wat een kutstreek!!!

03-06-2010 12:23 26 berichten
Een jaar geleden ongeveer, heb ik een vriendin opgedaan via mijn werk.

We zijn een tijdje vriendinnen geweest, maar ze was toch wel behoorlijk gestoord naar mijn idee.

Ze praatte over mensen achter hun rug en deed dat heel gemeen.

Ik kreeg op een gegeven moment verschrikkelijke ruzie met haar en heb toen een poging gedaan de vriendschap te verbreken.

Ze bood haar excuses aan en ik gaf toe , ik wist alleen eigenlijk toen al dat ik niet meer verder wou er was teveel gebeurt.

Ze bleef me af en toe bellen maar ik belde haar nooit en hoopte eigenlijk dat ze de boodschap wel zou begrijpen, niet dus.

Ik geef toe ik had het anders aan moeten pakken.

Gewoon zeggen dat ik er geen heil meer in zag , maar ik vond dat heel moeilijk en wou haar ondanks alles toch niet kwetsen.

Nu belde ze gister weer, ik was moe en heb het gesprek vrij snel afgekapt.

Vanmorgen opende ik mijn mail en daar stond een mailtje in van haar schoonzusje.

Het was een tamelijk boos mailtje dat ik haar met rust moest laten en dat ik op moest houden over haar te praten!

Let wel, ik ken haar amper, heb haar af en toe eens gezien en weet alleen van haar wat mijn ex vriendin mij verteld heeft over haar.

Ik heb nooit over haar gepraat, simpelweg omdat ik daar nooit de behoefte toe heb gevoeld omdat ik haar niet ken.

Ik heb dit persoon een mailtje terug gestuurd dat ik van niks weet en dan ze maar eens ten rade moest gaan bij haar schoonzusje en dat ik er verder niks mee te maken wil hebben.

Daarna heb ik mijn "vriendin" gebeld om haar te zeggen wat ik van haar vond en die hing meteen op.

Toen ik haar nog eens belde ( zelfde nummer waarmee ze me gister zelf gebeld heeft) kreeg ik ineens een ander aan de telefoon die zei dat dat haar nummer niet was.

Heel kinderachtig allemaal.

Maar als ze dit al doet, wat gaat ze dan straks nog meer doen.

Ze weet waar ik werk en ze kent mensen daar.

Ik weet dat ik me er eigenlijk niks van aan moet trekken maar ik moest dit verhaal even kwijt.

En eigenlijk vind ik dat ze nu ook eindelijk maar eens moet stoppen met dat gelul over iedereen.

Wat denken jullie hiervan

Zo laten of actie ondernemen...............
Alle reacties Link kopieren
Gewoon laten gaan en je energie steken in dingen die echt belangrijk voor je zijn. Het houdt wel op als je er geen aandacht aan geeft.
Mss kijk je wel in de spiegel als je haar ziet....
Ik ben alleen zo bang dat ik er gedonder mee krijg op mijn werk
Als je hier aandacht aan schenkt, voed je haar juist denk ik. Olie op het vuur laat maar zeggen. Gewoon negeren verder, nergens meer op reageren.
dnm, wat bedoel je??
quote:bordie2 schreef op 03 juni 2010 @ 12:27:

Ik ben alleen zo bang dat ik er gedonder mee krijg op mijn werkDat krijg je zeker als je de confrontatie met haar blijft aangaan
De manier van schrijven komt over alsof je eigenlijk precies hetzelfde doet/bent.. Dit hebben veel mensen hoor. Hetgeen je het meeste aan stoort is een zwakke plek bij henzelf.
Negeren! Echt, de beste oplossing! Kan lang duren, maar hou vol....dan houd het vanzelf een keer op...
quote:domnaiefmutsje schreef op 03 juni 2010 @ 12:27:

Mss kijk je wel in de spiegel als je haar ziet....Of reageert ze met een beige gekleurde avatar.
Viva la vida
best hoor , denk maar raak

ik weet wel beter

dan ga ik me bezig houden met mensen die echt wat te zeggen hebben
quote:bordie2 schreef op 03 juni 2010 @ 12:42:

ik weet wel beter

Ik heb echt wat te zeggen. Helaas is het niet wat jij wil horen.

Ik val je overigens niet aan. Je kunt het zien als stof tot nadenken. Je komt zo op mij over, als dat beeld niet klopt, dan klopt dat toch niet? En klopt het wel, kan je mss wat minder druk maken om dit meisje en makkelijker naast je neer leggen.
quote:bordie2 schreef op 03 juni 2010 @ 12:23:

Een jaar geleden ongeveer, heb ik een vriendin opgedaan via mijn werk.

We zijn een tijdje vriendinnen geweest, maar ze was toch wel behoorlijk gestoord naar mijn idee.

Ze praatte over mensen achter hun rug en deed dat heel gemeen.

Ik kreeg op een gegeven moment verschrikkelijke ruzie met haar en heb toen een poging gedaan de vriendschap te verbreken.

Ze bood haar excuses aan en ik gaf toe , ik wist alleen eigenlijk toen al dat ik niet meer verder wou er was teveel gebeurt.

Ze bleef me af en toe bellen maar ik belde haar nooit en hoopte eigenlijk dat ze de boodschap wel zou begrijpen, niet dus.

Ik geef toe ik had het anders aan moeten pakken.

Gewoon zeggen dat ik er geen heil meer in zag , maar ik vond dat heel moeilijk en wou haar ondanks alles toch niet kwetsen.

Nu belde ze gister weer, ik was moe en heb het gesprek vrij snel afgekapt.

Vanmorgen opende ik mijn mail en daar stond een mailtje in van haar schoonzusje.

Het was een tamelijk boos mailtje dat ik haar met rust moest laten en dat ik op moest houden over haar te praten!

Let wel, ik ken haar amper, heb haar af en toe eens gezien en weet alleen van haar wat mijn ex vriendin mij verteld heeft over haar.

Ik heb nooit over haar gepraat, simpelweg omdat ik daar nooit de behoefte toe heb gevoeld omdat ik haar niet ken.

Ik heb dit persoon een mailtje terug gestuurd dat ik van niks weet en dan ze maar eens ten rade moest gaan bij haar schoonzusje en dat ik er verder niks mee te maken wil hebben.

Daarna heb ik mijn "vriendin" gebeld om haar te zeggen wat ik van haar vond en die hing meteen op.

Toen ik haar nog eens belde ( zelfde nummer waarmee ze me gister zelf gebeld heeft) kreeg ik ineens een ander aan de telefoon die zei dat dat haar nummer niet was.

Heel kinderachtig allemaal.

Ik weet dat ik me er eigenlijk niks van aan moet trekken maar ik moest dit verhaal even kwijt.

En eigenlijk vind ik dat ze nu ook eindelijk maar eens moet stoppen met dat gelul over iedereen.

Wat denken jullie hiervan

Ik ben het eigenlijk wel met DNM eens.

Vind je je eigen gedrag heel volwassen?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused

ik weet wel beter

En dat is dan meteen een goede oplossing voor je probleem, heeft domnaiefmutsje je toch nog op weg geholpen!

Echt hoor, gewoon wat anders gaan doen. Die drama's zijn jouw energie niet waard toch?
..popcorn?
Praat er over met iemand op je werk zodat zij niet kan gaan roddelen over je op het werk, dan is in één keer de zaak duidelijk en kan je het verder naast je neerleggen.

Maak je niet druk over de oneerlijkheid van mensen, want dat is precies de bedoeling, spelletjes worden overal gespeeld en niets menselijks is de mens vreemd, dus maak je niet druk en wees haar voor bij een collega waar je het goed mee kan vinden, daar bescherm je jezelf mee.
@nola thanx

@ iris , misschien niet , maar dit speelt al een tijdje en ik ben het onderhand zo zat!!

ik heb al een keer ruzie gekregen met een collega omdat zij haar iets had verteld wat ik volgens haar haar verteld had (snap je het nog)

Ik kreeg er niks tussen en mijn collega was zo boos........

begrijpelijk natuurlijk als het waar geweest was

maar achter iemands rug praten is niet mijn stijl ik zeg het ze liever recht in hun gezicht

vandaar het telefoontje naar de "vriendin"
Dat je al met haar om wilde gaan verbaast me een beetje. Of is ze zo'n dominant type die zich heeft opgedrongen? Dat zijn vaak de grootste aandachttrekkers, helaas heb ik daar ook ervaring mee..
quote: Heel kinderachtig allemaal.

Ja dus? Jij werkt daar en je hebt op je werk niets met haar te maken. Ze heeft geroddeld en zich kinderachtig gedragen, niet leuk maar ook geen wereldschokkend drama.

quote:Ik weet dat ik me er eigenlijk niks van aan moet trekken maar ik moest dit verhaal even kwijt.

Je geeft de oplossing zelf al. Je moet je er niets van aantrekken en je energie ergens anders in steken. Je hebt je hart gelucht. Laat het achter je en vergeet het.

quote:En eigenlijk vind ik dat ze nu ook eindelijk maar eens moet stoppen met dat gelul over iedereen.

Dat kan jij vinden maar het is niet aan jou om te bepalen hoe zij zich gedraagt.

quote: Wat denken jullie hiervan

Ik vind het kinderachtig gezeur. Je wil geen vriendin met haar zijn, jullie hebben mot gehad. Lijkt me vrij duidelijk verhaal. Met haar hoef je helemaal niets. Dus actie vanuit jouw kant is niet meer dan olie op het vuur gooien. En wil je per se iets ondernemen stuur haar dan een mail dat je op deze manier geen heil ziet in contact met haar en dat ze deze mail kan zien als het laatste bericht van jouw kant. Niet meer reageren op haar acties.

Maar eerlijk gezegd zou ik niet eens meer de moeite nemen om nog met iemand om te gaan die je blijkbaar niet uit kan staan. Wat voor nut zie jij zelf nog in contact met haar?
quote:ndh86 schreef op 03 juni 2010 @ 12:36:

[...]

Of reageert ze met een beige gekleurde avatar.Zo hey... ben jij de nieuwe Florence Nightingale van het forum?
Ik zie geen nut in contact met haar, en heb haar dat ook al een paar keer laten weten

Maar blijkbaar kan ze niet tegen afwijzingen, en moet ze me nu op deze manier het leven zuur maken

Ik probeer me er ook niets van aan te trekken maar dat vind ik wel erg moeilijk

In het begin leek het zo'n leuke meid ,maar hoe langer ik bevriend was met haar, hoe meer ze me begon te claimen

Toen ik niet op de eerste verjaardag van haar dochtertje kon komen werd ze razend!!!!

Ik zei dat ik dan een andere keer langs zou komen, heb op de verjaardag zelf netjes gebeld om te feliciteren en een kaartje gestuurd maar ze reageerde nergens op. en dat alleen omdat ik niet kwam.

Ze is zelf overigens de verjaardag van alle drie mijn kids "vergeten".

Ik snap alleen niet waarom ze zo doet??, ooit waren we echt goede vriendinnen.
Als jij niet roddelt weten je collega's dat ook en maakt het niet uit wat ze op je werk vertelt. Daar hoef je je niet druk over te maken.

Uit het feit dat je wel 2 keer een aanvaring hebt gehad omdat je geroddeld zou hebben, geeft inzicht in je angst dat zij dit op je werk zou gaan rondbazuinen.

Naast je manier van schrijven, zie ik ook hier een reden in om te denken dat DNM best wel eens iets raaks kan hebben gezegd.

Kán hebben gezegd, of het waar is weet alleen jij.
Ja, waar je je aan ergert, zegt vaak iets over jezelf. Of wat je afwijst voor jezelf. Alleen ben ik bang dat sommigen dat nu te pas en onpas toepassen. Als er echt dingen mis zijn bij iemand, is het zo makkelijk om te zeggen: wat zegt dat over jouzelf?

Er zijn nu eenmaal types waar je echt voor moet oppassen, die rare dingen uithalen en dat heeft niets te maken met de persoon die daar de dupe van wordt. Dus iemand die zich zorgen maakt omdat ie gepest wordt, zal zelf wel een pester zijn?! Wie dit soort dingen lukraak als "spiegel" voor wil houden, ongeacht de situatie, heeft een klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt..

Het is heel moeilijk omgaan met extreem manipulerende mensen, die anderen zwartmaken om er zelf beter vanaf te komen.Zeker als je zelf geen contact wil of afwijst/negeert, bij sommige mensen helpt dat niet. Soms ligt het wel degelijk bij die ene persoon. En sommige mensen deinzen niet terug om op je werk enz je zwart te maken, uit rancune, eigen onzekerheid, afwijzing (van vriendschap) of afwijking/ persoonlijkheidsstoornis. Zo zijn bijv borderliners tot van alles in staat en kan je daar echt weinig zelf aan uitlokken/ veranderen.

Nogal kort door de bocht dus, om TO te veroordelen, obv een vraagstelling, waar je nooit het fijne van weet. Iedereen zou zich ergeren aan valse beschuldigingen en je laten zwartmaken zonder dat daar waarheid in zit.

@bordie2: klinkt mij als borderline-achtig. Deze mensen zijn zelf erg wantrouwig en alles of niks. Hemelen je op en branden je af. Verbreken contact voordat jij het doet. Beschuldigen je van dingen die ze zelf doen. Minstens een heel manipulatief en rancuneus persoon. Beste is niet in discussie te gaan, negeren dus. Sterke grenzen aanhouden. Je kan iemand op het werk inlichten, zodat tenminste iemand weet hoe het zit. Verder geeft het haar macht, als je laat merken dat ze je geraakt heeft, dus NIET je zwakke plekken tonen en ook niet dat je ermee zit. Verder geen persoonlijke dingen vertellen, houd afstand. Succes! (google eens op emotionele chantage).

Ze weten doorgaans heel goed bij wie ze dit doen. Er is veel respect voor diegenen, die zich niet laten beinvloeden en niet onder de indruk zijn hiervan. Zodra ze weten dat je er gevoelig voor bent, maken ze daar ge/misbruik van. Jij geeft die macht wel of niet (en geloof me, ik weet waar ik het over heb!). Geef die macht dus niet, reageer niet, zeker niet met "wederzijdse bekenden".Zoals de waard is.. (zij doet dit zelf, roddelen over anderen en dat is ook de grote angst, ze gaan ervan uit dat anderen dat ook doen, over haar). Niet op ingaan dus!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Ik lees het in een reactie hierboven al... Borderline-achtig.

Ik heb hetzelfde probleem aan de hand met een buurvrouw! Is iid Borderliner. Ze liep hier de deur plat, altijd maar klaag klaag en roddel roddel. Ik heb het een beetje afgekapt ( niet eens merkbaar voor haar zou je denken, gewoon zelf geen contact meer gezocht, verder vriendelijk gebleven) en de hel brak los.

Ze vertelt de raarste verhalen over me, spreekt zelfs mn visite aan om te roddelen over mij. Ik begrjip precies wat je bedoelt...'Wat gaat ze nog meer doen?!?!?!' Mijn nieuwe vriend een keer aanspreken? Je voelt je zo machteloos, he? Naar mijn idee doen ze niets strafbaars, dus wat kan je er tegen beginnen?

Een paar maanden terug heb ik geprobeerd een gesprek met haar aan te gaan. Er kwam een berg 'jij dit en dat' wat helemaal niet klopte, maar goed. Ik heb mn mond maar gehouden, en heb gezegd 'Joh, laten we t gezllig houden, is toch niet leuk zo?!' Het leek rustig, maar uit het niets begon ze weer en nog 10 keer erger. Liefst zou ik verhuizen, t mens loopt de hele dag ( zeker met mooi weer) voor mn raam rond.

Toch, als ik naar buiten ga, ga ik met opgeheven hoofd en fluitend de straat op!

Ik weet dus precies hoe je je voelt! Ook ik zit met 'Wat gaat ze nog meer doen? Wie spreekt ze nog meer aan om over mij te kletsen, roddelen, klagen? Welke nieuwe leugens komen er nog bij?( T is echt heeeeeeeeeeel erg wat ze allemaal verzint. Bijv iets in de richting dat ik vroeger hoer zou zijn geweest)'

Ik vrees echter dat we er weinig aan kunnen doen.....
Ze heeft inderdaad wel borderline trekken en heeft vroeger een hoop meegemaakt in haar leven

Het vervelende is dat ze gewoon een hoop over me weet, als vriendinnen bespreek je dat samen.

Ik moet er eerlijk iets bij vertellen want anders krijg ik dat straks terug, ik heb zelf ook borderline.

Ik heb er 3 jaar therapie voor gevolgd, en behalve dat ik nog steeds medicijnen slik tegen depressie, heb ik er verder geen last meer van.

Ondanks dat is roddelen nooit mijn stijl geweest, ik heb ook nooit met haar meegepraat als ze het over haar schoonzusje had

Ik heb naar haar geluisterd en af en toe ja en nee gezegd, misschien heeft ze dat als bevestiging opgevat???

Ik weet het verder ook niet

Dat manipulerende trekje heb ik eigenlijk nooit gehad, ik wil alleen soms te graag de dingen zelf in handen houden, maar dat gaat dan meer over mijn leven en dat van mijn gezin.

Ik vind gewoon dat niemand het recht heeft zich daar tussen te mengen zonder mijn toestemming.

Ik ben zelf mijn hele jeugd gepest en dat heeft natuurlijk zijn sporen achter gelaten, ik vind het dan ook heel erg dat dit gebeurt, ik hou nou eenmaal niet van ruzie.

ik kan iig eerlijk zeggen dat ik niks gedaan heb om dit uit te lokken , borderline of niet.

Waarschijnlijk zullen er nu mensen zijn die zeggen zie je wel TO heeft het wel zelf veroorzaakt en dat snap ik ook wel.

Ik kan alleen maar in alle eerlijkheid zeggen dat dat niet zo is , maar meer kan ik ook niet doen
trouwens fauve, die buurvrouw is wel heel erg

Dat zal dan een zware borderliner zijn , ik ben een midden

Ik heb gewoon een baan , gezin en relatie.

Dat kunnen de zware borderliners dus niet.

Ik hoop dat ze je gauw met rust laat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven