biologisch wasmiddel

02-06-2010 15:36 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanwege het milieu en dierenwelzijn wil ik graag op een biologisch wasmiddel overstappen. Ik heb er al een aantal gezien, van het huismerk tot aan wat duurdere merken. Wat zijn jullie ervaringen met bepaalde merken, welke raden jullie mij aan of juist af?

Groetjes,

Lisette
Ik was wisselend met ecover en de aanbiedingen van AH en dan een milieuvriendelijke variant (dat zijn meestal die cleaner planet flessen geloof ik). Ik ben over al die merken prima tevreden. Ze wassen gewoon goed/normaal.
Ohja, ik gebruik wel vloeibaar. Poeder lost niet altijd goed op en dat is zo'n klef dan in het bakje.
quote:aloha82 schreef op 02 juni 2010 @ 16:08:

Ik ook Ecover..ruikt enorm lekker. Soms draai ik de fles ff open om te snuffen, als je daarna dan andere wasmiddelen ruikt vind ik die opeens zo zoet, vies, chemisch ruiken..De Ecover wasverzachter met gele dop ruikt zo heerlijk
Ben helemaal fan van ecover wasmiddel.. poeder. Strooi het gewoon op de trommel (heb n bovenlader), want mn bakje werkt al jaren niet meer, en dat werkt eigenlijk prima.

Zit me net af te vragen azijn als wasverzachter, ruikt dat niet heel sterk? En werkt het dan ook als ontkalking voor je wasmachine?

Grt, scheepje
Dag allemaal!

Iets meer dan een jaar geleden heb ik dit topic geopend en ben erg benieuwd of er inmiddels meer ervaringen zijn met biologisch wasmiddel. Bevalt het beter of even goed als de gangbare wasmiddelen? Of is jullie ervaring juist slechter? Ik hoor het graag!

Groetjes!
Ik gebruik al jaren huishoudazijn in het laatste spoelwater, om de laatste zeepresten te neutraliseren ivm allergie. Werkt uitstekend en is veel goedkoper dan de allergievriendelijke wasmiddelen. Ik vul het wasverzachterbakje tot max en de was ruikt niet zuur of zo. Ook niet naar zeep, maar dat vind ik wel fijn, hou nooit zo van al die luchtjes. Vroeger gebruikte ik Ecover maar dat vond ik echt weggegooid geld. De was werd niet schoon, had net zo goed geen wasmiddel kunnen gebruiken. Nu koop ik gewoon bij de lidl, en doseer zo zuinig mogelijk. Met ons vijven hebben we flink wat was en dan loopt het aardig in de papieren. We kiezen daarom wat we wel en niet biologisch kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven