Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
@Yammie: heel veel sterkte en even naar de kraamafdeling bellen in je ziekenhuis. Meestal laten ze je dan wel even komen en maken ze een echo om te kijken of het hartje klopt.

Houd je sterk!!!

Hier gaat het allemaal redelijk goed. Misselijkheid onder controle dankzij Emesafene, verder de gebruikelijke kwaaltjes als obstipatie en moodswings, veel plassen en duizelig op zn tijd. Vandaag ben ik 8 weken, volgende week dinsdag mijn tweede echo, ik hoop zo dat alles goed is!
Yammie: Heel veel sterkte meid, hopelijk kun je snel voor controle zodat er meer duidelijkheid komt voor je! Dikke knuffel!

Verder meld ik me morgen wel weer, ga nu mijn bedje opzoeken na een dagje hard werken..
Astrid, ook wij weten onze namen al een tijdje. Al voor we gestopt zijn met de pil... morgen checken of ze vaak in NL voorkomen, ik denk meisjesnaam niet, jongens naam misschien wel iets vaker, maar niet zovaak als bijv. Jan...
Even kort berichtje, zit op de CV monteur te wachten....

@yammie: heb je al contact gehad met VK of ZH? Bloedverlies hoeft niet perse een miskraam te zijn he. Duim voor je.

@ lichtelijk: ik moet toegeven dat ik me af en toe ook zo voel, zo moe en beroerd en zo niet mezelf, heb wel gedacht "waar ben ik aan begonnen". Maar voel me sinds een dag of twee weer wat fitter, dat scheelt een heel eind. Sterkte!

@allemaal: leuk om te lezen hoe iedereen het beleefd, gelukkig gaat het bij de meesten goed.

Heb het op mn werk inmiddels aan mn leidinggevende vertelt. Ze bood me uitbreiding van mijn werk aan en ik flapte er zo uit waarom dat niet zou gaan. Voel me wel stom, maar aan de andere kant fijn dat ze op de hoogte is en me misschien een beetje kan ontzien het eerste trimester..
Hey Meiden

update van mij. Gister de hele avond wel licht kramperig gevoel gehad maar de helderrood bloed verlies is overgegaan in oud/bruinig. Steeds bij het afvegen en een klein beetje in het inlegkruisje. Gisteren had ik het gevoel dat mijn zwangerschaps verschijnselen weg waren. Vanmorgen toch weer misselijk hoewel dat ook door de spanning kan komen. Ook heb ik erg last van obstipatie gehad. Vanmorgen flink naar het toilet geweest en heb het gevoel dat het iets rustiger in in mijn buik. Nog wel een flink zeurderige pijn onder in mijn rug en buik en soms een steekje.

Vanmorgen de huisarts gebeld en de beste man belt mij tussen half 2 en 2 uur terug.

Pffff ik was al onzeker maar nu heb ik het niet meer. Ik wil elke 5 min. wel naar het toilet maar durf eigenlijk ook niet

Thanx voor voor jullie steun.
@Yammie: wat een spannende tijd voor jullie, ik hoop heel erg voor je dat het toch goed blijft gaan! Veel sterkte!

@allen: ik ben even wat minder op het forum, ik voel me echt vreselijk de laatste dagen. Ontzettend beroerd, een naar gevoel. Weet niet waar ik zin in heb qua eten, niets helpt. Ik lig dus zoveel als ik kan lusteloos op de bank en wil dat het over gaat. Ik word er wel een beetje depri van moet ik eerlijk zeggen, hoe lang houd ik dit nog vol met werken enzo? Waarom lijdt het vrouwenlichaam zo onder die hormonen, waar is dat toch goed voor? Ik hoop toch zo dat het binnenkort beter gaat!

We hebben trouwens ook al een jongens- en een meisjesnaam, hoewel nog niet helemaal definitief. Dat komt dan wel als we een goede echo achter de rug hebben, of na de 20 weken echo, als we weten wat het wordt!
Oh yammie, wat een toestand zeg. Ik kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt van de onzekerheid. Maar er is hoop! Bloedverlies hoeft niet altijd het einde van de zwangerschap te betekenen. Hopelijk mag je snel komen voor een echo. Heb je ook al contact gehad met vk of gyn?

Nou meis, houd vol en hopelijk weet je snel meer. Ik wacht je volgende berichten af.

Ik heb gisteren de intake bij de vk gehad. Viel me wat tegen hoor. Heel verhaal over gezond leven, niet roken/drinken e.d. Weinig nieuwe info gehad. Ik had vooral het idee dat ze haar standaard riedel afdraaide. Weinig persoonlijk. Ze vroeg niet eens hoe het ging of hoe ik me voelde! Ik kijk uit naar de echo, nog 2 wkn en 1

dag!

Hoe zijn jullie ervaringen tijdens de intake bij de vk?
Yammie, ik duim voor je. Hopelijk krijg je z.s.m. een echo.

Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest om de termijnecho en het vervolg te bespreken. Daarna de verloskundige gebeld waar ik zometeen naar toe ga voor de intake. Ben benieuwd of deze iets persoonlijker is dan die van Evie1980! Ik laat het weten.
Oh Yammie, wat ontzettend spannend. Doe de huisarts bij jou de controle's? Ik had denk ik de VK of gyn gebeld en gevraagd of ik voor een echo had mogen komen. hoeveel weken zou je nu zijn?

Sterkte meid met de onzekerheid. Hopelijk weer je snel meer.

Teepje, rustig aan meid. Ik weet niet hoe je je voelt. Voel bijna geen kwaaltjes en heb bijna geen last van hormonen. Maar dat had ik vorige keer ook niet.

Evie, intake bij de vk was vorige keer veel info die ik ook al wist. Weinig nieuws. Verder werd bij mij mijn bloeddruk gemeten, werd gevraagd hoe ik me voelde en er werd medische informatie aan mijn vriend en mij gevraagd.

Ik moet 17 juni weer voor een intake, maar vraag me ook beetje af waarvoor want die heb ik vorige keer ook nog gehad. Alle info ken ik dus wel.
Nou dat viel wat tegen bij de verloskundige. Het was nog helemaal geen intake! Ik dacht al, wat kan ik snel terecht. Ik moest alleen mijn gegevens invullen en kreeg informatie mee (in een hele leuke Zwitsal-tas, dat dan weer wel).

Eerste echte afspraak bij VK (met mijn man) staat op donderdag 17 juni, dan zou ik 9 weken en 5 dagen moeten zijn.

Ze gaan in elk geval kort daarna ook een echo doen: tussen de 10 en de 12 weken!

Mijn huisarts vanochtend was trouwens wat terughoudend. Wel heel blij voor me (hij wist dat ik een beetje onzeker was of het wel ging lukken, door mijn rare cycli en tussentijds bloedverlies), maar hij raadde me ook af het aan andere mensen te vertellen omdat nog niks zeker is. De meeste zwangerschappen worden tussen de zes en acht weken afgebroken zei hij.....
Sorry als ik met mijn slotzin van zojuist anderen weer onzeker maak....
Mickey, dit klopt maar ik heb het juist aan sommige mensen verteld, juist omdat ik het fijn vond dat ze er voor mij waren toen het fout ging. jammer dat de afspraak tegenviel. Volgende keer hoor je vast meer.
@ maliboo, de vk vroeg inderdaad ook nog naar mijn medisch verleden en dat van mijn vriend en onze families. Al die info had ik ingevuld op een vragenlijst die ik eerder al thuis gestuurd had gekregen. Verder nog wat info gekregen over de volgende afspraken. Al met al dus weinig nieuws, maar niet iedere zwangere surft dagelijks over het internet voor zwangerschapsweetjes zoals ik, hihi, dus voor anderen heeft zo'n informatieve intake misschien wel zin.

@ allen: de vk gaf ons ook een foldertje mee over de combinatietest. Daar wordt in een volgende afspraak verder met ons over gesproken. Hebben jullie al nagedacht over het wel/niet laten uitvoeren van de test? Mijn vriend wil het wel laten doen, maar ik weet het niet zo goed. Wat als je wel een verhoogde kans hebt? Ga je dan verder onderzoeken met alle risico's van dien of neem je dan genoegen met de wetenschap dat je die verhoogde kans hebt en hoop je op het beste.......
Evie, dat is helemaal je eigen keuze. Vorige keer wilde ik het absoluut niet. Maar nu na 3 miskramen denk ik er wel over na om het wel te doen.
`Yammie, wat schrikken zeg. Maar volgens mij hoeft het helemaal niet mis te gaan als je alleen rood/bruin bloed verliest. Mijn miskramen kenmerkte zicht zich door mega stolsels (sorry voor de details) en heel erg kramp.

Doordat je zwanger bent is alles veel beter doorbloedt en kan er soms een vaatje knappen bijvoorbeeld als je niest of hoest. Ik duim voor je dat het meevalt.
@ Jammie: wat een zorgen! Ik ben benieuwd wat de dokter zei. Ik had van de week ook bloedverlies (lichtroze en bruin bij afvegen) bovendien echt hevige krampen. Ik mocht direct naar mijn gyn (daar loop ik al). Daar bleek het hartje al te kloppen. Ik duim zo ontzettend voor je!! Sterkte!

@allen: ik heb maandag het hartje van mijn kindje zien kloppen! Een heel rustig kloppend hartje, maar met precies 6 weken is dat geweldig! De gyn zegt dat de kans dat het blijft zitten nu echt groter. Ik ben er nu echt geruster op.

Mijn buik is sinds anderhalve week echt groot en opgezet. Ik lijk wel 4 maanden zwanger! Met gyn overlegd en het schijnt normaal te zijn. Mijn darmen zijn opgezet en ik hou veel vocht vast. Na het eten is het echt een enorme ballon! Ik pas niets meer. Maandag na de echo meteen een positiebroek en een positielegging gekocht. Voelt wel heel echt! Verborgen houden is nu wel heel moeilijk. Ik heb nu maar een paar wijdvallende dingen aan. Zaterdag een groot feest van het werk van mijn vriend. Dat wordt nog een probleem met wat ik aan moet doen!

Vanavond Moeders voor Moeders. Toch spannend!

Ik typ nu op mijn telefoon. De dingen die in de tabel moeten, zal ik de volgende keer posten (want dan kan het dikgedrukt).
Ha ladies,

Even onder het werk door...

Heb gisteren onverwacht al de 1e echo gehad. Stond voor volgend week gepland, maar die dag kon ik niet. Volgens mijn eigen berekening was is gisteren 7 weken, maar het was nog zo klein dat ze het niet goed konden meten, dus geen termijn bepaling konden doen. Dat wijst dus op 1 of 2 weken jonger. Mag over 2 weken weer terug. En weer opnieuw tellen (wat gaan die weken langszaam..) Wel het knipperlichtje gezien, dus een kloppend hartje. Jeetje, wat was dat spannend.

Voor de meiden die nu even niet zo blij zijn: gewoon veel sterkte en niet teveel proberen bezig te zijn met de zwangerschap. Tip van de VK. Geniet van buiten en het supermooie weer. Helpt zeker
@Evie1980: ik zit nu de folders van de VK te lezen en moet nu dus ook serieus na gaan denken over wel/geen nekplooimeting etc. Straks met man over hebben. Mogelijk heeft een tante van mij ook Down gehad. (in elk geval een verstandelijke beperking) Zij was ouder dan mijn vader en overleden toen ze nog geen 3 jaar was (mijn vader was toen nog niet geboren) aan de gevolgen van (waarschijnlijk) een longontsteking. Dit speelde al voor de oorlog, dus de zorg was toen nog niet zo goed natuurlijk. Maar dat betekent in elk geval dat het in de familie kan zitten.

Ik sta nu even in de stand van: ja, doe maar zo'n test, maar vanochtend dacht ik nog: nee!
-
Hoi Meiden.

Jeetje wat word er giga veel geschreven. Kijk nu niet iedere dag meer omdat ik niet teveel hoop wil hebben, maar als ik dan zoveel berichten zie denk ik toch eens vaker kijken.

@Yammie, jeetje meiss wat enorm schrikken, hoop voor je dat je een echo hebt gehad en toch goed nieuws komt vertellen.

Hier geen veranderingen. Misselijk en zo moe!! En uiteraard heel erg onzeker! Ben aan de ene kant heel hoop vol, aan de andere kant denk ik het zal wel niet goed zitten.Moet ook gewoon niet teveel piekeren erover, want dan is 11 juni nog zover weg.
Poehee, wat is er weer veel geschreven, gezellig! Het is onmogelijk om op iedereen te reageren maar doe mijn best:

Yammie, wat van het bloedverlies! Hoe is het nu? Verlies je nog bloed en heb je contact met de ha gehad? Toen ik 5 weken zwanger was heb ik ook een dag bloedverlies gehad. Eerst helderrood en later bruinachtig. Er was dus niets aan de hand, er gebeurt zoveel in je baarmoeder momenteel dat het vaker voorkomt. Ik hoop dat het niets ergs is!

Lichtelijk, wat vervelend dat je je zo naar voelt. Goed dat je naar je ha bent gegaan, wel heftig dat je gelijk doorgestuurd bent naar het GGZ. Toen ik vorig jaar niet zo lekker in mijn vel zat (ook vanwege niet zwanger kunnen worden) ben ik ook naar de ha gegaan. Die heeft mij toen aangemeld bij de praktijkondersteuner voor een paar gesprekken. Dat was heel pettig, ik had geen echte behandeling nodig maar kon wel even lekker van me af praten. Is dat niet iets voor jou?

Evie en Mickey, jammer dat de intake bij de vk tegenviel. Al die algemene info die je krijgt heb je vaak allang zelf opgezocht (ik verslind momenteel boeken en sites over zwangerschap ). Da's dan wel weer het voordeel van via het ziekenhuis zwanger worden, je krijgt dan wel een vroege echo.

Anne, jammer dat ze de termijn nog niet konden bepalen, maar wel fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!

@All: wij laten wel de combinatietest doen. Mochten we een verhoogde kans hebben op Down syndroom dan laten we een vruchtwaterpunctie doen, anders niet.

Vrijdag heb ik mijn 2e echo. Vind het echt superspannend weer. Hopelijk is ons boontje mooi gegroeid!
Hey meiden!

Ben ik ook weer even iets uitgebreider.

@ Yammie: Ik duim voor je dat het allemaal goed komt! Hou hoop!

@ 3ekindje: Ook aan jou denk ik nog regelmatig, hoop ook dat het goedkomt voor je!

Waarschijnlijk doen wij niet de combinatietest, maar we zijn er niet helemaal over uit. Is wel lastig.

De naam hebben wij al bijna een jaar. Maar alleen de jongensnaam. Zo'n 12 jaar geleden heeft mijn tante bij mij gependeld of en hoeveel kinderen ik zou krijgen, en toen werd het 1 jongetje. Toen ze het bij mijn vriend deed kreeg hij ook 1 jongetje. Dat kwam op zich mooi uit natuurlijk! Sinds ik weet hoe het pendelen werkt heb ik het ook bij familie en vrienden gedaan. En bij iedereen klopt het. Ik had ergens gelezen dat je een ring aan een haar kan hangen (moet het wel een lange haar zijn natuurlijk, anders kan een draadje ook denk ik), en deze dan boven je zwanger buik kan houden. Toen kwam er ook direct een jongetje uit! Maar toch moeten we er niet teveel vanuit gaan dat het ook echt een jongetje zal zijn. Maar de naam is zo leuk, lekker stoer, maar ook lief.

Vanmiddag weer naar het ziekenhuis voor de volgende echo. Ik ben zo benieuwd en het is toch ook wel een beetje eng hoor, of alles nog goed gaat. Maar volgens Streepjesman moet ik niet teveel tobben en kunnen we er toch niets aan doen. En er vanuit gaan dat het goed komt. Maar ja, dat weten jullie, dat is met alle ongemakjes, pijntjes en onzekerheden soms makkelijker gezegd dan gedaan.
Up-date

Gisteren contact gehad met de huisarts. Ik loop nog bij de huisarts omdat ik pas na de echo die ik eigenlijk morgen zou krijgen een afspraak wilde maken bij de VK. Ik wilde eerst zeker weten dat het goed zat. Het de bloedverlies is bijna zo goed als over. Nog wel een vervelend kramperig gevoel in de buik en rug. Maar dat kan mischien ook bandpijn zijn. Ik loop op dit moment echt bijna elke 10 min naar het toilet.

De huisarts heeft geregeld dat ik straks om 12:30 voor een echo mag. SUPER spannend. Helaas kan mijn man door z'n werk niet mee dus gaat mijn moeder mee.

Meiden, ik hou jullie op de hoogte.

knuf
Yammie: ontzettend veel sterkte gewenst. Hopelijk is alles goed. Laat je het ons weten (zodra je daar zin in hebt natuurlijk!)?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven