor en eentje achterop te hebben. De jongste wordt eigenlijk al te klein om voorop te zitten, vandaar mijn vraag voor de fietskar.
quote:sprokkelientje schreef op 25 mei 2010 @ 15:13:

Niet doen joh...stomme burgerlijke ondingen Haha, misschien wel burgerlijke ondingen maar in sommige gevallen wel handig.
Dan kan ik het me voorstellen, met 2 kinderen. Ik ken wel iemand met een tweeling die 2 zitjes achter elkaar achter op heeft. Daar zijn jouw kinderen te jong voor, denk ik. Ik zou je in ieder geval de Gazelle afraden. Die is weliswaar in te klappen, maar is kennelijk onveilig. Ik weet niet waar je woont, maar in Eindhoven zit een kinder fiets winkel, misschien kan je daar eens langs om je te orïenteren. Verder zie ik ze regelmatig bij de Hema, maar die zijn niet in de klappen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of onze fietskar in te klappen is. Ik weet wel dat de nieuwere Kidcar fietskarren wel in te klappen is.

Vergis je niet dat 2 kinderen in een fietskar trekken ook zwaar is, de fietskar weegt ook aardig wat.

Wij hebben de fietskar aangeschaft toen onze zoon een half jaar was. Die zomer hebben we heel wat fietstochten gemaakt met hem. Heerlijk. Kleedje erin, wat te eten en drinken, en fietsen maar.
Ja, de nieuwste Kidcar heeft zo´n aluminium bak.

Soms ben ik inderdaad wel bang dat 2 kinderen in een fietskar trekken net zo zwaar is als 2 kinderen op de fiets meenemen en dat ik toch voor dit laatste zal kiezen omdat het zo enorm in tijd scheelt.

Pffff vind het wel moeilijk allemaal, maar ik moet toch wat, mijn oudste gaat in augustus naar school en ze is nog echt te jong om zelf op de fiets te gaan.

ik zag toevallig ook de zigo staan. Dan zitten de kinderen niet achterop, maar voorop. Dit lijkt mij toch handiger, maar ze zijn zo duur. Iemand toevallig ervaringen met de Zigo?
Waarom dan niet een bakfiets?
quote:njb schreef op 25 mei 2010 @ 16:24:

Waarom dan niet een bakfiets?

Ik heb daar geen plek voor jammer genoeg, anders waren al mijn problemen in 1x opgelost

Ik vind het eerlijk gezegd heel eng, zo´n fietskar. Ik zie mijn kinderen niet, ben bang dat er zomaar allemaal auto´s tegen mijn kinderen oprijden, dat de fietskar loslaat en dat ik zomaar verder fiets terwijl ik mijn kinderen zomaar achterlaat op straat (over dit laatste heb ik gisternacht nog gedroomd, compleet met politie die mij op de bon slingerde omdat ik mijn kinderen onbewaakt achterliet ). Helaas zie ik op korte termijn geen andere oplossing dan een fietskar.
En ik lees helaas ook geen echte positieve reacties die mij over de streep trekken om toch voor een fietskar te kiezen...
Hoi!

Ik ben heel enthousiast over de fietskar. Compugirl zit droog bij regen en kan in slaap vallen wanneer ze maar wil! En dan hoef ik daar dus niet voor naar huis.

We hebben een Nordic Cab met kunststof bak. Ik raad je aan om naar een winkel te gaan die er veel heeft staan en dan kijken wat je aanspreekt, welke grootte, zwaar/licht en kunststof bak of niet.

Bij ons staat ie in de tuin met een constructie erover zodat hij droog blijft, zelf gemaakt.

We kunnen er goed boodschappen in vervoeren, dat is ook superhandig.

Succes bij je keuze!
geen ervaring met kinderen in een fietskar, wel met een hond, maar dat is ook zwaar hoor. Zo'n kar weegt al iets van 15-20 kg en daar komt het gewicht van je kind bij. Misschien eerst ergens een proefritje maken om te kijken of het bevalt?
Ik zeg bakfiets!

Gazelle Cabby bv, de kinderen zitten voor je, het is veiliger dan zo'n aanhanger en het fietst 10x lichter.
De bak van de cabby kan trouwens helemaal ingeklapt worden, op een zeer makkelijke manier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven