kat mee op vakantie?

01-06-2010 21:02 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

beetje rare vraag misschien maar ik zit met een dilemma.

Deze zomer gaan mijn vriend en ik 3 weken op vakantie naar de stacaravan van zijn ouders.

Die staat op ongeveer een uurtje rijden van ons huis.

Aan de ene kant wil ik onze kat heel graag meenemen (anders ga ik m zo missen )

Maar aan de andere kant ben ik ook bang dat hij de weg kwijt raakt bij de stacaravan en rij ik liever elk weekend even naar huis (doordeweeks verzorgen de buren m dan)

wat zouden jullie doen?
Wow wat een reacties!

en toch best positief over meenemen dus!

mn vakantie zou inderdaad behoorlijk in duigen vallen als mn kat wegloopt dus helemaal los is geen optie eigenlij zoals ik het van jullie hoor.

moet dan denk ik maar wel gaan laten wennen aan een tuigje met een lange lijn. iemand een goede tip waar zoiets te koop is? hier in het dorp alleen een welkoop en die heeft dat niet.....
Bij elke dierenwinkel heb je die. En anders bij de Intratuin.

In welk deel van het land woon je? Ik heb er nog een over van de vorige kat.

Maar die dingen kosten maar een paar centen hoor.

Als je er één gaat kopen zou ik voor eentje met kliksluitingen kiezen, niet voor gespen. Dat is véél makkelijker aan doen bij je kat.
668, the neighbour of the Beast
Ik zou ze niet meenemen maar ik heb er dan ook 3. Eer ze gewend zijn dan kun je al weer terug naar huis. Als het maar een uur rijden is kan je toch naar huis af en toe?
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:mrsmerlin schreef op 01 juni 2010 @ 21:40:

Wow wat een reacties!

en toch best positief over meenemen dus!

mn vakantie zou inderdaad behoorlijk in duigen vallen als mn kat wegloopt dus helemaal los is geen optie eigenlij zoals ik het van jullie hoor.

moet dan denk ik maar wel gaan laten wennen aan een tuigje met een lange lijn. iemand een goede tip waar zoiets te koop is? hier in het dorp alleen een welkoop en die heeft dat niet.....grote kans dat dat mislukt, de meeste tuigjes katten zijn dit gewend van jongsaf aan
De onze was een jaartje of veertien, vijftien toen madam voor het eerst een tuigje aan kreeg. Na enige worsteling om het aan te krijgen in het begin ging dat eigenlijk heel goed en wist ze donders goed dat als het tuigje aan ging, ze mee mocht
katten kun je niet over één kam scheren....

...zoveel katten,zoveel verschillende karakters..

en TO zal zelf best kunnen inschatten of haar kat hier geschikt voor is.

en mocht het niet lukken is poes in een uur thuis.
Inderdaad.

Ik reageerde dus vooral op de stelling dat een kat het per definitie niet leuk vind en dat je een oudere kat niet kunt aanleren met een tuigje te lopen.

Dat kan dus wel degelijk, maar het is van beestje tot beestje afhankelijk.
Ik ook Marels... vond de reactie van Annetd en Meds wat kort door de bocht.

(met jou ben ik het eens )
vind het inderdaad het proberen waard!

ga gewoon eerst thuis oefenen en als het goed gaat mee, als het niet goed gaat brengen we hem zo weer thuis.

@ marels: ik woon in het noorden van het land, provincie grunn !

als jij je oude kwijt wil dan wil ik m wel van je overkopen, maar anders koop ik een nieuwe (en dan wel kliksluitingen inderdaad )
Dammit, dan woon je hier bijna in de buurt.

Ik heb net het tuigje er bij gezocht en je mag hem hebben, maar ik zou als ik jou was voor die acht euro een nieuwe kopen. Deze ziet er wel "gebruikt" uit en ik bedenk me net dat het voor jouw kat waarschijnlijk alleen nog maar moeilijk is als het tuigje naar andere kat ruikt....

Ik zou dus naar de Intratuin gaan, daar hebben wij ons nylon tuigje met kliksluitingen vandaan. Bij een dierenwinkel hebben ze soms alleen van die leren gesptuigjes en die vind ik dus minder fijn.
Dat bijna moest trouwens een achter, ik woon in Zeeland
Then the Intratuin it is
Je mag hem komen halen hoor

Maar serieus; ik wil hem wel opsturen, maar ik vraag me af of een gebruikt leren tuigje dat dus naar andere kat ruikt prettig is voor jouw kat die voor het eerst een tuigje om krijgt
denk ut nie.....
Ik vind 3 weken aan een lijntje bij een caravan een beetje sneu voor een kat hoor..

Zeker als ze gewend zijn lekker zelf op pad te gaan enzo..

Collega van mij doet het ook en die kat heeft er niet veel van geloof ik.. maar zij gaat dan hooguit 4 dagen weg..

Ik zou het mn katten niet aandoen..
Ik heb hier eigenlijk ook een vraagje over. (sorry TO, hoop niet dat je het erg vind, maar wilde niet een aparte topic openen )

Ik ga in augustus een aantal maanden naar Canada.

Ik heb een kat, dan 5 jaar oud. Zat erg in dubio, mee nemen of niet. Waar ik naar toe ga is dat geen enkel probleem, mag haar gewoon mee nemen. Maar weet niet of ik haar blij maar met een lange reis.

Optie is ook om bij mijn ouders te laten. Maar het is mijn kat, dus mijn verantwoording, en denk ook dat ik haar heel erg ga missen. (ga minimaal 3 mnd weg)

En mijn moeder denk ook dat zij mij gaat missen.

Nu zei laatst iemand dat katten niet aan personen "gebonden" zijn, maar meer aan het woon plek.

Mijn kat is er aanhankelijk aan mij, maar zij zei dat ze dat bij elk ander kan worden.

Kan ze bv "heimwee" krijgen als we in Canada zitten.

Hoe dan ook, ze zal keer aan een ander plek moeten wennen, aangezien in niet altijd hier blijf wonen waar ik nu woon.

Ze is trouwens een binnenkat (weet niet of dit relevant is )

Hoop niet dat het een té warrig verhaal is

Bedankt in ieder geval
Kat meenemen naar Canada zou ik dan persoonlijk niet doen.

reis duurt lang en is stressvol.

(heb zelf ooit 12 uur gereisd met jong katje van buitenland naar Nederland maar dat kon niet anders,hij woont nu bij mij)

Maar dat was zoooo niet leuk voor poes

Ik denk dat er veel katten zijn die aan woonplaats/huis hechten maar even zoveel katten aan zijn mens.

Mijn katten zijn al meerdere malen met mij meeverhuisd (en er komt weer een verhuizing aan...voorzie geen enkel probleem)

maar als je weet dat jou moeder goed voor je kat zorgt kun jij toch ook onbezorgd genieten in Canada!?
1x is genoeg
Wendy, ik weet niet waar je naar toe gaat in Canada maar op het topic Tetters schrijft een vrouw mee uit Canada wel eens vertelt dat er in Canada aardig wat natuurlijke vijanden van katten rondlopen die we hier niet kennen. Nu is jouw kat een binnenkat, dus zal je daar niet veel last van hebben, maar mocht hij ontsnappen dan is zeker een binnenkat kaassie voor de coyotes enzo. En gezien de reis: ik zou hem thuis laten.

Ja, katten kunnen heimwee krijgen naar hun baas. Ik heb een kat gehad die liever meeging als ik een weekend naar mijn moeder ging, dan dat ze bij mijn (toentertijd) vriend thuis bleef. Die was extreem aan mij gehecht. Ze ging dan ook altijd met mij mee op vakantie, ook als we bijvoorbeeld een week gingen zeilen.

Maar dat was wel een extreem geval. Mijn 4 poezebeesten zijn 2 jaar geleden zonder problemen bij mijn moeder geweest toen ik op vakantie ging. Thuisblijven was geen optie, omdat van de vier er één moederpoes was met 3 jongen.

En wat betreft zelf poezen meenemen op vakantie: Ik heb er vier dus die zou ik niet allemaal meenemen. Maar het verschilt per poes. Van twee weet ik dat het geen punt zou zijn, kunnen zelfs los in een vreemde omgeving, als ik maar in de buurt ben. Over nummer drie twijfel ik of het zou kunnen en nummer vier zou ik niet meenemen, die wil zijn eigen kussen in zijn eigen vensterbank.

Gelukkig heb ik een hele lieve buurmeid die tegenwoordig voor de katten zorgt. Ze zit hier dan per dag een uur of twee met de katten te spelen, kijkt hier een avondje TV, kortom: de katten hebben aanspraak genoeg.

Nog een story: Kat van mijn vriend (15 jaar oud, woonde al 7 jaar op hetzelfde adres) heeft hier onlangs vier maanden gewoond, en na aankomst mocht hij van vriend na een paar uur gewoon naar buiten. Hij was daarvoor een paar maanden op een ander adres geweest en daar ging dat ook goed. OK, dacht ik. Jouw kat, jouw beslissing. Bleek geen punt. Kwam gewoon terug.

Helaas bleek logeerpoes steeds dominanter te worden, wat mijn watjeskatten niet goed bekwam. Dus hij is weer terug naar vriends huis, na een verblijf van acht maanden elders, op twee verschillende adressen. Ook thuis gaat hij weer direct naar buiten, geen probleem.

Het hangt dus inderdaad erg van de kat af. Ik denk dat je zelf wel in kan schatten hoe erg je kat gehecht is aan zijn woonadres of aan jou.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Als de kat goed verzorgd wordt zal hij jou niet zo missen. Ik heb een kat bij mijn ouders gebracht en ze herkent me wel en in het begin was ze echt wel meer knuffelig met mij dan met mijn moeder en was ze van de leg als ik weer weg was. Maar als ik dan langer dan een uur weg, was het ook weer allemaal prima.

Inmiddels is het meer mijn moeders kat dan de mijne, maar ik wil haar signalen richting mij graag interpreteren als dat ze mij herkent.
quote:wendy1983 schreef op 01 juni 2010 @ 23:00:

Ik heb hier eigenlijk ook een vraagje over. (sorry TO, hoop niet dat je het erg vind, maar wilde niet een aparte topic openen )

Ik ga in augustus een aantal maanden naar Canada.

Ik heb een kat, dan 5 jaar oud. Zat erg in dubio, mee nemen of niet. Waar ik naar toe ga is dat geen enkel probleem, mag haar gewoon mee nemen. Maar weet niet of ik haar blij maar met een lange reis.

Optie is ook om bij mijn ouders te laten. Maar het is mijn kat, dus mijn verantwoording, en denk ook dat ik haar heel erg ga missen. (ga minimaal 3 mnd weg)

En mijn moeder denk ook dat zij mij gaat missen.

Nu zei laatst iemand dat katten niet aan personen "gebonden" zijn, maar meer aan het woon plek.

Mijn kat is er aanhankelijk aan mij, maar zij zei dat ze dat bij elk ander kan worden.

Kan ze bv "heimwee" krijgen als we in Canada zitten.

Hoe dan ook, ze zal keer aan een ander plek moeten wennen, aangezien in niet altijd hier blijf wonen waar ik nu woon.

Ze is trouwens een binnenkat (weet niet of dit relevant is )

Hoop niet dat het een té warrig verhaal is

Bedankt in ieder geval nee joh dat kan toch helemaal niet, Kat moet toch in quarantaine?
quote:meds schreef op 01 juni 2010 @ 23:46:

[...]

nee joh dat kan toch helemaal niet, Kat moet toch in quarantaine?Hoeft niet in Canada

Canada huisdieren meenemen
Tja, ieder moet het voor zich weten. Als je er van overtuigd bent dat je kat het naar zijn zin heeft en niet weg loopt moet je het doen. Ik zou er zelf niet over denken, vooral omdat ik weet hoe snel het mis kan gaan met katten die gaan ronddwalen en de weg kwijt raken in een vreemde omgeving.

Waar het mij om gaat is of het voor de kat leuk is. En ik lees bij TO vooral dat zij het zelf wil, niet dat de kat het zo leuk zal vinden. Hij is helemaal niet gewend in een tuigje te gaan, waarom dat dan nu gaan doen voor die 3 weken. Als je tijdens je vakantie op stap bent moet de kat in de caravan gaan zitten, ook niet echt leuk. Het is mijn idee dat je dat beter niet kunt doen.
Je kat meenemen op rondreis in Canada zou ik echt heel zielig vinden!

Laat hem lekker thuis, bij je ouders.. dan vermaakt hij zich prima!
Dank jullie wel voor jullie reacties

Ze hoeft inderdaad niet in quarantaine.

En ik ga niet op rondreis. Ik woon daar dan bij vrienden.

We vliegen rechtstreeks. 9 Uur duurt de reis, wel lang.

Ze is een binnenkat ja. Waar ik ook bang voor was, als ze bv een raam achterdeur open laten, dat me kat pleite is.

Maar ze hebben achter elke raam en deur een hor. En al die huizen hebben ze grote basement. Als daar een deur zit, kan ze natuurlijk ook daar naartoe bv als ik er niet ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven