Gezondheid alle pijlers

Blinde darm?

06-06-2010 20:07 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Omdat het zondag is en ik misschien een beetje eigenwijs ben wil ik niet naar de weekend-dokter gaan.

Maar heb wel een vreemde pijn...

Het begon een paar dagen geleden in mijn navel... Ik had daar gruwelijk veel pijn en het leek wel of het vol zat met zweren. Ik zag verder niets in mijn navel. Nu een paar dagen later wordt het steeds erger. het trekt nu echt rond mijn navelstreek. Heb wel alleen pijn als ik beweeg of op bepaalde plekken duw.

Is dit absoluut geen ontsteking aan mijn blinde darm? Kan het ook zijn dat ik een ontstoken navel heb? Of bestaat dit niet?

Graag serieuze reacties. Ik ben gewoon een beetje gezorgd. Ik ben van plan morgenvroeg naar de dokter te gaan. En misschien herkent iemand deze klachten?

Bedankt

Groetjes!
Kan heel goed je blinde darm zijn.
Of dit absoluut geen blindedarmontseking is, kan niemand via het forum vertellen.

Blindedarmonsteking geeft inderdaad vaak pijn in je buik onder je navel, diep in je buik, maar trekt na een paar uur vaak naar rechtsonder je buik.

Dus het zegt zo nog niks.

Het is aan jou te besluiten of je morgen naar de huisarts gaat of nu de huisartsenpost belt. Als je geen koorts hebt en het al een paar dagen hebt, zou ik persoonlijk niet bellen, maar misschien vind je het wel prettig om het even te overleggen.... Je hebt neem ik aan al paracetamol geslikt?
Bedankt voor de reacties.

Het wordt wel steeds erger.. Maar langzamerhand.

Ik heb nog geen pijnstillers genomen. Zolang ik stilzit heb ik geen pijn. Alleen een borrelende buik en winderigheid. Maar als ik me vinger in mijn navel doe doet dit ontzettend veel pijn. Ik heb ook een enorm diepe navel dus echt erin kijken kan ik niet... Ooit gehoord van een ontstoken navel? Pfff Hoop niet dat ik het aan mijn blinde darm heb. Maar heb het idee dat een blindedarmontsteking echt extreem veel pijn geeft.. ook als je stilzit?
Heb je verhoging of koorts? Voel je je naast de pijn ook niet lekker/ziek? Eten, drinken, overgeven?

Niemand hier kan beoordelen wat jij hebt, je voelt het zelf het beste. Als je twijfelt kun je naar de weekendarts gaan, een blinderdarmontsteking kan vervelend verlopen, vooral als je te lang wacht. Maar als het 'alleen maar buikpijn' is zou ik zelf wachten, hoewel je het dus zelf zult moeten inschatten.
Huisartsenpost bellen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nou ik kan het geen buikpijn noemen... Deze pijn heb ik nog nooit eerder gehad... een blauweplekken gevoel rechts van mijn navel ... als ik buk doet het meeste pijn.

Ik voel me verder niet echt ziek.. wel moe.

Ik heb geen verhoging en mijn eetlust is maar al te goed nog.

Was vrijdag wel even misselijk maar nu niet meer.

Het vervelende is.. ik kan wel zeggen dat het meevalt... maar ik kan niet zeggen van misschien is het wel iets anders... was zou het in hemelsnaam nog meer kunnnen zijn? Erg vreemd, bah.
Een beginnende ontsteking (waarvan dan ook) doet over het algemeen meer zeer als je eraan zit of je beweegt. Als de ontsteking erger wordt, neemt de duur van de pijn ook toe en op een gegeven moment maakt het niet uit wat je doet of laat.

Ontsteking van, of in de navel bestaat idd. Als de pijn ondanks paracetamol erger wordt, je koorts krijgt, niet meer stil kunt zitten/liggen van de pijn, naar de ha.post, ook als het straks 3 uur snachts is, daar zitten ze nl voor. En anders is morgenochtend idd slim om te gaan!
Tjsa, het kan natuurlijk de vliegende vinketering zijn, maar om dat te bevestigen moet je even naar de huisarts . Nu zonder gekheid, morgenochtend even naar laten kijken. Meestal heb je met een blindedarmontsteking loslaatpijn rechtsonder in de buik, maar de symptomen kunnen ook anders zijn. Helpt paracetamol tegen de pijn? Sterkte!
Waarom ga je niet gewoon naar de weekenddokter?

Ik snap sommige mensen niet
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blindedarmontsteking

Stukje geciteerd:

Een appendicitis uit zich door pijn vooral in de rechter onderbuikstreek. In klassieke gevallen gaat hieraan een periode van pijn meer rond de navel aan vooraf. De patiënt is over het algemeen misselijk, geeft soms over en heeft maar zelden een normale eetlust. Deze pijn kan gepaard gaan met koorts maar dat hoeft niet. Ook diarree is een verschijnsel. Er ontstaan na verloop van tijd peritoneale prikkelingsverschijnselen: Zachtjes de rechter onderbuik indrukken doet pijn, dan snel de hand weghalen doet nogmaals pijn ('loslaatpijn').
. Een zeurende pijn rond je navel

Onze appendix - een aanhangsel van de blindedarm - dient eigenlijk nergens voor maar hij kan wel, zomaar zonder reden, ontstoken geraken. Soms verloopt die ontsteking geleidelijk en bezorgt ze je een zeurende pijn rond je navel, in andere gevallen slaat de pijn ineens meedogenloos toe, trekt ze naar je rechteronderbuik en krijg je koorts. Meestal heb je ook geen eetlust en voel je je misselijk. Blijf je te lang met een onbehandelde appendicitis rondlopen, dan kan er een opening in de wand van je appendix ontstaan (perforatie), waardoor je darminhoud in je bloed of buik terecht komt. Dat kan in het ergste geval leiden tot een buikvliesontsteking of een bloedvergiftiging, of tot ontstekingen aan je eileiders of eierstokken. Wacht dus niet en raadpleeg onmiddellijk je arts als de eerste symptomen opduiken.

bron: http://www.goedgevoel.be/ ... -beter-niet-negeert.dhtml
Bel gewoon de huisartsenpost en overleg.
Bij mij is de blindendarm verwijderd en ik weet nog dat het gruwelijk veel pijn deed. Ik kon niet eten, met moeite drinken en had constant pijn, als ik lag, zat, liep, ik kon niks. Was ook constant aan het overgeven, gemakkelijk 8 keer achter elkaar. Geen gevoel van zweren en ook niet rond de navel, het zat echt een de rechter kant.

Ik werd telkens weggestuurd met buikgriep en paracetamol, totdat ik op de 1e hulp belandde...The rest is history :-)
Ik ga voor de vliegende vinketering

ga gewoon naar een dokter.
quote:dangeensuus schreef op 06 juni 2010 @ 20:48:

Ik ga voor de vliegende vinketering Fijn dat je het met me eens bent. Ik denk dat ik nu toch maar arts word . Kun je dat diploma ook ergens aanvragen? De studie lijkt me overbodig...
quote:cinneluv schreef op 06 juni 2010 @ 20:46:

Bij mij is de blindendarm verwijderd en ik weet nog dat het gruwelijk veel pijn deed. Ik kon niet eten, met moeite drinken en had constant pijn, als ik lag, zat, liep, ik kon niks. Was ook constant aan het overgeven, gemakkelijk 8 keer achter elkaar. Geen gevoel van zweren en ook niet rond de navel, het zat echt een de rechter kant.

Ik werd telkens weggestuurd met buikgriep en paracetamol, totdat ik op de 1e hulp belandde...The rest is history :-)

Ik had ook bovenstaande klachten, alleen werd ik niet weggestuurd. Echt vreselijk veel pijn, en het onderzoek in het ZH om te checken of het echt een blindedarmontsteking was kan ik mij zo weer voor de geest halen. Loslaatpijn, echt gruwelijk.

Ik ben met spoed geopereerd, hij was toen net geknapt. Omdat ik destijds 19 wkn zwanger was is het allemaal erg spannend geweest.

Bel gewoon de huisartsenpost en overleg even. Sterkte!
Ik zou ook even bellen en je verhaal uitleggen. Toen ik blindedarmontsteking had kon ik echt niet slapen van de pijn. En dan duurt de nacht wel heel lang.

Wat ook veel pijn deed toen, was het rijden over de drempels met de auto. Dat schudde alles door elkaar. Schijnt kenmerkend te zijn voor blindedarmontsteking.

Luister goed naar jezelf en je lichaam! Ik was eigenwijs en heb er te lang mee rondgelopen. Toen ik in het ziekenhuis kwam had ik 41 graden koorts en was hij gesprongen, buikvlies was ontstoken. Dan ben je veel verder van huis...Dus gewoon even bellen.
BEL

DE

DOKTER

!!!!!
Bij mij konden ze hem niet vinden met een echo, en toen kreeg ik een mri.. ze nemen je heus wel serieus hoor!!

DUS HUP!! BELLEN!!
Ja mijn huisarts neemt mij nooit serieus....

En weekendartsen zijn al helemaal makkelijk..

Ik lees zoveel verhalen dat mensen gewoon naar huis worden gestuurd terwijl ze uiteindelijk toch zon ontsteking hebben.

Nou als het dadelijk erger wordt bel ik zoiezo.

Anders morgen ochtend. Misschien wel gewoon ontstoken navel.
Ik ben regelmatig bij de huisartsenpost geweest, en altijd serieus genomen. Nu was er ook altijd echt iets, dat scheelt.

Je kunt toch gewoon bellen en je verhaal doen? Als de assistente het serieus genoeg vind klinken mag je pas langs komen.
Het een sluit het ander niet uit.

Je kunt nu naar de HAP gaan en als ze daar zeggen dat je nog maar even moet afwachten, kun je, als de pijn niet afneemt,later alsnog naar je huisarts gaan.

Sterkte ermee
Beter bellen en dat ze niets doen, dan heb je het iig geprobeerd.. áls het al je blindedarm is, dan wil je echt niet dat ie knapt hoor, daar kun je dood aan gaan!!

BELLEN DUS!
En, al naar de huisarts geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven