**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
Ok, dan neem ik deze zin terug:

"Ondanks alles, gekrenkte ego's en aankomende boedelverdeling, zij blijft wél de moeder van zijn kinderen he."

Maar de rest niet.

Het maakt een verschil als je met de moeder van iemands kinderen te maken hebt. Als je nl met een man relateert, die een ex heeft die de moeder van zijn kinderen is, dan bouw je ook met haar een relatie op.

Nee, natuurlijk geen buddybuddy (hoewel ik ze wel ken), maar je wilt niet dat er wrijving is (waar jij schuldig aan bent, én het onderspit mee delft). Want de zg. overdracht van de kinderen kom je haar tegen. Op de bruiloft van de kinderen. Evt gezamenlijke verjaardagen. Om over de invloed van lelijke woorden over elkaar op de kinderen nog maar te zwijgen.

Als (a.s.) stief, ben je eerst tweede viool.
Meisjes, ak.
Goed zo MZ. Gewoon genieten en niet onzeker zijn.

Zou dat iets vrouweneigens zijn? Onzeker zijn? Want ik krijg van vriend ook steeds te horen dat ik niet zo onzeker moet zijn. Nu ben ik dat niet over onze relatie, maar over genoeg andere dingen waar vriend helemaal geen last van heeft.
Zeg, ik kan niet wachten tot het WK is afgelopen. K*T banner hier in beeld steeds....
Of tot Nederland eruit ligt, dat helpt meestal ook goed
*duikt weg*
quote:kjong schreef op 03 juni 2010 @ 08:03:

Ok, dan neem ik deze zin terug:

"Ondanks alles, gekrenkte ego's en aankomende boedelverdeling, zij blijft wél de moeder van zijn kinderen he."

Maar de rest niet.

Het maakt een verschil als je met de moeder van iemands kinderen te maken hebt. Als je nl met een man relateert, die een ex heeft die de moeder van zijn kinderen is, dan bouw je ook met haar een relatie op.

Nee, natuurlijk geen buddybuddy (hoewel ik ze wel ken), maar je wilt niet dat er wrijving is (waar jij schuldig aan bent, én het onderspit mee delft). Want de zg. overdracht van de kinderen kom je haar tegen. Op de bruiloft van de kinderen. Evt gezamenlijke verjaardagen. Om over de invloed van lelijke woorden over elkaar op de kinderen nog maar te zwijgen.

Als (a.s.) stief, ben je eerst tweede viool.Dat is eigenlijk ook de reden waarom bovenaan "mijn lijstje" staat stond: een man zonder kinderen. Die kinderen zijn geen probleem, maar het is die vrouw.. en precies wat je hierboven beschrijft..

Maar áls dit uit de koelkast komt, ga ik wel echt mijn best doen ervoor. Want hij is écht de moeite.

(mss heb ik een streepje voor omdat zijn kinderen bij mijn zusje (die juf is) in de klas hebben gezeten en ze helemaal gek van haar zijn en mn zusje bevriend is met zijn ex vrouw? of zou dat juist nog meer problemen geven...?)

Snorhaar: duik jij idd maar snel weg!
http://howshelovesherlife ... 2010/06/staying-kind.html

Hier even een link, want mn internet knalt er steeds uit dus schrijven is zo moeilijk. Maar het is over, denk ik, met Bassist.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
ehh? what happened??

uhm ik wou hier eigenlijk een happypeppie update berichtje neerzetten over hoe geweldig het gaat, maar dat zou een beetje misplaatst zijn.....

Ik weet niet wat er is gebeurd, maar voor Spijker
Happypeppie mag toch alsnog? In een nieuwe post? Ik vind het altijd mooi als er veel dingen naast elkaar gebeuren. Ik bedoel dat het niet betekent dat je niet meeleeft als je ook je eigen verhaal vertelt. Toch?
In godsnaam doe die blije berichten. Kan wel wat vrolijkheid gebruiken.
uh ooh ok... wou je geen ongemakkelijk(er) gevoel geven

Hij is leuk! We zijn nog steeds helemaal in de wolken met elkaar en hij vind het nog steeds leuk hier

Morgen gaan we uit romantisch uit eten omdat het een jaar geleden is dat we elkaar voor de eerste keer hebben gezoend

We lopen telkens tegen grappige kleine verschilletjes aan tussen landen. Bijvoorbeeld dieren en planten die hier wel leven en daar niet of andersom, dingen die in de supermarkten wel of niet verkrijgbaar zijn...

Ik heb ook nog een pakketje wat hij rond valentijn had verstuurd ontvangen (superlang onderweg geweest!) Daar zat dus mijn erg late valentijnskaart bij hihi

Een kaart met daarin alle canadese dollars en een speciale "liefdesdollar"

Dat was erg lief en er zat nog veel meer in het pakketje

Hij had ook veel lekkere dingen en koffie voor me meegenomen dat was ook lief

Ik ben zo blij dat hij er is, en we doen zo veel leuke dingen samen! Zelfs als we ons vervelen (wat niet vaak gebeurd) is het leuk!

En ik vind m lekkerder worden met de dag
Oh no! Jeetje zeg, wat een wending :(

Ik zie het stukje dat je ook dankbaar bent voor het gevoel dat je hebt mogen beleven. Wil wel even zeggen dat het ook ok is om gewoon heel boos te zijn hoor. (Op de situatie/hem). Jaren geleden had ik ook een heel intense, maar korte omgang met iemand die me toen veel pijn heeft gedaan. Ik wilde toen vooral ook dankbaar zijn etc, maar ging toen voorbij aan mijn eigen boosheid (en die is pas veel later er uit gekomen.)

Jezus zeg, wat naar. Sterkte!
Oh wat is dit geweldig thuiskomen. Zij heeft gewoon de messen in de la gesorteerd en zo schoon is het hier nog nooit geweest. Blijblijblij.

Spijker, hoe is het? Is er iemand bij je?
Spijker! Oh nee toch!

He wat kl***, het klonk allemaal zo goed, hoe kan ie dat nou doen?!
Zal ik er wat genants ingooien voor de sfeer?

Door uit verveling namen te googelen heb ik een radiouitzending met de Barman gevonden. En geluisterd.

Punica, fijn dat jullie het zo fijn hebben. Geniet!

Spijk, hoe is het nu? Lig je in bed met een deken over je hoofd?
deken over hoofd nu. Net 2 uur met bassist aan de telefoon, definitief einde.

Veeg mij maar op
Spijker
Spijker:

Waarom (nu meteen) besloten voor een definitief einde?
zijn besluit nemo
Kut.

Hij kiest voor de makkelijke weg...

En nu is het contact helemaal over? Of hoe ziet hij dat dan?

Hoe is het met jou?

Heb je mensen om je heen?

Heb je je blog nog doorgestuurd?
Ik moet gaan, heb examen straks.

Spijk:
Succes met je examen Nemo.
hier ook maar even mijn (veel te lange) verhaal. Ik hoop dat jullie het willen lezen en je mening geven, want ik weet het allemaal niet meer. Ik zie geen oplossing, geen andere mogelijkheid dan dat dit het einde is. Maar misschien sta ik met een bord voor mijn kop.

Gisteren aan de telefoon afscheid genomen. Dat gesprek beëindigen met het vermoeden dat het de laatste keer is dat we elkaar spreken mag met stip op mijn lijstje van 'moeilijkste en kloterigste dingen ooit'.

Komt ie:

Hij is vreemd gegaan. Maar dat is meer gevolg dan oorzaak. Hij zit financieel helemaal aan de grond, het is een ingewikkeld belasting-verhaal dat ik hier voor zijn privacy niet neer zal zetten.

Hij voelt daardoor dat hij me niets kan bieden.

Maar er speelt veel meer. Hij klinkt momenteel als een puinhoop. Hij huilt en drinkt volgens mij alleen maar, sinds maandag is het helemaal fout. Zijn werk heeft hem eergisteren naar huis gestuurd, omdat het niet ging. (Hem kennende zal hij wel snel weer aan het werk gaan.)

Al sinds ik hem een jaar geleden leerde kennen speelt er vanalles in zijn leven, hij voelde dit als een soort keerpunt. Hij is totaal niet waar hij wilde zijn in zijn leven, voelt dat hij nauwelijks iets heeft opgebouwd. Wat hij wel had was behoorlijk wat spaargeld, ook omdat hij geen pensioen heeft straks door het soort werk dat hij doet. Nu is al dat spaargeld weg, en hij gaat een half jaar de schuldsanering in, en dan nog 5 jaar staat het genoteerd, dus geen creditcard, geen hypotheek, enz. Wat hij zag als keerpunt, lijkt nu een heel ander soort keerpunt te zijn. Hij droomde van een eigen zaak en een eigen huis, nu hij eindelijk na veel reizen had besloten in welke stad hij wil blijven wonen. Dat alles wordt nu in ieder geval de komende 5 jaar onmogelijk.

Daarnaast is zijn moeder nog steeds ernstig ziek, wat regelmatig stress geeft (hoewel het gelukkig nu wat beter met haar gaat).

Daarnaast komt hij uit een hele destructieve relatie, met zijn gekke ex. En dat is voor hem nog steeds niet helemaal afgesloten. Niet dat hij contact met haar heeft of haar terug wil, maar hij kan niet begrijpen dat die relatie zo uit de hand heeft kunnen lopen.

Door al deze dingen gecombineerd voelt hij zich alsof hij nu geen relatie wil. Geen relatie in het algemeen. dat was iets wat hij zich een jaar geleden besefte toen het eindelijk uit ging met zijn gekke ex. En toen was is daar. En we konden niet om elkaar heen. Het begon als een flirt en het moest helemaal niet uitgroeien tot iets groters, dat was zowel van zijn als van mijn kant de insteek. Maar de aantrekkingskracht en de passie tussen ons is zo gigantisch, waardoor er toch echt meer ontstond dan een one night stand.

Maar het ging vanaf begin af aan al met horten en stoten door al die dingen die bij hem spelen. Hij wil eigenlijk in het geheel geen relatie, omdat dat nu voor hem te moeilijk is. Dan is een relatie met iemand die op 6000km afstand zit natuurlijk nog moeilijker dan een relatie met iemand dichtbij.

Hier hebben we de hele tijd omheen gedraaid, geen relatie maar wat is het dan tussen ons? Ik dacht: we zien het wel, we laten het gewoon groeien en dan komt het wel.

Maar hij denkt momenteel (afgelopen jaar) dus ook heel veel over de toekomst. En vraagt zich de dingen af die natuurlijk spelen door de afstand: hoe bouwen we dit op? Hoe geven we het vorm, met die oceaan ertussen? Hoe echt is iets dat alleen maar uit weekjes hier en daar bestaat? Wie gaat er zijn leven opgeven voor wie en hoe en wanneer dan?

Dit was de hete brij waarom we heen draaien.

En toen knalde alles maandag uit elkaar. Failliet verklaard. Waardoor hij het helemaal niet meer zag, hoe het tussen ons zou kunnen. We hadden plannen dat ik daarheen zou gaan in de zomer en hij hierheen in de herfst, maar hij kan nu natuurlijk helemaal het land niet uit. Hij voelt zich te min voor mij, hij voelt dat hij mij niets kan bieden. En hij voelt dat hij zich op zichzelf moet richten, en geen relatie wil. En de afstand is te ingewikkeld voor hem. En het is te snel na zijn vorige heftige relatie (die is sinds januari echt uit, maar in april speelden er nog dingen, het zijn heftige naschokken steeds weer).

Maar ik ben veel te verliefd om te kunnen zeggen: ik laat je los en ik kom alleen een week met je doorbrengen in de zomer. Ik ben veel te verliefd om te zeggen: we houden contact als vrienden.

Als hij zegt dat hij nu echt geen relatie aankan, dan kan contact voor mij niet meer.

Doe ik hier goed aan of maak ik een gigantische fout? Maakt hij een gigantische fout? Geen idee.

Alle advies en meningen van jullie hierover echt welkom.

Maar door al deze dingen samen stopt het dus hier. Ik heb gisteren en eergisteren ook nog met twee goede vrienden van hem gesproken die ik heb leren kennen. Zij zeggen allebei exact hetzelfde: hij is zo gek op jou, dat hij jou leerde kennen heeft hem zo gelukkig gemaakt. Maar het is een verkeerd moment in zijn leven, hij zit ontzettend in de knoei.

Kortom, zij zeggen ook dat hij er goed aan doet nu te kiezen voor geen relatie, in zijn eentje zijn leven weer in het gareel krijgen. De financiële troep verwerken. Zijn vorige relatietroep verwerken. Opkrabbelen.

Mijn lieve vrolijke Bassist zit in een diep dal, maar ik kan op geen enkele manier helpen hem daaruit te halen. Kennelijk maak ik het alleen maar ingewikkelder. Meer voor hem om over te piekeren, meer onzekerheid, meer stress.

Is hij een slappe lamlul dat hij hiervoor kiest? Misschien. Of misschien is hij eerlijk.

Maar dit is niet iets waar we over kunnen praten, dit is niet iets dat we op een of andere manier op kunnen lossen.

Hij wil geen relatie. Ik wil niet door zonder uitzicht op een relatie, zonder toekomstplannen maken en elkaar beter leren kennen. Want daarvoor ben ik veel en veel te verliefd. Hij zou niet weten hoe we een relatie zouden kunnen hebben, ik zou niet weten hoe we geen relatie zouden kunnen hebben.

Ik denk dat hij soort van contact wil houden omdat we elkaar zo vreselijk gaan missen. Maar ik denk dat het missen alleen maar hartverscheurender wordt door wel contact.
Spijker, wat enorm rot voor je (en voor hem ook)

Ik denk dat je even heel erg hard moet zijn voor jezelf. Met wel contact houden ga je jezelf voor de gek houden en wordt het alleen maar moeilijker. Beter snel en pijnlijk dan langzaam en pijnlijk. Er doorheen ga je toch. Het lijkt heel hard, maar ik denk idd dat je het contact nu moet verbreken.

En zoals je zelf als schreef, helpen kun je hem hier ook al niet bij.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven