biologisch wasmiddel

02-06-2010 15:36 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanwege het milieu en dierenwelzijn wil ik graag op een biologisch wasmiddel overstappen. Ik heb er al een aantal gezien, van het huismerk tot aan wat duurdere merken. Wat zijn jullie ervaringen met bepaalde merken, welke raden jullie mij aan of juist af?

Groetjes,

Lisette
.
anoniem_85056 wijzigde dit bericht op 18-08-2010 15:26
Reden: .
% gewijzigd
Ik ben blij verrast over de puur & eerlijk ecologisch parfumvrij waspoeder (hoofdwasmiddel) van appie.

Is iets van 2,79 euro per pak. De wassen die ik er mee gedraaid heb waren schoon. De kleur variant heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Oh ja en Klok gebruik ik ook en is ook goed.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Er is een of andere ecologische wasbol. Dat is geen wasmiddel, maar een bol die je bij de was gooit. Hoe het werkt weet ik niet precies, maar is wel een milieubewust alternatief.

Hoe heet dat ding ook al weer?
Ik was de 60 graden was met het AH ecologisch waspoeder. Dat zijn dus handdoeken, theedoeken, vaatdoekjes etc. Ik wilde het eerst daarop testen want dan maakt verkleuren me wat minder uit . Het bevalt eigenlijk erg goed.

Voor de handwasjes gebruik ik Biotex. Is dat ook eco eigenlijk, of is het gewoon een misleidende naam, met dat bio erin?

Ik heb ook nog Persil Eco Power bij de voorraad staan, maar nog niet uitgeprobeerd.
wasnoten (gebruik het zelf niet, maar veel positiefs over gehoord)
Ecologische wasbol

Het werkt op basis van mineralen ipv zeep lees ik net. Je gebruikt ook minder water, omdat je het spoelen kunt overslaan.
ecover!
Ik ook Ecover..ruikt enorm lekker. Soms draai ik de fles ff open om te snuffen, als je daarna dan andere wasmiddelen ruikt vind ik die opeens zo zoet, vies, chemisch ruiken..
quote:Wintermuts schreef op 02 juni 2010 @ 15:57:

wasnoten (gebruik het zelf niet, maar veel positiefs over gehoord)Die heb ik getest met absoluut geen positief resultaat.
quote:jasmine schreef op 02 juni 2010 @ 16:15:

[...]

Die heb ik getest met absoluut geen positief resultaat.Is dat eenzelfde iets als de wasbol? Heb overigens zelf ook geen ervaring met die wasbol, maar ben wel nieuwsgierig of het werkt
Ik had een potje van die wasnoten gekregen, uitgetest, was er niet blij mee, als ik het goed heb heeft Poezewoes ze daarna ook getest met noten die ik over had (natuurlijk nieuwe noten ) en als ik me goed herinner was zij ook niet enthousiast.

Ik vond de geur ook niet fijn en de was werd echt niet schoon.

Kun je net zo goed alleen met water wassen of met een schepje soda, volgens mij werkt dat nog beter.

Volgens mij is het wel iets anders als die wasbol.
Waar kopen jullie Ecover?

Ik heb al een webshop in mijn favorieten staan waar ze het hebben. Maar anders moet je naar de biowinkel denk ik?
Hier hebben ze het ook bij de Plus.

Maar ik haal het meestal in de biowinkel, dat is overigens geen straf hoor
Ecover is prima.
Oh, een Plus hebben we hier ook. Ik zal er vandeweek eens rondkijken.
quote:jasmine schreef op 02 juni 2010 @ 15:40:

Ik ben blij verrast over de puur & eerlijk ecologisch parfumvrij waspoeder (hoofdwasmiddel) van appie.

Is iets van 2,79 euro per pak. De wassen die ik er mee gedraaid heb waren schoon. De kleur variant heb ik nog niet uitgeprobeerd.Idem, maar ik ben helemaal fan van alle puur&eerlijk producten van de appie.
Wat geweldig om al zoveel reacties te hebben! Ik wacht verdere tips nog even af en ga morgenmiddag dan even wasmiddelshoppen! ;) Gezien mijn budget denk ik dat ik voor het wasmiddel van Albert Heijn of voor klok eco ga.

Enigszins offtopic; wie heeft ervaring met azijn als wasverzachter? Het lijkt me een goedkoop alternatief voor de gangbare wasverzachter en daarbij ook dier- en milieuvriendelijk.
Hoi,

Ik gebruik ook vaak een scheutje azijn, sowieso als ik de was erna in de wasdroger doe. De verkoper waarschuwde dat wasverzachter een laagje achterlaat en de droger kan daardoor moeilijker signaleren of de was droog is.

Ik heb pasgeleden bij een fairtrade winkel wasmiddel (en schoonmaakmiddel) van het merk B.E.E. gekocht. Ruikt lekker en bevalt goed. Via internet heb ik gevonden dat het ook verkocht wordt bij V&D, dat scheelt weer (qua reisafstand).

Ik ga nu even op zoek naar Klok.

Gemma
Ik haal Frosch vaak in Duitsland bij de supermarkt, maar dat is alleen weggelegd als je daar vlakbij woont natuurlijk.

Daar hebben we ook afwasmiddel, allesreiniger etc van.

Ook biologisch afbreekbare poetsdoekjes en vuilniszakjes (kun je zo in je groenbak gooien, mits je er groen afval ingedaan hebt).

Ecover kun je hier kopen bij de natuurwinkel en het reformhuis. Misschien ook zelfs wel bij De Tuinen...
De Tuinen zit hier ook in de buurt. Mooi!
Ik las hier over wasbollen. Klinkt interessant maar ik vraag me wel af: je kunt een pakket bestellen van 16,95 maar hoe vaak kan je daarmee wassen?

En niet spoelen vind ik ook wel ingewikkeld, want de machine gaat toch automatisch spoelen?
klok eco wasmiddel kleur en wit, allebei prima! Ik koop het altijd bij de jumbo. Klok kwam ook goed uit de test kleurwasmiddelen van de consumentenbond.
Misschien een domme vraag maar wat is biologisch wasmiddel ?

In hoeverre heeft dat andere grondstoffen productieprocessen dan gewoon waspoeder.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Was iets te snel met vragen......... heb het al gegoogeld.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven