Doe ik hier goed aan?

06-06-2010 22:20 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al een tijdje lees ik mee op dit forum en heb toch wel behoefte aan wat raad.

Ik ben een vrouw van 30 met een kindje van anderhalf en 23 weken zwanger van de tweede. Ik ben een jaar getrouwd.

Mijn man is een borderline patient en niet altijd even makkelijk. Toch probeer ik er zoveel mogelijk voor hem te zijn en te steunen waar nodig. We hebben samen een heel heftige tijd achter de rug, maar het liep eindelijk de laatste tijd lekker. Tot dat hij weer meer ging drinken. ( in het verleden al vaker alchohol problemen.) Dit bereikte vorige week de climax, toen hij dronken thuis kwam en mij begon te slaan en schoppen. Ik ben hierop het huis uitgegaan met de kleine. De volgende dag heb ik hem gebeld met de mededeling dat hij kon vertrekken aangezien het mijn huis is. Hij had hele erge spijt en beloofde te stoppen met drinken. Ik wilde hem die kans graag geven, simpel ik hou van hem. We hebben samen de afspraak gemaakt hij zou stoppen met drinken en zou hij toch weer drinken, dan zou hij gelijk vertrekken.

Nou had hij afgelopen week toch weer twee keer gedronken. Dus ik hem gevraagd waarom hij dat gedaan had. Hij kon niet stoppen zei hij, hij moest er elke dag aan denken en had gedacht dat ik hem wel binnen 3 dagen weer een biertje aan zou reiken. Ik heb toen mijn poot stijf gehouden en gezegd dat hij kon gaan en dat ik wilde scheiden. Maar nu weet ik niet of ik hier wel goed aangedaan heb.

Ik wil er zo graag voor hem zijn, maar niet als hij mij niet serieus neemt. Stiekem zou ik willen dat hij nu gewoon hier was.

Ik hoop dat het verhaal een beetje te volgen is aangezien het de beknopte versie is.
Je hebt niet gefaald. Je bent er steeds voor hem geweest en nu moet je aan jezelf en de kinderen denken. Ook dat doe je voor hem, zijn kinderen.

heb je familie of vrienden waar je je verhaal kwijt kan??
quote:radeloos30 schreef op 06 juni 2010 @ 22:41:

[...]

Ben er nog had alleen een verschrikkelijke huilbui. Ondanks alles mis ik hem wel maat weet echt dat het beter is zo, maar het doet pijn en ik vind dat ik gefaald heb omdat ik niet in staat ben om hem te helpen.Dat is niet falen dat heet ziek zijn daar is geen medicijn voor en dat is niet jouw schuld. Zoek hulp voor jezelf TO zoals ik het lees denk jij dat je iemand met een ziekte kan helpen leren leven en de juiste keuzes maken. Dat kan je niet, dat kan alleen hij. Dit maakt jullie relatie als dat van een moeder en kind. Dat is geen relatie meid.
quote:mimootje schreef op 06 juni 2010 @ 22:43:

Je hebt niet gefaald. Je bent er steeds voor hem geweest en nu moet je aan jezelf en de kinderen denken. Ook dat doe je voor hem, zijn kinderen.

heb je familie of vrienden waar je je verhaal kwijt kan??Mijn ouders zijn op de hoogte gelukkig en die steunen me wel.
Kan je een vriendin bellen? Je moeder? iemand?
Ow mosterd sorry.
quote:Enneaaa schreef op 06 juni 2010 @ 22:46:

Ow mosterd sorry.Maakt niet uit. Ik ben blij dat ik hier een soort praatpaal heb gevonden.
Wow radeloos!

Wat een heftig verhaal. Je verstand en gevoel gaan op dit moment tegen elkaar in. Zoals je zelf al aangeeft weet je zelf stiekem ook wel dat dit de beste keus is voor iedereen! HOe moeilijk dat ook is.

Je geeft aan je dochtertje een normale jeugd te willen geven, maar besef je dat ook dat dat niet lukt als je nu bij je man blijft? Welk voorbeeld geef je haar dan? Dit is niet aanvallend bedoelt, dus sorry als het zo over komt. Besef alleen wel dat jij hem niet kunt helpenen er niks zal veranderen!

Probeer er snel echt met iemand uit je omgeving over te praten en probeer (professionele) hulp te zoeken!

Ik wil je in elk geval heel veel sterkte en kracht wensen!
Klets maar an meid , zoek morgen ondersteuning voor jou, Ga naar je huisarts leg hem uit wat er gaande is en dat je ondersteuning nodig hebt. Vertel hem eerlijk wat er gebeurd is m schaam je niet het is geen falen van jou.

Hij zal je helpen
ik begrijp je gevoel van falen heel goed. Ook je gevoel van iemand waar je van houdt in de steek laten.

Ik ben pas weg bij mijn partner die regelmatig psychotisch is en depressief. Ik hou van hem dat staat als een paal boven water, maar ik moest m'n verstand gaan gebruiken.

Doe jij dat nu ook. Het is heus niet makkelijk, echt niet, maar het is wel de beste beslissing die je kunt nemen. Geloof me.

Doe wat goed is voor jou en je kindje(s), zij zijn ook in gevaar als hij zo doet en dat alleen al is meer dan genoeg reden om weg te gaan.

Sterkte meid, ik weet dat het heel moeilijk is, maar niet ondoenbaar.
Denk ook aan je kleintje daar in je buik en in dat bedje zij hebben een mama nodig die het aan kan. Zorg dat je sterker word je hebt niet gefaald je was alleen bezig met een "mission impossible" dat is niet jouw schuld. Je hebt nu wel hulp nodig.
alcoholmisbruik is al een grens, maar fysiek geweld zeker. Borderline of niet, jij moet jezelf en je kind beschermen en voor jezelf gaan
quote:radeloos30 schreef op 06 juni 2010 @ 22:39:

[...]

Hij is erg onberekenbaar op zijn slechte dagen.Zegt dan wit dan zwart er is geen peil op te trekken. Zo gaat íe weg, zo komt íe weer terug. Hij haat me en dan houdt hij weer heel veel van me. Erkent dat ie ziek is en ontkent het daarna weer glashard. Liegt en draait.Heel moeilijk allemaalBorderline is een persoonlijkheidsstoornis, het is geen ziekte wat met een beetje liefde en geduld overgaat. Alcoholmisbruik is gedrag, hij kiest ervoor om te drinken. De borderline maakt hem gevoeliger voor verslavingen en juist daarom dient hij elk genotsmiddel te mijden als de pest. Borderline en alcoholisme kan nooit een excuus zijn om je zwangere vrouw te slaan en te schoppen.
Je hebt de juiste beslissing genomen hoor, absoluut. En nee, je bent niet in staat om hem te helpen maar je hebt niet gefaald omdat je hem niet KUNT helpen. Borderline is niet iets dat over gaat, maar goed dat weet je zelf.

Ik schrik er nogal van dat hij je heeft geschopt en geslagen zwanger en wel, bordeline of geen bordelijn, dat is ronduit vreselijk en niet goed te praten.

Ik vind je een hele dappere en wijze beslissing hebt genomen. Jouw kinderen zijn echt niet gebaat bij een vader in huis die onberekenbaar is en voor wie ze constant op hun hoede zijn.

Neemt niet weg dat het ontzettend moeilijk is. je beslissing is vanuit wijsheid genomen niet vanuit wat je met je hart wil/voor hem voelt.

Sterkte hoor en een dikke knuffel van mij.
quote:meds schreef op 06 juni 2010 @ 22:56:

[...]

Borderline is een persoonlijkheidsstoornis, het is geen ziekte wat met een beetje liefde en geduld overgaat. Alcoholmisbruik is gedrag, hij kiest ervoor om te drinken. De borderline maakt hem gevoeliger voor verslavingen en juist daarom dient hij elk genotsmiddel te mijden als de pest. Borderline en alcoholisme kan nooit een excuus zijn om je zwangere vrouw te slaan en te schoppen.Ik zeg altijd tegen hem. Je kan er niks aan doen dat je het hebt, maar je kan er wel iets aan doen om te zorgen dat het beter wordt in de eerste plaats voor jezelf
Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve reacties.

Ik hoop dat hij door mijn besluit nu gaat inzien dat hij aan zichzelf moet gaan werken.
quote:radeloos30 schreef op 06 juni 2010 @ 23:02:

[...]

Ik zeg altijd tegen hem. Je kan er niks aan doen dat je het hebt, maar je kan er wel iets aan doen om te zorgen dat het beter wordt in de eerste plaats voor jezelfHet probleem is dat hij naast zijn persoonlijkheidsstoornis (lees handicap - dit gaat niet meer over) ook een verslaving en agressieprobleem heeft. Dat kan jij niet voor hem oplossen, blijf bij hem weg voor je eigen veiligheid en die van de kinderen
quote:radeloos30 schreef op 06 juni 2010 @ 23:04:

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve reacties.

Ik hoop dat hij door mijn besluit nu gaat inzien dat hij aan zichzelf moet gaan werken.Meid jij moet gaan inzien dat je met jou en je kinderen bezig moet gaan. Je bent maar bezig met hem. Dát is op dit moment jouw probleem zoals ik het lees,
Nou wat Meds zegt dus.
quote:Enneaaa schreef op 06 juni 2010 @ 23:07:

[...]

Meid jij moet gaan inzien dat je met jou en je kinderen bezig moet gaan. Je bent maar bezig met hem. Dát is op dit moment jouw probleem zoals ik het lees,Nu ik er het met jullie over heb wel ja. Maar ik heb het wel op een rijtje hoor. Hij heeft zijn sleutels moeten inleveren dus kan er niet in. Ik woon op 2 hoog, lekker veilig dus. Vandaag lekker met mijn meisje naar de speeltuin geweest en lekker gekeuveld verder. Maar nu ligt ze alweer een paar uur heerlijk te slapen. Dus dacht mama kan haar hart luchten en mijn gedachtes uiten.
Wat ontzettend naar voor jou en je dochter.

Zorg voor jezelf en bewaak je grenzen, anders kun je niet voor je kinderen zorgen! Sterkte!
quote:meds schreef op 06 juni 2010 @ 23:06:

[...]

Het probleem is dat hij naast zijn persoonlijkheidsstoornis (lees handicap - dit gaat niet meer over) ook een verslaving en agressieprobleem heeft. Dat kan jij niet voor hem oplossen, blijf bij hem weg voor je eigen veiligheid en die van de kinderenIk weet dat ik het niet kan oplossen, maar had het graag anders gezien, daarbij gieren de hormonen nu door mijn lijf natuurlijk waardoor verstand en gevoel botsen met elkaar. Zijn verslavings en agressieprobleem hangt natuurlijk heel nauw samen met borderline. Daarom kan ik ook wat verder kijken dan dat, wat niet wegneemt dat ik nu voor mezelf en mijn kleintjes kies. Maar wel hoop dat hij nu eens actie onderneemt voor zichzelf.
quote:radeloos30 schreef op 06 juni 2010 @ 23:17:

[...]

Ik weet dat ik het niet kan oplossen, maar had het graag anders gezien, daarbij gieren de hormonen nu door mijn lijf natuurlijk waardoor verstand en gevoel botsen met elkaar. Zijn verslavings en agressieprobleem hangt natuurlijk heel nauw samen met borderline. Daarom kan ik ook wat verder kijken dan dat, wat niet wegneemt dat ik nu voor mezelf en mijn kleintjes kies. Maar wel hoop dat hij nu eens actie onderneemt voor zichzelf.ga er maar niet vanuit, maar dat is ook niet jouw zaak. Jij bent verantwoordelijk voor jezelf. Deze man is gewoon geen relatiemateriaal
quote:evalientje2 schreef op 06 juni 2010 @ 23:16:

Wat ontzettend naar voor jou en je dochter.

Zorg voor jezelf en bewaak je grenzen, anders kun je niet voor je kinderen zorgen! Sterkte!Ik heb juist nu ook doorgezet we hadden het samen afgesproken en niet drinken is niet drinken, klaar! Als ik nu had teruggekrabbeld dan was het alleen maar erger geworden en dat mag nooit gebeuren voor mijn kinderen. Die wil ik niet oplaten groeien op deze manier.
Heb je hoop dat hij wat met zichzelf gaat doen wellicht opdat het ooit mogelijk wel zou kunnen werken?

Ik snap de hoop ik ben alleen bang dat je meer in een droom hoopt dan dat je in op dit vlak hem in de realiteit ziet.

op de een of andere wijze denk ik nog steeds dat jij het gevoel hebt dat jij degene bent die hem...... ooit etc.

Ik denk het niet
Hoi Radeloos,

Ik ben het helemaal eens met de reacties hier. Erg knap dat je een grens gesteld hebt en je hieraan ook zelf houdt. Houd dit vol!

Als ik een voorgaande reactie van jou goed lees, zou een reden om hem nog een kans te geven zijn, dat je een normale jeugd voor je dochter en ongeboren kindje wilt...

...Maar een zo normaal en gelukkig mogelijke jeugd voor je kinderen zie ik juist níet gebeuren als je bij hem blijft.

Kies voor jezelf. En vooral: kies voor hetgeen het beste is voor je kinderen. En volgens mij weet je zelf ook wat dat is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven