Werk & Studie alle pijlers

ziektewet of niet??

01-06-2010 19:10 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
laatst heb ik een onderwerp geplaats omdat ik vaak misselijk ben en daar niet goed mee om kan gaan. ik ben nu bezig met onderzoeken en ben bij een psygoloog geweest. als ik misselijk ben kan ik daar niet goed mee omgaan. ik word nerveus, loop heen en weer en krijg zweethanden. ik ben bang dat ik dan moet overgeven maar dit gebeurt eigelijk nooit. met de psyg ben ik aan het kijiken of het geestelijk of lichamelijk is. dit word als het goed is in juni duidelijk als ik alle uitslagen heb gehad.

ik werk nu 4 jaar op mijn huidige werk. heb 3 keer in die jaren ontslag rondes gehad en mijn baas is niet echt een lieve man.

dit brengt stress met mij mee en vandaar ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe baan. en die heb ik gevonden. ik ga weer naar school om mijn diiploma te halen voor kraamverzorgster. het is een leer/werk traject! super zin in.. ookal zit ik echt niet lekker in me vel. ik hoop dat een nieuwe start me weer wat vrolijker maakt want ik zit er even helemaal doorheen. vind niks leuk en heb zowat nergens zit in. mijn contract bij mijn huide baas loopt af in september ( dit omdat ik vorig jaar met onslag ronde wederzijdsgoedvinden heb getekend) en me nieuwe baan begint in september.

het liefst ga ik voor 3 maanden in de ziektewet. om me weer leuk en beter te voelen. word echt niet vrolijk van alles nu :( en vooral niet op me werk omdat ik me down voel en niet lekker steeds.

wie heeft er ervaring mee? kan ik me gewoon zo ziek melden? of moet ik eerst naar mijn werkgever?

en moet hij mij doorbetalen ookal heb ik een jaarcontract? en dat is 70%?

alvast bedankt!
mmm, is er een dokter bereid 3 maanden ziekteverlof voor te schrijven??
uhmm... ookal is het een maand.. ik weet het niet

3 maanden hoeft ook weer niet maar dan moet ik weer daar aan het werk.

en dat is niet echt wat ik wil
Als je ziek bent ben je ziek. Als je niet ziek bent moet je gewoon werken. Wat zegt de bedrijfsarts of, als je die niet hebt, huisarts?
Ik wil ook wel eens iets niet.
quote:Suze2 schreef op 01 juni 2010 @ 19:14:

Als je ziek bent ben je ziek. Als je niet ziek bent moet je gewoon werken. Wat zegt de bedrijfsarts of, als je die niet hebt, huisarts?

ik heb het er nog niet met de huisarts over gehad.

wel weet ie dat het niet goed met me gaat.

misschien moet ik eerst even met hem praten en even naar het cwi om info in te winnen. wat jij bedoelt heeft iedereen wel is.

maar dit gevoel is anders...

het is ook niet dat ik niet meer WIL werken. ik wil daar niet meer.
Ik zou een week vakantie nemen om een nieuwe baan te zoeken. 2 vliegen in één klap; een weekje rust en je kunt je op een nieuwe start richten
poeszie wijzigde dit bericht op 01-06-2010 22:10
Reden: beter leeesuh
% gewijzigd
Je bent niet ziek, je hebt gewoon geen zin meer. Dat is ongetwijfeld met goede redenen, maar het is geen grond om je ziek te melden.
quote:Poeszie schreef op 01 juni 2010 @ 19:23:

Ik zou een week vakantie nemen om een nieuwe baan te zoeken. 2 vliegen in één klap; een weekje rust en je kunt je op een nieuwe start richten

ik ben al aangenomen!

dus heb een nieuwe baan..
Je meldt je ziek als je ziek bent. De arbo-arts beoordeelt dan of je wel of niet in staat bent om arbeid te verrichten. Als je dat wel bent, zul je weer aan het werk moeten.

Kortom: je ziek melden is niet iets waar je toestemming voor vraagt of krijgt.

Ziek melden om weer vrolijk te worden is niet waar de ziektewet voor bedoeld is en waarschijnlijk zal de arboarts daar ook niet in mee gaan, tenzij het echt duidelijk is dat je daar niet meer kúnt functioneren.

Wat wel zou kunnen, is vragen of je een periode onbetaald verlof kunt krijgen.
quote:nummerzoveel schreef op 01 juni 2010 @ 19:24:

Je bent niet ziek, je hebt gewoon geen zin meer. Dat is ongetwijfeld met goede redenen, maar het is geen grond om je ziek te melden.

ik ben elke dag misselijk en niet lekker.

elke dag heb ik angst..
Het stuit mij een beetje tegen de borst dat je lijkt de vinden dat jouw werkgever moet doorbetalen omdat jij daar niet wil werken. Overigens is het niet zo simpel als "gewoon ziek" zijn. De werkgever heeft de plicht om jou te reintegreren in het bedrijf en jij moet daaraan meewerken.

Ik zou overigens ook eerst met de huisarts of bedrijfsarts overleggen of je echt niet in staat bent om te werken.
quote:Snormel schreef op 01 juni 2010 @ 19:25:

Je meldt je ziek als je ziek bent. De arbo-arts beoordeelt dan of je wel of niet in staat bent om arbeid te verrichten. Als je dat wel bent, zul je weer aan het werk moeten.

Kortom: je ziek melden is niet iets waar je toestemming voor vraagt of krijgt.

Ziek melden om weer vrolijk te worden is niet waar de ziektewet voor bedoeld is en waarschijnlijk zal de arboarts daar ook niet in mee gaan, tenzij het echt duidelijk is dat je daar niet meer kúnt functioneren.

Wat wel zou kunnen, is vragen of je een periode onbetaald verlof kunt krijgen.

je hebt gelijk.

ik heb ook geen zin meer en hoop dat als ik wat meer tijd voor mezelf heb het beter gaat..

onbetaald verlof is geen optie! heb het geld hard nodig.

over 3 maanden begin ik bij mijn nieuwe baan.

ik ben gewoon elke dag niet lekker en niet vrolijk.

ik functioneer daarom ook minder denk ik ook omdat het me niet intereseert.

de huisart zal misschien wel raad weten
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
///
quote:musicath schreef op 01 juni 2010 @ 19:30:

Ik lees eigenlijk alleen maar dat je een schop onder je kont nodig hebt! Geen zin. Nee, je nieuwe baan is natuurlijk veel leuker, maar je baas betaalt je en daarvoor werk je. Zo simpel is dat.hij is altijd te laat met betalen en me vakantie geld heb ik NOG niet gehad. :@
quote:ttsss schreef op 01 juni 2010 @ 19:28:

[...]

je hebt gelijk.

ik heb ook geen zin meer en hoop dat als ik wat meer tijd voor mezelf heb het beter gaat..

onbetaald verlof is geen optie! heb het geld hard nodig.

over 3 maanden begin ik bij mijn nieuwe baan.

ik ben gewoon elke dag niet lekker en niet vrolijk.

ik functioneer daarom ook minder denk ik ook omdat het me niet intereseert.

de huisart zal misschien wel raad wetenIs er geen arboarts?
quote:ttsss schreef op 01 juni 2010 @ 19:31:

[...]

hij is altijd te laat met betalen en me vakantie geld heb ik NOG niet gehad. :@Doet dit ter zake?
quote:musicath schreef op 01 juni 2010 @ 19:30:

Wat voor angst heb je elke dag?

ik ben elke dag misselijk, en dan word ik angstig om over te geven. ik kan niet goed met mijn misselijkheid omgaan..

daarom loop ik bij een psyg nu. en als je elke dag misselijk en niet lekker bent dan word je er gek van. en dat begin ik te worden : gek :S
quote:Suze2 schreef op 01 juni 2010 @ 19:32:

[...]

Doet dit ter zake?er word gezegt dat ik werk en daarom me geld krijg..
De ziektewet is voor mensen die te ziek zijn om hun werk te kunnen doen. De ziektewet is er niet voor mensen die het niet (meer) leuk vinden op hun werk en er geen zin meer in hebben.

Als je denkt dat de ziektewet betekent dat je 3 maanden "vrij" bent, vergeet het maar. Je zult in tussentijd regelmatig moeten opdraven bij je werkgever voor diverse gesprekken, analyses en testen. Dat is je werkgever namelijk verplicht in het kader van de wet poortwachter.
///
niet lekker.....tja.... niet lekker.. dat is ook zo`n opmerking waar je niks mee kan.

Ik heb mijn leven lang hoofdpijn, moet ik dan maar thuis blijven? Zoals het nu overkomt wil je daar gewoon niet meer werken en daarom maar lekker 3 maanden thuis zijn... ik zou ook wel de hele zomer thuis willen zijn... lijkt me heerlijk.

Wees gewoon eerlijk tegen je baas.. geef aan wat het probleem is en spreek gewoon een eerdere einddatum af... maar ga niet thuis zitten
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
mijn moeder zou zeggen:

"Dan doe je het maar zonder zin"

De arbo dienst gaat dit niet goedkeuren.
quote:ttsss schreef op 01 juni 2010 @ 19:34:

[...]

er word gezegt dat ik werk en daarom me geld krijg..als je baas in de sloot springt, spring jij er dan achteraan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven