Kunnen mensen veranderen?

29-05-2010 18:43 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met het teruggaan naar zijn/haar ex?

Geloof je erin dat mensen echt kunnen veranderen?

Ik heb eerder ook een topic geplaatst met de vraag "nieuwe liefde of ex", maar ben eigenlijk wel benieuwd of er ook mensen zijn die ervaringen hebben met het terug gaan naar zijn/haar ex en of dit positief of negatief heeft uitgepakt.
Geen goed idee.

Ik snap dat ook nooit, het is toch niet voor niks uitgegaan? en daarbij zijn er zóveel leuke mannen, waarom blijven plakken bij iemand met wie het niet werkte?
Niet ikzelf, maar een vriendin. Ze hebben 3 zoons en zijn 9 jaar uit elkaar geweest én beide gegroeid, veranderd. Zij heeft met een andere man samengewoond, maar de liefde bleek toch te diep te zitten. Nu wonen ze weer samen en gaat het beter dan ooit. Maar doordat ze beide zijn gegroeid...

Als 1 van de 2 is veranderd en de ander is stil blijven staan op het punt waaróm je uit elkaar bent, gaat het niet werken!
quote:Kheela schreef op 29 mei 2010 @ 18:43:

Geloof je erin dat mensen echt kunnen veranderen?

Ja. Zeer zeker wel.

Wel zou ik ontzettend voorzichtig zijn als het om een relatie gaat. Aan de andere kant, ws. heb je snel genoeg door of het idd échte verandering was.
Je zou jezelf kunnen veranderen, een ander niet.
Alleen als mensen bereid zijn tot introspectie, en daar mee aan de slag te gaan.
Nee, geloof er niet in.

Verspilling van tijd en energie.
quote:TheEmpress schreef op 29 mei 2010 @ 18:53:

Geen goed idee.

Ik snap dat ook nooit, het is toch niet voor niks uitgegaan? en daarbij zijn er zóveel leuke mannen, waarom blijven plakken bij iemand met wie het niet werkte?

Maar het was ook niet voor niks ooit juist wel aan.

Dus ooit werkte het wel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Zamirah schreef op 29 mei 2010 @ 19:00:

Alleen als mensen bereid zijn tot introspectie, en daar mee aan de slag te gaan.

Ja ,klopt .Ben zelf na breuk van 1,5 jaar weer bij toenmalige ex .Allebei veranderd en verder ontwikkeld . Liefde tussen ons is nooit weg geweest .Ook hadden we allebei andere relaties.

Veel negatieve reacties van onze omgeving gehad ...een ex is niet voor niets een ex ....Niemand kan dat voor je bepalen ,erg kort door de bocht
anoniem_31542 wijzigde dit bericht op 29-05-2010 19:07
Reden: ..
% gewijzigd
mensen kunnen zeker veranderen, maar niet iedereen staat er open voor om te veranderen.

Sommige mensen zijn te koppig om te "ontwikkelen" zeg maar.
NEE
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:tonkje schreef op 29 mei 2010 @ 19:01:

[...]

Dus ooit werkte het wel.Onjuist, de insteek was dat het ging werken, wat dus niet lukte.
Was het maar waar dat mensen echt kunnen veranderen.

Hoe harder ze schreeuwen dat ze veranderen hoe minder waar, maar dat is mijn ervaring
quote:tonkje schreef op 29 mei 2010 @ 19:01:

Dus ooit werkte het wel.Waarschijnlijk waren ze ooit te verliefd om te zien dat het toch niet zou gaan werken, dat is wat anders.
Ja, mensen kunnen veranderen. Maar over het algemeen gaat daar wat tijd overheen.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Wat mij trouwens opvalt (en of dat voor iedereen geldt weet ik niet, maar voor mezelf wel) is dat ik bij oude bekenden vaak weer in een 'oud rollenpatroon' verval. Dat gebeurt eigenlijk automatisch. Lijkt me dat je daar bij een ex voor moet oppassen.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Ik geloof niet dat mensen echt veranderen; wel leert men uit ervaring en past men zijn denken en handelen wat aan en worden sommige karaktertrekken wat afgezwakt...maar echt veranderen daar geloof ik niet in.

Volgens mij had ik ook op je ander topic gereageerd.

Lang geleden een relatie gehad van 2 jaar en dat is een tijdje uit geweest; na een jaar kwam ik mijn ex weer tegen en hij zei dat hij veranderd was (was enorm jaloers en gunde mij geen enkele vorm van vrijheid)...wij hebben het opnieuw geprobeerd, weer 2 jaar maar helaas....hij was helemaal niet veranderd.

Maar....dat is mijn verhaal en dus mijn ervaring.

Succes met je keuze.
Mensen kunnen veranderen. Lees: mensen kunnen beter met hun persoonlijkheid omgaan en de negativiteit filteren. Verder blijven mensen wel ongeveer hetzelfde ... op interesses na dan.
Mensen kunnen veranderen. Maar je kan mensen niet veranderen. Ik denk dus dat het puur uit iemand zelf moet komen dus als je begrijpt wat ik bedoel. (:
In jouw geval ( een drugsverslaving bij je ex ) lijkt het me lastiger.
Ik heb de vraag ook in het andere topic gesteld: als mensen zeggen te kunnen veranderen, moeten zij dat dan werkelijk op mij uitproberen? Of, in dit geval, op jou en je kind?
mijn vriend is veranderd, dusja het kan heel zeker.
Ja het kan, absoluut. Ben een half jaar geleden terug bij mijn ex gekomen en ik vind hem leuker dan ooit. Ik heb hem nooit geprobeerd te veranderen, dat kon alleen hij zelf. En dat gold ook voor mij. Dus ja het kan, of het vaak voorkomt, dat weet ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven