Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
Hai Johan,

Ik heb samen met mijn zusje ongeveer een jaar geleden een kleurananlyse bij jullie gedaan ( de eersten na jullie zomervakantie). Ik vond het helemaal geweldig en heb velen om mij heen aangestoken. Sommigen waren echter zo eigenwijs om 'zomaar' een kleuranalist uit te zoeken en die waren dan ook teleurgesteld na mijn enthousiaste verhalen. Tsja..

Maar ik heb even twee vragen:

* zou je nog een keer kunnen vertellen op welke site ik ook alweer kan kijken om iemand te vinden die ook goed is, maar dichterbij woont? (heb geen zin om alle 600 berichten te lezen). Mijn moeder wil ook, maar woont in Noord-Limburg.

* Ik ben volgens jullie analyse een zomertype 1. Met een roze ondertoon in mijn huid. Nu merk ik dat ik vergeleken anderen toch juist heel vaak een gele ondertoon in mijn huid heb (bijv. op foto's valt me dat op). Hoe kan dat? Ben ik wel een zomer 1 dan?

Bedankt!
Hoi Helena2

Om maar met dat laatste te beginnen; als je twijfelt kan je gerust als je in de buurt bent een keertje langs komen. Misschien helpt dit. Het is, zoals je wellicht nog weet, hetvergelijken van warme kleurenreeksen met koele kleurenreeksen en als je iedere keer in jouw geval (zomer 1) beter reageerde op koele kleuren ben je een zomer. Het enige alternatief voor blond met blauwe ogen is lente 1 (warme kleuren met geel in de ondertoon, liever uni dan drukke multicolourpatronen). Maar ja, dat kan ik hier niet controleren. Wij kunnen ook een fout maken en hoewel we bijna altijd met 2 consultants werken en alles 4 x testen, kan er zo nu en dan een fout gemaakt worden. Dus als je blijft twijfelen, kom langs.

We zijn momenteel in gesprek met iemand uit Zd-Limburg die door ons opgeleid wil worden, dus bel ons even over een maand of 2 en dan weten we of dat doorgaat.
Oké, bedankt. Nou, ik moet zeggen dat geel in kleding mij al helemaal niet staat volgens mij. Maar ik twijfel inderdaad wel een beetje of het wel klopt, ik zie nl weinig tot geen roze in mijn gezicht. De meeste kleuren uit mijn palet staan me wel goed hoor, alleen die roze kleuren wat minder (vind ik). Ik was wel net zwanger en een beetje ziekjes... misschien zag ik daardoor wat groen ;).

Ik ben niet vaak in de buurt (woon aan de andere kant van het land), maar als ik ooit in Haarlem ben dan bel ik wel even. Bedankt voor het aanbod!

Zou je toch nog een keer de site willen noemen of het e-mail adres wat je al eerder hebt genoemd (ergens) waarmee je contact kunt opnemen met andere adviseurs? Het hoeft nl niet persé in Limburg te zijn. Eindhoven of Den Bosch ofzo is ook goed.  Thanks.
O ja, en ik ben niet echt blond... wel blauwe ogen. Lichtbruin haar.
quote:

Oké, bedankt. Nou, ik moet zeggen dat geel in kleding mij al helemaal niet staat volgens mij. Maar ik twijfel inderdaad wel een beetje of het wel klopt, ik zie nl weinig tot geen roze in mijn gezicht. De meeste kleuren uit mijn palet staan me wel goed hoor, alleen die roze kleuren wat minder (vind ik). Ik was wel net zwanger en een beetje ziekjes... misschien zag ik daardoor wat groen ;).

Ik ben niet vaak in de buurt (woon aan de andere kant van het land), maar als ik ooit in Haarlem ben dan bel ik wel even. Bedankt voor het aanbod!

Zou je toch nog een keer de site willen noemen of het e-mail adres wat je al eerder hebt genoemd (ergens) waarmee je contact kunt opnemen met andere adviseurs? Het hoeft nl niet persé in Limburg te zijn. Eindhoven of Den Bosch ofzo is ook goed.  Thanks.  Via de site www.imageprofessionals.nl kun je vast wel een advies krijgen bij welk lid van die vereniging je moeder een kleuradvies kan krijgen. Succes daarmee en wellicht weer tot ziens in Haarlem.
Oké, ik zal er eens kijken. Bedankt!
Voor Tag.

Was wel even zoeken!
Leuk, Wilde C, dat je dit topic weer naar boven hebt gehaald.

En nu nog de reacties!
Nou, hier is dan een eerste reactie/vraag!

Ik ben in het afgelopen jaar toevallig twee keer 'geanalyseerd', door twee verschillende kleuranalisten en de een kwam eropuit dat ik een lentetype ben en de ander zei dat ik een zomertype ben. Tja, daar heb ik wat aan, want ben ik nou een 'cool' of 'warm' typje, hihi? Nu weet ik nog niet wat ik aan 'moet'.

Overigens heb ik een bleke gezichtshuid (niet papierwit, maar gewoon licht), blauwe ogen, met een wat grijzige tint erin, donkerblond haar, beetje saaie kleur ( was als kind tot een jaar of 9 heel witblond). Ook had ik als kind wel wat sproetjes, maar die zie ik nu niet meer. En als ik m'n haar verf, zelfs als het een koele kleur is, dan komt er altijd een goudachtige gloed in (helaas!).

Zelf lijkt me dat ik het meest van een zomertype heb, maar bij die eerste analyse kon ik me inderdaad ook wel iets voorstellen bij het lentetype.
Katelin, niet zo betrouwbaar die kleurenanalyses van jou. Bij mij was het niet in eerste instantie duidelijk, maar ik ben toch een echt wintertype.
Beide keren ben ik toch wel degelijk bij een goed bekend staand kleurenanalist gegaan (ga geen namen noemen). Blijkbaar is het zo dat sommige mensen moeilijker definitief in te delen zijn bij een type. Kijk, dat ik geen winter- of herfsttype was, wist ik ook al wel voor ik uberhaupt zo'n analyse deed. Ik wist dat het lente of zomer zou zijn, en omdat ik vrij donker haar heb en donkere wenkbrauwen, en oudroze mij bv. heel mooi staat, dacht ik zelf het meest aan zomer.
Ik heb het al een jaartje of 20 geleden laten doen en er echt veel plezier van gehad. Ik ben een uitgesproken wintertype, geen misverstand mogelijk. Dus zwart, wit en uitgesproken kleuren. Klopt ook precies, ik zou nooit beige of zalmroze aan doen. Daar word ik een saaie muts van.
quote:malu3 schreef op 21 oktober 2007 @ 11:51:

Ik heb het al een jaartje of 20 geleden laten doen en er echt veel plezier van gehad. Ik ben een uitgesproken wintertype, geen misverstand mogelijk. Dus zwart, wit en uitgesproken kleuren. Klopt ook precies, ik zou nooit beige of zalmroze aan doen. Daar word ik een saaie muts van.En je zit er ook niet mee om die rode pumps te dragen
@Katelin,

Sorry voor de late reactie; we zijn de afgelopen 4 weken met ons team op locatie in Groningen aan het werk geweest.

Dat van oorsprong lichte haar en later donkerder, in combinatie met de sproetjes, doet mij vermoeden dat de collega die je als lente typeerde het bij het juiste eind had. Maar ja, als je dan vervolgens laat weten dat oud roze je mooi staat.... dat zou je weer een zomer maken. Vooralsnog hou ik het op de lente en als je haar op een schaal van 1 (wit) tot 10 (zwart) zo ergens in de buurt van 8-9 scoort, zou je een heldere lente kunnen zijn. Dat type is mooi met contrast in de kleuren en niet mooi met pasteltinten (noch van de lente, noch van de zomer).

nb Als je veel complimenten over dat oud roze kreeg, wil dat niet zeggen dat het ook een van je mooiste kleuren is. Vaak krijgt kleding in een kleur die niet bij je kleurtype past complimentjes.
Johan, bedankt voor jouw reactie.Mijn vraag was niet specifiek aan jou, hoor, ik vond het gewoon leuk om dit topic weer vlot te trekken.

Ja, misschien ben ik wel een bepaald type lente ! Mijn haar is op een schaal van 0 tot 10 hooguit 6 denk ik, want men noemt het nog donkerblond (peper en zoutachtig) .

Pasteltinten staan mij niet, vind ik zelf, ik word er erg bleek van. Oudroze vind ik zelf heel natuurlijk staan, het is niet zozeer dat ik complimentjes krijg als ik het aan heb. Verder staat pruimenkleur, en blauwpaars me ook erg mooi vind ik zelf, en turquoise/aqua- achtige kleuren, als ze niet te fel zijn.
@Katelin

Hm, dat haar is te licht voor een heldere lente, de warme lente heeft rood haar, valt dus ook af en dan rest in de lente types de lichte lente.

Hou je van contrast in je kleuren of ben je meer van de printjes en ton sur ton kleuren?
Hoi Johan, wat grappig dit 'speurwerk op afstand' !

Je laatste vraag vind ik best lastig te beantwoorden. Ik kijk graag naar leuke prints op stoffen, maar in de praktijk draag ik niet vaak prints. Ik heb het idee dat het al snel te druk is voor m'n gezicht. Ton sur ton draag ik eigenlijk ook zelden, nu ik erover nadenk. Je zou dus kunnen zeggen dat ik van contrast houd, ja. Maar niet van heel felle kleuren, hoor. Felroze/fuchsia zal ik niet snel aan doen bv. En feloranje staat me ook echt niet.
@Katelin,

Allemaal indicaties die eerder wijzen in de richting van een lente type, dan een zomertype. Nog een vraagje: zou je iemand een boeket gele bloemen kunnen geven?
Een boeket gele bloemen? Hmm, zou niet m'n voorkeur naar uitgaan. Irissen, die blauw met gele bloemen vind ik wel leuk, en narcissen ook, maar bv. gele rozen zou ik niet snel kiezen. Ik hou van blauw/paarse bloemen, donkerrode, frisgroen, en gebroken witte.
Maar ik als wintertype geef ook de voorkeur aan een "herfstachtige" bos.

Ook de inrichting van mijn huis is zo.

En geen zilverkleurige ballen in de kerstboom.
Ik ben een uitgesproken wintertype maar draag gouden sierraden i.p.v. zilverkleurige zoals eigenlijk zou moeten. Ik vind zilver echt helemaal niks.
@wilde Cubaan

Misschien ben je een herfsttype ipv een wintertype; wat is de kleur van je ogen?
Ik ben door jullie als wintertype geclassificeerd(donkerbruin haar en blauw/groene ogen).

Heb hier vaak geschreven,maar dan onder een andere nickname(M...T).

Je hebt me nog wel eens gevraagd naar een kapper uit N,dan weet je het waarschijnlijk wel.
De 3 puntjes kan ik probleemloos voorzien van 3 letters M...t en ja Winter ben jij zeker, Als je in je kleding maar wel vooral je winterpalet bent blijven dragen.
In mijn kleding kan ik me helemaal geen herfsttinten voorstellen,dus dat zit wel goed.

Maar erop zitten gaat zonder problemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven