Boekentopic (seks)

08-04-2010 12:11 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van lezen. Ik hou van seks.

Ik hou van lezen over seks. En dan bedoel ik niet die verhaaltjes op internet,( alhoewel dat soms voor vijf minuten als ik inspiratieloos ben best leuk kan zijn) Maar echte boeken over seks.

Nou lees ik best veel, en altijd opzoek naar nieuwe boeken, dus dacht misschien leuk een soort boeken/tips/revieuw/klets topic te openen.

Ik zal de spits afbijten met een paar boeken.
quote:stewardess schreef op 08 april 2010 @ 12:34:

In zijn handen, geschreven door Marthe Blau

Categorie; BDSM

Autobiografie over een getrouwde Parijse advocate die een D/s relatie met een officier van justitie krijgt. Heel goed boek!

ik kreeg net een cadeubon van bol, en heb dit boek besteld, ik laat nog wel even weten hier wat ik ervan vond!

ook een boek met 20 erotische vampier verhalen meebesteld.
de 120 dagen is inderdaad een gruwelboek, er is overigens ook een Italiaanse film die gebaseerd is op dit boek, al even gruwelijk.
tja, de sade is denk een typisch geval van haat of liefde.

Ik vind het interessant zijn boeken, maar kan me de gruwelfactor goed voorstellen.
Ik vond het ook interessant maar zeker niet geil..

Iedere keer als het opwindend dreigt te worden gebeurt er weer iets gruwelijks..
dat valt bij het eerste gedeelte toch reuze mee (de eenvoudige passies?) de poep enzo even buiten beschouwing gelaten, gaat dara niemand dood ofzo, martelingen gaan niet verder dan wat kaarsvet en stokslagen. Latere passies worden idd wel iets te gruwelijk voor erotiek.
Wie kan mij de titel van een goede biografie of DA de Sade geven? Engels of Nederlands.
een goede biografie over de de sade, daar vraag je me wat..

heb wel de bibliografie, maar dat bedoel je niet, ik zal eens rondvragen of iemand een goede weet voor je.
Saded,

Bedankt, als je een titel kent hoor ik het graag. Reden is dat ik het interessant vind hoe een schrijver in het echt leef(t)de en hoe zich dat terugvindt in zijn boeken. Iets uit de duim zuigen of een verhaal in elkaar fantaseren kan bijna iedereen.

Vandaar ook dat ik Kars noemde, iemand die niet in een torentje verhaaltjes bedacht.
Ik snap hem Hanshier. Als ik een goede titel vind bestel ik er gelijk ook een, heb bijna al zijn boeken gelezen en lijkt me inderdaad erg interessant hoe hij nu was. Weet wel dat hij in de gevangenis belande vanwege zijn denkbeelden.
Volgende boek zeker een aanrader:

Mieke Maaike's obscene jeugd - Louis Paul Boon

(als je tenminste tegen nogal expliciet beschreven seks kan)
Kan ik.

Waar gaat het boek over?

*is nu aan het kijken of ze hem digitaal kan vinden*
Ze hebben het oa bij bol.com voor 18 euro.. Is een boek uit 1972 van een bekende vlaamse schrijver en wordt beschouwd als 'literatuur'.. heeft al op menig literatuurlijstje gestaan en is ook als luisterboek te krijgen..

Het beschrifjt de seksuele ontdekkingsreis van Mieke Maaike van van 9e tot haar 19e waarin ze door de schooldokter wordt gebeft, de vader van een schoolvriendinnetje pijpt en met diverse vreindjes het bed in duikt.. De schoolvriendinnetjes van Mieke Maaike, Leentje en Marleentje, zijn nog een tikkeltje erger. Ze zoeken steeds nieuwe uitspattingen op seksueel gebied tot seks met een hond aan toe..
Klinkt goed boogje! ik ga even kijken of hij al vrij verkijgbaar is (oud genoege boeken vervalt het auteurs recht op) en anders ga ik wel even in de bieb gluren.
Klinkt goed? Van haar 9de tot 19de en dan ook nog dierensex?

Ik ben duidelijk niet de doelgroep.
Tja, wat kan ik zeggen. Goed als in de zin, interessant, hou van het ongeijkte, het bizarre. Niet goed als in de zin, dat wil ik nou zelf ook eens doen.
Weet niet of het al genoemd is (had geen zin om alles te lezen; ga nu eindelijk slapen), maar "alles" van Louis Paul Boon en het boek American Psycho.

Turks Fruit en Casanova ga ik natuurlijk niet noemen .. oeps
lol ... lees net wat terug naar boven en daar staat Louis Paul Boon gewoon al genoemd ... lezen dus!

Soms wel wat extremer, maar altijd leuk ... zeker als beginnend puber (A).
Het boek American Psycho? Ik ga me schamen om dit te vragen, maar ehm, als in van die film (of eerder is die film naar dat boek?).

Ik heb de film gezien, vond hem gaaf, maar niet echt expliciet qua seks. Is het boek dat wel?
Je hoeft je niet te schamen. De film is gemaakt naar het boek van Bret Easton Ellis inderdaad.

Waar de film nog een volledige vlaag humor heeft om alle narigheden, goorheid en explicitie seks te omhullen en geschikt te maken voor een groter publiek en een hoofdrol mogelijk te maken voor een acteur als Christian Bale, is er in het boek vrijwel geen "geschreven humor" (alleen in de eigen fantasie, dacht ik).

Het boek is vele malen meer expliciet in detaillering en grofheid. Heb gisteren al wat berichten van je gelezen en denk dat jij het een goed boek gaat vinden. Het is volgens mij ook gewoon een bestseller en ik en de mensen in mijn omgeving vinden dat ook.

Het is al wel tien jaar geleden dat ik het heb gelezen, maar zo'n boek blijft je wel bij.
Ernstig, dat er een boek is waarvan ik de film heb gezien, maar niet op de hoogte was van het boek.

Maar het klinkt als een heerlijk boek! Ik ga hem even opzoeken, of ie digitaal te krijgen is.

Bedankt voor de tip.
De vakantie is in aantocht. Ik ben een wensenlijstje aan het maken en wil er ook wat erotiek op hebben.

Welk boek neem jij mee? En welk boek is een must om onder het genot van een glas wijn te lezen?
Ik heb net "in zijn handen"of in het engles "submision" van Marthe Blau uit.

Een erg goed boek, geschreven vanuit een vrouwelijke onderdangie hoofpersoon, vond het erg indringend. Aanrader dus!

Wat bij mij sowieso meegaat is de complete Chronicels of Gor (deel of 17 ofzo geloof ik) over een sm wereld, kaste systeem.

De drie sm.erotische boeken van an rice (beauty serie) gaan ook mee.

En dan nog wat losse boeken, en verhalen verzameling over vampier&erotica, en de complete werken van de sade natuurlijk.
In zijn handen al gelezen. Gor vind ik totaal niet boeiend

Ik ga ff googlen op de serie van an rice!
~Ik ben er nog niet ver in, tis meer dat ik de serie heb opgepakt om eens te kijken waar al die gor 24/7 lui nou eigenlijk mee bezig zijn;)

Anne rice is niet extreem boeiend, leuk tussendoor weglees materiaal. Heb ze eventueel wel digitaal voor je.

wat vond je van in zijn handen?

Louter lust van lydia rood is ook leuk licht leesvoer. korte ero verhalen, bij de witte boekenhandel voor een paar euro te koop.
In zijn handen vond ik fascinerend. En deels ook herkenbaar...

Ik ga ff kijken naar de boeken van Lydia Rood. Bedankt voor de tip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven