Ik ben zo bang... deel 3

03-03-2010 13:04 2973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja... deel drie alweer, helaas net na slecht bericht te hebben gekregen, dus ik hou de OP kort.

Ik hoop in ieder geval dat iedereen die meeschreef op de eerste twee topics weer, samen met mij, van dit topic het liefste en fijnste topic op het forum wil maken!

Deel 2: Ik ben zo bang etc... deel 2
Oh Anita, sterkte bij je moeder. Ik vind het knap dat je iemand die jou nooit op waarde heeft kunnen schatten, toch zoveel liefde en aandacht schenkt. Ik hoop dat het bezoek meeviel!
Hoi!

Ik ben terug van mijn korte vakantie in Griekenland.

Heb daar een vriendinnetje opgezocht.

Het was heel leuk, erg warm en ik was de hopen stenen al snel beu.

Serieus als je 1 zo'n archeologische site hebt gezien heb je ze allemaal gezien.... Maar de natuur was prachtig!

Ik ga later vandaag even alles bij lezen en posten, maar wilde het alvast even laten weten. Nu ga ik eerst lunchen met een ander vriendinnetje in de bakkerswinkel.

fijne dag allemaal!
Hoi Ing tegelijk gepost! ik zit ook nu alweer werkontwijkgedrag te vertonen, even iets drinken en dan weer verder met ruimen. Ben aan de kledingkast begonnen er kon gewoon niks meer bij. Heb het zomerdekbed achter uit die kast gehaald, dus alles moest toch aan de kant.Nu eerst eens alle zomerkleren uitzoeken, dan weet ik ook weer wat ik heb, in plaats van steeds dezelfde dingen te pakken die vooraan liggen.

Hier ook geen fan van de Cats en ander Volendams talent, want dat hebben ze zeker wel in dat dorp. Het begon bij mij met Melanie en de Beatles, door naar de Stones en Pink Floyd Led Zeppelin en mijn allergrootste favoriet Eric Clapton.

Ben ook nog steeds fan van Jacques Brel, Francois Feltmans muziek van een tijd geleden.

Nee ik houd er niet zo van om een verjaardag te vieren, dat heb ik eigenlijk sinds mijn kindertijd niet meer gedaan. Al die verplichte visite in een kringetje neuh.......Nu is het zo dat er in onze familie van half mei tot half juni negen jarigen zijn. Dus sowieso vier ik het dan samen met mijn man, anders komt het niet eens uit.
Oh Gelukkeling, er is niks mis met jou muzieksmaak zie ik al, in mijn ogen dan. Mijn oudste broer luistert naar die muziek, met uitzondering van the ROlling stones. Dat heeft niemand bij ons thuis kunnen bekoren. Ik ben bezig met een cadeautje voor mijn broer: Brainbox treedt binnenkort hier in de buurt op. Kan me zo voorstellen dat hij de jongse is die er komt kijken
Het kan nog gekker, dames. Norman staat, as we speak, met de hogedrukspuit in de regen (...) de tegels schoon te spuiten.

We zouden eigenlijk dit jaar de tuin grondig onder handen nemen. Nieuwe tegels, blokhut, etc. Maar we zijn het er niet over eens wat we nou precies willen. Dus hebben we maar besloten het een jaartje uit te stellen. Niet gek voor de portemonnee ook. En daarom moeten de huidige tegels NU afgespoten worden...
Prima Robo, we kennen elkaar inderdaad niet. Sterkte met alles!
Haha Norre Hoe reageren de buren daarop?
Nou ja Norre in de regen de tegels afspuiten is een goed idee. Nat is dan toch nat, dus het maakt niet uit. Je wordt daar altijd zo smerig van.

Haha Ja hoor, toen ik zestien was had ik opeens ook hele andere muziek die ik goed vond. De Cats waren er toen al uit bij mij. Dat was echt bakvissenmuziek. Hoewel ik ze nog wel leuk vind zo af en toe eens te horen.

Toen ik zestien was werd het Fleetwood Mac, Led Zeppelin, The Doors, Procul Harum, Crosby Stills Nash, Donovan en Boudewijn de Groot. En inderdaad Brainbox. Had je mijn vader moeten horen.

Het was opruiende muziek.
ik kom alleen maar even zwaaien, het was fantastisch gisteren. Later meer en Bo de foto's komen eraan
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Gefeliciteerd Its! De vrouw van Itsman. Hoop dat de gezonde stress niet de overhand heeft gekregen maar dat je een prachtige dag hebt gehad! Bij ons ging het pas rond half negen regenen (wel meteen ook pijpenstelen hoor...) dus ik hoop dat jij het ook tot die tijd droog hebt weten te houden!

Hier is de tuin tich leeg. En een tip: ga nooit aan de klimop of wil 'm in ieder geval nooit weghalen. Wat een hels karwei!
Lieve Itsme :-)

Gefeliciteerd met je huwelijk!!!

Ik hoop zo dat je een supergave dag gehad hebt!!!

Ik kijk uit naar je foto's; als je er klaar voor bent stuur ik je de link naar de mijne (wilde je niet overvoeren met mijn trouwfoto's, juist in het weekend dat jij getrouwd bent!).

Ingmagh: klimop?? Ben ik dol op. De onze heeft de winter slecht doorstaan helaas... maar komt langzaam weer op.
Itsme nog gefeliciteerd met je trouwen! Wat heerlijk zeg dat jullie zo'n topdag gehad hebben. Nu lekker even bijkomen.

Robo wat een prachtige foto's! Heb echt even zitten genieten. De liefde spat er vanaf. En ik moest erg lachen met het verhaal van de burgemeester in m'n achterhoofd.

Fijn dat de eerste chemo er goed en het allemaal een beetje vlot verloopt. Smeer je wel goed je voeten en nagels in! Het kan op den duur echt een hoop schelen en anders loop je straks met handschoentjes en dat is mega irritant.Ow het het niet meer op je voeten kunnen staan is natuurlijk ook niet handig. Echt wel ruk van die bobbel erbij. Hopelijk is het geen nieuwe tumor. Wat zegt je gevoel?

Gelukkeling wat een mooi compliment van je schoondochter! Vast heel verdiend.

Phoehee wat ben jij stoer zwanger zeg. Blijft maar rennen en vliegen.

Griekenland was fijn. Vooral om een van m'n beste vriendinnen terug te zien.

Er heeft zich wel een 'situatie' voor gedaan. Ik zat op een dag aan het water m'n boek te lezen en er kwam een mooi bronsgebruinde man naar me toe. (altijd fijn) en die begon in heel gebrekkig engels een gesprekje. Na een poosje wees hij op mijn haar en zij beautifull en toen maakte hij een grote borsten beweging: very nice, beautifull woman. (op een hele niet gladde vieze manier btw) Ik viel even stil en zij dat het nep was en liet m'n prothese zien. Waarop hij zei: still one very beautifull. Waarop ik natuurlijk hardstikke hard moest lachen.

Ik heb me altijd afgevraagd hoe dit moment zou zijn. Als je toch wel 'iets' moet zeggen. hoe dan? Nou zo dus. Het kwam er in een keer uit zonder blikken, blozen of overdenkingen en hij reageerde er ook heel normaal op.

Trouwens mijn litteken is echt gruwelijk lelijk. Er is echt veel te veel vel over. Vaak hebben mensen een mooie streep maar dat van mij... Be warned, maar met jullie wil ik het best delen, want ik schaam me er niet voor hoor. Maar jammer is het wel.
klikerdeklik.

Heb ze inmiddels weer weggehaald
Hoi Luonto,

Meid wat een opmerking van die Griek, echt mooi dat hij een borst toch ook nog wel mooi vond! Ik hoorde ook eens een man zeggen, toen zijn vrouw op een verjaardag, zei dat ze ze allebei weg zou laten halen als er eentje af moest, omdat het anders zo scheef zou worden ''nee die laat je er mooi aan zitten hoor...die is van mij, je gaat toch je mooie borst niet weghalen als het niet hoeft?

Jij zit dus nu met dat scheve en het feit dat de andere borst er ook af moet over een tijdje, ik denk dat een beetje ''vel over'' wel handig is, als je er protheses in laat plaatsen, ze kunnen er dan vast wel weer wat mooiers van maken. Voor nu denk ik dat die rottige kanker weg is het allerbelangrijkste is.. dat esthetische aspect komt wel weer.

Stoer dat je de foto's plaatst, je bent zo'n stoere meid!

liefs
Jeetje Luonto! Ik vind de foto juist prachtig, die op het water, heel... ja... sereen denk ik. Je geniet, niks poep Die foto van het scheren ziet er confronterend uit, maar er is nu alweer heel wat terug gegroeid. Dat rood op die laatste, is dat je echte kleur eigenlijk?

Wat een mooi verhaal van die griek zeg! Lijkt me wel moeilijk om te moeten zeggen, maar hij had een geweldige reactie. Heeft dat je gesterkt in hoe je het straks NL moet zeggen, als je mensen wel vaker tegen kan komen? Het lijkt me wel drempelverlagend als je mensen misschien wel nooit meer ziet. Aan de andere kant geloof ik je ook heilig als je zegt dat je je er niet voor schaamt. En ergens kan ik me dat prima voorstellen. Want als je je ervoor schaamt, hoe moet je je dan ooit nog lekker voelen? Maar als ik je litteken zo zie, schrik ik wel. Ik heb in de sauna verschillende vrouwen gezien met een borstamputatie, maar die hadden inderdaad een rechte streep. Wel zonde! Kunnen ze er chirurgisch nog iets aan doen, of had je besloten dat je het zo liet (dat ben ik vergeten, sorry).

En heel wat anders, en een stuk minder belangrijk: ik vind klimop prachtig, alleen het groeit als een gek (de winter heeft het hier prima overleefd) en het overwoekert de hele tuin. De schutting tegen het huis aan was totaal begroeid en ondertussen kroop het onder de dakpannen en in de goot. We wilden bovendien wat anders. Dus, als het er staat is het prima, maar als je wat anders wilt, man wat een werk! De stam van de klimop had ongelogen een diameter van 25cm. En dat is zo gegroeid in nog geen 20 jaar!
O Itsme natuurlijk van harte gefeliciteerd meid, het is toch nog snel voorbij denk ik, je leeft zo lang intensief naar de dag toe, dat het wel als een speer voorbij moet zijn.

Neem toch gewoon een balkon Ing, hoef je nooit te maaien en te snoeien. Ja je kunt ook niet lekker met z'n velen buiten zitten maar ach...............
Luonto, je ziet er top uit juist, op de foto in Griekenland :-) Lekker ontspannen... klinkt heerlijk, weekje Griekenland.

Cool dat je zo reageerde tegen de gebronsde Griek, en ook cool van hem dat hij het zo oppakte. Zo zie je maar, soms vallen dingen op de meest onverwachte momenten heel erg mee.

Soms ook tegen hoor, ik bedoel maar te zeggen dat je er dus echt geen peil op kunt trekken eigenlijk. Alles wat je kunt doen is wat goed voelt voor jou, op het moment zelf.

Je litteken is precies zoals het bij mij was voor de protheses. Ik heb me toen laten informeren en je kunt je litteken laten bewerken, maar dat doen ze niet als je ooit een prothese wil (dan is dat extra vel juist "handig", voor de rek, om het even stom te zeggen). Ik heb dus niks gedaan en nu is alles strakgetrokken, met de neppers erin

Weet jij al wat je wil met je borst?

Mooie kleur rood haar hoor... doet me aan mijn moeder denken, die had het soms ook precies die kleur.

Die scheerfoto's heb ik ook nog ergens, geloof ik tenminste. Ik heb ze wel bewaard maar er eigenlijk nooit meer naar gekeken. Blijf het toch confronterend vinden.

voor jou en fijn dat je er weer bent!

Wanneer begin je met je nieuwe baan?
Luonto super stoer dat je je foto's hier neerzet. Ben blij dat ik op tijd ben en ze kan zien. Als eerste vind ik ook de eerste foto erg mooi. Zo is je haar nu dus. Ik vond het tijdens de meet ook mooi zitten.

Het litteken is confronterend ja, had niet heel veel idee hoe het eruit zou zien. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met grote littekens, weet niet of het 'beter' kan. Heeft dat ook niet met de maat van de borst te maken? De foto's van het scheren met daarna de foto hoe het eerst was, wat een contrast. Je bent echt mooi!

Vind het verhaal van de Griek mooi, zal het niet snel vergeten. Mooi dat zo'n glad type met zijn ordinaire babbel dan zo reageert.

Itsme gefeliciteerd! Vertel eens over je dag?
Bedankt voor de reacties en complimentjes .

Ik ben ook blij om ze te plaatsen!

Ik weet nog niet wat ik met m'n borst wil. In ieder geval ook de andere eraf. Dat het litteken er zo uit zit heeft ook wel te maken met de grote van de borst en mijn gewicht. Dan wordt het vaak gewoon lelijker dan wanneer je slank bent, maar bij mij is het gewoon niet zo mooi gedaan. Het was gewoon allemaal een beetje inschatten en dat is lastig als je plat ligt.

Ik schaam me er niet voor, maar begin nu een beetje 'te vergelijken' dat die van mij wel anders is dan je vaak ziet.

Robo goed om te horen dat het bij jou helemaal goed is gekomen.

Gelukkeling, je hebt helemaal gelijk hoor. Het enige wat telt is dat de kanker weg is. Maar ik kan niet ontkennen dat ik soms ook wel 'nadenk' over de mooi/lelijk kant. Het blijft toch je lichaam en je leeft en soms vind je het gewoon even lelijk, ondanks dat je weet dat je eigenlijk niets te klagen hebt.

De 'scheerfoto's' zijn geen scheerfoto's. Het leek mijn zusje een heel leuk idee om een bus slagroom op mijn hoofd leeg te spuiten, een slagroomkapsel te bouwen en het het van m'n hoofd te likken....Ik was toen al best een poos kaal, want ik heb ook geen wimpers en wenkbrauwen meer en het duurde best lang voordat ik die kwijt was.

Ze begon er heel voorzichtig over en ik merkte wel dat het voor haar ook echt een 'moment' was. Was heel goed, want zij heeft het er heel moeilijk mee gehad dat ik weer thuis kwam wonen en alles veranderde. Ze was ook boos en trok het niet helemaal. Op het hoogtepunt heeft ze zelf in haar boosheid wel gezegd dat ik op moest pleuren naar A. met m'n kutkanker. Alles was erdoor veranderd en ze wilde dat het weer werd als voor de kanker. Waarom moest ook haar leven veranderen. Ze liep er ook van weg was weinig thuis.

Ik kan er niet boos om zijn, want het zijn hele logische gevoelens. Als de wereld op zijn kop staat. De woede was niet persoonlijk gericht, niet in de kern.

Dit is ook de reden dat ik niet thuis ben blijven wonen en tijdens de bestralingen weer op mezelf woonde. En waarom ik tijdens de kuren in naar A. of naar m'n onderzoeksdorp ging. Om thuis de druk van de ketel te halen.

Nu gaat het allemaal een stuk beter en kan ze beter omgaan met het idee dat ook zij het BRCA gen kan hebben.

Het rood was niet mijn eigen kleur, maar ik verfde het al zo'n 9 jaar, dus het was voor iedereen een grote verrassing toen ik blond bleek te zijn.

Ik ben trouwens dol op klimop, echt een van mijn favoriete planten!

edit: ik begin woensdag. Maar het is een stage hoor, al voelt het wel een beetje als een echte baan. Als cameravrouw/editor

pff wat een lap tekst weer....
Wat een stoere en mooie vrouw ben je, Luonto!

Die Griek heeft helemaal gelijk. Ik vind je ook juist zo mooi staan op de bovenste foto.
Je zusje is dus jonger dan jij bent en ze woonde nog thuis toen je ziek werd? dan is het wel te begrijpen, maar wel erg hard gezegd. De jeugd denkt dat de wereld om hen draait, zo is het nu eenmaal. Lang geleden toen mijn oma net was overleden, ik was 16, dacht ik tjee kon het leven maar weer gewoon zijn zodat mijn moeder niet meer zo vaak zou huilen. Dat het erg was voor mijn moeder dat ze haar moeder was verloren kon ik wel begrijpen, maar heel egoistisch had ik de P in, dat het niet meer zo leuk voor mij was thuis als daarvoor.

Tuurlijk kan ik begrijpen dat je er soms moeite mee hebt, het lijkt me ook erger spelen als je iemand ontmoet die je leuk vindt en waar intimiteiten bij zouden kunnen komen, dan ga je er natuurlijk meer over nadenken. Uitelijkheden zijn bij echte liefde niet belangrijk, maar de periode die daaraan vooraf gaat is er daardoor niet makkelijker om.

Ik heb een heel lelijk groot litteken op mijn buik, in wezen niks erg, want met kleren aan zie je er niets van. Ikzelf heb er geen moeite mee, zie het als een soort trofee, ik ben juist zo blij dat ik beter ben geworden, maar toen mijn huidige man het voor het eerst zag, zei hij ooh wat een zonde.....
Luonto wat ben je stoer dat je de foto's hier plaatst. Wat ben je mooi op de eerste foto. en je haar. Wat is het alweer gegroeid. Wil je geen prothese? Mij lijkt dat extra vel dan wel handig. Dan trekt het niet zo na het plaatsen.

Wat een openhartige Griek zeg. En wat een mooi compliment.

Van je zus kan ik het wel begrijpen. Het is hard gezegd dat wel, maar wat jij zegt, dat ze niet jou bedoelde maar die rot kanker.

Ik sta zo vaak voor de foto van mijn overleden zusje en dan zeg ik ook tegen haar dat ze een trut is en dat ze me in de steek heeft gelaten. Want God wat mis ik haar nog vaak. Vooral vorig jaar met manliefs kanker heb ik de ellenlange telefoongesprekken gemist. En ook als ik daar was of zij hier, het gekakel tot in de vroege morgen. Zij was mijn maatje. We vertelden elkaar alles. Met mijn andere twee zussen heb ik die band niet zo. Hoewel mijn jongste zusje dat wel heel graag zou willen en ik probeer het ook wel. Maar het is anders.

Die foto's van de slagroom. Ik zie erop dat je geen wenkbrauwen hebt en geen oogharen, dus het kwam me wat vreemd over dat je zusje je aan het scheren was. Maar slagroom.... Als Nienke dat idee had gehad had ze vast dubbel gelegen. Ik vind het super. Jij kijkt wel erg serieus.

En je ziet dat je zusje het er moeilijk mee heeft.

Je was van te voren een mooie meid en je bent het nog steeds.
Even een dikke voor alle lieve, dappere en stoere vrouwen hier!
Ik ben helaas weer te laat om foto's te zien, maar wat een verhaal Luonto! Hoe voelde jij je na de ontmoeting met deze Griek? Was je niet enorm verbaasd over je eigen openhartigheid?

Robo: hoe gaat het nu? Voel je je al wat beter?

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Goedemorgen allemaal,

Bo gaat het ietsepietsies beter? ik hoop het heel erg.

Ga nu snel naar het station tot vanavond.

veel liefs en sterkte vandaag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven