Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Hallo allemaal,

@ Charmant: ik ben nu zwanger van de tweede en ook ik ben onzekerder dan de eerste keer. Terwijl toen ik zwanger was van mijn dochter een miskraam daarvoor had gehad, en je misschien zou denken dat ik des te banger zou zijn. Niet dus, op de een of andere manier was ik heel zeker van mijn zaak. Voelde me ook heel anders dan die allereerste zwangerschap en dacht ook: ik zal toch niet zo'n pech hebben dat het twee keer misgaat. I don't know, was gewoon heel zeker dat het goed zat. Heb ik nu dus veel minder... Nu heb ik dus zo'n ' doemgevoel' van 'we hebben het zo goed nu, gezond en (meestal) makkelijk kind' (klinkt onwijs kwijl, maar zo voelt het dus wel), stel dat het misgaat of op een andere manier minder is... Ik kan het niet zo goed omschrijven misschien, deze onzekerheid, maar ik heb dat wel met meer dingen in mijn leven... Dat het TE goed gaat, zo van ' wanneer komt het onheil' ? Maar goed, het is verder op niks gebaseerd, dus ik probeer me er niet te druk om te maken. Wat betreft sporten, vakanties e.d. zoals jij schrijft: dat heb ik dus niet. Dat doe ik gewoon, niet meer of minder dan de vorige keer...

Ik zal blij zijn als we de nekplooimeting hebben gehad a.s. woensdag en dat we dan (duim, duim ofcourse) en supermooie uitslag (lees: kansberekening) hebben!

Wat betreft het geslacht: dat willen we niet weten. Vorige keer wisten we het ook niet en dat beviel prima. Hoewel we ons wel een ' probleem' op de hals halen, wat betreft namen. De jongensnaam staat nl. al vast (want hebben we nog van de vorige keer, is al jaaaaaaaren favoriet), maar de meisjesnaam is flink moeilijk. Niks heeft de doorslag (bij onze dochter hadden we die ook al jaaaaaren )... Dussss, als we nou het geslacht van te voren zouden weten en het zou een jongetje zijn, dan zou dat een hoop gepieker schelen over meisjesnamen... Maar goed... Luxe probleem zeg maar. Weet iemand hier al namen?? (en heeft misschien nog suggesties voor een eventuele tweede dochter voor ons???) :-)

Wie heeft het eigenlijk al op het werk verteld? Ik niet, wil het volgende week gaan doen, als ik terug ben van New York... Vind het best eng en spannend. Je bent toch weer een aardige tijd uit de running (ook nog voor de 2e keer in twee jaar) en wie weet hoe mijn collega's hierop reageren...

@ Moon: je had het over de vorm van de buik enzo? Nou, volgens mij ga ik dit keer (in tegenstelling tot de vorige keer) ook de breedte in. Aaargh! Bij mijn dochter droeg ik mooi van voren, maar nu zit het toch aardig op de heupen. Iets minder flatteus, al zeg ik het zelf. Ik zie wel waar het naar toe gaat.

Wil wel wat gaan sporten om niet helemaal als zeekoe te eindigen straks. Iemand nog suggesties welke sporten je goed kunt oppakken als zwangere?

Nou, donderdag vliegen we naar New York, lekker shoppen (ben nu al op internet zaken met positiekleding aan het opzoeken, wie weet helpt dit bij mijn ' kleding issue' ) en sight seeing. ik hoop woensdag nog op het forum te komen met een (hoop, hoop, hoop) een heeeele mooie uitslag van de combitest. Duimen jullie voor me?
@Valdispert: Naar New York, wat heerlijk! Mijn favoriete stad ter wereld, ben erg jaloers

Ik duim alvast voor een goede uitslag van de combitest!

Zelf krijg ik mijn nekplooimeting op 1 november, vind het toch wel heel eng...

@Carlijn: succes met de echo donderdag! Ik was vorige week ook zo blij en opgelucht om leven te zien en te horen...

@Moon78: ik groei aan alle kanten, maar ik kan het wel gebruiken. Voordat ik zwanger was, was ik aan de lichte kant dus het is (nu nog...) welkom.

Maar het meeste is toch op mijn buik en borsten gaan zitten.

Mijn vriend en ik hebben besloten dat we bij de derde echo, op 19 december, willen weten of het een jongetje of meisje is. De verrassing zal dan niet kleiner zijn dan als we wachten tot na de bevalling, denk ik. Het is ook wel prettig om bij het inrichten van de babykamer en dat soort dingen niet alleen voor sekseneutrale dingen te gaan.

En voor de namen is het natuurlijk ook wel praktisch. Ik heb juist problemen met een jongensnaam, ze zijn het allemaal net niet. Voor een meisje heb ik zo wel tien namen die in aanmerking zouden kunnen komen. Het zou dus een hoop hoofdbrekens schelen als het een meisje blijkt te zijn. En als het een jongetje is, moeten we nog even ons best doen voor een naam...
Ha meiden, ben ik ook weer even. Heb wat mindere dagen achter de rug. Ging vrijdag lekker sushi eten want ik had gelezen dat dat mag mits het vers is. Nu zit er een heel lekker Sushi restaurant hier en ik vroeg nog: is het echt vers want ik ben zwanger/ Antwoord was ja en we hebben heerlijk gegeten, maar zaterdag voelde me ineens niet lekker. En toen ging ik bedenken dat tonijn op Aruba iedere dag vers gevangen maar zalm.....bij mijn weten zwemt dat hier niet Dus stress en me nog slechter voelen. Komt ook bij dat we vrijdag veel te laat gingen eten en daarna een uur zaten te wachten tot het klaar was, dus het viel denk ik sowieso niet zo goed. Ik baalde zo van mezelf dat ik het gegeten had, niet normaal meer. Vandaag voel ik me weer beter en weer normaal zwanger: moe, misselijk etc. Had ik vorige week niet verteld dat vermoeidheid minder werd? Nou, hij is terug!!

Iemand vroeg hoe het zit met 2e/3e etc moeders: ik ben in verwachting van nummer 3 en moet zeggen dat ik het een stuk minder charmant vind dan bij nr 1. Toen zag je met 7 maanden een glooiende buik, bij de 2e was dat al veel eerder zo en nu is mijn taille al helemaal verdwenen! Het opgeblazene van een paar weken geleden is wel gelukkig, lijkt of mijn darmen wat rust gevonden hebben op hun nieuwe plek binnenin.

Ik zal ook blij zijn als ik de NPM gehad heb. ben er aan de ene kant zenuwachtig voor, maar probeer er nu ook niet teveel aan te denken. Ik probeer te genieten van nu en leef van week naar week. Zal ook blij zijn als we allemaal veilig en wel in trimester 2 belanden!!

Bowie
@Moon: wat een lekker weekendje weg !! Ben jaloers....

@Carlijn: ik heb ook donderdag de echo. Ik duim voor jou, duim jij voor mij?

@Valdispert: wauw, NY, heel veel plezier en geniet van het shoppen!

@Bowie: oei, jij zult niet gauw weer sushi eten denk ik! Neem maar het zekere voor het onzekere, alhoewel je waarschijnlijk gewoon een virusje te pakken had.

Ik wil heel graag weten wat het wordt. De vorige keer is het bij 4 echo's niet te zien geweest, grrr. Het bleek dat dochterlief de navelstreng tussen de benen had. Wel had 1 echoscopiste gezegd dat het waarschijnlijk een meisje was, dus daar hebben we ons toch op ingesteld.

Zo, en nu een dutje doen samen met dochter, heerlijk even bijkomen!
Grappig om te lezen dat er meer meiden zijn die toch ook het geslacht wel willen weten. Ik merk soms dat mensen daar vrij afkeurend op reageren ("Vind je dat niet jammer?" of "Zou je dat nou wel doen?"). Mogen we toch zelf weten?

Mijn vriendin is gynaecoloog in de VS, en daar is het de normaalste zaak van de wereld om te zeggen "Ik ben zwanger van een jongen/meisje" (Amerikanen hebben dan overigens wel de neiging om dat in het Engels te zeggen... ). 't Is dus misschien maar net wat je gewend bent. Ik vind het idee in ieder geval steeds leuker worden!
Hey, wij willen ook wel graag het geslacht weten... althans: mij maakt het niet zoveel uit, maar m'n man wil het wel en bij m'n dochter wisten we het ook vantevoren. We hadden voor de 20-weken-echo de namen al bedacht en ik vond het wel gezellig om de laatste 20 weken al over haar te kunnen praten als onze '...'. Het was wel gek geweest als een vriendin bv. (er waren er 3 tegelijk zwanger met mij) voor ons een meisje had gekregen met dezelfde naam... dan hadden we 'm gevoelsmatig denk ik niet meer kunnen veranderen.

Enne... die Amerikanen (en Zuid-Europeanen ook trouwens) zeggen dan ook nog vaak erbij: 'het wordt een meisje/jongen en hij/zij heet: .... '. Dat hebben wij dan weer niet gedaan en we hebben trouwens voor de rest van de wereld het geslacht wel geheim gehouden (wat mijn moeder volgens mij een rotstreek vond, haha)
@ Plevier, ik ga zeker voor ons duimen! Kan niet wachten, nog 2 nachtjes...

Wij willen het geslacht niet weten, ik zou het wel willen, maar wil niet dat de 'buitenwereld' het weet en aangezien ik bang ben dat ik het dan toch niet voor me kan houden, neem ik mezelf maar in bescherming door het af te wachten. Maar ik denk dat ik zelf met de 20-wkn echo zeker die hele echo afspeur...haha op zoek naar een piemeltje of niet!!!

Namen is ook nog absoluut niet makkelijk. We hadden altijd wel 2 namen, maar nu het in ene echt aan de orde komt, zijn we allebei niet meer zo heel enthousiast over die namen...Eerst maar even kijken of er nog iets leukers te vinden is! Was normaal niet zo sterk in namen onthouden als ik werd voorgesteld aan iemand, maar nu luister ik aandachtig!!
Hallo allemaal,

Spannend, donderdag de vlokkentest! Ik begin wel een beetje zenuwachtig te worden, al weet ik van de vorige keer dat de ingreep zelf niet zoveel voorstelt.

Verder gaat het goed met me, voel me eigenlijk nog steeds niet heel erg zwanger, op een gezwollen buikje en borsten cup E (!) na....

Wij willen wel graag weten of het een jongetje of een meisje is, de vorige keren wisten we dat ook. Met de tweeling wist iedereen in onze omgeving het ook. Ik denk zelf dat we weer een jongetje krijgen, gewoon een voorgevoel. Maar over twee weken weten we het echt, met de vlokkentest wordt ook het geslacht bepaald en je kunt aangeven of je het wilt weten of niet.

Wij hebben al een meisjesnaam, maar een jongensnaam vind ik heel moeilijk. Daarbij komt dat mijn man uit Turkije komt, en we een naam willen die voor allebei de talen goed uit te spreken is.

Carlijn en Plevier: wat toevallig dat we donderdag alledrie onze spruit weer op het scherm mogen bewonderen! Jullie ook veel succes en plezier.
Hai meiden,

gaan jullie ook voor mij duimen???Ik moet morgen om kwart voor 11 een echo en ik ben al best wel een beetje zenuwachtig!Ik heb gelukkig afgelopen dagen wel wat afleiding gehad door het weekendje weg en vanmorgen had ik een vriendin en kennis op bezoek dus de morgen was ook zo om.Vanmiddag maar met dochter naar de speeltuin geweest en net gegeten.Vanavond moet ik een vriendin knippen met haar man dus vanavond is ook alweer zo om.Ik heb vannacht ook al best wel slecht geslapen.Als het eerst maar morgen is.Door de verhalen hier van Merder en Puck ben ik toch een beetje bang geworden dat het niet goed zal zijn.

Ik duim in elk geval wel voor alle donderdag echo's.Laten jullie het wel allemaal meteen weten?

Bowie:Ik dacht dus ook dat je geen sushi mocht eten tot leeuwedraak het zei (het was toch leeuwedraak???).Ik lust het niet maar ik vind dat toch geen verantwoord iets om te eten als je zwanger bent.Het is tenslotte toch rauw en je weet nooit hoe het proces ervan verloopt.En balen dat je weer zo beroerd en moe bent.Ik ben blij dat ik niet misselijk ben.

Die kennis die vanmorgen bij mij op visite was is op 5 juni uitgerekend.Die is dus ook nog maar pas zwanger.Ik moest zo op mn tong bijten om niks te zeggen.Als het goed is zie ik haar donderdag met sporten en dan ga ik het haar vertellen.

Het reisbureau belde gister ook voor onze voorboeking voor de vakantie voor volgend jaar.We waren afgelopen jaar in Spanje geweest in een tent van Happy Camp (via Vrij Uit) en die lag op zo'n superplek op de camping en we hebben daar zo'n enorme mooie vakantie gehad dat we toen we terug kwamen meteen voor volgend jaar hebben geboekt.Het was dan wel een voorboeking en we moesten wachten tot het bevestigd zou worden en dat is nu het geval.Hij staat nu in optie tot 29 dec.Voor die tijd moeten we beslissen.We zouden dan met de auto gaan.Maar nu ben ik dus zwanger en gaan we niet.Ik wil toch even afwachten tot 13 weken met afzeggen omdat dan de grootste kans op een miskraam verstreken is.Want als het wel misgaat dan gaan we wel.Maar het is dus nog geen 1000 euro voor twee weken.15 dagen en 14 nachten.Helemaal niet duur dus maar om nou met een heel klein babietje zover weg te gaan....dat zie ik dus niet zitten.Want stel dat ik twee weken over zou lopen dan zou het kindje nog geen 4 weken zijn en om daar dan in twee dagen 1600 km mee te rijden........Niet zo'n goed plan dus.Dus ik denk dat het volgend jaar een dagje speeltuin enzo gaat worden.Gelukkig woont mijn vriendin die ook zwanger is heeeel erg dichtbij dus kunnen we samen thuis zijn.

Ik ga nog ff een uurtje liggen voordat ik naar mn vriendin ga.Anders knip ik straks nog mis hahaha.

Jullie horen het trouwens morgen wel van me hoe het is afgelopen.

Groetjes moon
hi,

Heb vandaag een heerlijke dag ( niet misselijk/moe) in het zonnetje gehad!

En jongetje/meisje, ik weet nog niet of ik het wil weten! Vorige keer wilde ik het echt niet weten, en nu wil vriend het niet, maar ik weet het nog niet hoor.. Denk dat we het een verrassing laten.

Het is wel zo dat iedereen-echt iedereen aan wie we vertellen dat we een baby krijgen deze keer meteen zegt dat we vast een heel lief meisje gaan krijgen!

Zou ik wel leuk vinden, eerst een zoon en dan een dochter, maar twee zoons vind ik ook wel stoer! Nou, het is in ieder geval nog zo'n 7 maanden wachten!

Charmant
Hoi Meiden,

Allereerst sterkte voor de meiden waarmee het allemaal niet goed gaat :( Een hele grote digitale knuffel voor jullie!

Ik ben even niet online geweest omdat ik de hele tijd ontzettend misselijk ben en hondsmoe. Ik heb wel alles meegelezen,dus ben op de hoogte van iedereen zijn verhalen ;)

Ik heb gisteren de eerste echo gehad en jawel een kloppend hartje! Ik was echt heel erg blij en opgelucht,omdat ik mij in mijn hoofd gehaald had dat het niet goed zat. Gelukkig is alles goed en is de officiele datum nu 23 mei geworden.

@ regina, wil je mijn datum aanpassen naar 23 mei en bij opmerkingen zetten dat ik 14 november naar de VK ga? Dank je wel.

Afgelopen weekend zijn mijn man en ik een weekendje weg geweest om onze eerste trouwdag te vieren. Het was erg geslaagd, ondanks dat ik om de paar uur even moest gaan liggen. Ben op dit moment wel heel erg verkouden, meer meiden die dat hebben?

Wij willen geen NP of combinatietest laten doen, ook willen we het geslacht niet weten. Dat laatste vooral omdat we ons dan toch zullen verspreken ;)

Gefeliciteerd trouwens voor alle meiden die de eerste leventekenen hebben gezien!!

Succes gewenst aan iedereen die morgen een echo hebben!

Nou ik ga weer even liggen en mandarijntjes eten (goeie tip,dank ;))

Veel liefs van mij
Hoi meiden,

Ik ben vanmiddag bij de gyn geweest voor echo en bloed prikken. Mijn HCG is gelukkig aan het dalen en daarmee neemt de kans af dat ik geopereerd moet worden. Ik moet wekelijks terugkomen totdat mn HCG weer 0 is. Dit geeft goede hoop om daarna een nieuwe start te kunnen maken.

Ik vind het best moeilijk om jullie 'zwangere' verhalen te lezen en mezelf nog steeds zwanger te voelen.

Regina, wil je me aub uit het overzicht halen?

Ik hoop deze periode snel af te kunnen sluiten en hopelijk voor mei nog eens bij jullie in te breken met goed nieuws.

Liefs Bep
Hoi hoi,

Ik was er even niet, want ik heb het megadruk en ben ontzettend moe. Neem me niet kwalijk.

Ik moet nu dringend weer aan de studie, maar als het volgende week herfstvakantie is dan maak ik even tijd om weer helemaal bij te lezen en te reageren.

Ik zie dat het gezellig druk is geworden. Wat een vruchtbare maand is augustus dan! Gelukkig maar. Iedereen welkom en tot gauw.

Liefs, Utah.
Hai meiden,

Ook van mijn kant gelukkig heel goed nieuws!!!!

Ik heb het hartje zien kloppen! Ik was zo blij toen ik dat zag!Er kwam echt een diepe zucht uit mn mond.Ben nu 6wk +6dgn.Dus zeg maar 7 weken.Dat is dus een week korter als dat ik dacht en ik kom dan dus eigenlijk als het goed is op 6 juni uit.Maar ik vind het hier nou juist zo gezellig.Jullie vinden het wel goed toch als ik hier mee blijf schrijven?

@Regina:Zou jij in de tabel kunnen zetten dat ik dus als het goed is 6 juni uitgerekend ben en dat ik 26 nov weer naar de gyn moet voor de termijnecho?Dan kunnen we zien of het 6 juni blijft of dat het misschien toch eerder wordt.

@Bep:Ik ben erg blij voor je dat je waarschijnlijk niet geopereerd hoeft te worden maar ik vind het nog steeds gewoon heel erg voor je.Ik hoop dat je alles snel achter de rug hebt en dat je (als jullie eraan toe zijn) weer snel zwanger mag worden en dat het dan goed gaat.

Melissa:Jij ook gefeliciteerd met de goede echo.Pak van je hart hè?Zag dat je een dagje eerder gezet bent.Spannend allemaal hoor.

Ik heb het net tegen mn ouders en schoonmoeder verteld!Mn schoonvader is nog aan het werk dus die hoort het vanmiddag wel.Dochter mocht vertellen dat ze een grote zus werd.Ze waren helemaal door het dolle zo blij!Nou mag iedereen het weten.IK ga het vanavond tegen buuf vertellen en ik denk d at ik zometeen mvm ook maar even ga bellen.Dan maar even een weekje doorzetten.Ik had gister dus die kennis op visite en die plast gewoon door.Ze pakt als ze halverwege de dag is de fles voor de volgende dag al.Dan hoeft ze de halve week niet in de flessen te plassen.Dat is voor mij misschien ook wel een optie.Maar ik zie het allemaal wel.Ga het goede nieuws even op het andere topic vertellen.

Groetjes moon
Hi hi!

YESSSS!! Ik ben helemaal euforisch!! Vanmorgen de nekplooimeting gehad, er is goed naar het hartje gekeken, waarna er samen met mijn bloedwaarden en leeftijd een kansbereking werd gemaakt voor een afwijking. Nou, het zag er allemaal op de echo prima uit. Uiteindelijk kreeg ik een kans van 1 op bijna 6000 dat dit kindje een afwijking heeft. Ik ben heel erg blij!! Sowieso nam deze vrouw uitgebreid de tijd, dus konden mijn man en ik lekker lang naar ons kindje kijken. Ze keek ook naar het maagje en andere dingen (ook of het kindje bijv. een neusschot heeft, zij vertelde dat dit in Nederland i.t.t. het buitenland, nog niet wordt meegenomen met de kansberekening, maar dit is ook een teken als het er nog niet zit. Nou, ons kindje had dit dus al. Ze nam het niet mee in de berekening, dat kon niet, maar toch fijn om te weten). En ach, en 'hij' zwaaide ook nog es naar z'n ouders (even met het armpje heen en weer). Was helemaal ontroerd!!

Ik weet natuurlijk dat het een kansberekening is en geen garantie, toch ben ik enorm gerustgesteld... Met deze uitslag zit ik op het niveau van een 15-jarige zwangere, nou daar doe ik het wel voor met mijn 34 jaar! En het was heel fijn om naar de beeb te kunnen kijken, kan er geen genoeg van krijgen.

En (ja, ik blijf even ego doen) dan ben ik ook heel erg blij dat ik morgen eindelijk die nare 12-wekengrens ben gepasseerd (jij ook he, Sabrina??). Dus na Plevier, zijn er nu drie dames in de ' safe-zone' beland... Laat de rest maar komen!!

Jullie merken het al, ben heel blij met de uitsalg en alles!! Morgen vertrekken we naar New York, lekker met z'n tweetjes weg. Ik heb er zin in!!!! Volgende week, als we terug zijn in Nederland hoef ik niet meer geheimzinnig te doen en mag iedereen het weten! Dan ga ik het ook op het wek vertellen, spannend!! is er eigenlijk al iemand die het op haar werk heeft verteld??

@ Hayat; heeel veel succes morgen met de vlokkentest, ik zal voor je duimen!!

@ de echo-ladies. Er zijn verschillende dames hier die vandaag of morgen of net gisteren een echo hebben gehad: heel veel succes en geniet ervan!!

@ bep: dikke digiknuffel voor jou! En als je tzt goed nieuws hebt (ik hoop sneller dan je kunt geloven) dan ZEKER hier even komen vertellen!!
Hihi Valdispert, een 15-jarige... geweldig nieuws!! Kan me voorstellen dat het naast het kansberekeningsaspect ook gewoon leuk is om langere tijd naar je beeb te kijken. Wat fijn dat het er allemaal goed uitzag joh! Dat van dat neusschot wist ik niet, neem ik in gedachten even mee als ik volgende week zelf aan de beurt ben. Heerlijk dat je nu die 12 weken achter de rug hebt; nu de rest van ons nog. Geniet ervan in New York!!!!

Ik heb het onlangs aan mijn direct leidinggevenden verteld. Wij werken nauw samen, en het voelde niet prettig om steeds iets te moeten verzinnen waarom ik nu weer wegmoest. Bovendien heb ik deze zomer vanuit de MMM al haast om de dag het ziekenhuis bezocht om m'n ei te laten opmeten, dus ik was al supervaak met een smoesje weggeweest. Valt dus op. Ik was erg opgelucht toen ik het verteld had.

Beiden reageerden heel enthousiast, feliciteerden me van harte en vervielen natuurlijk in superlatieven over hoe het destijds bij hen was (het zijn beiden mannen) en hoe trots ze waren toen hun kids geboren waren, dat soort dingen. Niet één keer iets over 'dan moeten we maar eens zien hoe we dat straks doen', gewoon alleen maar leuke, oprecht enthousiaste reacties. Ik heb met ze afgesproken dat ze het voor zich houden tot volgende week (12 weken), maar ik vermoed dat één van hen HR inmiddels heeft ingelicht. Nou ja, whatever.

Verder al iemand het werk ingelicht?

Moon, wat geweldig dat je het hartje hebt zien kloppen!! Ik snap de zucht van opluchting, heel herkenbaar. Fijn meid!!

Bep, goed om te lezen dat je HCG daalt. De operatiekansen worden dus gunstiger; ik blijf voor je duimen!
@ bep: ik blijf voor je duimen dat je niet geopereerd hoeft te worden, en natuurlijk ook dat je snel weer met goed nieuws kunt komen... Fijn dat je ons op de hoogte houdt.

@ Moon78: gefeliciteerd!

En het wordt dus waarschijnlijk een juni-baby! 6 juni is een mooie dag, ik kan het weten, want dan ben ik zelf jarig :-)

En blijf hier vooral meeschrijven natuurlijk.

@ Valdispert: fantastisch nieuws zeg! 1 op 6000 klinkt echt goed. Je zult nu al wel onderweg zijn naar New York, veel plezier daar.

@ leeuwedraak: ik heb het op mijn werk nog niet verteld, dat doe ik pas na de dertiende week. Ik werk op een grote afdeling waar tientallen collega's exact hetzelfde werk doen als ik, dus mijn zwangerschapsverlof zal geen moeilijk oplosbare problemen opleveren voor mijn werkgever.

Hier verder weinig nieuws.

Vanochtend weer op de weegschaal gestaan: ik ben ietsjes afgevallen. Twee weken geleden was ik al meer dan 3 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap, nu nog "maar" 2,5. Ik merk dat mijn mega-eetlust wat aan het afnemen is, een paar weken geleden werd ik zelfs 's nachts steeds wakker van de honger en moest dan echt een paar (!) boterhammen eten omdat ik anders de slaap gewoon niet meer kon vatten. Nu is dat gelukkig voorbij...

De misselijkheid is er nog steeds (de hele dag), maar staat ook op een wat lager pitje.
@ Hayat: hoe is het gegaan?

@: Valdispert: fijn dat alles goed was!!!

@Bep: toch nog een beetje goed nieuws dus. Ik hoop voor je dat het zo blijft gaan.

@ Moon: super voor je. Maar wat een raar idee dat je nu ineens een junibaby krijgt. Natuurlijk mag je hier blijven:).

Hier een hele mooie echo gehad. Baby deed het prima. Hartje klopte mooi, maagje was al gevuld met vruchtwater, blaas was aanwezig. Hij ligt nog steeds 2 dagen voor op schema, maar ik hou gewoon mijn telling aan. O ja, hij had een prima neus, wat ook een gunstig teken is wbt downsyndroom. De kansberekening sloeg erg gunstig uit: 1 op 4300. Maar toen ik mocht plassen bij de gyn zit er toch weer een sliertje bloed bij de afscheiding. Ik krijg er wat van. Maandag moet ik naar de vk, dan zal ik toch eens vragen wat het kan zijn. Want het heeft blijkbaar niets met de zwangerschap te maken. Ik was gisteren zo moe van alle spanning, dat ik helemaal niet zo euforisch was als ik gedacht had. Ik heb het wel geteld aan 2 personen op mijn werk verteld. Morgen gaan we het ouders en schoonouders vertellen. En daarna de rest van de wereld. Ik ga zo werken, fijne dag vandaag, groetjes van Plevier. (12w6d)

Voor het schema: dit is mijn tweede kind, en moet 10 december voor de 20 weken echo.
Hallo meiden!

Hier ook weer eens een berichtje van mij! Ik heb vandaag de magische 12-weken grens bereikt (joehoe!!) en daar ben ik erg blij mee. Niet dat ik het idee heb dat de miskraam kansen van gisteren op vandaag gedaald zijn tot nul, maar toch. Omdat we het ook graag geheim wilden houden tot 12 weken, is dat ook wel leuke mijlpaal. Wel hebben we het afgelopen zondag al aan de schoonfamilie verteld, er diende zich een goede gelegenheid aan. Ze waren allemaal hartstikke blij, en ik was helemaal in tranen. Nou ben ik nogal huilerig aangelegd de laatste tijd... Een paar weken geleden heb ik hard snikkend voor de tv gezeten omdat prins Claus alweer 5 jaar geleden zijn grafkelder in werd gedragen. Tja....

Vanmiddag heb ik alweer de 2e afspraak bij de VK. De vorige keer was mijn bloeddruk veel te hoog, dus ik vind het erg spannend! Als hij nog steeds te hoog is, dan moet ik naar een gyneacoloog. Daar heb ik helemaal geen zin in.

Verder voel ik me nog steeds goed. Geen last van misselijkheid, af en toe wat sneller moe, maar niet echt heel erg. Soms vraag ik me af of ik eigenlijk nog we zwanger ben! Ik hoop dan ook heel erg dat de Vk vanmiddag naar het hartje gaat luisteren.

Hoe staat het met jullie buiken trouwens? Ik begin echt al een gigantische buik te krijgen! Het lijkt erop dat het ook wel wat vetrolletjes zijn (hoewel ik niet echt ben aangekomen nog), maar ik merk ook dat ik hem niet zo goed kan inhouden. Broeken en rokken zitten echt strak rond mijn buik, ben deze week dan ook maar alvast met de elastiekjes-truuk begonnen. Vanmiddag ga ik een beetje shoppen voor de eerste zwangerschapskleding, spannend hoor!

Oh ja, over bloed gesproken: van de week werd ik 's nachts wakker omdat ik erg nodig moest plassen. Bij het opstaan voelde ik al wat warms lopen. Oh nee, dacht ik, niet nu al incontinent! Snel naar de wc gestrompeld, ga zitten, doe het licht aan en tot mijn grote schrik zaten mijn benen onder het bloed! Tja, naar mijn idee kon ik niks anders doen dan gewoon afwachten, dus met een groot maandverband maar weer in bed gaan liggen. Gelukkig was alles de volgende dag droog, dus het zal wel weer een gesprongen adertje zijn geweest. Blijkbaar heb ik daar wel vaker last van.

Nu ga ik weer aan het werk, tot later!
Ben helemaal SUPER BLIJ!!!! Eindelijk is het nu ECHT!!! Heb gisteren een heel lief klein mensje in mijn buik gezien, met 2 handjes, 2 beentjes en een heel snel kloppend hartje!! Ik was echt enorm zenuwachtig, maar nu ik eindelijke en teken van leven heb gezien ben ik enorm opgelucht! Ik heb er zelfs een week cadeau bij gekregen, want ik ben al een week verder dan gedacht. Vandaag dus 11+2 en ik ben uitgerekend op 7 mei!

Gister gelijk aan schoonouders verteld, die waren door het dolle heen (het wordt hun 1e kleinkind). Helaas zijn mijn ouders op vakantie en komen pas volgende week terug. We moeten dus nog even geduld hebben voordat we het iedereen kunnen vertellen (wil niet het risico lopen dat op een of andere manier mijn moeder het van iemand anders hoort)...

Vanmorgen ook weer eens wezen steppen in de sportschool, was wel zwaar en last van pijnlijke tieten, maar ik weet waar ik het voor doe!!

@Regina, wil je mij in de lijst zetten, 27jr, 1e kind, uitgerekend 7 mei!!
Hallo allemaal,

Gisteren vlokkentest gehad, ging goed gelukkig. Het kindje sliep eerst, maar werd al snel wakker en ging daarna zijn/haar gymnastiek oefeningen doen. Nu afwachten, volgende week vrijdag de uitslag, spannend...

Verder alles goed, geen bijzonderheden eigenlijk. Buikje groeit lekker door inderdaad, al ben ik een halve kilo afgevallen.

Groetjes allemaal!
Hayat, wat fijn dat het meeviel - ik zit nog steeds te twijfelen tussen vlokkentest of punctie. En wat een mooie uitslagen voor de anderen die een NPM gedaan hebben. Ik wacht dat eerst maar af denk ik, voor ik over de volgende stap beslis....

fijn weekend allemaal en rustig aan he!

Bowie, 11w5d
Hai meiden,

ik ben erg blij dat er wat goede echo's waren gister en vandaag!Dat geeft de mens toch weer moed.

Priek:Schrok je je niet helemaal wezenloos toen je dat bloed zag?Ik denk dat ik echt helemaal gek zou worden en helemaal in paniek zou raken.

Mijn buik vordert ook al lekker.Ik heb nu al het idee dat ik mega dik aan het worden ben ('s avonds dan).Ik moet nu echt 's avonds een trainingsboek aan want mn gewone broeken zitten dus echt niet meer lekker.Maar om nu al met zs broeken aan te gaan lopen...dat vind ik toch nog iets te vroeg.Mn truitjes worden al wel allemaal te kort dus ik moet toch eens gaan kijken voor wat langers.Ik ga donderdag samen met twee vriendinnen een nachtje bij een vriendin logeren die in zeeland woont.Dan kan ik mooi gaan kijken of ik wat kan vinden.Ik ben nog niet echt aangekomen.Gelukkig!

Ik ga nog ffies bij het andere topic kijken en dan mn bed in!Morgenavond voor de verandering weer eens een feestje (we hebben er nog niet genoeg gehad dit jaar) maar gelukkig is het bij de buren dus kan dochter in haar eigen bed blijven liggen en is het dichtbij.

Groetjes moon 7 wk + 1dg
Lieve dames,

Wat grappig om te bemerken dat de gespreksstof nu wat begint te veranderen! Een paar weken geleden nog helemaal zenuwachtig voor de eerste echo en nu die voor bijna iedereen voorbij is, voorzichtig de nieuwe zorgen over de groeiende buiken en alle testen die we kunnen doen. Ik vind het bijzonder om te zien dat we allemaal met dezelfde dingen in ons hoofd bezig zijn, hoewel we sommige dingen vast ook weer verschillend beleven.

Ik zit momenteel te kijken naar de doop van Ariane...normaal gesproken doen dit soort dingen me niks, nu geniet ik van de mooie muziek en word ik ineens emotioneel...grappig ook om die veranderingen bij mezelf te zien!

Maandag ben ik alweer 12 weken zwanger, joepie! Woensdag gaan we luisteren naar het hartje, want dat konden we de vorige keer niet horen. Ik ben (wederom) zenuwachtig en hoop wel dat er nu wel iets te horen is...poeh....

Ook ga ik volgende week shoppen met mijn vriendin die 3 weken langer zwanger is dan ik. Dat is zoiets bijzonders! Wij kennen elkaar nu een jaar of 10 en zijn nu tegelijkertijd zwanger! Je weet niet van tevoren hoe je je daarbij gaat voelen, maar het voelt geweldig. Wij gaan dan maar eens aan de positiekleding...hoop dat er mooie en betaalbare dingen te krijgen zijn. Ik pas nog makkelijk in mijn kleren, maar merk dat ik de riem van de spijkerbroek toch irritant begin te vinden. Niemand die ook iets aan me ziet! Soms vind ik het jammer, want ik ziehet zelf wel, aan de andere kant ben ik blij dat ik nog niet zo uitdij, ik heb er nog 6 maanden de tijd voor namelijk! Ik ben ook nog niks aangekomen. Ik ben slank van mezelf, maar heb nu het gevoel dat ik aan mijn armen en benen afval en die reserves gebruik voor mijn buik. Gek idee, maar daar lijkt het wel op. Ik ben nog steeds zo benieuwd hoe ik er uit ga zien met dikke buik. Gisteren voelde ik allemaal steekjes in mijn buik. Nu probeer ik mezelf voor te stellen dat het babietje rondzwemt en in mijn buik port...daar schijn je niks van te voelen, maar ik vind het een prettig idee!

Ik wens jullie allemaal weer hele fijne dagen, lees nog steeds veel mee, reageer misschien wat minder, maar dat is niet uit desinteresse, ik wil wat rustiger zijn voor mezelf. Door het vele reageren voel ik me soms ook wat gestrest namelijk. Dat klinkt vast heel vaag, maar is net zoiets als 100.000 boeken lezen, daar word je zo onrustig van.

Veel liefs,

Jeunot
Lieve allemaal!

Hier wel nog iemand die een beetje in de zenuwen zit voor de echo! Heb 30 oktober m'n eerste afspraak bij de verloskundige en als het goed is, krijg ik dan ook een echo! Jeej, eindelijk!

@Hayat: sterkte met het wachten op de uitslag! Lijkt me zo spannend!

@ Valdispert: fijn dat je zo'n goeie uitslag hebt gehad!

Veel liefs, Nalaa!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven