Tetterettes tetteren nog steeds verder

16-05-2010 18:17 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic waarin de eerste tettermeet gaat plaatsvinden!

Deel 6 alweer

Waar we lekker verder kunnen tetteren over onze liefde voor onze dieren.

Het gaat inmiddels allang niet meer alleen over de dieren en off-topic kennen we niet

Op de foto een aantal van onze mooierds

Wie zin heeft...klets tetter lekker mee!!

Hier een link naar het vorige topic:

Tetterettes, tetter hier lekker door.
TH, jij ook vandaag veel sterkte bij de tandarts he!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
goedemorgen

succes TH bij de tandarts. Gewoon een muziekje op je kop en je hebt alweer meer rust

Myleentje, het zit je ook niet mee met je geld

Anneke, succes vandaag

Mittens, weet je nog dat kussen, dat is weer aan de aanbieding bij de makro

Ik geniet vooral van mijn vrije dagen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Mogguh!

Wat een tandartsperikelen allemaal... TH, goed zeg dat je ineens out of the blue vandaag kunt/gaat!!! En MV, ik hoop dat er met je tandarts iets te regelen valt! Waardeloos is dat he, als je in zo'n cirkeltje zit van niet bij kunnen verzekeren voordat en daarvoor nou net geen budget hebben.

Zoon mag om 13 uur ook trouwens. Voor het eerst schooltandarts, en wij gaan mee met 'm. Heb 't 'm vanmorgen pas verteld want anders is hij dagenlang van slag af. Om half 1 haal ik 'm op uit school.

Eerst ging hij altijd met ons mee, maar man en ik gaan ook niet zo heul regelmatig en via de schooltandarts zit zoon tenminste regelmatig op die stoel. Onze eigen tandarts is kundig, maar geen wereldwonder met kinderen za'k maar zeggen... Hopelijk gaat dat bij de schooltandarts van tegenwoordig een stuk beter.

M'n nek gaat wel vandaag, badderen gisteravond was heerlijk. Heeft me echt goed gedaan. Baal alleen wel enorm: nu heb ik 2 vertrekken in huis weer op orde, lig ik zelf in de kreukels. En als ik weer ontkreukeld ben is het huis weer een puinhoop. Schiet niet op dus.

Het zwembadje hier is trouwens geen jacuzzi of zo (I wish!) maar zo eentje:

Verwarmingen daarvoor mogen in NL niet meer verkocht worden helaas, maar met e-bay kom je ook een heel eind

Verwarmen kost best een hoop energie en geld, maar het is zó fijn voor m'n nek. Daar kan geen fysio tegenop, dus het is me het geld echt wel waard. Sorry Al Gore, maar ik probeer wel op andere vlakken "groen" te zijn dan
Iets anders
Sjongejongejonge zeg. Ik belde net naar het uwv omdat ik was vergeten hoe laat ik een afspraak had (11.00 dus) en dat ik die wilde verzetten. Ik dacht dat het 12.00 was en ben ook nog helemaal niet klaar. 11.00 gaat dus niet lukken. Ging dat mens helemaal zitten zeiken dat dat wel consequenties zou hebben als ik een uitkering aan zou willen vragen... Nou ik wíl ook helemaal geen uitkering aanvragen... ik wil werk.

Ik zie de toekomst erg somber in als ik straks niet gewoon een baan vind. Zo moeilijk kan het toch niet zijn, gewoon een simpel kantoorbaantje?

Je zou er depressief van worden. Dat stomme geld ook altijd
Ziet er best lekker uit Babs. Waarom mogen ze dan niet meer verkocht worden? Te gevaarlijk?
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik zou nu toch best een partner willen hebben zodat er iig zijn inkomen nog zou zijn.

Ik vind het ook even wennen dat mijn halve sollicitatiegespek tegenwoordig blijkbaar over hoe ik de kinderopvang geregeld heb gaat, en dat ik dan waarschijnlijk maar 32 uur wil werken...

*zeikwijfmodus mag wel weer uit*
MV, is het anders een idee om een losse tandartsverzekering erbij te nemen. Het Kruidvat heeft dat (en staat volgens mij goed aangeschreven) en misschien kan je zo e.e.a. ondervangen? Kijk hier even, je kan deze verzekering dus afsluiten naast je gewone ziektekostenverzekering: linkje

Goed, je moet dan wel maandelijks premie betalen maar misschien is dat beter te behappen dan de hele bups in 1 x?? Of kan je met je tandarts een betaalregeling afspreken?

Wat een gedoe zeg, sterkte hoor.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Nou ja,om mn remibeker binnen te houden zwaai ik nog maar even

*vraagt zich af wat het voordeel ook alweer was van het uitstellen van die scriptie *
Oh, dat berichtje had ik nog niet gelezen Myleen...

kaa uu tee...
Jeeeee wat een rekening voor een plaatje en wat een rotstreek dat dat niet wordt vergoedt! Waar betaal je dat belachelijk hoge bedrag dan voor elke maand?!

Ik hoop echt dat je een goede oplossing vind MV. het zijn wel je tanden natuurlijk..

En kletsje.. wat een stress weer voor zo'n stomme afspraak. Ik hoop niet dat je al je hoop op de uwv hebt gezet want het is echt een wanorganisatie. Het enige voordeel is dat je op werk.nl kunt kijken want daar staan vaak wel leuke banen op.

Laat je niet in een hoekje duwen hoor. daar zijn ze zo goed in daar. en over een partner met een inkomen.. Ook dat zorgt voor wrijvingen. Geldzorgen zijn echte kopzorgen. Die zorgen er wel voor dat al het moois uit elkaar spat.

Ik hoorde gisteren op de radio dit:

'Goedkope sex is de duurste die er is'

Moest ik wel om lachen.

An.. succes met je sollicitatie vandaag. Ik zal voor je duimen!

Hier staan de openslaande deuren weer heerlijk open dus de katten rennen van binnen naar buiten.

Ik ga zo eens kijken of ik een vogelhuisje kan gaan maken. Heb wel zin om iets crea bea's te doen nu.

Poelepoelepoelepoes!
Goedemorgen! Heeeeerlijk weer vandaag! Joepie.

Ratteke, lekker dat je zo goed geslapen hebt! Ik ben wel altijd een beetje in shock als je dan doodleuk zegt dat om 6 uur de wekker ging....dan wil je er toch nog niet uit? Nou ja, groot gelijk dus dat je er weer even in bent gedoken. Wel lekker van het zonnetje genieten vandaag hè?

Mylene, wat balen! Je weet dat dat plaatje zo nodig is, maar waarom dan zo duur? En waarom ben je dan verzekerd? Pff.

Inderdaad maar snel bellen met de tandarts of je iets kunt regelen, dan ben je zo snel mogelijk weer van dat rotgevoel af. Die verzekering van het Kruidvat ken ik niet, maar zeker de moeite waard om te kijken!

Babsjuh, dat bad ziet er wel superlekker uit. Doe je nog wel rustig aan vandaag?

Its, nog lekker aan het nagenieten en rondzweven? Hoe lang ben je vrij?
Ik zet de wekker ook niet voor mezelf hoor, ik ben niet gek! Als ik de wekker niet zet gaat K. zéker te laat naar zijn werk. Vannacht heeft hij ook weer op de bank geslapen en geen wekker gezet. Ik ben zijn wekker.

Toen hij nog alleen woonde kon hij er wel op tijd uit, sinds ik er ben vertrouwd hij op mij.

Vanochtend om half 7 er dus uit, en om half 9 er lekker weer in. Medusa heeft fijn op mij geslapen, Morgana miauwend boven mijn hoofd. Tegen tienen ben ik weer uit gegaan. Wasje 3 draait nu in de machine, 2 wassen hangen buiten te drogen in de zon, ik heb heel lekker brood gehaald bij een winkeltje op de hoek (was nog warm!) en ik heb nieuwe kleren aan en ik ga zo met Tara een blokje om.

En het is nog maar net half 12 geweest. Wat een dag! Ik heb weer energie en zin! Straks wel pokkeklus van de kledingkast... maar als dat gedaan is ben ik er wel weer heel blij mee. Kan ik alles tenminste weer vinden.
Balen, Klets, dat gedoe bij het UWV. Inderdaad, geldzorgen zijn klote-zorgen!

Vreselijk frustrerend dat het bij sollicitaties niet meer gaat om de inhoud en kwaliteit.

Het is natuurlijk flauw, maar je wordt afgerekend op ervaringen met anderen. Op zich snap ik het wel vanuit de werkgeverskant: als je geen goede opvang hebt geregeld, kan het toch regelmatig gebeuren dat je als alleenstaande moeder vrij moet nemen als er iets is met je kind.

En als je te hoog bent opgeleid (ook al heb je je papiertje nog niet) is er een gebleken risico dat je ook weer snel weggaat als je iets op je eigen niveau hebt gevonden. Je toont immers dat je ambitie hebt, door die opleiding te volgen.

Het flauwe is dat dat voor jou helemaal niet op hoeft te gaan, maar je wordt er wel op afgerekend omdat dat juist wel de dingen zijn waar werkgevers alert op zijn. Het enige wat je dan (denk ik) kunt doen is zorgen dat je een goed verhaal hebt en voorbereid bent op zulke vragen.

Overigens was ik vanochtend weer bij de loopbaancoach en zij vertelde (wat ik al eens eerder had gehoord) dat de meeste banen gekregen worden via contacten en niet zozeer via vacatures in de krant of op internet. Misschien een tip (die ik ook moest gaan doen): maak voor jezelf eens een lijstje met mensen die je tot je netwerk kunt rekenen. Dus wie is nuttig of heeft nuttige contacten. Het moeten dan mensen zijn waar je tegen kunt zeggen dat je op zoek bent naar een baan en kunt vragen of zij contacten hebben of mensen weten (in hun eigen netwerk) waar je eens mee zou kunnen praten.

Is het trouwens iets om je bij een uitzendbureau in te schrijven?
Ja maar, ja maar, ook al zet je de wekker niet voor jezelf, het blijft 6 uur hoor!! Je bent gewoon veelste goed voor die man van je

Heerlijk hè, als je zoveel energie hebt en alles goed voelt. Kon je dat maar met een netje vangen en vasthouden. Ik moest vanochtend al om 9 uur bij de coach zijn, gaaaap, maar ik kom er ook vol energie vandaag. Op de terugweg een roombroodje gekocht en lekker op het balkon opgesnoept. Straks het zonnetje in op het balkon, hm, wasje draaien is ook wel handig.

Enne...als je niet aan die kast begint is er ook geen man over boord hoor! Je hebt dan niet dat voldane gevoel dat je ermee klaar bent, maar je hebt ook niet het rotgevoel van die enorme klus. Kun je in plaats daarvan lekker genieten van de leuke dingetjes.
Zit ik net een beetje bij te lezen en wilde wat gaan reageren, hoor ik een harde bons. Ik loop door het huis en zie de katten in de kamer allemaal stom voor het raam zitten kijken. Is er GVD Kaa UU Tee een fazant tegen het raam gevlogen!!! Hij lag op z'n ruggetje beetje dom te kijken. Ik snel naar buiten. Hoopte dat hij alleen een beetje geschrokken was. Ik had hem in mijn armen en hij deed z'n bekkie open en ik zag bloed. Hoopte nog steeds dat hij alleen wat verward zou zijn, maar 2 minuten later was hij dood Heb hem onder de appelboom begraven. Voel me echt klote nou. Zo'n mooi beessie, pats boem weg.

Ik heb van die grote ramen in een ouwe staldeur en de zon staat er nu op, maar je ziet toch wel dat er een huis om heen zit?????

Heb nu de rolgordijnen naar beneden gedaan. Af en toe vloog er ook wel eens een klein vogeltje tegen aan. Dit gebeurde ook eergisteren. Heb er nu genoeg van en ga zo eens even kijken waar ik van de vogelstickers kan kopen. Weet iemand dit? Of heeft iemand een ander idee?

Bah, ben ff niet in de stemming om verder te tetteren.
Aaaah slof
quote:Slofje schreef op 03 juni 2010 @ 12:04:

Ik heb van die grote ramen in een ouwe staldeur en de zon staat er nu op, maar je ziet toch wel dat er een huis om heen zit?????

*proest*.. sorry hoor... vind het heel sneu voor het fazantje, maar deze opmerking is te leuk.. ik zag je in gedachten al helemaal staan foeteren op het arme beestje..
vogelstickers
ottelientje en Kemke hebben uitslag, dus ik ga zo maar even naar de dierenarts
Eigenlijk moet je zo'n stickers hebben zoals ze bussen mee beplakken.. dat je nog wel van binnen naar buiten kan kijken..
Klets, bedankt voor de tip. Ga zo eerst ff bij de Gamma kijken of ze dit ook verkopen en anders bestel ik deze
ik wordt altijd misselijk van die stickers in de bus, doe mij dan maar gewoon die vogels
Ja, nou ja Splinter, ik had natuurlijk ook niet het idee om daar de rest van mijn leven te blijven werken. Nou ja, next!

Ik heb gewoon gezegd dat ik nu werk zocht waarbij ik na mijn werk ook echt klaar ben. Dat ik echt van 9-5 werk zoek omdat dat gewoon beter te combineren is met dochter en dat ik in de toekomst wel misschien naar 32 uur zou willen omdat ik dan deeltijdvakken wil gaan volgen voor mijn master, waar ik op deze manier in 2030 wel mee klaar ben.

Ik sta bij zo'n 6 uitzendbureaus ingeschreven...

Fijn dat je het zo getroffen hebt Splinter met je coach!
tetters. Tandartsafspraak is om 13.45 ipv 12.45, ik belde vanochtend even om de ruil door te geven en dat was dus wel handig. Ik had ook nog rechtstreeks in slaapoutfit geen gekund (het was 9 uur) want de assistente zei dat er om half 10 een uitvaller was...heb ik maar niet gedaan . Beter om eerst nog even goed te eten en even onder de douche te stappen.

Myleen, wat een ellende dat je nu dat plaatje moet en de verzekering niet meer betaalt dit jaar, balen met een grote B. Ik ben zelf helemaal niet verzekerd voor ta kosten, eigenlijk vooral omdat de regels zo streng zijn. Kan de ta je niet doorverwijzen naar de kaakchirurg? Die behandeling valt meestal gewoon onder je ziekenhuisverzekering, maar ik weet natuurlijk of de kaakchirurg je in dit geval ook kan/mag helpen?

Babs, lekker dat je bad heeft geholpen! Maar wel ingewikkeld dat het het een of het ander is, scheelt het misschien als je ook maar 1 klus per dag doet? En dan misschien iets minder grondig?

Klets, succes met het UWV! Dat zijn inderdaad meestal vrij lompe organisaties maar als je via hen toegang krijgt tot een goeie vacaturesite is dat wel lekker. En wie weet heb je dat helemaal niet nodig omdat je huidige sollicitaties iets opleveren.

Its, die muziektip is een goeie, ik zal de MP3 nog even aan de lader hangen

Ratteke, wat goed dat je nu eens lekker hebt geslapen en vol energie van deze mooie dag kan genieten. Niet teveel van die hh klusjes doen hoor, zonde van de lekkere zon . Hier hangt ook al een was te drogen, na het ophangen ben ik nog even gaan liggen want slapen = niet voelen hoe zenuwachtig ik ben.

Splinter, jij was al weer bijtijds uit de veren en wat fijn dat je zoveel energie hebt gekregen van je bezoek aan de coach. En dat roombroodje klinkt ook jammie trouwens, net als het nog warme brood van Ratteke.

Tetters, geniet vandaag vooral van dat heerlijke weer en laat het huishouden een beetje voor wat het is: noodzakelijk kwaad en als je buiten zit zie je er niks van dat er binnen misschien iets moet gebeuren .

Ik ga nog even zenuwachtig doen...
Oh, als je van die lange berichten schrijft kan er al weer van alles gebeuren op het topic, Slofje want het is heel rot om zo'n beestje dood te zien gaan in je armen. Ik ken het van vogels die wel toegetakeld maar nog niet dood gemaakt zijn door de katten.

En die vogelstickers zijn een goed idee.

Its, sterkte met Ottelien en Kemkers! Uitslag klinkt niet fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven