zwanger van de tweede

28-05-2010 20:12 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijdje te hebben meegeschreven op een ander topic merk ik dat ik behoefte heb om ervaringen te delen met moeders die zwanger zijn van de tweede. Ik ben veel minder hyper, onzeker en onwetend. Bovendien heb ik nog een klein ventje rondlopen die ook aandacht vraagt waardoor ik minder met mijn zwangerschap bezig ben en/of er minder tijd voor heb.

Wie kletst er mee?

tabel 27 juni

Ergens wel jammer dat dit topic niet zo hard loopt, alhoewel ik altijd afhaak bij van die topics die binnen een week 1000 posts hebben

@Moontje. Ik heb tot nu toe helemaal nergens last van. Maar het is nu ook nog wel heel pril. Een ex-collega van me werd een week na de bevruchting al misselijk, maar dat kan ik me dan weer zo moeilijk voorstellen. Het enige dat ik nu heb gemerkt was de innesteling, daardoor dacht ik al voor de test en eigenlijk ook al voordat ik overtijd was dat er misschien wel iets gaande was. Op dit moment merk ik niet zoveel.

Er is een ander topic; Niet doorhebben dat je zwanger bent. Eerlijk gezegd kan ik me dat wel voorstellen op basis van mijn vorige zwangerschap. Al had ik natuurlijk wel door dat ik niet menstrueerde

Iedere zwangerschap is weer anders hoor, ook bij één vrouw. Het schijnt al een behoorlijk verschil te kunnen maken of je een jongen of meisje verwacht. En nu heeft je lichaam ook al een zwangerschap meegemaakt, dus misschien maakt dat het ook anders.

@Iedereen: voelt voor jullie deze zwangerschap anders dan de eerste? (fysiek) en hoe dan?

Over mijn partner; hij was al eerder aan een nieuwe zwangerschap toe dan ik, met het oog op zijn leeftijd (hij is veertiger). Maar nu het zover is, is hij wel een beetje overvallen en ziet hij voor straks veel logistieke problemen . Ik denk dat hij nu betrokkener zal zijn dan tijdens de eerste zwangerschap, omdat hij nu beter weet wat het betekent.
He allemaal, hier druk druk druk! Laatste week voor vakantie (dus druk op werk) en morgen wordt mijn kleine kanjer alweer 2 jaar! Dus nu druk aan het kadootjes neerzetten (picknicktafeltje in de tuin en tafel en stoeltjes voor in huis) en versieren! Moet eigenijk ook nog ff werken. Morgenochtend traktatiemaken en trakteren op het kdv, daarna werken. Vrijdag werken, vrijdagavond feestje, zaterdag voorbereiden voor zondag (dan vieren we het) en zaterdag avond bruiloft! Ik wordt geeeeeeeek!

Muts van MvM was niet komen opdagen en had ook niet meer gebeld. Ik vandaag het gratis nummer gebeld en net werd ik teruggebeld door degene die zou komen. Had ze het een week te laat in de agenda gezet, grrrr. Nou ja, nu komt ze as. maandag!
Hoi hoi!

Vanmorgen is er iemand langs geweest van mvm..Wist niet dat het zo'n project was! Nog 10 weken elke keer in een fles plassen en ik moet al zo vaak! Maar het is een zeer goed doel, dus we hebben het er voor over! Ook mochten we een geschenk uitkiezen en wilde even laten weten dat je op de website berichtje uit je buik gratis wekelijks een filmpje kunt ontvangen van wat er op dat moment in je buik gebeurt..Daarom heb ik het boek gekozen i.p.v dvd.. Nadeel vind ik dat de eerste bladzijden veel gaan over wat KAN gebeuren en allemaal niet mag, waardoor je steeds denkt, heb ik daar allemaal zo goed op gelet..en daarop en daarop..:(

@pipoo: Ik vind het heerlijk dat deze topic niet heel snel gaat, zo kan ik alles prima bijhouden! deze zwangerschap voelt niet veel anders, want de vorige zwangerschap ging ook prima! Maar het is nu nog erg pril, dus kan nog van alles gebeuren. Al voelde ik me bij mijn eerste zwangerschap wel gewoon anders dan anders en nu niet echt..Ach ja mannen denken vaak vooral na over praktische dingen! Gelukkig maar want als ik naar mezelf kijk verlies ik mezelf een beetje in mijn eigen wereldje! Ik zwijmel een beetje veel. Ik heb gehoord dat als je zwanger bent van een meisje je meer last hebt van hormonen, maar geen idee of dit altijd opgaat.

@Monxmar: wat vervelend dat ze niet zijn komen opdagen van mvm! Heel veel plezier morgen en vrijdag en zaterdag en zondag;) je hebt het er maar druk mee! Maar je zoon zal er in ieder geval ontzettend van genieten! Klinkt gezellig! veel plezier en alvast van harte!
oke nu ben ik misschien een beetje enthousiast, maar wilde even zeggen dat het echt de moeite waard om even op berichtje uit je buik.nl te kijken! Ik ben natuurlijk alweer emotioneel inmiddels, echt leuk!

groetjes!
Zo leuk! Had gisteravond het hele huis versierd met slingers en overal balonnen op de grond en aan de stoel en deur. Hij kreeg van ons een tafel met stoeltjes voor in de kamer en van opa en oma borst een picknicktafel voor buiten dus dat had ik ook allemaal neergezet. Hij kwam beneden en hij zag de slingers en toen de ballonnen en hij werd helemaal hyper en ging lachen en rennen. Daarna zag hij de tafel en stoelen in de kamer en in de keuken de picknicktafel. Nog meer plezier! Helemaal geslaagd!
Monxmar, gefeliciteerd! Ik moet de eerste verjaardag nog meemaken, lijkt me wel bijzonder. Helemaal leuk als kinderen iets ouder worden en zelf helemaal door het dolle zijn (mama, hoeveel nachtjes nog? nou nog 322).

Aan MvM doe ik niet mee. Vorige zwangerschap ook niet. Iedere keer plas opvangen, vind ik niks. Hoe doe je dat dan op je werk? En veel van de opbrengst schijnt niet eens naar vruchtbaarheidsbehandelingen te gaan...
@ pipoo, verjaardagen zijn zeker erg bijzonder! ik ga mijn plas niet opvangen op mijn werk hoor, dat is dan jammer. en voorlopig lukt het maar 1 week, want die 2 weken erna ben ik alweer op vakantie...
@ Monxmar, van harte gefeliciteerd met de 2e verjaardag van je zoon. Veel plezier vandaag! Lekker genieten. En dan straks lekker op vakantie, heerlijk.

Ik vind het ook wel lekker dat het topic niet zo heel snel gaat, dan kan ik het ook beter bijhouden.

Wat goed dat jullie meedoen aan MvM. Heb ik niet gedaan. Weet natuurlijk wel dat het een zeer goed doel is maar had ook de praktische bezwaren als hoe doe je dat dan als je op je werk bent/niet thuis bent. Achteraf misschien wat meer in moeten verdiepen....
Hallo allemaal,

Ik vind het ook niet erg dat dit forum niet zo hard loopt . Heerlijk om iedereen bij te kunnen houden.

@Moontje86

Ja bij mij komen en gaan de zwangerschapssymptomen ook. Vandaag een hele goede dag. Niet misselijk, niet moe. Wel ontzettende rugpijn?? Arghh. Zou zo blij zijn als het dinsdag is (heb ik de 1e echo)

Ik bedoelde inderdaad dat de test die je moet doen bij MvM.

Vindt het absoluut niet erg dat er ruim 4 jaar tussen zit tussen de kinderen maar als ik 2 jaar geleden geen miskraam had gehad was het verschil niet zo groot geweest. Ook gezien mijn leeftijd nu (40) Dit maakt me nu ook onzeker. We hebben er 2 jaar gedaan om weer zwanger te raken. Indien het nu niet goed gaat, weet ik niet of het nog gaat lukken.

Mijn partner is nu meer betrokken omdat hij weet wat er gaat gebeuren. Hij is boven de boel al opnieuw aan het indelen maar het blijft voor partners toch anders omdat wij van alles voelen in ons lichaam en hij niet

Ik heb het boek ook gehad bij mijn 1e zwangerschap. Het enige wat me is bijgebleven dat indien je heel erg misselijk bent je minder kans hebt op een miskraam. Ook ik heb me aangemeld bij berichtje uit buik. Het loopt alleen een week achter??

@ Monxmar

Gefeliciteerd met je zoontje! Heerlijk dat enthousiasme. Kun je / Heb je hem al verteld dat hij een broertje of zusje krijgt of is 2 echt nog wat vroeg.

Vind het heel slordig van MvM.

@Pippo

Het klopt niet alles gaat vruchtbaarheidsbehandeling. 7 % gaat naar een medicijn om af te vallen en ze zijn ook bezig om er medicijnen van te maken die voor beter zaad gaan zorgen bij de man.

Dit heeft MvM mij verteld en ik vind 93 % nog best veel.

Doe sinds vorige week weer mee en heb de 1e keer ook meegedaan. Plas alleen thuis en krijg maar 4 flessen per week maar die gaan tot nu toe goed vol. En alle kleine beetjes helpen.

@Patasa

Wie weet kun je bij de 3e meedoen
ik kom ook nog even zwaaien

monxmar gefeliciteerd met je zoon.

ik heb wel meegedaan met MvM. bij beide zwangerschappen. Kleine moeite. Deed het alleen thuis. op mijn werk heb ik niet met flessen geklooid. alle beetjes helpen toch? Wel was ik na al die weken wel een beetje zat hoor.

bij mij beginnen nu de klachten een beetje te komen. ben nu 27 weken. Maagzuur, last van mijn bekken en rug. Doe het rustig aan. Dinsdag heerlijk 2 weken op vakantie naar italie. Dan nog 3 weken werken en dan begint mijn verlof al. Gaat zo snel.
De kwaaltjes komen me bekend voor Teddy! Ik heb ontzettend last van maagzuur, niet normaal. Heb van de ha al een drankje gehad, maar dat hielp niets. Nu gebruik ik gaviscon, dat bevalt me heel goed.

Ook bekken en rug beginnen hier op te spelen. En het slecht slapen

Lekker hoor, een vakantie in het verschiet, en nog wel naar Italie! en dan nog maar zo kort tot je verlof. Ik moet na morgen nog 6 weken werken, dat klinkt toch een stuk langer. We zullen ongeveer tegelijk met verlof gaan? wat is jouw datum? of stop je al eerder dan de 6 weken van te voren?

Moxmar, van harte met je Zoontje!!

Nieuwe dames: Welkom!!

Iemand hier ervaring met de elektrische kruik van de Hema?
hahah, ik lees in de tabel dat ik gister bij de VK ben geweest Even verslagje:

Bloeddruk, gewicht, harttonen, groei baarmoeder: alles was oke!! Positieve keuring dus
lisey ik hoop 19 juli met verlof te kunnen. Door de vakantieplanning op mijn werk kan dat evt nog verschuiven, maar ik hoop het niet. mijn dochter was bij de geboorte erg klein (2800 gram) dus wil nu eigenlijk op tijd met verlof. Dus 6 weken ipv 4 weken de vorige keer. Daarnaast vind ik het ook een heerlijk idee om in de zomer nog even een paar weekjes van mijn dochter te genieten. De laatste keer dat ze al mijn aandacht heeft.

Verder zal ik doordat ik bij mijn dochter middels een keizersnede ben bevallen ivm een verkeerde ligging vanaf 34 weken extra controles en echo's krijgen. Dan is het makkelijker als je gewoon vrij hebt.
hoeveel werk jij nu nog dan? ik werk normaal gesproken 2 dagen ind e week, dat is nu nog 2 halve dagen. Ik ga ook 19 juli met verlof. wil ook echt niet langer door, onze dochter is met 35 weken geboren, dus houd nu in mn achterhoofd dat het zomaar weer eerder kan komen.

Ik neem geen vakantie vooraf, want wil eigenlijk mn verlof achteraf nog wat lengen. Bewaar ik de dagen liever voor dan.
Hallo! Ik wil me hier ook graag aanmelden.

Ben 32 jaar en nu 22 weken in verwachting van de tweede. En sinds vorige week weten we dat het een jongetje gaat worden! We hebben al een dochter van net 2 dus we zijn erg blij met ons toekomstige 'koningskoppel'. Ook erg fijn om te weten wat het wordt zodat het wat concreter wordt. Las het hier al meer, ben er nu veel minder mee bezig dan met de 1e zwangerschap. Dus het helpt om te weten wat het wordt voor ons. En heel vervelend, we moeten gaan shoppen voor kinderkleding..

Merk trouwens ook dat deze zwangerschap veel sneller gaat, in alles. Tijd vliegt en de buik groeit ook enorm.

Groetjes!!
vivalavida. hier ook ook koningskoppel binnenkort. leuk he?

lisey ik werk nu nog 3 dagen.
hey viva, welkom hier!

Sjezus stond vanochtend te draaien in de badkamer, het zweet brak me uit en moest echt gaan zitten. Kon nog net voorkomen dat ik moest kotsen. Na rustig even gezeten te hebben en een slokje water te hebben gedronken en vervolgens een tandje terug met 'opschieten' ging het wel weer. Ik ben nu ook echt steeds met vlagen behoorlijk misselijk. Ben ook heel erg moe en gestresst, laatste dag op het werk, heel veel te doen komend weekend en eind volgende week op vakantie! Pffffffff!
@manu3la de 3e.... ..... ehm nog ff niet als je het niet erg vind

@monxmar, ik heb dat nu nog steeds wel eens, dat het zweet me uitbreekt en dat ik echt even tandje terug moet doen. Of dat ik het zo warm heb dat anderen me aankijken en voor gek verklaren.....

Merk ook wel dat mijn avondeten nu niet al te veel meer mag zijn. Dan heb ik er echt last van 's avonds.

Maargoed al met al zijn dit klachten die nog wel te overzien zijn!

Dadelijk naar de vk, weer lekker even naar het hartje luisteren!

Welkom Vivalavida, en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Leuk, een jongen!

Wij weten niet wat het wordt, maar ik word wel steeds nieuwsgieriger.

Voor zowel een jongen als een meisje hebben we inmiddels een naam, en de geboortekaartjes hebben we afgelopen week ook uitgekozen (1 voor als het een jongen is en 1 voor als het een meisje is). En zo gaat hier alles lekker zn gangetje....
Leuk hoor, om de belevenissen van de vrouwen die al wat verder zijn te lezen. Herkenning van de eerste zwangerschap en ook wel spannend: het vooruitzicht dat ik het weer mee ga maken. De echo's, het kloppende hartje horen, de voorbereidingen voor het slaapkamertje, half doorwaakte nachten (voor de bevalling erger dan daarna), etc.

Merk wel dat het nog steeds een beetje onwerkelijk is dat ik weer in verwachting ben. Bij de eerste was het een en al opgewondenheid. Acht maanden moeten wachten voor ik de positieve test in handen had, dus ik was natuurlijk extra blij dat het gelukt was. Nu is het zo'n verrassing dat het in één keer gelukt is en ik moet nog wennen aan het idee . Destijds had ik bijvoorbeeld al voor de zwangerschap een voorraadje caffeine vrije thee in de kast, nu bedacht ik na een paar dagen op mijn werk dat ik misschien weer rooibosthee in mijn la moet leggen (al weet ik wel dat gewone thee echt niet veel kwaad kan ) En ik had al een pakje tartaartjes in mijn winkelmandje liggen toen ik bedacht dat dat misschien niet zo'n goed idee was .

Waar ik wel al lekker mee bezig ben, zijn namen. Het wordt nog lastig iets te bedenken bij de naam van onze dochter . Natuurlijk gisteren meteen de site van het Meertens Instituut bezocht.
@ pipoo wat is meertens instituut?

Ik voel me zo beroerd! EN sjaggerijnig ook! Mijn snaar is erg gespannen en kan geen enkele extra rimpeling gebruiken. Ben ook erg moe, helpt ook niet mee. Blij als het maandagochtend is en we aan de vakantie kunnen denken!!!

Vanochtend 8 uur bij de kapper en toen verjaardagsboodschappen gedaan. Thuis moest ik even gaan zitten dus nu ben ik redelijk tot rust. Nu ga ik snel naar het tuincentrum om een parasol te halen... Denk dat ik vanmiddag plat ga, want anders ga ik vanavond bij de bruiloft geen plezier meer beleven denk ik!
@Monxmar: Het Meertens Instituut heeft sinds een paar dagen een nieuwe site waar je alle statistieken over voornamen kunt vinden. Sinds wanneer bestaat de naam, hoeveel Nederlanders zijn er geboren met die naam, hoeveel kinderen per jaar kregen die naam. Echt geweldig om 'mee te spelen'. Zie hier: http://www.meertens.knaw.nl/nvb/ . Kun je meteen zien of de naam die je in gedachten hebt een beetje origineel is
@pipoo. Net gekeken bij meertens instituut. Grappig zeg. Wij vinden het ook lastig om een leuke naam te verzinnen. We hebben er een paar maar twijfelen bij alle namen.

@monx, de 1e kwaaltjes hebben zich dus aangediend? En gefeliciteerd met je zoon! Bijna vakantie dus. Heerlijk hoor. Vandaag is onze laatste vakantiedag ..... Nu moet ik wachten tot mijn verlof. mmm, hoop dat ik het vol ga houden.

@patasa, wat goed dat je al geboortekaartjes hebt uitgezocht. Ik ben bang dat dat bij ons last minute werk wordt.

@teddy, ja gaaf he. Eerst een dochter en dan een zoon. Ook wel een gek idee toch? Nu overheerst hier roze en hebben we veel poppen enzo. Straks komen er allemaal autotjes bij.

We gaan zo maar eens even fietsen. Laatste dag dat het mooi weer is, dus daar gaan we maar eens van genieten.

Groetjes, medezwangere!
@manuela: jeeetje, een miskraam vind ik altijd iets verschrikkelijks..je weet dat het kan gebeuren, vooral de eerste 12 weken, maar toch lijkt het me een enorme schok, waar je niet snel weer over heen stapt. ben je nu niet enorm gespannen? de dame van mvm die hier vorige week was, had ook een dochtertje van 14 mnd en was 42, ze had 6 kinderen in totaal! Dus het is ook maar net wanneer je begint met kinderen krijgen.

Mijn vriend is ook opeens heel opruimerig geworden en wil van alles nu gaan regelen en op orde hebben, dus ik begrijp wat je bedoelt! ook zij hebben dus nesteldrang!!

Loopt berichtjeuitjebuik een week achter? Hoe kom je daarbij? Dat zou fijn zijn want dan zou de baby al iets verder zijn! Volgende week dinsdag naar de vk, ik kan bijna niet wachten!

Lisey: wat fijn dat alles goed was bij de vk!

teddy82: een fijne vakantie!

vivalavida77: welkom! Wat fijn dat je nu een jongentje verwacht! wat vind je dochter ervan??? Had je ook al een voorgevoel dat je een jongentje zou krijgen, omdat je zwangerschap anders was dan van je dochter?

Pipoo: Ik heb juist het probleem dat ik echt geen leuke jongensnaam kan bedenken! Misschien kunnen we in dit topic eens een paar leuke namen plaatsen! Meisjesnamen zijn er naar mijn idee zoveel leuke!

hebben jullie ook zoveel last van de warmte?? ik kan normaal gesproken de hele middag zonnen en ik kon het de afgelopen week niet langer dan 10 min volhouden..geen idee of dit met de zwangerschap te maken heeft.
@moontje, ik had al heel sterk het gevoel dat we een jongetje gaan krijgen. (en had bij zwangerschap dochter het gevoel meisje te krijgen). Weet niet precies waarom. (Misschien was het omdat ik het graag zo wilde..) Weet niet of zwangerschap anders is. Is moeilijk te vergelijken. Volgens mij wel dezelfde klachtjes, alleen heb ik nu nog dochter die veel aandacht vraagt, dus het is iets vermoeiender. En ik herken nu alles veel beter.

Ik kan trouwens ook veel slechter tegen de hitte, wordt er sneller benauwd van. Volgens mij komt dat echt door de zwangerschap.
Ik heb dit weekend gedroomd dat het een jongentje zou worden. Een dokter met een nieuw en spectaculair medisch apparaat kon in mijn buik kijken (een soort real-live-beeld) en aan de buitenkant van de miniscule embryo zien dat het een jongentje was. Ik ben benieuwd of deze droom enige voorspellende waarde heeft

Voor mijn dochter lijkt me een klein zusje misschien wel leuker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven