Ik ben zo bang... deel 3
woensdag 3 maart 2010 om 13:04

woensdag 2 juni 2010 om 19:58
Zoebie een antwoord op je vraag over je leidinggevende en de arbo arts; Ik ben bang dat je geen poot hebt om op te staan, ze mag vinden dat je weer meer kunt werken en verwachten dat als je een bepaald aantal uren hebt kunnen werken gedurende een bepaalde tijd (een paar weken bv) je kunt vermeerderen met een half uur. De regels zijn een aantal jaar geleden veranderd en de leidinggevende is nu degeen die bepaalt hoelang je kunt werken, zij is eindverantwoordelijke, er moet een stijgende lijn in zitten.
Ik zeg hiermee niet dat ik het ermee eens ben, maar zo is het helaas wel. Het is wel zo dat ze wel van tevoren met je af zou kunnen spreken per wanneer je meer gaat werken, het zeggen op de dag zelf is niet netjes.
Ik zeg hiermee niet dat ik het ermee eens ben, maar zo is het helaas wel. Het is wel zo dat ze wel van tevoren met je af zou kunnen spreken per wanneer je meer gaat werken, het zeggen op de dag zelf is niet netjes.
woensdag 2 juni 2010 om 20:07
Zoebie wat een geweldig nieuws, ik liep hier behoorlijk achter en las met een steen in mijn ziel je berichten van de afgelopen dagen, daarna meteen doorgebladerd naar de laatste pagina en daar las ik blije berichten.
Wat een spanning, jullie moeten je 100 kilo lichter voelen!
Robo, moedig maf mens, haar meteen rigoureus weg. Ik hoop dat Chemo-Casper jouw boze cellen nog even flink van wanten weet te geven.
Wat een spanning, jullie moeten je 100 kilo lichter voelen!
Robo, moedig maf mens, haar meteen rigoureus weg. Ik hoop dat Chemo-Casper jouw boze cellen nog even flink van wanten weet te geven.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
woensdag 2 juni 2010 om 20:39
Nou, ik zit me voor te bereiden op morgen. Gelukkig hoef ik er morgen niet zo idioot vroeg uit; ik word om 8.45 opgehaald, dus dat is redelijk
Alleen betekent een latere afspraak vaak ook dat je veel langer daar bent, vanwege de vertraging die ze oplopen door de dag heen, maar ach. Twee boeken mee en dan moet het goedkomen.
Het schijnt morgen superheet te worden, ik zit een beetje te dubben of ik echt zomers gekleed ga of niet; het is in de chemokamers altijd superheet zodra de zon schijnt (grote glazen ramen, net een kas) maar verder heb ik het snel koud. Het zullen wel weer laagjes worden.
Zoebie, hoe ios jouw dag geweest verder? Nog steeds zo opgelucht of begint het nu een beetje te bezinken, de euforie?
Noanne, ik hoop het ook, dat de Taxol een beetje zijn werk gaat doen nu!!
Gelukkeling, wat goed dat je dat weet, van de arbo-arts!! Het klinkt zo fout, zoals Zoebie het beschrijft, maar soms is het dan toch gewoon de wet.
Ik ga nog even een beetje breien (bijna af, Phoehee ) en dan langzaam aan richting bed. ik slaap nog steeds veel, maar niet zo bizar veel als van het weekend; volgens mij was dat de bekende "dip" na de chemo.
Morgen weer één, we gaan vrolijk verder!

Het schijnt morgen superheet te worden, ik zit een beetje te dubben of ik echt zomers gekleed ga of niet; het is in de chemokamers altijd superheet zodra de zon schijnt (grote glazen ramen, net een kas) maar verder heb ik het snel koud. Het zullen wel weer laagjes worden.
Zoebie, hoe ios jouw dag geweest verder? Nog steeds zo opgelucht of begint het nu een beetje te bezinken, de euforie?
Noanne, ik hoop het ook, dat de Taxol een beetje zijn werk gaat doen nu!!
Gelukkeling, wat goed dat je dat weet, van de arbo-arts!! Het klinkt zo fout, zoals Zoebie het beschrijft, maar soms is het dan toch gewoon de wet.
Ik ga nog even een beetje breien (bijna af, Phoehee ) en dan langzaam aan richting bed. ik slaap nog steeds veel, maar niet zo bizar veel als van het weekend; volgens mij was dat de bekende "dip" na de chemo.
Morgen weer één, we gaan vrolijk verder!
woensdag 2 juni 2010 om 20:41
quote:Zoebie schreef op 02 juni 2010 @ 20:33:
Jezus Bo, ik had je moeten bellen. Ik zit hier nu met een schuldgevoel van hier tot Tokio. Je bent zo lief en zo meelevend geweest. Ik bel je vrijdag, als het jou uitkomt. Morgen niet, dan heb je genoeg aan jezelf. Ik denk aan je morgen.
Nou Zoebie, je moet helemaal niks!!
Voel je zéker niet verplicht om te bellen, dat hadden we toch meer afgesproken in het geval je vandaag slecht nieuws zou hebben gehad.
Dus no worries en voel je vooral NIET schuldig, da's echt niet nodig raar mens
Jezus Bo, ik had je moeten bellen. Ik zit hier nu met een schuldgevoel van hier tot Tokio. Je bent zo lief en zo meelevend geweest. Ik bel je vrijdag, als het jou uitkomt. Morgen niet, dan heb je genoeg aan jezelf. Ik denk aan je morgen.
Nou Zoebie, je moet helemaal niks!!
Voel je zéker niet verplicht om te bellen, dat hadden we toch meer afgesproken in het geval je vandaag slecht nieuws zou hebben gehad.
Dus no worries en voel je vooral NIET schuldig, da's echt niet nodig raar mens
woensdag 2 juni 2010 om 20:50
Ja dat weet ik wel Bo, ik ben een raar mens.
Maar ik had je zowiezo even willen bellen. Wat een muts ben ik zeg. We zijn nog steeds helemaal euforisch hoor. We waren op het ergste voorbereid en dan krijgen we dit goede nieuws.
Nu ga ik voor jou duimen dat het morgen weer net zo snel en goed gaat als vorige week. Hoe is het met de pijn van de site?
Gaat dat weer wat beter?
Ik stuur je nog een (eigenlijk beste wel slechte) foto van Sedi als puppie.
Een oppepertje voor morgen. Ik denk aan je.
Maar ik had je zowiezo even willen bellen. Wat een muts ben ik zeg. We zijn nog steeds helemaal euforisch hoor. We waren op het ergste voorbereid en dan krijgen we dit goede nieuws.
Nu ga ik voor jou duimen dat het morgen weer net zo snel en goed gaat als vorige week. Hoe is het met de pijn van de site?
Gaat dat weer wat beter?
Ik stuur je nog een (eigenlijk beste wel slechte) foto van Sedi als puppie.
Een oppepertje voor morgen. Ik denk aan je.
woensdag 2 juni 2010 om 20:54
Gelukkeling volgens de oogarts zijn ze beiden buiten hun boekje gegaan. Zeker om dit te regelen zonder op de afspraak bij de oogarts te wachten. Ik weet dat ze me gigantisch missen daar. Ik ben nog één van de weinigen die overal inzetbaar is. En ik ben vanavond na drie kwartier al weer weggegaan. Ik zet hier nu ook mijn laptop uit, want ik heb barstende koppijn. Ik ben er gewoon misselijk van en ga nu naar bed. Het zal de spanning wel zijn die er nu uit komt. Ik heb al de hele dag hoofdpijn en dat oogonderzoek heeft er geen goed aan gedaan. Mijn ogen tranen nog steeds en ik zie ook nog steeds wazig. Benieuwd wat ze morgen zeggen op mijn werk. En ik wil best wel meer gaan werken hoor. Dat is het niet. Maar ik moet het wel kunnen. En ze moeten daar ook wel een beetje meewerken en dat gebeurt niet. Mijn leidinggevende vraagt zelfs nooit hoe het gaat. Dus deze actie van haar is buiten alle proporties.
woensdag 2 juni 2010 om 20:58
Joh wat vliegt zo'n week dan he? je moet morgen dus iets later, hopelijk weer met die aardige taxi chauffeuse. Neem maar een lekker vest mee, want je zal het maar koud krijgen, beter mee verlegen dan om verlegen toch? Ik ga bij mijn schoondochter in de tuin zitten in de zon, want dit weekend wordt het net als vandaag prachtig weer maar ik zit dan weer, net als vandaag, op mijn werk. Wil toch graag een beetje kleur houden hoor! Dat van de ziek en arbodingen weet ik van mijn man, hij is leidinggevende van 85 werknemers dussssssssss heeft iemand nog vragen?
woensdag 2 juni 2010 om 21:10
Nee dat is ook niet netjes, ze moet wel elke zoveel tijd een evaluerend gesprek met je hebben, over hoe het met je is, hoe jij denkt je werk uit te gaan breiden.
Maar zij mag (en zeker als ze met de arbo arts overleg heeft gepleegd) vinden dat je weer meer kunt werken. Dat hoeft dan geen computerwerk te zijn, als je dat nog niet kunt, maar daarvoor zijn die evaluatiegesprekken juist zo belangrijk. De oogarts heeft in deze geen wettelijke zeggenschap, jij bent zelf verantwoordelijk voor je gezondheid als er iets niet gaat moet je zelf aan de bel trekken. Ja ik vind het ook niet helemaal logisch allemaal, maar zo is het wettelijk geregeld.
Maar zij mag (en zeker als ze met de arbo arts overleg heeft gepleegd) vinden dat je weer meer kunt werken. Dat hoeft dan geen computerwerk te zijn, als je dat nog niet kunt, maar daarvoor zijn die evaluatiegesprekken juist zo belangrijk. De oogarts heeft in deze geen wettelijke zeggenschap, jij bent zelf verantwoordelijk voor je gezondheid als er iets niet gaat moet je zelf aan de bel trekken. Ja ik vind het ook niet helemaal logisch allemaal, maar zo is het wettelijk geregeld.
woensdag 2 juni 2010 om 22:28
woensdag 2 juni 2010 om 22:38
Zoebie, wat een goed nieuws!!! (doet rondedansje in de kamer)
En wat een prachtige opmerking van je man, toen hij het over het overwerk van Nienke had. Kan me voorstellen dat er toen even wat tranen gevloeid zijn.
Bo, ik hoop dat je inmiddels lekker in bed ligt, warm en wel. Alvast even wat buffer opbouwen voor morgen. Nummer twee, het gaat eigenlijk best rap zo. Weet je al hoeveel keer je moet, of wordt dat tussendoor steeds bekeken?
Poes gaat prima. Heeft met veel theater zijn frustratie laten horen vanmorgen. Zat te schreeuwen in de auto! Vanmiddag mocht hij weer naar huis. Daar heeft hij eerst een tijdje liggen slapen en daarna wilde meneer naar buiten. Sorry, mocht nog even niet. Ok, dan maar schreeuwen om eten, hij was tenslotte al 24 uur nuchter... Vanavond heeft hij een half zakje whiskas gehad, en hij slobberde het zeer tevreden naar binnen. Daarna toch nog even een wandeltje door de tuin, en dat ging ook prima. Hij nam zelfs even een slokje uit de vijver. Komt allemaal wel goed met 't beessie.
Knuffel voor alle meiden hier, welterusten!
En wat een prachtige opmerking van je man, toen hij het over het overwerk van Nienke had. Kan me voorstellen dat er toen even wat tranen gevloeid zijn.
Bo, ik hoop dat je inmiddels lekker in bed ligt, warm en wel. Alvast even wat buffer opbouwen voor morgen. Nummer twee, het gaat eigenlijk best rap zo. Weet je al hoeveel keer je moet, of wordt dat tussendoor steeds bekeken?
Poes gaat prima. Heeft met veel theater zijn frustratie laten horen vanmorgen. Zat te schreeuwen in de auto! Vanmiddag mocht hij weer naar huis. Daar heeft hij eerst een tijdje liggen slapen en daarna wilde meneer naar buiten. Sorry, mocht nog even niet. Ok, dan maar schreeuwen om eten, hij was tenslotte al 24 uur nuchter... Vanavond heeft hij een half zakje whiskas gehad, en hij slobberde het zeer tevreden naar binnen. Daarna toch nog even een wandeltje door de tuin, en dat ging ook prima. Hij nam zelfs even een slokje uit de vijver. Komt allemaal wel goed met 't beessie.
Knuffel voor alle meiden hier, welterusten!
woensdag 2 juni 2010 om 22:51
Lieve Bo, heel veel sterkte morgen! Ik hoop dat het weer net zo vlot gaat als vorige week. Die site is op deze manier toch wel een mooi ding! Ik duim voor een voorspoedige dag! Dikke knuffel!
Zoebie, laat je niet kisten. Ik weet niks van de regels, maar denk vooral in je eigen belang. Het zijn jouw ogen en jouw bril. Heel veel sterkte!
Slaap lekker allemaal!
Liefs, Ing
Zoebie, laat je niet kisten. Ik weet niks van de regels, maar denk vooral in je eigen belang. Het zijn jouw ogen en jouw bril. Heel veel sterkte!
Slaap lekker allemaal!
Liefs, Ing
donderdag 3 juni 2010 om 00:36
JAAAAAAAAA Zoebie wat fantastisch!
Ik ben een beetje laat, maar heb speciaal nog een laptop geregeld. Wat heerlijk zeg, geniet ervan! Pfff dit had ik misschien niet durven hopen.
Bo heel veel succes morgen, ik hoop dat alles er een beetje vlot ingaat en je hartslag mooi laag blijft.
Ik ben morgen ook in het ziekenhuis. Moet bij een reumatoloog langs. Mijn pijnklachten waren geen uitzaaing en ook geen zenuwbeschadiging, maar wat het wel is weten ze niet, dus wordt er verder gezocht. Niets ergs dus verder
Ik ben een beetje laat, maar heb speciaal nog een laptop geregeld. Wat heerlijk zeg, geniet ervan! Pfff dit had ik misschien niet durven hopen.
Bo heel veel succes morgen, ik hoop dat alles er een beetje vlot ingaat en je hartslag mooi laag blijft.
Ik ben morgen ook in het ziekenhuis. Moet bij een reumatoloog langs. Mijn pijnklachten waren geen uitzaaing en ook geen zenuwbeschadiging, maar wat het wel is weten ze niet, dus wordt er verder gezocht. Niets ergs dus verder