Ze hakken alle bomen om!!!!!

28-05-2010 15:42 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben echt helemaal verdrietig. Ik woon in zo'n vierkant huizenblok met aan de binnenkant de tuinen. Daarin stonden geweldige mooie, hoge, ruisende bomen. Die hebben ze vandaag dus allemaal omgehakt. Ze waren zeker tien meter hoog en prachtig. Ben echt over de flos. Ben boos! Heeft alleen totaal geen zin. De bomen stonden in andermans tuin, heb dus geen recht van spreken, snik.

Nu kijken de overburen dus recht bij ons de kamer in, heeeeel fijn!

Heb al de hele dag de gordijnen dicht, wil het gewoon niet zien.

BAHBAHBAHBAHBAHBAHBAH
Klote, weet je wat de reden is? Ik zou er ook erg van balen!
Ahnee, balen!! Wij wonen ook zo, ik zou die bomen niet kunnen missen. Sucks!!
quote:ivy1970 schreef op 28 mei 2010 @ 15:42:

Die hebben ze vandaag dus allemaal omgehakt. Als alles in één keer om is zal het haast van de VVE/woningcoorperatie/verhuurder uitgaan. Bomen moeten onderhouden worden. Een gedeelte van onderhoud is regelmatige kap van grote bomen. Het is alleen heel jammer dat dit vaak met veel bomen tegelijk gaat in plaast van half om half.
anoniem_103632 wijzigde dit bericht op 28-05-2010 21:30
Reden: Quote aangepast.
% gewijzigd
Waarschijnlijk hebben andere mensen geklaagd dat de bomen het uitzicht wegnamen... :-)... of dat ze geen licht in huis kregen door die bomen.

Tevens heeft de "omhakker" ook wel een kapvergunning moeten aanvragen denk ik zo... en dan had je dat in de krant kunnen lezen en evt. bezwaar kunnen maken...

Maar goed: voor jou is het heel vervelend.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 28 mei 2010 @ 15:55:

[...]

Als alles in één keer om is zal het haast van de VVE/woningcoorperatie/verhuurder uitgaan. Bomen moeten onderhouden worden. Een gedeelte van onderhoud is regelmatige kap van grote bomen. Het is alleen heel jammer dat dit vaak met veel bomen tegelijk gaat in plaast van half om half.Precies!
Ja dat is verschrikkelijk. Heb ik ook weleens meegemaakt.
Wat vervelend zeg.

Zou er ook niet vrolijk van worden inderdaad.
Ja, ik weet dat ik had kunnen lezen van de kapvergunning (ik lees die stomme huis-aan-huis-blaadjes nooit) en dat die bomen veel te hoog waren, maar.....IT SUCKS!!!! Enne, hier geen woningbouw, zijn koopwoningen. Maar waarom alle bomen weghalen, boehoe. Je kunt ze toch ook gewoon kopje kleiner maken. Tussen de bomen groeide ook veel klimop, waardoor de privacy echt perfect was. Ze zijn nu bijna klaar met die F***K herrie. Denk dat ik mezelf straks maar een groot glas wijn in ga schenken! S'avonds lag ik altijd te luisteren naar het ruisen van de bomen.
Oh... klimop in de bomen... dan snap ik helemaal waarom ze weg zijn gehaald... als ze dat niet hadden gedaan... waren die dingen vanzelf een keer naar beneden gekomen.... :-/

Klimop verstikt bomen en daar gaan ze uiteindelijk dood van..
Oh
Ben toch heel verdrietig!
Tja, altijd zonde als er bomen verdwijnen. Maar je zegt het zelf al: je hebt er niets over te zeggen. En als je nu je privacy kwijt bent, plant je er toch zelf een paar? Of een paar flinke planten in de vensterbank is ook een optie om de doorkijk tegen te gaan.
dit heb ik ook meegemaakt, en toen heb ik er ook een topic over geopend :-)

en weet je,...

het went nóóit, nu staan er een paar staakjes hier die de plaats moeten innemen van de rijen bloesembomen die hier ooit stonden. Schrale troost...

Sterkte
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
zelf bomen planten in je tuin???
In sommige gemeenten is er geen kapvergunning meer nodig, tenzij het gaat om bijzondere bomen. En ja, je moet altijd het lokale sufferdje lezen om niet overvallen te worden door dit soort acties. De meeste mensen komen daar helaas te laat achter.
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik je heel goed snap! Het is gewoon klote als ze 'je' bomen omhakken!

En inderdaad, om nou elke week het plaatselijke krantje uit te pluizen om zoek naar kapvergunningaanvragen is ook weer zoiets...
Hadden ze niet die klimop van de bomen kunnen trekken dan? Of denk ik er te simpel over?

Ik zou me ook heel bloot voelen als ze de bomen bij ons voor zouden kappen. Vooral in de zomer is het zo mooi...
Als je huurt van een woningbouwcorporatie en je huurt zelf bij die corporatie, dan zou je contact kunnen opnemen met de corporatie en hen vragen of er iets van groen terugkomt in de plaats van de bomen.
Dat is wel heel zonde zeg!!! Ik kan me voorstellen dat je nu even je gordijnen dicht hebt.
Oh nee, wat ontzettend jammer.

Hier hebben ze ook een heleboel enorme bomen gekapt. Voor een voetbalveldje...

Van die hele hoge van 15 meter, ruisend en vol vogels. ZO zonde...
Ik vraag me af of ze een kapvergunning hebben. In vele gemeentes is het verboden om bomen tijden het broedseizoen (15 maart t/m 15 juli) te kappen. Op dit moment nestellen nog veel vogels in de bomen.

Maar goed daar krijg je de bomen niet mee terug
Jaha, er zaten massa's vogels in die bomen. S'morgens word(werd) ik dus echt om 5/6 uur wakker van de vogels en dat in hartje Rotterdam. En inderdaad!!!!! hadden ze die klimop er niet gewoon tussen uit kunnen halen en die bomen een beetje toppen ofzo. Nou staat er nog 1 hele grote boom, ander soort, heel mooi. Die staat gelukkig net in een andere tuin. Hoop zo dat die niet ook tegen de vlakte gaat. Dan ga ik echt huilen hoor. Moet zeggen dat het grote glas wijn wel helpt, maar de gordijnen blijven morgen nog even dicht.
Als je hier nog een paar jaar blijft wonen moet je dus over een jaar of 5 eens bellen met de verantwoordelijken en vragen of ze de bomen vanaf nu beter in de gaten blijven houden. Dan hoeft straks niet alle keer om!
quote:JOJO1 schreef op 28 mei 2010 @ 16:10:

Oh... klimop in de bomen... dan snap ik helemaal waarom ze weg zijn gehaald... als ze dat niet hadden gedaan... waren die dingen vanzelf een keer naar beneden gekomen.... :-/

Klimop verstikt bomen en daar gaan ze uiteindelijk dood van..

nou dat is nogal de vraag:

http://www.destentor.nl/special/huisent ... 637836.ece

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven