marinade gamba's
vrijdag 4 juni 2010 om 22:57
Morgen wordt het natuurlijk heerlijk bbq weer! Ik heb met een groep vrienden afgesproken en we nemen allemaal wat mee. Nu heb ik een grote zak met gepelde gamba's in mijn koelkast liggen, waarvan ik de helft of 3/4 morgen wil marineren. Lijkt me wel zo lekker!
Wie o wie weet er een lekkere marinade voor gamba's?
Thanx!
Wie o wie weet er een lekkere marinade voor gamba's?
Thanx!
vrijdag 4 juni 2010 om 22:59
vrijdag 4 juni 2010 om 23:04
quote:Tinks schreef op 04 juni 2010 @ 23:01:
Heel veel knoflook persen, gamba's erop gooien, beetje olie erop en zolang mogelijk laten trekken. Marineren in ketjap, ook erg lekker!
Dat klinkt goed, lekker makkelijk en ik hou van knoflook.
Ik heb ook al ff gegoogled maar dan weet ik niet of het echt lekker is. Ik vertrouw op de goede smaak van de viva forumster.
Heel veel knoflook persen, gamba's erop gooien, beetje olie erop en zolang mogelijk laten trekken. Marineren in ketjap, ook erg lekker!
Dat klinkt goed, lekker makkelijk en ik hou van knoflook.
Ik heb ook al ff gegoogled maar dan weet ik niet of het echt lekker is. Ik vertrouw op de goede smaak van de viva forumster.

vrijdag 4 juni 2010 om 23:14
quote:diedietje schreef op 04 juni 2010 @ 23:06:
Inderdaad veel knoflook! Ik doe er vaak ook nog zout en verse peterselie doorheen. Of een beetje citroen nog. Echt lekker..Hahaha die citroen ben ik nog vergeten, heb het ook van de week gedaan maar had van die citroenolijfolie van de Oil&vinigar gebruikt;)
Inderdaad veel knoflook! Ik doe er vaak ook nog zout en verse peterselie doorheen. Of een beetje citroen nog. Echt lekker..Hahaha die citroen ben ik nog vergeten, heb het ook van de week gedaan maar had van die citroenolijfolie van de Oil&vinigar gebruikt;)
vrijdag 4 juni 2010 om 23:16
Meestal doe ik ook knoflook, citroensap en (olijf)olie. Als het luxer/bijzonder moet, doe ik Sambuca (of ouzo of andere anijsdrank) met fijngesneden sjalotten, knoflook, gemalen zwarte peper, een scheut droge witte wijn en olijfolie. Goed lang er in laten liggen.
Deze marinade doet het ook goed als je de gamba's met de sjalotten en (een deel van) de marinade in een ovenschaal in een bloedhete oven schuift.
Deze marinade doet het ook goed als je de gamba's met de sjalotten en (een deel van) de marinade in een ovenschaal in een bloedhete oven schuift.
zaterdag 5 juni 2010 om 03:20
zaterdag 5 juni 2010 om 03:21
quote:sassafras schreef op 04 juni 2010 @ 23:16:
Meestal doe ik ook knoflook, citroensap en (olijf)olie. Als het luxer/bijzonder moet, doe ik Sambuca (of ouzo of andere anijsdrank) met fijngesneden sjalotten, knoflook, gemalen zwarte peper, een scheut droge witte wijn en olijfolie. Goed lang er in laten liggen.
Die klinkt lekker............sambuca
*stelt zich nu de smaak voor*
Die klinkt lekker............sambuca
*stelt zich nu de smaak voor*

zaterdag 5 juni 2010 om 07:10
quote:annah schreef op 04 juni 2010 @ 23:14:
Oh zalig... Wij doen het altijd heel simpel: veel knoflook en veel citroensap en wat olijfolie. En lang marineren. Rijg ze aan spiesen, dat is makkelijk op de barbecue.
Dit bovenstaande doe ik ook en dan doe ik er nog heel fijngehakte peterselie overheen als de gamba's klaar zijn.
Peterselie niet meegrillen, dat verbrand en wordt bitter.
Oh zalig... Wij doen het altijd heel simpel: veel knoflook en veel citroensap en wat olijfolie. En lang marineren. Rijg ze aan spiesen, dat is makkelijk op de barbecue.
Dit bovenstaande doe ik ook en dan doe ik er nog heel fijngehakte peterselie overheen als de gamba's klaar zijn.
Peterselie niet meegrillen, dat verbrand en wordt bitter.
zaterdag 5 juni 2010 om 07:33

zaterdag 5 juni 2010 om 10:29