Gezondheid alle pijlers

Melk uit tepel

28-05-2010 09:42 58 berichten
Ik ben zo bang..

Sinds een eergisteren heb ik als ik in mijn tepel knijp af en toe dat er een heel klein beetje melk/vocht uitkomt. Ik ga zometeen even langs de huisarts en volgende week heb ik een mammografie. Die stond sowieso al in de planning. Doordat mijn moeder pas voor de 2e keer borstkanker heeft gehad ben ik sindsdien helemaal geobsedeerd door mijn borsten. Iedere dag voelen en in tepels knijpen.

Ik gebruik trouwens wel al een poos antidepressiva en begin dit jaar ben ik na 13 jaar Diane-pil overgestapt naar een lichtere pil.

Ik ben echt doodsbenauwd. Vooral met mijn hypochondrie denk ik meteen aan dood gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor en ik lees wel en reageer ook ... ik wacht even tot je bij de huisarts bent ok?
quote:Enneaaa schreef op 28 mei 2010 @ 10:00:

Ow sorry ik lees nu wat PODE heeft geschreven over je huisarts. Beetje mosterd vragen van mijn kant geloof ik.Dat was in ieder geval zoals ik me meen te herinneren, maar het is al even geleden dat ik een topic van Leaf las...
Peas on earth!
Ik maak een foutje...is dit wel Zoloft? Volgens mij niet...

Oja trouwens, je slikt een TCA...die geven meer bijwerkingen dan SSRI's. En Zoloft is dat laatste.

De site is trouwens www.lareb.nl
Hoe laat moet je weg? Zit je huisarts dicht in de buurt?
quote:Leaf schreef op 28 mei 2010 @ 09:58:

Het is trouwens niet zo dat het er zo uitloopt, alleen als ik knijp.

NIET KNIJPEN!!!

En knijp dan pas weer 1 keertje over een dag of 10.

Grote kans dat er dan niets gebeurd...
Ik kneep na een paar weken een keertje weer, en meteen weer melk hoor.
...
Leaf ik denk dat je op weg bent naar de huisarts.

Sterkte en ik hoop dat je al je vragen kwijt kan.

Ik ga nu even weg ik lees vanmiddag wellicht hoe het is verlopen.

Beste Leaf,

Eens met Neele01 :

<<< NIET KNIJPEN ! >>>

Ook niet over een dag of tien, waarom zou je?

Knijpen wordt dan, sorry voor het zeggen, een vorm van automutilatie...

Ik hoop dat de huisarts erin slaagt je gerust te stellen.
Ze heeft een grondig borstonderzoek gedaan en de oksel bevoeld en er waren geen afwijkingen te voelen. Gelukkig! Volgens haar kan het heel goed van de ad zijn.

As vrijdag heb ik de mammografie, toch wel fijn.

Ben wel wat gerustgesteld in ieder geval.

Maak me ook nog steeds zorgen over mijn moeder. De geamputeerde kant is goed, maar aan de andere kant hebben ze op de mri in maart een verkleuring gezien en ze weten eigenlijk niet wat dat is. Op de echo en mammografie was niks te zien, ook geen veranderingen tov het jaar ervoor. Nu willen ze opnieuw een mri doen. Houdt het dan nooit op ?
Nou... automutilatie is iets anders hoor. Maar je stimuleert het wel door te knijpen.

Heb ooit een client gehad waarbij het (na de start met een antipsychoticum) er uit spóót. Zij was ook helemaal in paniek.

Hoop dat het meevalt Leaf!
Fijn dat de huisarts je grondig onderzocht heeft Leaf. Nu vrijdag maar even afwachten
Peas on earth!
Hallo Leaf,

De melkvloed kan komen door de anti-depressiva. Deze zorgt er namelijk voor dat je prolactine-gehalte omhoog gaat en je bij wijze van spreken in de "netbevallenstand" komt. Omdat ik dit ook had en mijn menstruatie uitbleef ben ik doorgestuurd naar de internist en deze heeft mij medicatie gegeven om het prolactine-gehalte omlaag te halen. Hierdoor is de melkvloed gestopt en zijn de bloedwaardes weer stabiel. Mijn menstruatie is weer op gang gekomen.Eigenlijk is het gewoon opgelost nu. ijn dat de huisarts je grondig onderzocht heeft, probeer er ondanks je hypochondrie rustig onder te blijven. Het kan heel onschuldig zijn. Sterkte,
Heel herkenbaar. Vorig jaar kwam ik er ook achter dat er druppeltjes melk uit mijn borsten kwamen. Omdat ik gestopt was met de pil omdat ik een baarmoederverwijdering heb gehad dacht ik zelf dat het daar mee te maken had.

Bij de nacontrole bij de gyn. aan haar voorgelegd, maar zij vond het wel vreemd en raadde mij aan om hiermee naar mijn huisarts te gaan.

Bij hem het probleem uitgelegd. Omdat ik ook ad. slik heeft hij in "het grote" boek gekeken wat evt. de bijwerkingen zouden kunnen zijn, en ja hoor. Het kwam dus door de ad.

Hoop dat het voor jou ook zo onschuldig is volgende week.

Sterkte!
ik heb het ook jaren gehad,

soms zelfs zonder knijpen hele natte plekken.

het is vanzelf over gegaan,maar ik weet dat er best veel vrouwen zijn die dit hebben en dat het ook iets met je hormonen te maken kan hebben,

soms met je hypofyse,misschien even bloed laten prikken ?

sterkte voor jou en je moeder
Ik hbe hier al jaren last van......... Een micro-adenoom (goedardiggezwelletje) bij de hypofyse zorgt voor eht aanmaken van melk/zet toe tot melkproductie.

In het begin zoals Mitsy69 zegt, hele natte plekken vooral met veel bewegen (dansen ofzo)

Nu echt alleen met knijpen.

Met medicatie is dit goed onder controle te houden
Leaf, hoe was het vrijdag?
Peas on earth!
Het zou kunnen dat je prolactine te hoog is.
Erwtje: de ha heeft mijn borsten goed onderzocht en bevoeld enze voelde geen onregelmatigheden of knobbeltjes. A.s. vrijdag voor mammografie. Niet vanwege dat vocht uit mijn tepel, die mammografie stond toch al op de planning. Ben op van de zenuwen, maar dat zal ook wel deels veroorzaakt worden door mijn hypochondrie.
Oh, ik dacht áfgelopen vrijdag

Had dat van de huisarts wel gelezen, maar dacht dat je afgelopen vrijdag moest. Kom je na vrijdag dan een update doen?
Peas on earth!
Ik laat zeker straks nog ff van me horen. Ik heb alleen geen idee of ik meteen de uitslag krijg. Ben in ieder geval ontzettend zenuwachtig en een paniekaanval ligt op de loer...

Ik ben ook bang dat de mammografie zelf pijnlijk zal zijn. Ik zie het wel en laat het maar gebeuren.
Sterkte zo meteen adem in- adem uit- Je kan dit best het is alleen heel spannend.
ik zal aan je denken
Ja, dat vind ik echt.
Dank je Enneaaa! Gelukkig gaat mijn moeder mee, dat vind ik wel heel prettig.
Leaf ik vond de mammografie echt een totaal overschat iets.

iedereen had het maar over pijn...

Ik denk dat die mensen niet weten wat echt pijn is.

Nee, het is niet lekker. Het voelt rot. Maar pijn is het echt niet.

Veel sterkte vandaag!
Hi TO,

Ik had ooit ergens gelezen dat door stimulatie van de borsten de melk klieren melk konden produceren. Ook als iemand niet zwanger is.

Misschien dat het bij jouw ook zo is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven