Woning in gemeenten rondom Rotterdam

06-06-2010 22:26 39 berichten
Wij zoeken een woning in de gemeenten rondom Rotterdam (Schiedam, Vlaardingen, Rhoon, Poortugaal, Hoogvliet). Ik heb al een aantal malen op Funda gekeken, hier en daar leuke betaalbare woningen gezien (250.000/300.000), maar weet niet of het wel of geen leuke buurt is.

Wie helpt mij verder in mijn speurtocht naar de leukste eengezinswoning in de gezelligste buurt, nabij een leuke school!
Bergschenhoek of Berkel en Rodenrijs?

Overschie is ook leuk. Is officieel rotterdam, maar heeft erg leuke huizen.

Waarom wil je niet ìn Rotterdam wonen, eigenlijk?
quote:marcaro schreef op 06 juni 2010 @ 22:36:

Rhoon is leuk, Carnisselande barendrecht, of Rotterdam Prinsenland, Rotterdam Lage land"Oud" Barendrecht is leuker dan Carnisselande vind ik. Met de trein zit je binnen 10 min. in Rotterdam!
Ik woon zelf in het centrum van Vlaardingen. Lekker rustig. Huizen zijn goed te doen, mijn huis (6 kamers, tuin, 3 min. lopen en je bent op het Veerplein) kostte in 2007 2 ton.

In de VOP worden veel nieuwe huizen gebouwd, bij het Buizengat zijn ze bijna klaar met bouwen. Dat is bij de molen. Indische buurt is ook wel aardig. In het centrum zitten ook een paar basisscholen. Voortgezet onderwijs is zeer ruim vertegenwoordigd. Met de trein ben je zo in Rotterdam. Den Haag is ook goed bereikbaar.

Drevenbuurt zou ik zelf niet willen wonen. Veels te ver weg van het centrum. Holy, nee ook niet. Te groot.

Ik ben hier naar toe verhuist vanuit Zwolle. Moest eerst wel ff wennen hier maar het bevalt me prima. Ik wil het centrum niet meer uit. Geen last van uitgaanspubliek of lawaai.
Ik heb even op Funda gekeken, Waalstraat en Dijklaan (7 kamers!) is leuk. Dijklaan is bij mij om de hoek. Thorbeckestraat kost 225.000, 7 kamers en een grote tuin. Baljuwstraat heb ik zelf ook gekeken voor een huis. Dijksteeg is achter het gemeentehuis.

Ik zou zeggen, ga eens kijken. Dijksteeg is bijna naast een lagere school. Succes met zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Off topic: He Ratteke, heb je mijn berichtje laatst gehad? Over koffie...
quote:Mevrouwdekees schreef op 07 juni 2010 @ 09:15:

Off topic: He Ratteke, heb je mijn berichtje laatst gehad? Over koffie...

Ja, alleen reageren is er ernstig bij in geschoten.... sorry sorry sorry.

Ik ben vandaag thuis, je bent welkom! Morgen ook thuis, ook dan ben je welkom. Ik kan helaas zelf de deur niet uit. Morgenochtend naar de huisarts en misschien ga ik de rest van de week werken, 4 uur per dag. 's Middags en 's avonds ben ik thuis.
Geeft niks, morgenmiddag wellicht, rest via mail doen?

@ Luisa, zal gelijk even voor je kijken of het een leuke buurt is.
quote:snowy2 schreef op 07 juni 2010 @ 08:28:

Denk ook eens aan Spijkenisse. Valkbij Rotterdam, veel goede wijken ( eigenlijk moet je alleen De Akkers vermijden). Ik zou De Hoek ook niet aan willen raden..
Vrienden van mij hebben in Rhoon gewoond. Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken, aangezien het een enorm burgerlijk gebeuren is met dezelfde voortuintjes en rijtjeshuizen. Maar als dat is wat jij wil... is het denk ik een best gemoelijk plaatsje.
quote:Tijger32 schreef op 07 juni 2010 @ 08:52:

[...]

"Oud" Barendrecht is leuker dan Carnisselande vind ik. Met de trein zit je binnen 10 min. in Rotterdam!Maar het is ontzettend duur daar!
quote:Bambi schreef op 07 juni 2010 @ 09:30:

[...]

Ik zou De Hoek ook niet aan willen raden..In de Hoek zitten ook wat mindere stukken idd. Maar rond de valkhoek/havikhoek is het volgens mij wel prima.
Dat is waar, grappig dat je precies die straten noemt, was daar van het weekend nog bij vrienden. Leuke mensen in die straten daar en nooit gedonder. Maar is wel een uitzondering in De Hoek. Heb er zelf jaren gewoond (helaas )
Ik heb ook een aantal jaar in de hoek gewoond, niet in het beste stuk, maar wel met veel plezier! ( Kwam uit een dramatische relatie en had eindelijk een plek voor mezelf en mijn leven terug, dus vandaar dat mijn herrinnering misschien wat gekleurd is...)

Woon je nog in Spijkenisse?
Berkel en Bergschenhoek is net iets te ver weg. Ik werk in Schiedam en mijn man ook en willen daarom ook in de buurt wonen. Al lijkt Berkel mij wel weer heel leuk.

Dankzij jullie opmerkingen, valt Hoogvliet af. Heb een beetje hetzelfde gevoel bij Spijkenisse. En inderdaad...Rhoon en Poortugaal zijn net dorpjes, misschien dat ik dat toch wel erg benauwend vind.

Blijven eigenlijk Overschie over (AbsoluteEinstein, bedankt voor de tip). Heb daar ooit in de buurt gewerkt en Overschie is eigenlijk een dorpje in een grote stad en dichtbij Schiedam. De enige plek in Schiedam waar ik zou willen wonen, is omgeving Kethel/Vogelenbuurt of misschien Sveaparken al vind ik dat misschien wel te nieuw. Vlaardingen sluit ik ook niet uit en ga even kijken op Funda naar de tips van Ratteke.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven