Geld & Recht alle pijlers

verdenking diefstal

30-05-2010 16:58 78 berichten
Normaal ben ik meer een meelezer dan een actieve forummer (hartstikke knap trouwens dat jullie allemaal zo trouw zijn).

Maar nu heb ik toch een dillema te pakken waar ik in mijn bekenden/vrienden/familie-kring niet zoveel over wil praten.

Ik verdenk iemand van diefstal. Weet dat deze persoon niet veel geld te besteden heeft en vind het ook echt best een aardig persoon. Ik sta verder niet dichtbij haar, maar ken haar oppervlakkig. Nu is er iets gepikt, geld, een paar duizend euro.

Mijn verdenking is gebaseerd op haar rondgeneus vorige week op een plek waar ze niets te zoeken heeft en waar dus nu een diefstal heeft plaatsgevonden.

Ik wil dit eigenlijk wel melden. Begrip voor mensen die het moeilijk hebben, heb ik heel veel, maar diefstal kan gewoon niet.

Wat vinden jullie ?
Alle reacties Link kopieren
Goed voor jou toch? Jouw keuze.
Je weet toch!
en ik maar denken dat Miss Marple misdaden kon oplossen zonder tussenkomst van de politie
Wat gaat het trouwens snel met de reacties op het viva forum op een regenachtige zondagmiddag !
Precies, het komt hier steeds met bakken uit de lucht, geen beter excuus dus om hier te zitten!
Ja, Ruby, hihi inderdaad. Misschien moet ik mijn breiwerkje maar meenemen naar de politie..

Echt puur toeval dat ik nu voor zo'n dilemma kom te staan.
Tja sorry kon het niet laten echt een geweldig passende nick heb je.

Maar ff serieus, ik zou denk ik naar de politie gaan, zeggen wat je gezien hebt en erbij vertellen dat het misschien niets betekent maar toch...
quote:Ruby37 schreef op 30 mei 2010 @ 17:16:

en ik maar denken dat Miss Marple misdaden kon oplossen zonder tussenkomst van de politie
Je weet toch!
quote:missmarple schreef op 30 mei 2010 @ 17:13:

Ja, inderdaad Muchacha, ik kan het heel goed zelf oplossen. En ga dat ook doen. Ik ga melding maken van wat ik heb gezien en dan laat ik het inderdaad aan de experts over wat zij ervan vinden. Ik ga niemand beschuldigen.

Bedankt voor de reacties !Als je melding gaat maken, dan noem je toch ook haar naam? Dan beschuldig je haar toch? Ik vindt het nogal wat...
Al zou de echte Marple natuurlijk (al breiend) in gesprek met de verdachte terloops vragen of ze vorige week nog gevonden heeft waar ze naar op zoek was daar op de "crime scene", of een opmerking plaatsen over hoe toevallig het is dat het nu net daar is gebeurd...
Bel dan anoniem de kliklijn!
Je weet toch!
Ja, dat is ook zo, zuigstengel. Het is inderdaad heel wat, dat besef ik me wel. Maar als iemand rechtstreeks aan mij vraagt of me wat vreemds is opgevallen de afgelopen dagen, kan ik denk ik toch niet mijn mond houden.
en die kennis gewoon rechtstreeks benaderen is geen optie?
Ja, inderdaad, met een voorbeeld uit het dorp het liefst bij die Missmarple. En misschien daarom ook wel, dat ik zo dol ben op thrillers enzo, dat ik nu ga zitten amateur-speurneuzen en daarmee andere mensen in een lastige situatie stort. Maar ik weet dat ik het woensdag al raar vond haar daar aan te treffen, zo raar, dat ik haar er min of meer uit heb gezet, ook al vind ik het best een aardig mens.
Hm, ja, dat is ook wel een idee. Maar om iemand nu gewoon rechtstreeks te vragen ernaar vind ik ook erg beschuldigend. Maar ja, politie op het dakje sturen is misschien nog wel veel erger. Pff...
quote:Zuigstengel schreef op 30 mei 2010 @ 17:22:

[...]

Als je melding gaat maken, dan noem je toch ook haar naam? Dan beschuldig je haar toch? Ik vindt het nogal wat...Tuurlijk niet. Ze zegt toch niet dat die kennis het gedaan heeft? Alleen dat ze haar daar gezien heeft.
quote:muchacha schreef op 30 mei 2010 @ 17:09:

Omdat ik niet van de popo hou.Wel van diefstal dan?
Ja, dat is ook zo. Ik vertel alleen (omdat het aan mij gevraagd wordt) wat ik gezien heb. Verder zal ik er niets van zeggen.
Bedankt allemaal !

Ga nu lekker koken. Da's tenminste eenvoudig..
quote:Dhelia schreef op 30 mei 2010 @ 17:30:

[...]

Wel van diefstal dan? Als je honger hebt mag je van mij een brood stelen.
Je weet toch!
quote:muchacha schreef op 30 mei 2010 @ 17:41:

[...]

Als je honger hebt mag je van mij een brood stelen.huh? kun je dat even verder toelichten?
ja, een brood stelen kan ik ook nog begrijpen. Maar geld ?
Lijkt me nogal duidelijk: Muchacha is van mening dat diefstal voor haar soms geoorloofd is bijvoorbeeld als iemand honger heeft (honger he niet zin in..) Moet eerlijk zeggen dat ik die mening deel hoor.
quote:muchacha schreef op 30 mei 2010 @ 17:41:

[...]

Als je honger hebt mag je van mij een brood stelen.En dan kan de bakker over een tijdje aardappels gaan stelen, omdat zijn inkomsten wegvallen, doordat hongerigen mogen stelen, en hijzelf dan ook in die groep gaat vallen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ja, ik deel die mening ook. Niemand zou honger mogen hebben. Maar als ik honger zou hebben, zou ik inderdaad proberen een brood ofzo te pikken. Zit me gelijk af te vragen hoe dan (missmarple's zijn niet zo goed in het zelf uitvoeren van criminele activiteiten), maar ik zou geloof ik geen geld gaan stelen. Denk ik. Hoop ik. Ik weet het ook niet, ik hoop dat ik nooit in zo'n situatie terecht kom. Dat weet ik dan weer wel !
quote:missmarple schreef op 30 mei 2010 @ 17:46:

ja, een brood stelen kan ik ook nog begrijpen. Maar geld ?Het is allebei eigendom van iemand anders, iemand die dat ook niet zomaar in de schoot geworpen heeft gekregen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven