Mode & Beauty alle pijlers

Bruiloft-kleding-paniek

28-05-2010 12:07 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Hopelijk kan iemand me helpen, ik heb namelijk een beetje bruiloft-kleding stress. Over twee weken ben ik daggast op een bruiloft en drie weken erna nog een keer (andere bruiloft, andere gasten). Vorig jaar heb ik in een opwelling/vlaag van verstandsverbijstering een hele dure jurk gekocht van Hugo Boss . Nou ben ik meer het type spijkerbroek, dus je raadt het al: de jurk is in een jaar tijd 1 keer gedragen. Nou wil ik graag de jurk aan naar de komende bruiloften...maar het is een jurk zonder mouwen, met brede bandjes. Ik ben helaas niet in het bezit van mooie armen, dus ik wil er een vestje ofzo overheen. En hier ben ik dus naar op zoek, heb al twee dagen rondgekeken, maar kan niets vinden.

Details:

- de jurk is geheel paars

- vestje/bolero moet met korte mouwen i.v.m. zomerse temperaturen

- zwart en wit vallen denk ik af als kleur, heb dit geprobeerd in combinatie met de jurk, maar het staat niet zo mooi bij het paars.

Wie o Wie komt met de gouden tip? Ik denk zelf dat een donkerblauwe bolero het mooist staat, maar die kan ik dus nergens vinden!

Maar misschien heeft iemand betere ideeën? Misschien een omslagdoek-ding? Of iets onder de jurk, een shirtje ofzo? (ik ben echt een fashion-kneus, dus ik weet echt niet wat mooi staat)

Ik ga proberen vanavond een foto te maken van de jurk, en dan plaats ik die morgen nog even!

Hopelijk heeft iemand een goed idee, zodat ik toch nog een keer kan genieten van mijn stomme aankoop....
Bij steps hebben ze feestelijke bolerootjes zonder mouwen in drie kleuren donkergrijs, oudroze en wit (dacht ik).

Lijkt mij toch wel te doen?

PS: verder ben ik ook een fashion kneus... :-) dus meer tips heb ik niet.... :-)
Ik heb een donkerblauwe bolero met korte mouwen voor mijn verjaardag gekregen van mijn moeder. Ik was ook al maanden opzoek naar zoiers. Die had ze 'ergens op de hoogstraat in vlaardingen' gekocht. Aan het label te zien niet echt bij een grote winkelketen.

Woon je er in de buurt? Dan zal ik eens vragen hoe het winkeltje heet.
Vast geen stomme aankoop, het klinkt als een prachtige jurk! Als je er inderdaad een foto van maakt of een plaatje van vindt is het wat makkelijker meedenken. Ik denk dat op zo'n jurk een omslagdoek-ding beter staat dan een bolero dat misschien te sportief staat.

Ben benieuwd!
Zo'n omslagdoek lijkt me ook een goed idee. Of een gehaakt kort bolerootje om het wat minder 'sportief' te maken? Wit is misschien ook nog wel leuk, afhankelijk van hoe donker de jurk is.
Dat zeg ik....
als het gewoon van fijne katoen mag zijn,dan hebben ze bij de hema nu een hele mooie donkerblauwe voor 15e
Poelepoelepoelepoes!
Misschien een gek idee..maar zo zou ik het doen.

Ik zou met de jurk naar de winkel gaan waar je deze hebt gekocht en uitleggen aan de verkoopster dat je er graag iets bij hebt vanwege de kou enzo. Denk dat hun wel een goed idee zullen hebben over de mogelijkheden.

Ook als je naar andere winkels gaat...neem de jurk iig mee om het meteen erbij te kunnen passen anders kom je thuis en moet je alsnog terug.

ik zou zelf denk ik voor zwarte schoenen, met zwarte tas (clutch) en een zwarte pashima gaan.. Maar ja, ik ben dan ook wel erg zwart minded
fuchsia roze schoenen, pashmina en tasje......

(moeten makkelijk te vinden zijn)
Ik zou er geen shirtje onder doen. Vaak, niet altijd, staat dat niet zo mooi bij chique jurkjes.

Je zou een mooi colbertje erover kunnen doen, en die 's avonds vervangen voor een mooie shawl.

Welke kleur pumps/tas heb je erbij?
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Fotootje van de jurk zodat we kunnen zien wat voor kleur paars het is?
Am Yisrael Chai!
Heb je niet een handige moeder/tante/buurvrouw die als je echt niets kunt vinden, eentje uit de naaimachine kan rammelen?
Geen shirtje eronder doen hoor! veels te zonde van een mooie jurk!

Ik zou ook een colbertje doen, bij de H&M niet te duur en ze hebben er hele mooie met een beetje glimmende stof. Misschien een omslag ding voor als dat te warm is, maar misschien vind alleen jij een armen niet mooi en valt het heel erg mee?
Ik zou ook voor roze of rood gaan. Maar ligt aan de kleur paars. Succes!!!
als het een dure jurk is, die slechts 1x gedragen is, kun je hem ook vast voor een leuk bedrag kwijt via marktplaats.nl. Kun je voor dat geld weer iets nieuws kopen, waar je happier mee bent. succes!

ps. geen shirtje onder de jurk doen hoor, brrrr......misschien ee vestje met een dun riemje of een mooi jasje? Ik vind zwart meestal wel mooi bij paars
Bolero's van Wehkamp

Wehkamp bezorgt ook nog eens snel, bestel er meerdere in verschillende kleuren en maten, zodat je thuis lekker kunt passen. Het retourneren is eenvoudig via een DHL servicepunt of thuis laten ophalen en zit al bij de verzendkosten inbegrepen. Ik zie er leuke tussen!
ik zou ook voor roze gaan, of grijs misschien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Of zilver?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Meer bolero's

Of No more boleros
Leuk zoveel goeie reacties, zo snel al! Toen ik gisteravond weer in de stad was bedacht ik opeens dat ik het Forum wel om raad kon vragen... Alvast bedankt voor de tips.

Maja: ik woon niet in de buurt van Vlaardingen, dus dat valt al af.

Een colbertje lijkt me wel heel leuk, maar qua warmte valt dat echt af.

Schoenen die ik erbij wil dragen: twee mogelijkheden (afhankelijk van kleur vestje) of zilveren met lage hak of pumps in donkergrijzig. Tas: geen. (ik heb nl. geen tassen) (mijn pakje marlboro kleurt zo mooi bij mijn jurk dat ik die wel in mijn hand hou..)

Ik ga vanavond even bij de Hema kijken, had op de site gekeken, deze leek mij wel mooi

Bedankt voor de tip Heartwork, de Hema daar was ik nou nooit opgekomen, stom zeg!
quote:Igoneh schreef op 28 mei 2010 @ 13:11:

Meer bolero's

Of No more boleros
Igoneh: als mijn armen ooit weer mooi strak (of i.i.g. strakker dan nu) worden, dan word dat direct mijn lijflied!
*giegelt stiekem een beetje om "ik heb geen tas" *

*spreekt zichzelf ferm toe, het is niet netjes om anderen uit te lachen en het laat enkel zien dat je zelf een ernstige tassenverslaving hebt**

Mijn moeder had ooit ook een feest; ook een jurk gekocht zonder mouwen maar zij wilden ook iets om haar armen een beetje te bedekken. Ze heeft toen een mooie omslagdoek bij de Bijenkorf gekocht. Zij had een lichtbruine, hij stond heel mooi; best chic maar ook een 'beetje' casual. Heel leuk! Ik weet niet of er een Bijenkorf in de buurt is waar jij woont maar anders moet je daar echt even kijken!

En bij de Hema hebben ze ook echt leuke bolerootjes. Succes in ieder geval!
Hugo Boss met Hema.
Haha... Sha_la, dat was ook de reden waarom ik ook niet aan de Hema gedacht heb...!

Maar het is gelukt, de bolero van de Hema past er prima bij.

Typisch Hollands...Hugo Boss meets Hema!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven