met vriend naar het strand..

06-06-2010 09:41 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal...

Ik was gisteren voor het eerst dit jaar met m'n vriend naar het strand gegaan..

Nu kreeg ik er opeens zo'n naar gevoel bij.. Ik ben zelf heel wit, heb cellulite (wat je vooral heel goed zien in de zon!!) , slappe billen.. (vind ik zelf) Daarom vind ik het al niet al te fijn om in m'n bikini voor honderden mensen te liggen. Maargoed ik vond dat ik niet moest aanstellen..

Nu liepen er natuurlijk een aantal vrouwen voorbij.. Mooi bruin, mooie huid, mooie billen.. en dat vind ik dan zoo erg

Ik weet dat ik me aanstel hier in hoor.. maar ik ben dan zo bang dat m'n vriend al die mooie benen en billen ziet en erachter komt dat hij misschien wel mooier kan krijgen..

Zijn er dames die dit herkennen? Haha, ik moest het even kwijt, en ik voelde me er ook schuldig over dat ik zo dacht.. vond mezelf echt een grote aansteller.
Waarom zou je met een man niet kunnen praten over de mooie vrouwen die hij ziet?
quote:wuiles schreef op 06 juni 2010 @ 17:09:

[...]

Een man mag niet tegen jou zeggen dat hij een andere vrouw aantrekkelijk vindt? Meen je dat echt?Ja, wat voor een toegevoegde waarde heeft dat voor mij? Lekker belangrijk wat hij van een andere vrouw vind. Daar zit ik echt niet op te wachten.
quote:colalight schreef op 06 juni 2010 @ 19:40:

[...]

Ja, wat voor een toegevoegde waarde heeft dat voor mij? Lekker belangrijk wat hij van een andere vrouw vind. Daar zit ik echt niet op te wachten.Het is een constatering en die mag hij toch uiten? Er lopen zoveel mooie vrouwen en mannen rond die gezien mogen worden. Dat heeft niks met jou te maken.
quote:wuiles schreef op 06 juni 2010 @ 19:44:

[...]

Het is een constatering en die mag hij toch uiten? Er lopen zoveel mooie vrouwen en mannen rond die gezien mogen worden. Dat heeft niks met jou te maken.Zou het ook zeker nie top mijzelf betrekken. Ben tevreden hoe ik eruit zie. Ik hoef het alleen niet te weten. Snap de toegevoegde waarde niet. Sommige dingen bespreek je maar met je vrienden en vriendinnen, niet met je partner.(maar goed, dat is mijn mening, ieder voor zich natuurlijk)
Ik herken de onzekerheid wel hoor. Bij mij helpt het om te denken 'die extra kilo's pieker ik er echt niet ter plekke vanaf, dat bruine kleurtje stress ik er niet op en die cellulitis verdwijnt al helemaal niet door me zorgen te maken'. Dus ik accepteer maar dat het is wat het is....meer kan ik er op dat moment niet van maken.
Misschien helpt het je om je te realiseren dat bijna iedere vrouw iets aan haar lijf heeft waar ze (in meer of mindere mate) onzeker over is...

Misschien raar om van mezelf te zeggen, maar ik heb een figuur waar ik vaak complimenten over krijg (voel me er zelf ook zelfverzekerd over). Misschien ben ik een type waarvan jij zou denken dat het er mooi uitziet in bikini. Bedenk er dan bij dat ik soms heel onzeker kan zijn over het feit dat ik niet echt bruin ben. Dat leuke figuurtje zie ik dan soms stukken minder bij mezelf en ben dan meer bezig met het feit dat ik aan de witte kant ben. Echt waar: IEDEREEN heeft wat!
quote:setter schreef op 06 juni 2010 @ 16:46:

onzekerheid over je uiterlijk kan nogal een afknapper zijn voor anderen, heb ik gemerkt. Ik ben zelf allerminst moeders mooiste, maar als ik (soms) de spot met mezelf drijf over mijn omvang, dan wordt mijn man echt een beetje boos. Hij vindt het vreselijk om me zo te horen praten over mezelf!Logisch. Als mensen afgeven op mijn vrouw, maakt me dat redelijk witheet. Ook als ze zelf een van die mensen is.
quote:colalight schreef op 06 juni 2010 @ 20:49:

[...]

Zou het ook zeker nie top mijzelf betrekken. Ben tevreden hoe ik eruit zie. Ik hoef het alleen niet te weten. Snap de toegevoegde waarde niet. Sommige dingen bespreek je maar met je vrienden en vriendinnen, niet met je partner.(maar goed, dat is mijn mening, ieder voor zich natuurlijk)

Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat er een onderwerp bestaat dat mijn partner boeit, hoe weinig ook, dat ik niet zou willen horen.

Wat de toegevoegde waarde is om te weten waar je partner aan denkt, wat je partner bezig houdt, etc? Ehhh, ja, ik weet niet, maar dan ook niet klagen als je partner "niet zo'n prater is"
Je man houdt van jou Setter en vind w.s. dat je jezelf te kort doet door zo over jezelf te praten. Heeft de mijne ook. Is juist heel lief he...
quote:Ddi schreef op 06 juni 2010 @ 23:11:

Echt waar: IEDEREEN heeft wat!

Gekke geruststelling. Je moet jezelf beter voelen, omdat anderen zich ergens onzeker over voelen? Is dat nou een typisch vrouwending?

Ter vergelijking: zouden al die mannen in het stadion denken "ja, maar die voetballers stinken vast uit hun bek, of ze zijn vast ook ergens onzeker over?" Ik denk het niet. Ik denk dat al die mannen juist blij zijn dat ze naar mannen kunnen kijken die enorm veel beter voetballen dan zij. Dat is "bewondering" of "inspiratie om na te streven", waarom moet je anderen naar beneden praten om jezelf beter te voelen?
[quote]rider schreef op 06 juni 2010 @ 23:19:

[...]

Gekke geruststelling. Je moet jezelf beter voelen, omdat anderen zich ergens onzeker over voelen? Is dat nou een typisch vrouwending?

Ja, heel vreemd idd. Bedankt voor de eye-opener , heb er nooit op deze manier naar gekeken. Goh, wat vreemd eigenlijk dat ik zo denk blijkbaar.

Of het een vrouwending is? Kweenie... wel iets dat vrouwen vaker doen dan mannen, dat geloof ik zomaar...
Ben even heel slank geweest (jaartje buitenland) dat was even leuk, daarna werd ik net zo goed weer een beetje onzeker. Nu 4 maten gegroeid, nog steeds vrij onzeker af en toe. Blijf je toch houden, dik of dun. Iedereen heeft het wel.
quote:Badeendtje schreef op 07 juni 2010 @ 00:09:

Ben even heel slank geweest (jaartje buitenland)

Hoezo is een jaartje buitenland daarvoor een verklaring?

Kreeg je daar geen eten?
quote:Sabje84 schreef op 06 juni 2010 @ 13:21:

Met zulk mooi weer voel ik mezelf inderdaad soms ook onzeker. Soms zegt mijn vriend er dan ook wat van tegen mij wanneer er weer zo´n vrouw voorbij komt gelopen, met bruine huid, slank, blonde haren etc.

Uiteindelijk zeg ik dan wel vaak van;als je beter kunt krijgen moet je opdonderen.!!

Als hij een opmerking maakt over een lelijke vrouw die voorbij komt met hangtieten tot op d'r knieën en haar op d'r rug, hoe reageer je dan?

Just curious...
quote:Martijn77 schreef op 07 juni 2010 @ 00:25:

[...]

Hoezo is een jaartje buitenland daarvoor een verklaring?

Kreeg je daar geen eten? Probeer eens een weekje Egypte...dan kom je daar snel genoeg achter
Ik baal gruwelijk van mijn striae...het strand is altijd weer even slikken voor me. Nu had mijn meest recente ex er ook wel een handje van om me te blijven melden hoe lekker hij "al die wijven" vond. Dat is de eerste paar keer prima, maar bij de 10e werd ik er wel wat chagrijnig van...
quote:Letgo schreef op 07 juni 2010 @ 00:33:

[...]

Probeer eens een weekje Egypte...dan kom je daar snel genoeg achter

Wat nou Sonja Bakker. Heb opeens een briljante ingeving:

"Afval Reizen ©" Vertrek morgen en kom over 3 weken 10 kilo lichter terug!*

*u dient op lokatie wel veel kraanwater te drinken

quote:rider schreef op 06 juni 2010 @ 23:19:

[...]

Ter vergelijking: zouden al die mannen in het stadion denken "ja, maar die voetballers stinken vast uit hun bek, of ze zijn vast ook ergens onzeker over?" Ik denk het niet. Ik denk dat al die mannen juist blij zijn dat ze naar mannen kunnen kijken die enorm veel beter voetballen dan zij. Dat is "bewondering" of "inspiratie om na te streven", waarom moet je anderen naar beneden praten om jezelf beter te voelen?Kom, alsof mannen nooit eens jaloers zijn op elkaar

Alleen dan om andere dingen waarschijnlijk, omdat ze een lekker wijf aan de arm hebben, een grotere auto, meer succes in het zakenleven, een promotie, een groot huis....noem maar op. Mannen zijn net zo goed jaloers op elkaar, alleen om andere redenen.
Hey Martijn!
quote:Martijn77 schreef op 07 juni 2010 @ 00:37:

[...]

Wat nou Sonja Bakker. Heb opeens een briljante ingeving:

"Afval Reizen ©" Vertrek morgen en kom over 3 weken 10 kilo lichter terug!*

*u dient op lokatie wel veel kraanwater te drinken

Succes gegarandeerd!
Ola Minny!

Oh, ook wel lichamelijk hoor. Als ik een vent zie met een erg strak lichaam, denk ik ook wel "zo zou ik er ook wel uit willen zien".

Maar als mijn vriendin zegt dat ze die en die persoon een ontzetten lekker ding vindt, dan wordt ik daar niet onzeker van. Alsof we alleen bij elkaar zijn om ons uiterlijk.

Trouwens, op het strand continu opmerkingen maken over andere vrouwen is natuurlijk ontzettend lomp.
Ook heeeel goed om af te vallen, een salmonellavergiftiging.
quote:Martijn77 schreef op 07 juni 2010 @ 00:41:

Trouwens, op het strand continu opmerkingen maken over andere vrouwen is natuurlijk ontzettend lomp.Nogal, na een tijdje is de grap er wel af en wordt het gewoon vervelend. Maar dat zou ik ook vinden als mijn partner om de drie meter riep "kijk eens wat een mooie stoeptegel!". Jaha...nou weet ik het wel
Wat ben ik toch blij dat ik 40+ ben! Nu heb ik hier nooit zo'n last van gehad, ik vergelijk alleen maar met mezelf, zoals ik zelf kan zijn in wat betere staat of zo, met een pondje eraf, maar nooit met andere vrouwen. Het is wel erg dat (jonge) vrouwen zoveel tijd besteden aan vergelijken met anderen en zich daar onzeker bij voelen.

En pas jaren later daar de betrekkelijkheid van in kunnen zien, en hoe strak en jong en heerlijk ze toen eigenlijk waren en hoe jammer dat ze nu (nog veel minder strak en veel ouder en rimpeliger) pas merken dat ze veel aantrekkelijker zijn geworden, puur omdat ze lekker in dat (slappere) vel zitten.

Als je zo onzeker over je uiterlijk bent, doe dan svp iets aan je innerlijke onzekerheid.. Dit ben jij en jij kan hooguit zorgen dat je "je beste zelf" meeneemt in je relatie. Als jij blij met jezelf bent, straal je dat ook uit en dat maakt je zekerder, ook naar anderen is dat een eigenschap die je mooier maakt.

En veel praten vrouwen elkaar aan (via tijdschriften, mode enz), mannen zijn misschien visueel,maar zien jou als totaalplaatje (inhoud + verpakking). Jouw vriend is bij jou, heb een relatie in vertrouwen en geloof (in jezelf en elkaar).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:minny schreef op 07 juni 2010 @ 00:37:

[...]

[fgcolor=#D000F0]Kom, alsof mannen nooit eens jaloers zijn op elkaar Ik zie het niet vaak. En al helemaal niet uit onzekerheid.quote:Alleen dan om andere dingen waarschijnlijk, omdat ze een lekker wijf aan de arm hebben, een grotere auto, meer succes in het zakenleven, een promotie, een groot huis....noem maar op. Mannen zijn net zo goed jaloers op elkaar, alleen om andere redenen.[/fgcolor]

Nee, vooral op een andere manier, kennelijk. Dat naar beneden praten van anderen zie je onder mannen zelden. Wat je jaloersheid noemt, is eerder een drive om hetzelfde, of meer, te bereiken.

En overigens, dat zeg ik niet alleen, maar een hele sloot mensen die er beter onderzoek naar hebben gedaan dan ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven