Gas opneem-meneer zonder afspraak?

07-06-2010 15:55 88 berichten
Hallo, misschien ben ik net niet zo slim geweest (of juist wel). Er stond een meneer met een Nuon-jas op de stoep. Ik heb hem vanaf het balkon te woord gestaan. Hij zei dat hij gas en elektriciteit kwam opnemen. Wordt daarvoor niet eerst een afspraak gemaakt? Of had ik hem gewoon binnen moeten laten / moeten laten legitimeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juni 2010 @ 16:28:

[...]

Pfff! Wat zei jij: bel m'n advocaat maar!

Die ga ik onthouden!!

Misschien overbodig om te melden, maar wij hadden al meer dan een maand ervoor de meterstanden doorgegeven via internet.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Pff nou ik vind een aantal flink achterdochtig hoor.

Vervalste identiteitsbewijzen, uit de vijver moeten dreggen.

Ik snap best dat je alert bent, maar ik vind dit totaal overdreven.
Oh, overigens nog iets: de Nuon-meneer die ik aan de telefoon had, zei dat de 'Nuon'-meneer aan de deur iets van een kaartje / briefje achter had moeten laten, zodat we de standen zelf door kunnen bellen. Heeft ie ook niet gedaan.
Hier komen ze soms 2 keer, en dan laten ze een meterstandkaart achter.

Ik kan me voorstellen septembergirl, dat die meneer er af was door jouw reactie en daarom geen kaartje heeft achtergelaten.
quote:friezinnetje schreef op 07 juni 2010 @ 16:35:

Pff nou ik vind een aantal flink achterdochtig hoor.

Vervalste identiteitsbewijzen, uit de vijver moeten dreggen.

Ik snap best dat je alert bent, maar ik vind dit totaal overdreven.Ja, ik chargeer, dat begrijp je zelf toch ook
Wij krijgen altijd een kaartje in de bus dat in die-en-die week de meteropnemer langs komt, gelieve hem of haar binnen te laten, ze kunnen zich ten allen tijde legitimeren. Maar nu ik erover nadenk heb ik de wateropnemer nog nooit gezien hier. En we wonen er al 8 jaar.
Ik had hem ook niet binnengelaten, ik geef altijd de meterstanden via internet door.
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juni 2010 @ 16:37:

[...]

Ja, ik chargeer, dat begrijp je zelf toch ook Nee ik dacht dat je serieus was, nou goed. Maar je schrijft het hier wel, en dat vind ik nou totaal overbodig.
Ze zijn wettelijk verplicht eens per 3 jaar zelf de meterstand op te nemen. Doen ze dat niet en heeft de bewoner een fout gemaakt(of expres een foutje...) dan hebben ze geen poot om op te staan.
quote:isabon schreef op 07 juni 2010 @ 16:37:

Ik had hem ook niet binnengelaten, ik geef altijd de meterstanden via internet door.Maar eens in de zoveel tijd moeten de meterstanden toch gechecked worden door het energiebedrijf. Je kunt wel zeggen dat je weinig verbruikt, maar je kunt je voorstellen dat energiebedrijven dit niet zomaar geloven en het zelf even willen zien.
quote:friezinnetje schreef op 07 juni 2010 @ 16:39:

[...]

Nee ik dacht dat je serieus was, nou goed. Maar je schrijft het hier wel, en dat vind ik nou totaal overbodig.Hebben jij en ik gewoon een totaal ander gevoel voor humor. Kan toch?
eens met wintermuts en Luna1.
misschien hebben ze in friesland nog wel allemaal goede bedoelingen? Dan moet je vooral daar lekker de deur open blijven doen voor iedereen.

Hier in de echte wereld grote stad kijk ik wel uit. Echt niet dat ik voor alles en iedereen open doe. Als ik boven ben (ben ik vaker dan beneden) en er wordt gebeld, dan kijk ik altijd eerst wie er aan de deur staat. En als ik het niet de moeite vind, dan open ik niet eens.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juni 2010 @ 16:42:

[...]

Hebben jij en ik gewoon een totaal ander gevoel voor humor. Kan toch?

Als dit jouw manier van humor is, dan heb ik gelukkig een heel ander gevoel voor humor ja.

Je doet nu net of elke man/vrouw die aan belt een potentiele moordenaar is. Als jij dat humor vindt...
Hier kwam laatst ook een meteropnemer aan de deur, maar hij liet gelijk z'n legitimatie zien en vertelde het verhaal dat Luna ook schreef. Ik heb hem dus ook gewoon binnengelaten en ze hebben me daarna niet uit de sloot hiernaast hoeven te dreggen .
Ik kreeg vorige week een kaartje dat er een meteropnemer komt,en dat mijn watermeter wordt vervangen.Zou zeker om legitimatie vragen ja....
Ze komen altijd onaangekondigd. Maar als je dat niet weet kan ik begrijpen dat je achterdochtig bent. Gebeurt toch ook zo vaak met van die nep-postbodes.
quote:miss dubbelfriss schreef op 07 juni 2010 @ 16:43:

misschien hebben ze in friesland nog wel allemaal goede bedoelingen? Dan moet je vooral daar lekker de deur open blijven doen voor iedereen.

Hier in de echte wereld grote stad kijk ik wel uit. Echt niet dat ik voor alles en iedereen open doe. Als ik boven ben (ben ik vaker dan beneden) en er wordt gebeld, dan kijk ik altijd eerst wie er aan de deur staat. En als ik het niet de moeite vind, dan open ik niet eens.

En jij weet dat ik in friesland woon? Waar staat dat?

En je weet toch ook dat er juist in afgelegen gebieden ook heel wat gebeurt?

Ik heb het alleen over, dat ik vind dat een aantal heel overdreven reageert, ivm vervalste identiteits bewijzen, vijvers dreggen enz. Prima om alert te blijven hoor, maar hallo...
Toen ik laatst thuis kwam lag er geen Nuon kaartje in de bus, later wel met de opmerking dat ik niet thuis geweest was. Hij was dus schijnbaar al eerder aan de deur geweest, maar had pas later een kaartje in de bus gedaan. Heb gewoon netjes via internet de meterstanden doorgegeven, wat heel gemakkelijk gaat omdat er ook een opnamenummer op de kaart staat.

Wat trouwens wel opmerkelijk is, wanneer alleen de netwerkbeheerder de meterstanden zou komen opnemen: Het netwerk is van Liander (voorheen Continuon) en die belde wel netjes diezelfde dag beneden aan omdat hij de meterstanden van het gemeenschappelijk elektra verbruik (oa. portiek en bergings verlichting) moest hebben. En anders had hij ook wel naar mijn eigen meterstanden gevraagd.
Ik vind het altijd leuk als er onverwacht een meneer langs komt dan ga ik echt niet om legitimatie vragen hoor
Ik doe het ook altijd via internet. Maar eens per 3 jaar dus niet omdat de leverancier dat verplicht is zelf te doen.
quote:mamalief schreef op 07 juni 2010 @ 16:51:

Ik vind het altijd leuk als er onverwacht een meneer langs komt dan ga ik echt niet om legitimatie vragen hoor Nou.... deze zag er een beetje viezig uit. Maarruh, zal ik 'm volgende keer naar je doorsturen?
Hier komen ze gewoon aan de deur wanneer ze komen.

Al jaren dezelfde meneer hier dus kan met gemak op doen.

Maar ja, woon dan ook in de provincie he.
quote:miss dubbelfriss schreef op 07 juni 2010 @ 16:43:

misschien hebben ze in friesland nog wel allemaal goede bedoelingen? Dan moet je vooral daar lekker de deur open blijven doen voor iedereen......................................... En als ik het niet de moeite vind, dan open ik niet eens.Dan valt zeker zowat het hele forum hier af....
Hier ook altijd onaangekond hoor. Ik doe gewoon open en laat ze binnen. Maar ik woon inderdaad in zo'n dorp waar je zelfs 's nachts de deuren van huis en auto open kan laten...
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven