saus pan als miniwok

31-05-2010 22:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
aangezien ik meestal alleen of met zijn 2en eet en graag in een wok mijn eten maak (in een koekenpan pleurt alles ernaast) ben ik zoek naar een kleine wok.

zou dit ook als wok - of gewoon om te bakken in het algemeen - gebruikt kunnen worden? dus dat ik er mijn vlees in bak, macaronisaus in maak enz.

klik
bij de blokker heb je 2 wokken in 1 verpakking. Een eenmanswok en een meermans wok.
Waarom zou je voor één persoon een kleinere wok nodig hebben? Tenzij je keukenkastjes te klein zijn natuurlijk.

Maar anders past het toch altijd in een wok?
het past wel in mijn kastjes, maar in zon wok van 30 cm ga ik echt niet mijn 80 gram kip en mijn groentes verwarmen. dan kan ik beter iets vinden dat kleiner is, maar wel hoog. dan is de bodem van de pan geneens helemaal bedekt met eten.

en dat zoek ik niet alleen voor wokrecepten, maar ik bereid alles in zon hoge pan
euhh.. laat me even denken... ja.
Maar of het gaat passen?
Ik mik alles gewoon in een hapjespan.
Peas on earth!
In een sauspan kan je toch niet goed bakken?

Gewoon even rondkijken, je hebt grote wokken maar ook iets kleiner. Heel klein hoeft toch niet? Is alleen maar lastig omscheppen.
Ik kook bijna altijd alleen voor mezelf in een gewone wok en de bodem is dan gewoon bedekt met eten.
Oh, ik zie nu het plaatje pas.

Ja, die kan je ook als wok gebruiken, maar het lijkt mij juist niet zo handig, zo'n kleine pan.
Kijk even bij de toko wok of wadjangs in alle maten.
Hoe groter de wok, hoe meer oppervlak waarop je je eten gaar wokt, hoe eerder je eten klaar is toch?

En minder geknoei op het gasfornuis
Ik heb zo'n kleine wok gekocht bij de action en die is gewoon prima. Idd. handig als je weinig te wokken hebt.
Ik heb een kleine wok (gewoon van Tefal), ooit eens gekregen, maar ik gebruik hem eigenlijk nooit. In een gewone wok gaat koken juist sneller.
in de wok kan je bij wijze van spreke voor 10 man koken. ik vind het echt onzin om voor 1 persoon zo'n gigantische pan te kopen.

en dat was mijn vraag ika, kan je daar wel in bakken? of moet ik op zoek gaan naar een kleine hapjes pan/wok?

iemand een idee waar ik dit kan halen?
quote:_Soleil_ schreef op 31 mei 2010 @ 22:37:

Ik heb een kleine wok (gewoon van Tefal), ooit eens gekregen, maar ik gebruik hem eigenlijk nooit. In een gewone wok gaat koken juist sneller.hoe groot is ie ong?
Ik heb ooit een kleine goedkope wok van de xenos of zo gekregen , die gebruikt ik eigenlijk nooit, omdat alles heel snel aanbrand, vooral als je er een zoet woksaus bij in doet. Ik gebruik altijd mijn tefalhapjes ook als ik voor 1 pers wok. Als ik wat meer geld had, zou ik juist een grote wok van plaatstaal kopen.
denk dat het deze set gaat worden

en dan 1 koekenpan proberen te verkopen/weggeven.

daar bak ik toch bijna nooit mee en het zijn er 2

pannen
quote:xxxS schreef op 31 mei 2010 @ 22:39:

[...]

hoe groot is ie ong?Geen idee, best klein. Ik zou hem moeten meten om het precies te weten.
quote:xxxS schreef op 31 mei 2010 @ 22:47:

denk dat het deze set gaat worden

en dan 1 koekenpan proberen te verkopen/weggeven.

daar bak ik toch bijna nooit mee en het zijn er 2

pannenDat is dus een wokpan van 28 cm van rand tot rand. Lijkt mij (te)weinig wok oppervlak, maar als je perse klein wil en geen probleem hebt met de extra twee pannen, lijkt me dit een goede keus.
Maar hoe dan, dat je alles in één pan maakt, altijd?

Wat eet je dan?
quote:Kuzu schreef op 31 mei 2010 @ 22:54:

Maar hoe dan, dat je alles in één pan maakt, altijd?

Wat eet je dan?

ik maak bijna nooit vlees-aardappels-groente

meestal iets wat je normaal in de koekenpan bereid maar ik doe het liever in een wokpan (nasi, pasta's, chili con carne..)
quote:borderwalk schreef op 31 mei 2010 @ 22:53:

[...]

Dat is dus een wokpan van 28 cm van rand tot rand. Lijkt mij (te)weinig wok oppervlak, maar als je perse klein wil en geen probleem hebt met de extra twee pannen, lijkt me dit een goede keus.levertijd 3 weken
Bij winkels als Blokker hebben ze ze zo staan hoor.
xxxS, zijn je samenwoonplannen van je andere gebande nicks van de baan dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven