help alsjeblieft..?!

16-05-2010 01:28 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi iedereen, graag wil ik aan jullie mijn verhaal kwijt en hoop dat jullie me kunnen helpen hoe en wat ..? heb van de week ook iets gepost hier maar na dit terug gelezen te hebben heb ik daar toch een hoop dingen weggelaten hoop dat jullie me kunnen helpen.....:(

Ik ben 22 en mijn ex:( 25 na 7 jaar relatie heeft hij er een punt achter gezet,...we hadden net een half jaar geleden een huis gekocht samen alles was gewoon super...

op het moment dat we samen gingen wonen kwam ik er achter dat hij al een aantal maanden (3) een vrouwelijke collega hielp bij het opbouwen van haar swingers internet site...hij vertelde me dat hij het niet tegen me verteld had omdat hij bang was dat ik jaloers zou worden ,... omdat ik dat nogal snel ben.... begreep dit wel van hem maar toch zat het me niet lekker..ik moet wel even vertellen dat deze vrouwelijke collega bekend staat als een vrouw die ''vroeger'' veel relatie's naar de knoppen geholpen heeft omdat dit haar blijkbaar een kick gaf...en ik regelmatig gewaarschuwd werd voor haar dat ik met haar op moest passen..

Ook vondt ik een sms van haar in zij telefoon : mijn knie is kapot dankzij jou..Xx

dit riep ?? bij mij op en heb hem toen ook gevraagd waar dit smsje over ging.. hij vertelde me dat het kwam omdat ze in ons huis was komen kijken en haar knie tegen de trap had gestoten ..?! Okee dacht ik dat kan ik vertrouwde hem daarin.! dacht wel waarom is ze hier geweest terwijl ik hier niet was...?

maar toch zat het me gewoon niet lekker en waren er elke keer discussies over..dat smsje spookte constant door mijn hoofd en ging er maar niet uit ... kwam dit omdat ik zo jaloers ben ..?

heb er veel gesprekken met hem over gehad en hij zei dat het echt niets meer was dan een vriendschap tussen hem en haar... en zijn hulp voor de site.. Op een gegeven moment ging zei ( die overigens gewoon getrouwd is )steeds vaker bellen dat ze problemen had met haar pc en moest mijn vriend er regelmatig naar toe dit zat me ook gewoon niet lekker .zat ik weer alleen op de bank..:( Na weer discussie op discussie hebben we er echt een goed gesprek over gehad en heb ik gezegt dat ik het er echt heel moeilijk mee had... hij heeft toen het contact met haar verbroken !( 3,5 maand) In deze tijd ging alles SUPER tussen ons. alleen bleef ik rotopmerkingen over haar maken als ik haar zag ... Dat is niet goed van me dat weet ik ...:(

Vervolgens in deze periode stond mijn vriend te praten met een andere vrouw in de kroeg ook hier maakte ik een opmerking over...

Stom!!!!

Na een tijdje heeft mijn vriend toch het contact met haar weer opgepakt..(waarschijnlijk omdat ik niet ophield met mijn opmerkingen...?!?) hier kwam ik achter omdat hij zich op zou laten halen door een mannelijke collega die bleek vrij te zijn... dus kwam zei hem halen ... Hij loog hierover tegen mij...Heb dit die dag met hem besproken en hij was gewoon bang voor ruzie hij wilde me een x een ochtend uit laten slapen zodat ik eindelijk eens mijn rust kon pakken.. en was bang dat als hij zou zeggen dat zei hem kwam halen...ik hem weg gebracht had.! begrijp dit ook wel...

Na een goed gesprek leek alles goed te zijn ging naar mijn werk en ging vol plezier naar huis! eenmaal thuis aangekomen zag ik dat er visite geweest was . vroeg het aan hem en idd zijn vrouwelijke collega bleek langs geweest te zijn..terwijl we de afspraa gemaakt hadden dat ze niet in mijn huis zou komen terwijl ik er niet was... Je raadt het al dit ontplofte in een grote ruzie met als gevolg dat ik weer terug bij mijn moeder stond met mijn koffertjes ...relatie over:( 7 jaar...

inmiddels staat ons huis te koop en voel ik me gewoon ontzettend klote ik mis hem en wil dolgraag dat het goed komt...

ook weet ik dat hij gewoon boos was dat ik hem niet vertrouwde... en daarom dit de druppel was..!

Weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet heb hem verteld hoe zielsveel ik van hem hou! maar hij wil op dit moment rust ...en heb het idee dat hij het zelf ook niet goed meer weet !

1 DING weet ik zeker hij is de liefde van mijn leven !!!!!!

ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen..

thnx alvast

liefs
Dat doe ik echt genoeg lig de hele avond al doodziek er van in bed ! Voel me zo kut en vooral omdat hij zo nuchter is en dat doet ie alleen maar om niet zwak te zijn want hoor viavia dat hij zich onwijs kut er over voelt waarom kan hij nou niet zijn gevoel tonen snap het niet
jij hoeft je gelukkig niet meer druk te maken waarom hij iets wel of niet voelt. Het gaat er ook niet om wat anderen zeggen. Je moet kijken naar zijn gedrag en dat spreekt voor zich
quote:meds schreef op 23 mei 2010 @ 11:50:

jij hoeft je gelukkig niet meer druk te maken waarom hij iets wel of niet voelt. Het gaat er ook niet om wat anderen zeggen. Je moet kijken naar zijn gedrag en dat spreekt voor zichEens! Als hij echt spijt zou hebben en stiekem toch met je verder wil, dan had hij allang actie ondernomen hoor. Maar zijn gedrag zegt idd genoeg. Hij wil niet meer en dat is uiteraard even slikken.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
jullie hebben gelijk hoe hij handelt en hoe hij mij behandeld zegt inderdaad genoeg ...

het is over en uit

er is geen ONS meer

het is nu alleen maar IK IK IK IK !

gewoon aan mezelf denken nu !

en genieten van al mijn lieve vrienden en vriendinnen !!

hehe zo dat is er uit

thnx
oke okee!

ben er echt allemaal een heel stuk rustiger onder.

zie alles veel helderder en kan beter na denken over alles

Zijn fouten Mijn fouten Onze fouten ...

heel schetst allemaal een helder beeld .

heb hem vandaag even gesproken Jeetje wat was dat fijn

zo rustig allebei ! gewoon lekker even praten

ongelooflijk fijn !

de rust die we elkaar geven doet ons beide goed en laat ons dingen inzien

al maakt dat het verdriet er niet minder om

mis hem nog steeds ontzettend en ga me met de dag meer realiseren hoeveel ik wel niet van hem hou!

slaap lekker
Okeee ,... Heb een gesprek gehad met een psycholoog

Heb echt goed gepraat met hem.....mijn onzekerheid om iemand kwijt te raken komt voort door het overlijden van mijn vader ,..

En daardoor was ik ook zo ontzettend bang om hem kwijt te raken ,..

Ook adviseerde de psycholoog me om nog 1 x goed met mijn ex te gaan praten ,...

Maar goed dan moet hij dat ook wel willen ,...:(

Heb hem een mail gestuurd met alles erin en hoop zo dat hij nog 1 x een goed gesprek met me aan wil gaan

Hij wil dat ik sterker wordt en dat ga ik ook zeker worden maar daarom wil ik nog niet dat onze relatie zolang over is

Ik weet dat hij ook echt heel verdriet heeft maar dat hij eerst wil dat ik verander,....

Maar ik wil daar samen aan werken en niet alleen ik wil hem echt niet kwijt , ons beide de hele zomer klote voelen ,......

Hij betekent zoooooo veel voor me

Ik mis hem zo onwijs !!!!
Hij wil dat ik sterker wordt........... Volgens mij wil hij alleen maar boven op zijn collega kruipen......
nee dat echt niet ,...

hij is echt voor 100% niet vreemd gegaan

dat weet ik echt zeker

twas gewoon de druppel maar dat maakt het gemis er niet minder om
Waarom moet je sterker worden voor hem en veranderen? Ben je niet goed genoeg zoals je nu bent en nu in het leven staat??! Ik vind je verhaal echt ongelooflijk! Je bent in de bloei van je leven en er zijn zoveel leuke mannen op deze wereld!!! Waarom blijven stilstaan bij een vent die je niet kan vertrouwen en die keihard tegen je heeft gelogen?! Waar is je eigenwaarde gebleven? Verwacht je nu echt dat je hem ooit nog kan vertrouwen? Heeeeeeel naïef..... Hoe reageren je vrienden en familie hierop? Zij kunnen je misschien wel helpen om een realistisch beeld van je ex te krijgen?

Zie hieronder jouw eigen reactie van een aantal dagen geleden, je veranderd nogal snel van mening......

jullie hebben gelijk hoe hij handelt en hoe hij mij behandeld zegt inderdaad genoeg ...

het is over en uit

er is geen ONS meer

quote:bruyeregirl_1985 schreef op 27 mei 2010 @ 21:50:

Waarom moet je sterker worden voor hem en veranderen? Ben je niet goed genoeg zoals je nu bent en nu in het leven staat??! Ik vind je verhaal echt ongelooflijk! Je bent in de bloei van je leven en er zijn zoveel leuke mannen op deze wereld!!! Waarom blijven stilstaan bij een vent die je niet kan vertrouwen en die keihard tegen je heeft gelogen?! Waar is je eigenwaarde gebleven? Verwacht je nu echt dat je hem ooit nog kan vertrouwen? Heeeeeeel naïef..... Hoe reageren je vrienden en familie hierop? Zij kunnen je misschien wel helpen om een realistisch beeld van je ex te krijgen?

Zie hieronder jouw eigen reactie van een aantal dagen geleden, je veranderd nogal snel van mening......

het is over en uit

er is geen ONS meer

heey

Jaa ik heb ook een realistische beeld van hem dat hij gelogen heeft en me daar heel veel pijn mee gedaan heeft ...dat heb ik echt wel ,...

alleen hou ik nog zo ontzettend veel van hem en mis hem in zoveel dingen maar moet gelukkig niet meer constant huilen misschien zijn mijn tranen echt op ...??

ik weet het ook niet.... ik verander niet van mening denk nog steeds aan mezelf !

alleen maakt dat echt het verdriet wat ik om hem heb er niet minder om ...

en alle shit die je erbij krijgt ... is helemaal klote huis verkoop etc terug bij moeder...:S hopelijk als er geen schuld over blijft iets voor mezelf gaan zoeken ....
Ik heb alleen openingsbijdrage gelezen, met excuus en respect voor iedereen die gereageerd heeft. Te weinig tijd om alles te lezen.

blackberrygirl,

Je vriend heeft het vertrouwen geschonden nog voor jij het hem weggenomen heeft. Geef dus jezelf niet de schuld, omdat jij hem niet meer vertrouwde. Diep van binnen weet jij en ook je vriend dat dit niet waar is.

Wellicht is je vriend met open ogen in de val gelopen van een mannenverslindster. Het zou mij geen ogenblik verbazen dat hij tot over zijn oren verliefd is, terwijl zij hem alleen maar gebruikt. Jouw vriend zal nog door een diep emotioneel dag gaan, vrees ik.

Maar nu is het tijd om te proberen je vooruit te helpen. Ikzelf kan dat niet maar ik heb wel een heel goed e-boek in het Engels over het onderwerp. Als je de taal kan lezen zal je er heel veel aan hebben. Dit is de website van de auteur http://www.stopyourdivorce.com/

Via deze link kan je het ebook downloaden. Doe dit wel snel als daar zin in zou hebben, want ik verwijder de link binnen een paar dagen al van deze website, omdat die website niets te maken heeft met onderwerp van het boek.

http://beleggersinfo.dns- ... 56-stop-your-divorce.html

Ik hoop dat jullie beiden sterker uit deze situatie komen.
Grappig, ik lees de bijdrage boven mijn bijdrage en merk dat de groep of minstens een deel ervan een heel andere houding heeft aangenomen dan dat ik naar voor breng.

blackberrygirl, welke je uiteindelijke keuze wordt, proberen de relatie te redden of een nieuw begin maken, de beide keuzes zijn evenwaardig en ik hoop dat jij je er goed bij voelt, dat je het tot een goed einde brengt en er sterker en wijzer door wordt.
Lieve Blackberrygirl,

Het spijt me dat ik je moet zeggen, maar ik heb het gevoel dat hij jouw vertrouwen niet waard is. Ik kan me voorstellen dat jij jezelf vanalles kwalijk neemt, maar ik denk wel dat je reden hebt gehad hem te wantrouwen. Zou ik ook gedaan hebben.

Sterkte iig.
quote:Luclcdnlf schreef op 27 mei 2010 @ 22:27:

Ik heb alleen openingsbijdrage gelezen, met excuus en respect voor iedereen die gereageerd heeft. Te weinig tijd om alles te lezen.

blackberrygirl,

Je vriend heeft het vertrouwen geschonden nog voor jij het hem weggenomen heeft. Geef dus jezelf niet de schuld, omdat jij hem niet meer vertrouwde. Diep van binnen weet jij en ook je vriend dat dit niet waar is.

Wellicht is je vriend met open ogen in de val gelopen van een mannenverslindster. Het zou mij geen ogenblik verbazen dat hij tot over zijn oren verliefd is, terwijl zij hem alleen maar gebruikt. Jouw vriend zal nog door een diep emotioneel dag gaan, vrees ik.

Maar nu is het tijd om te proberen je vooruit te helpen. Ikzelf kan dat niet maar ik heb wel een heel goed e-boek in het Engels over het onderwerp. Als je de taal kan lezen zal je er heel veel aan hebben. Dit is de website van de auteur http://www.stopyourdivorce.com/

Via deze link kan je het ebook downloaden. Doe dit wel snel als daar zin in zou hebben, want ik verwijder de link binnen een paar dagen al van deze website, omdat die website niets te maken heeft met onderwerp van het boek.

http://beleggersinfo.dns- ... 56-stop-your-divorce.html

Ik hoop dat jullie beiden sterker uit deze situatie komen.

dank je wel voor je reactie ...!

Ik weet ook niet goed of er misschien inderdaad toch onverwachts wel gevoelens voor haar geweest zijn dat kan natuurlijk heel goed daar heb ik zelf ook over na gedacht ik weet het gewoon niet goed omdat hij een giga muur om zich heen gebouwd heeft en ik kom er niet door heen op geen enkele manier .... en ga het ook opgeven ik heb zoveel geprobeerd

ik weet het echt niet meer krijg gewoon bijna geen reactie ...

pfff ellende allemaal !

ik ga het boek downloaden super bedankt voor de link ik hoop dat ik er iets aan heb dank je wel
quote:Luclcdnlf schreef op 27 mei 2010 @ 22:32:

Grappig, ik lees de bijdrage boven mijn bijdrage en merk dat de groep of minstens een deel ervan een heel andere houding heeft aangenomen dan dat ik naar voor breng.

blackberrygirl, welke je uiteindelijke keuze wordt, proberen de relatie te redden of een nieuw begin maken, de beide keuzes zijn evenwaardig en ik hoop dat jij je er goed bij voelt, dat je het tot een goed einde brengt en er sterker en wijzer door wordt.

jaaa idd iedereen denkt er anders over maar ik weet echt zeker dat hij dat niet gedaan heeft evt gevoelens voor haar zou toch ook kunnen..... ik weet het niet meer..

ik hoop inderdaad dat hier de goede keuze uit komt ...
quote:buzynurse schreef op 27 mei 2010 @ 22:36:

Lieve Blackberrygirl,

Het spijt me dat ik je moet zeggen, maar ik heb het gevoel dat hij jouw vertrouwen niet waard is. Ik kan me voorstellen dat jij jezelf vanalles kwalijk neemt, maar ik denk wel dat je reden hebt gehad hem te wantrouwen. Zou ik ook gedaan hebben.

Sterkte iig.daar ben ik idd ook bang voor alle moeite die ik gedaan heb lijkt wel of het hem niks doet negeert het de ene dag volkomen de andere dag heel begrijpelijk en verdrietig ..weet het ook niet zo goed komt soms heb ik het idee dat hij niet gedacht had dat ik echt mijn spullen uit het huis kwam halen binnen 4 dagen ... dat ik smekend terug zou komen ... maar helaas heb gewoon mijn standpunt gemaakt dat ik het hier niet mee eens was en daar had ik idd heel veel reden toe
blackberrygirl,

Je zegt dat" het lijkt dat het hem niks doet" ...

Dat deed mij denken aan een film die de emotionele kant van jouw situatie mooi schetst, "The Break up" uit 2006.

Jij krijgt een spiegel voorgehouden en je zal heel veel leren over zijn gevoelsleven.

Hiermee wil ik je niet in deze of gene richting duwen, je alleen helpen de situatie beter te begrijpen.
quote:Luclcdnlf schreef op 30 mei 2010 @ 23:20:

blackberrygirl,

Je zegt dat" het lijkt dat het hem niks doet" ...

Dat deed mij denken aan een film die de emotionele kant van jouw situatie mooi schetst, "The Break up" uit 2006.

Jij krijgt een spiegel voorgehouden en je zal heel veel leren over zijn gevoelsleven.

Hiermee wil ik je niet in deze of gene richting duwen, je alleen helpen de situatie beter te begrijpen.heee ik snap je even niet goed of het komt omdat het al laat is of omdat mijn hoofd op het moment weer overloopt sorry
zat een beetje te googlen op die film en heb wat stukjes er over gelezen nu maar wat bedoel je met de situatie wat beter te begrijpen wat betreft het stukje '' het lijkt wel of het hem niks doet''>
blackberrygirl,

Een mens leeft bij de gratie van zijn emoties. Dit schreef ik aan iemand anders niet zo lang geleden op een ander forum. Als het niet helemaal in topic past, dan weet je waarom.

Een mens leeft bij de gratie van zijn emoties. Jij kan het weten. Achteraf zijn wij allen zo 'rationeel' dat wij perfect kunnen uitleggen waarom wij ons zo moesten gedragen als dat wij ons gedragen. De beste emotie om dat te schetsen is boosheid. Soms wordt je zo boos dat je dingen zegt en doet die je je later beklaagt. Gelukkig is de emotie "verliefdheid" een buitenbeentje. Daarvan voelen wij de nood minder om het rationeel uit te leggen. Emoties zijn er om ons te beschermen. Hoogtevrees is een goed voorbeeld. Je voorouders hadden schrik om van een afgrond te vallen en bleven er uit de buurt. Daardoor konden zij lang genoeg leven om hun kinderen een reële levenskans te geven. Jij bent er uiteindelijk gekomen. De voorouders die geen hoogtevrees hadden, hadden minder kans zich voort te planten dan de voorouders die wel deze emotie had, waardoor de meeste mensen van tegenwoordig ... hoogtevrees hebben.

Het eerste dat jij moet doen, is beseffen dat je leeft bij de gratie van je emoties. Je mag er niet tegen vechten. Het enige dat je kunt doen, is je emotie in goede banen proberen te leiden. Het zou best kunnen dat jij al bezig bent met het in goede banen leiden, vandaar deze oproep.

Misschien is het goed je emotie van verliefdheid voor die ene vrouw als een gewoonte te beschouwen. Een gewoonte kan je enkel vervangen door een andere gewoonte. De gewoonte te roken, kan je vervangen door de gewoonte niet te roken. Veel rokers vervangen hun gewoonte door snoepen of overdreven veel eten.

Je kan ook tussengewoontes ontwikkelen. Iets dat je jezelf aanwent als overgang. Telkens je haar ziet en je voelt "het" opborrelen, zeg je tegen jezelf iets dat jou ligt in de zin van "Het is verstandiger enkel vriendschap te voelen in het bijzijn van ........". Later of zo nodig veel later vervang je die tussengewoonte door iets in de zin van "ik voel enkel vriendschap voor ..... "

Je wordt nooit boos op jezelf. Je weet dat je er vroeg of laat in slaagt je emotie om te buigen naar een meer geschikte houding en dat het in het begin er op zal lijken dat je aan het liegen bent tegen jezelf. Je weet ook dat je zal volhouden tot je doel is bereikt, want, jammer genoeg, ben je er niet vanaf in acht dagen. Het zal zijn tijd vragen, maar dat je de emotie zo kan ombuigen naar wat geschikter is voor jou, dat weet ik met zekerheid.

Dat inzicht in de emoties heb je nodig om jouw persoonlijke reacties te begrijpen, maar ook om de reacties van je (ex)vriend te duiden.

De film die ik je aanraad geeft een mooi beeld van die emoties, maar ook van hoe die emoties worden gecamoufleerd voor de partner en waarom dat zo is. Deze film maakt duidelijk hoe en waarom jij denkt "dat het lijkt dat het jouw (ex)vriend niks doet". De film reikt ook een aantal mogelijke reacties aan en schetst er de emotionele gevolgen van.

Als je deze uitleg niet echt volgen kan, geeft dat niet. Huur gewoon de film en bekijk die. Het kost je amper 5 euro en anderhalf uur tijd. Daarna zal je weten dat wat ik je vertel, nog zo gek niet is.
dank je wel voor je reactie ik ga het proberen om die film te gaan kijken snap het nu gewoon echt niet dat hij sommige dingen niet ziet en ook niet dat ik zielsveel van hem hou ...!

en er alles maar dan ook alles aan wil doen om te zorgen dat het goed komt ....:( mis hem zo ongelooflijk
ongelooflijk... de vrouwelijke collega van mijn ex heeft een andere collega van haar benaderd om te vragen of hij ook geen zin had in dat swingers gedoe met haar,... zodat ze ook eindelijk eens een x met hem kon n**ken.....:S

letterlijke woorden van haar ! terwijl die man gewoon getrouwd i en een kindje heeft ....

ik ben toch echt niet zo gek geweest volgens mij om die vriendschap niet te accepteren dit is ze al die tijd ook van plan geweest bij mijn ex... alleen ziet hij dat nog niet in ... en ziet nog steeds een super vriendin in haar ...

ben in ieder geval blij dat ik hier toch mijn standpunt in gemaakt heb dat ik het niet eens was met die ''vriendschap''....

kan het gewoon niet begrijpen dat hij het niet ziet...
Je zegt het zelf al: "zodat ze OOK eindelijk eens een x"......... Volgens mij hou jij jezelf al de hele tijd voor de gek en weet je zelf echt ook wel dat hij haar ge#$%^kt heeft. Zoniet dan moet je echt eens wat realistischer zijn.......ipv naief.......
tjaaa soms weet ik het niet meer door alle emotie's enzo ....

weet alleen wel dat ik voor mezelf moet kiezen hij heeft me teveel pijn gedaan
oke zijn we weer voelde me een paar dagen top en nu weer zoveel treden naar beneden gedonderd :(

hoor van iedereen dat hij ook verdriet heeft en zich onwijs klote voelt ... waarom toont hij dat niet aan mij ik wil zo graag met hem voor onze relatie gaan ik mis um echt ..(

zoveel ik om hem geef en van hem hou

als ik alleen zijn auto nog maar zie krijg ik het al warm en benauwd pff

wat betekent hij toch veel voor me :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven