Vreemdganger in vriendenkring, wat nu?

28-05-2010 01:16 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit zal vast vaker voorkomen, daarom ben ik benieuwd hoe jullie hier mee om zouden gaan of om zijn gegaan.

Ik ben er laatst achter gekomen dat een (een, niet de mijne) vriend van me vreemd gaat. Geen eenmalig slippertje, maar een geheime verhouding.

Ik weet dat hij een keer eerder een verhouding heeft gehad, toen dat uitkwam is zijn vorige relatie kapot gegaan, maar blijkbaar heeft hij daar weinig van geleerd.

Ik heb hem er op aangesproken maar toen ontkende hij alles...

Extra probleem is dat hij en zijn vaste vriendin bij een grote vriendenkring horen, en ik ben er inmiddels ook achter dat minstens 5 mensen uit die groep op de hoogte zijn, anderen hebben vermoedens.

Ik wil me er verder buiten houden, maar vind het wel moeilijk om gezellig met hem om te blijven gaan, en ik kom zijn vaste vriendin en 'minnares' ook af en toe tegen op feestjes en zo, en weet niet hoe ik me dan moet gedragen.

Dat nu nog meer mensen er van af weten maakt het niet makkelijker. Ik ben niet direct bevriend met zijn vaste vriendin maar vindt haar wel erg aardig, en als ik er aan denk dat zij er misschien op een dag achterkomt dat de halve vriendenkring er vanaf wist!

Voorlopig doe ik niks en probeer ik hem, vriendin en minnares maar een beetje te ontlopen.

De andere mensen die er van weten zijn geloof ik ook niet van plan om zich ermee te bemoeien. Ik ook niet, maar is dat wel het beste?

Ik ben ook wel benieuwd wat vrouwen die zelf bedrogen zijn, hadden gewild dat mensen in hun omgeving (die ervan wisten) hadden gedaan.
anoniem_87815 wijzigde dit bericht op 28-05-2010 01:22
Reden: tikfoutje
% gewijzigd
Vooral dit* vind ik een interessante vraag. Ben heel benieuwd wat er mensen met 'ervaring' hier op antwoorden.

*"Ik ben ook wel benieuwd wat vrouwen die zelf bedrogen zijn, hadden gewild dat mensen in hun omgeving (die ervan wisten) hadden gedaan."

Verder zou ik (zonder ervaring dus ) me er denk ik buiten houden. Vooral omdat je hem zelf al geconfronteerd hebt en hij alles ontkent. Het wordt dan jouw woord tegen het zijne.
Ik zou het toch tegen die vriendin zeggen. Het komt op een dag toch wel uit. Hoe zou je je zelf voelen als je op een dag hoort dat niet alleen je eigen partner je bedriegt, maar dat je vrienden je eigenlijk ook niet genoeg respecteren om deze kennis even met je te delen. Je sluit haar zo buiten en ze voelt zich vast heel dom en minderwaardig en boos als dit uitkomt. Is ze en haar vriend en haar vrienden kwijt. Doe iets!
Ja Nomad, maar als hij alles ontkent dan is het inderdaad zijn woord tegen het hare.

En als zijn vriendin er voor kiest om hem te geloven dan heeft TO het ineens gedaan.

Dan wordt ze er van beschuldigt te stoken in hun geweldige relatie of zoiets.

TO kan er niet vanuit gaan dat de andere 5 die van deze affaire weten dan met die informatie naar buiten komen.

Kun je die andere 5 zover krijgen dat jullie het gezamelijk aan de kaak stellen?

Persoonlijk zou ik heel voorzichtig zijn voor ik mijn hoofd boven dat maaiveld uitstak.
In mijn vorige relatie heb ik het helaas meegemaakt dat ex vreemd ging en zijn beste vriend en zijn broer wisten hiervan. Ik ben er zelf achter moeten komen maar heb de betreffende personen nooit kwalijk genomen dat ze me niets hebben verteld. Had het liever helemaal nooit geweten.

Als het nu mijn beste vriendin geweest zou zijn, had ik er misschien meer moeite mee gehad, denk ik. Maar ja, 't was zo'n eikel en die beste vriendin in die tijd bleek later ook met hem te scharrelen. Na veel gedoe heb ik hen vergeven, alleen met die vriendin toch gebroken na verloop van tijd en ex is ook niet voor niks ex geworden. Vertrouwen is in dit geval niet te herstellen.
O ja, kun je hem bijvoorbeeld geen ultimatum stellen, zo van als hij het niet zelf verteld dat jij die taak op je neemt. Kun je erbij vermelden dat meer vrienden er van op de hoogte zijn.
Mijn vriend is ook vreemdgegaan (we zijn nog samen). Ik ben er zelf achtergekomen, maar had het wel fijn gevonden als iemand het mij had verteld. Je voelt je toch een beetje verraden en achterlijk als mensen dit soort dingen niet vertellen.
bedankt voor jullie reacties!

Nog even ter aanvulling; Ik ken haar niet heel goed, voornamelijk als vriendin-van.

Ik denk verder niet dat ik hulp van anderen kan verwachten; Twee mensen die er meer van weten, willen zich er niet mee bemoeien, de anderen weten het alleen van horen zeggen.

Ik heb ook geen keihard bewijs, wel wat kleine bewijsjes, en de manier waarop hij het ontkende was eigenlijk al bewijs genoeg.

Maar ik weet niet of zijn vriendin me zal geloven, zeker niet als hij glashard blijft ontkennen of er een mooi verhaal omheen weet te breien (dat probeerde hij ook bij mij).

Al zit ik er nu wel over te denken om zijn vriendin gewoon te zeggen dat ik wat heb gehoord, en het verder aan haar over laten of ze me gelooft of niet.

Maar ik vraag me toch nog wel af of het wel verstandig is om me in dit wespennest te gaan steken. Is het niet te bemoeizuchtig ook?
Wat je ook zou kunnen doen is dit probleem als een fictief dilemma presenteren richting haar. Dus aan haar vragen of zij het in zo'n geval zou willen weten. Voldoende om haar aan het denken te zetten terwijl je je er niet rechtstreeks mee bemoeit. En misschien zegt ze wel: ach, dat zou mij niets uitmaken; we hebben een open relatie.
Ultimatum stellen?

Ik zou het zelf heel erg vinden als bijna iedereen het wist, behalve ik. Je kunt hier natuurlijk wel gedoe over krijgen omdat er een paar in je vriendenkring niet aan willen dat ze het moeten zeggen. Maar het risico is anders dat je niet meer met ze afspreekt.
Ik zou me flink genaaid voelen als bleek dat iedereen ervan op de hoogte was dat mijn vriend het met een ander deed en mij niks verteld had. Volgens mij voel je je dan echt voor lul en in de kou gezet. Ik zou de jongen in kwestie een ultimatum stellen: je hebt een week om het aan je vriendin te vertellen, anders doe ik het.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
minares confronteren?
Eens met Mieomij.
Niet mee bemoeien,hij gaat het vast en zeker ontkennen en jij bent de boosdoener.

Wat denk je zelf dat zijn vriendin jou geloofd of (tegen beter weten in) hem?
Als de vriend tot jullie vriendengroep behoort en de vriendin niet (maar alleen als aanhangsel) dan zou ik me er niet mee bemoeien. Het is niet je beste vriendin tenslotte. De verlinker krijgt altijd de schuld, dus als je zelf niet als verklikker buiten de groep gegooid wil worden, kun je beter je mond houden. Of jullie moeten als gehele groep die vreemdganger uit de groep willen gooien, dan ben je van 't probleem vanaf.
Eens met Elninjoo.
quote:AliceV schreef op 28 mei 2010 @ 01:16:

Ik ben ook wel benieuwd wat vrouwen die zelf bedrogen zijn, hadden gewild dat mensen in hun omgeving (die ervan wisten) hadden gedaan.

Vroeger werd de brenger van slecht nieuws onthoofd.

Zo drastisch is het tegenwoordig niet meer maar

houd er rekening mee dat als je stappen gaat ondernemen

jij de persoon bent die alle toorn over zich heen krijgt.

In mijn vriendenkring heeft ooit zoiets gespeeld.

Uiteindelijk bleef de relatie waarin het vreemdgaan speelde

in stand. De stiekeme minnaar werd vergeven

(was ook onderdeel van de groep) en werd de klokkenluider

als zijnde een verrader uit de groep gemikt.

Krom
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Mijn vriend heeft een aantal keer gezoend met een ander meisje (verschillende meisjes). Dit heeft hij mij pas verteld nadat het dus meerdere malen was gebeurd. Elke keer waren zijn vrienden erbij en er is welgeteld 1 persoon die hem heeft gezegd dat hij het mij moest vertellen.

Ik voel me extra rot dat iedereen het wist, behalve ik. Je voelt je gewoon erg vernederd en voor lul gezet tegenover al die mensen.

Ik neem het zijn vrienden niet kwalijk dat ze niks hebben gezegd, maar ik had het beter gevonden als ze mijn vriend hadden gezegd dat hij het moest vertellen.

In jouw geval gaat het om een verhouding, dan helemaal vind ik dat zij het recht heeft zelf te moeten kunnen bepalen of ze met hem verder wil terwijl hij haar zo vernederd. Ik zou hem dus echt zeggen dat hij het haar moet zeggen. Zij moet zelf een keuze kunnen maken.
quote:hollebollegijs schreef op 28 mei 2010 @ 07:34:

[...]

Vroeger werd de brenger van slecht nieuws onthoofd.

Zo drastisch is het tegenwoordig niet meer maar

houd er rekening mee dat als je stappen gaat ondernemen

jij de persoon bent die alle toorn over zich heen krijgt.

In mijn vriendenkring heeft ooit zoiets gespeeld.

Uiteindelijk bleef de relatie waarin het vreemdgaan speelde

in stand. De stiekeme minnaar werd vergeven

(was ook onderdeel van de groep) en werd de klokkenluider

als zijnde een verrader uit de groep gemikt.

Krom

Dit heb ik ook vaak om me heen gezien,de boodschapper was uiteindelijk de boosdoener,de stoker enz.

De bedrogen dame had liever gehad dat ze haar kop nog een eindje verder in het zand kon steken.
Mijn advies: niet mee bemoeien!!

Heb ooit ook een keer aan een vriendin verteld dat ik had gehoord (uit zeer betrouwbare bronnen) dat haar vriend vreemd ging. Vriend ontkende natuurlijk alles en ik was de jaloerse stookster die hun relatie wilde verzieken. De vriendschap tussen ons is nooit meer goedgekomen.

Mijn ex ging ook vreemd en al z'n vrienden behalve ik , wist het. Heb het ze nooit kwalijk genomen, zijn immers zijn vrienden en heb me nooit dom of vernederd gevoeld. Ze zagen eerder m'n ex als een domme gans omdat hij zoiets had geflikt bij mij.
Perfectionisme is niet perfect...
Niet mee bemoeien.
Ik vind hier toch dat vrouwen wat meer solidair moeten zijn. Vrienden van de man in kwestie zullen altijd achter hem blijven staan, dus daar hoef je niets van te verwachten.

En dat fictieve probleem neerleggen, wat een suffe oplossing. Dat las ik ook ergens in een ander topic. "Als je vriend vreemdgaat, zou je het dan willen weten" Da's toch een oneerlijke vraag als het niet fictief is? Wat win je daar nou mee? Is alleen een manier om je eigen geweten te sussen.

Weetje, je hoeft het helemaal niet te vertellen als je niet wil. Je kan haar ook vragen hoe zeker ze is van haar relatie, dat je wat dingetjes gehoord hebt en haar adviseert haar ogen en oren open te houden. Zo kan ze er zelf achterkomen. Als je dat niet durft, kan je het zelfs anoniem doen.
Heb het ooit zelf eens bij de hand gehad - alleen was zij de vreemdganger. Wilde haar er eerst op aanspreken, maar ik kreeg het idee dat dat een welles-nietes verhaal ging worden zoals zoals TO ook al schrijft. Ben toen gewoon een keer op ze afgestapt, en gevraagd of hij (de vaste vriend) haar broer was en meteen er achteraan dat ik háár nieuwe vriend, waarmee ze "pas" stond te zoenen, zo'n lekker ding vond......

"Oh, je bent haar broer niet? Ehm, nou, ehm, ja. Ik heb niks gezegd hoor.... Voel ik me even onhandig nu...."
anoniem_104649 wijzigde dit bericht op 28-05-2010 08:42
Reden: op toetenbord i een letter tuk
% gewijzigd
Viva la vida
Niet vertellen. Als er zoveel mensen op de hoogte zijn is zij het misschien ook en steekt ze haar kop in het zand (bewust). Het is iets tussen hen. Weet jij veel wat voor afspraken zij hebben.
quote:ndh86 schreef op 28 mei 2010 @ 08:41:

Heb het ooit zelf eens bij de hand gehad - alleen was zij de vreemdganger. Wilde haar er eerst op aanspreken, maar ik kreeg het idee dat dat een welles-nietes verhaal ging worden zoals zoals TO ook al schrijft. Ben toen gewoon een keer op ze afgestapt, en gevraagd of hij (de vaste vriend) haar broer was en meteen er achteraan dat ik háár nieuwe vriend, waarmee ze "pas" stond te zoenen, zo'n lekker ding vond......

"Oh, je bent haar broer niet? Ehm, nou, ehm, ja. Ik heb niks gezegd hoor.... Voel ik me even onhandig nu...."En van waaruit voel jij jezelf zo superieur dat je de behoefte hebt om dit zo te doen. Ik vind jouw gedrag walgelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven