lang geleden... deel 5

03-04-2010 18:52 931 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van "lang geleden verkracht niet behandelt maar wel last ervan hebben" deel 4.

Inmiddels zijn er een aantal wel degelijk bezig met een behandeling( in allerlei vormen) en andere die niet daarvoor kiezen.

Lang geleden... deel 4
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 03-04-2010 20:14
Reden: link geplaatst
% gewijzigd
.
Haha Wurm.

Wat ben je toch een heerlijk mens.

Ik zal het volgende even ophelderen, het is totaal niet lief bedoeld dus heb ik dat ook gelijk uit je hoofd gepraat.

Brrrr. *bibber*

Toch best koud zo in je blootje..
Poging om niet-lief te zijn is echt compleet mislukt, sorrie Ster.

Zit helemaal te glunderen tussen de stapels kleren.

(en Lief zegt net dat mijn voeten er zò relaxed uitzien. Hij moest zò lachen toen ie mij binnen 5 minuten zo zag zitten)
.
Knuffel terug aan iedereen

Oh wat lief, heeft Ster iets niet liefs gedaan?

EV, wat pijnlijk moet dat zijn dat je vriendinnen je niet hebben erkent in wat zo'n grote rol speelt in je leven.

Heb vriend ingelicht dat Frummel echt een beetje van slag begint te raken en in de war.

Tijd voor opheldering dat morgen plaast gaat vinden, ik zie er als een berg tegenop al ligt de taak bij vriend, maar ik zal er wel bij aanwezig zijn.

Veel goede gsprekken gehad vanavond en zie alles zo helder maar kan er dus niets mee omdat 1 persoon het niet wil zien en niet toegankelijk is.

Dus ..nou ja, in de prullebak ermee dan, eeuwig zonde.
Ster, gelukkig is het vandaag iets warmer buiten.

Wat lief van je!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Zeg, gatverjakkie, wie was er vandaag verantwoordelijk voor het weer?

Ik ben tot 2 keer toe gruwelijk nat geregend. Blegh!
Hé Wurm, je had nu toch genoeg droge kleren?
Heyhallo allemaal,

Zijn jullie al heel hecht met elkaar of mag ik ook een beetje meekletsen in dit topic ?

Ik kan mij vooral vinden in het 'niet behandeld' aan dit topic, maar begin er nu (na 11 jaar) toch wel af en toe wat last van te krijgen.

Ik hoor het vast wel even van jullie, ga nu even verder het topic lezen.

Liefs
.
Rosa, natuurlijk mag je meekletsen. Dit is geen besloten topic, dus welkom!
Voor mij idd therapie vandaag (PMT). Niet dat ik me erop verheug trouwens. Alles is zo'n ontzettende achtbaan!
Goedemorgen lieverds!

Rosa, welkom!

EV, succes vandaag met therapie.

Ik heb me net afgemeld voor therapie vandaag. Heb een drukke week achter de rug en voor mij is het vandaag 'weekend'.

Ik heb het nodig om even helemaal niets te moeten.

Wurm, ik kan me voorstellen dat het nu heel verwarrend is, het contact met je ouders. Hopelijk kan je daarin een beetje je eigen grenzen bewaken, ook als die kleine er straks is.
Ha Saar! Dan wens ik je vandaag een fijne rustige dag toe. Lekker met jezelf en bij jezelf. Of zoiets.

Hoe bevalt het tanteschap trouwens, gaat het goed met de kleine?
.
Wat is het verschil tussen diepgaande therapie en 'gooi-het-eruit-en-blijf-stabiel'-therapie?

Hoe gaat het Wurm? En met de kleine?

En met de anderen hier?
Vandaag mijn eerste emdr sessie gehad bij de nieuwe psycholoog. Het ging goed maar het was allemachtig zwaar. Het ging over lichamelijke belevingen en ik heb heel veel pijn gehad. Ben ook stukken van mezelf tegengekomen, die ik ´erbij heb kunnen halen´. Mocht ik nog enige affectie gehad hebben naar de dader, nu is dat helemaal weg. Ik kan totaal geen respect opbrengen voor deze persoon.

De laatste dagen voel ik me veel misselijk, en dat is nog niet minder. Ben benieuwd hoe ik de komende dagen functioneer. Of ik gewoon kan doen of dat ik toch op een lager pitje moet sudderen.

Vandaag ontdekt dat er één iemand was die echt van mij hield: ikzelf. Hopelijk kan ik straks op die innerlijke kracht mijn leven vormgeven. Bitter is het wel, om er echter te komen hoe alleen en verlaten ik me gevoeld heb. En wat ben ik blij dat dat verleden tijd is/wordt.
Heftig Hanke..

EMDR kan zoveel met je doen..

Het resultaat is vaak erg goed, maar eer je dar bent.. je hebt nog een lange en moeizame weg te gaan.
Dappere Hanke.

Ik wens je heel veel sterkte met deze (laatste) loodjes.

Die eerste zin van je laatste alinea vind ik geweldig; als je dat voelt lijkt me dat een heel grote innerlijke kracht die jou gaat helpen. En dat laatste stukje is zo pijnlijk herkenbaar.. (ik voel dat nog steeds, eerlijk gezegd).

Krijg je nog meer sessies EMDR?
Hier straks bezoek; lerares van opleiding van jaren geleden met wie ik nog steeds zo 1-2 keer per jaar contact heb, fijne vrouw is dat. Ze komt een bundel halen en bijpraten.

Toch wel spannend ook weer, omdat ik nu zo zoekende ben in hoeverre ik mezelf durf te laten zien zoals het écht is, of een sociaal praatje hou.

Ik ga haar zo bij de bushalte ophalen.

Fijne dag allemaal, jullie nog plannen?

Mooi weer trouwens hier, ook fijn.
Fijne dag EV met je bezoek!

En de rest natuurlijk ook een fijne dag!

Ik ga werken.

Liefs!
Dank je Appel en EV.

Nog minstens 2 sessies staan er gepland EV, volgende week. Ben niet gaan mantelzorgen, mijn buik voelt erg kwetsbaar. Brak, moe, wil even met niemand rekening houden. Ga me niet verontschuldigen dat ik vandaag niet kan ´werken´. Vind dit al heftig genoeg. Dus het is idd sudderen op een laag pitje vandaag.

Voel me minder klein en kwetsbaar dan eerst. Al met al voel ik me ouder maar wel met een hele grote korrel wantrouwen naar de rest van de wereld. Behalve de mensen dan waarvan ik weet dat ik ze kan vertrouwen.

En misschien is dat wel zo reeel.

Fijne dag allemaal, veel plezier met je bezoek.
Ik hoop dat je een fijne middag hebt EV en een weg vindt in het jezelf laten zien en het sociaal zijn.

Heftig hoor Hanke en dapper dat je het aan gaat. Verstandig om vandaag alles op een laag pitje te zetten en goed voor jezelf te zorgen.

Wurm hoe is het met klein wurmpje? Wordt het al krap daarbinnen?

Ik tel weken af tot de vakantie. Heb zin in alles even los te laten. Door de drukte slaap ik weer eens slecht en gedachten over therapie hebben ook een voorkeur voor 's nachts

voor iedereen hier!
Nou, het was een érg fijne tijd met haar. Zo kan het dus ook. Echte gesprekken en zonder dat ik me schuldig hoef te voelen over mijn 'zwaarte' (ik weet niet of jullie mijn andere topic hadden gelezen). Gewoon over álles praten, en ze had mijn bundel écht goed gelezen zeg.

Samen geluncht hier en ik vond dat wel een enge nieuwe stap in ons contact, maar dat heb ik ook gezegd en ook daar keek ze niet gek van op. Pfff, zo kan het dus ook.

Moet ik onthouden voor als ik mijn vriendinnen weer zie. Dit was goed!
Heftig Hanke.

Al die nieuwe gevoelens en ontdekkingen die loskomen.

Ik heb je andere topic gelezen EV.

Voor jou ook veel beweging denk ik in hoe je in het leven staat met jezelf.

Ook voor jou

Hoe is het met bolle wurn en het mini wurmpje wat er in zit?

Hoe is het met iedereen?

voor allemaal.

Hier veel verdriet.

Steeds meer ongeloof.

Hij gaat het echt doen...gewoon doen, niet omkijken, gewoon omdraaien en weglopen. De gevolgen voor iedereen moeten gewoon gaan gebeuren hoe zwaar en moeilijk ook, al is dat zelfs voor kinderen.

Hij loopt er gewoon voor weg, want moeilijk..dat doet hij niet, dat mogen anderen doen.

Alles gewoon alsof het niets is zonder er naar te kijken in elkaar gefrommeld en in de prullebak alsof het niets waard was.

Waren we dus allemaal en alles wat we hadden niets waard?

Hij gaat het echt doen, en ik denk alleen maar, wie verzint dat.

Geen enkel normaal voelend mens niet in ieder geval.

En ik moet het maar accepteren, maar mijn kids hebben het zwaar.

En dat wil ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven