Gas opneem-meneer zonder afspraak?

07-06-2010 15:55 88 berichten
Hallo, misschien ben ik net niet zo slim geweest (of juist wel). Er stond een meneer met een Nuon-jas op de stoep. Ik heb hem vanaf het balkon te woord gestaan. Hij zei dat hij gas en elektriciteit kwam opnemen. Wordt daarvoor niet eerst een afspraak gemaakt? Of had ik hem gewoon binnen moeten laten / moeten laten legitimeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:luna1 schreef op 07 juni 2010 @ 16:52:

Ik doe het ook altijd via internet. Maar eens per 3 jaar dus niet omdat de leverancier dat verplicht is zelf te doen.Hmmm, ik woon hier nu vijf jaar en ik heb nog nooit iemand aan de deur gehad om zelf de meter op te nemen.
Dit is je kans om te frauderen Maar dan zul je net zien dat ze binnenkort op de stoep staan. De Essent komt hier keurig elke 3 jaar. Maar een wateropnemer heb ik in 8 jaar niet gezien.
altijd onaangekondigd
Hier komen trouwens helemaal geen meteropemers meer. Ik heb meters die vanaf afstand door een computer worden afgelezen.

Als zelfs de man van de nuon je gelijk geeft, dan heb je er toch goed aan gedaan hem niet binnen te laten.
Volgens mij is Apeldoorn ook wel redelijk een gevalletje van provincie.

Ik kreeg eens bij mijn ouders zo'n man aan de deur, in uniform, niks gevraagd, meterkast laten zien en wegwezen. Ik was tiener en zo'n vreemde man maakte me bloednerveus.

Een week later stond er een man in een versleten bomberjackie voor de deur met een nuonfoldertje in zijn jaszak. Een week later, jaja, ik rook onraad. Al mijn moed verzameld en erbij gebleven om te zien dattie vertrok. Heb daarna (heldin!) de nuon gebeld, melding gemaakt. Week later bleek dat buurman contact had gehad met politie, waren meerdere meldingen van een oplichter, man is uiteindelijk opgepakt.

Samenvatting: ja, er zitten vieze liegbeesten tussen. Maar nee, ik geloof niet dat ze vaak een lijk in een poeltje tot gevolg hebben, wel een paar bestolen naieve oma's en tieners.
Hmm ik weet zeker dat er de afgelopen 10 jaar niemand op mijn oude adres is geweest om de standen op te meten. Ik wist ook echt niet dat ze dit moesten doen. Zo leer je elke dag wat nieuws he.
quote:JanneJip schreef op 07 juni 2010 @ 17:33:

Samenvatting: ja, er zitten vieze liegbeesten tussen. Maar nee, ik geloof niet dat ze vaak een lijk in een poeltje tot gevolg hebben, wel een paar bestolen naieve oma's en tieners.Eens
Ik snap niet zo goed dat je overdag iemand niet binnen laat. Je kunt toch gewoon om legitimatie vragen?
Er stond laatst iemand voor mijn deur, ze wilden de ventillatiegaten schoonmaken. Ik woon hier ruim 5 jaar en dat is nog nooit gebeurd! Ik heb gezegd dat ik weg moest en ik heb een afspraak met ze gemaakt voor de volgende dag.

Daarna naar het woonbedrijf gebeld en ze wisten nergens van. Ze kenden dat bedrijf ook niet.

De volgende dag gezegd dat ze weer konden vertrekken, want het bedrijf was niet bekend. Toen hebben zij hun baas gebeld en die kreeg ik aan de telefoon (een vrouw) en zij heeft uitgelegd dat het wel allemaal klopte en dat er heel veel mensen hadden gebeld. Ze vond het goed dat ik achterdochtig was. Toen heb ik ze toch maar binnengelaten en er bleek gelukkig ook niks aan de hand te zijn.

Die vrouw van het woonbedrijf wist zelf nergens vanaf, wat ook wel weer een slechte zaak is.
quote:Flashy schreef op 07 juni 2010 @ 17:41:

Ik snap niet zo goed dat je overdag iemand niet binnen laat. Je kunt toch gewoon om legitimatie vragen?Net alsof er alleen 's avonds erge dingen kunnen gebeuren
quote:Zwup schreef op 07 juni 2010 @ 17:47:

[...]

Net alsof er alleen 's avonds erge dingen kunnen gebeuren

Ok, dan heb ik legitimatie gezien. Is dat het paspoort van die man? Is dat een pasje van Nuon met zijn foto erop? Of met een nummer? Hoe weet ik of zo'n Nuon-pasje echt is? Ik weet niet hoe zo'n pasje eruit hoort te zien.

En dan? Meterstanden opgenomen en eventueel laptop weg. Nou, heb ik in ieder geval mooi zijn legitimatie gezien!
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juni 2010 @ 17:58:

Ok, dan heb ik legitimatie gezien. Is dat het paspoort van die man? Is dat een pasje van Nuon met zijn foto erop? Of met een nummer? Hoe weet ik of zo'n Nuon-pasje echt is? Ik weet niet hoe zo'n pasje eruit hoort te zien.

En dan? Meterstanden opgenomen en eventueel laptop weg. Nou, heb ik in ieder geval mooi zijn legitimatie gezien! Het opnemen van de meterstand duurt nog geen hele minuut (man opent meterkast, kijkt wat de stand is, schrijft dit op een blok/toetst in computerdingesje) en daar kun je gewoon naast blijven staan. Dan verdwijnt je laptop sowieso niet zomaar.
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 07 juni 2010 @ 18:01:

[...]

Het opnemen van de meterstand duurt nog geen hele minuut (man opent meterkast, kijkt wat de stand is, schrijft dit op een blok/toetst in computerdingesje) en daar kun je gewoon naast blijven staan. Dan verdwijnt je laptop sowieso niet zomaar.Nee, deze 'case' is ook in het geval dat iemand met niet zo'n goede intenties zich voordoet als iemand van Nuon!!
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juni 2010 @ 18:02:

[...]

Nee, deze 'case' is ook in het geval dat iemand met niet zo'n goede intenties zich voordoet als iemand van Nuon!!Ja, dat snap ik. Maar wat verwacht je dan? Dat je de deur open doet en dat die man naar binnen stormt en jouw laptop wegplukt en wegrent? Dan kun je toch nooit meer de deur open doen?
Peas on earth!
Collectanten kunnen dan ook wel vermomd zijn (want zien er heel onschuldig uit met zo'n collectebus), postbodes/pakjesbezorger hoeven alleen maar een TNT-pak na te maken/huren, etc.
Peas on earth!
Tsja, ik weet niet wat rare kwibussen met slechte intenties op de stoep allemaal voor kwaad in de zin hebben.
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juni 2010 @ 17:58:

[...]

En dan? Meterstanden opgenomen en eventueel laptop weg. Nou, heb ik in ieder geval mooi zijn legitimatie gezien! SeptemberGirl, ik ben het helemaal met je eens dat je hem niet hebt binnengelaten Of het nou dag of nacht is, of hij er nou goed of slecht uit ziet, of je nou wel legitimatie hebt gezien of niet, als je het niet vertrouwt gewoon buiten laten staan. Zou ik ook doen
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 07 juni 2010 @ 18:06:

Collectanten kunnen dan ook wel vermomd zijn (want zien er heel onschuldig uit met zo'n collectebus), postbodes/pakjesbezorger hoeven alleen maar een TNT-pak na te maken/huren, etc.Daarom hebben wij overigens ook geen deurbel! Lekker rustig!
quote:Zwup schreef op 07 juni 2010 @ 18:07:

[...]

SeptemberGirl, ik ben het helemaal met je eens dat je hem niet hebt binnengelaten Of het nou dag of nacht is, of hij er nou goed of slecht uit ziet, of je nou wel legitimatie hebt gezien of niet, als je het niet vertrouwt gewoon buiten laten staan. Zou ik ook doen Thanks! Better be safe than sorry..
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 07 juni 2010 @ 18:06:

Collectanten kunnen dan ook wel vermomd zijn (want zien er heel onschuldig uit met zo'n collectebus), postbodes/pakjesbezorger hoeven alleen maar een TNT-pak na te maken/huren, etc.

Precies Pode.

En ik zou dan helemaal niet meer naar buiten gaan Septembergirl, want daar zijn nog veel meer mensen die je niet kent en die je zo op je hoofd kunnen slaan en je in de vijver kunnen dumpen. Of de kassiere bij de Appie, heeft die zich wel geidentificeerd, voor ze je boodschappen scande?
quote:friezinnetje schreef op 07 juni 2010 @ 18:10:

[...]

Precies Pode.

En ik zou dan helemaal niet meer naar buiten gaan Septembergirl, want daar zijn nog veel meer mensen die je niet kent en die je zo op je hoofd kunnen slaan en je in de vijver kunnen dumpen. Of de kassiere bij de Appie, heeft die zich wel geidentificeerd, voor ze je boodschappen scande?Heb je jeuk op een plekje waar je net niet bij kunt ofzo?
Precies....beter iets te voorzichtig (niet spastisch), dan dat er toch iets gebeurt en je jezelf wel voor je kop kan slaan.
hoezo, septembergirl? Jij verdenkt iedereen bij voorbaat zo ongeveer van vanalles. Jij scheert elk persoon die bij je aan de deur komt over een kam.

volgens mij heb jij ergens last van.
quote:friezinnetje schreef op 07 juni 2010 @ 18:10:

[...]

Precies Pode.

En ik zou dan helemaal niet meer naar buiten gaan Septembergirl, want daar zijn nog veel meer mensen die je niet kent en die je zo op je hoofd kunnen slaan en je in de vijver kunnen dumpen. Of de kassiere bij de Appie, heeft die zich wel geidentificeerd, voor ze je boodschappen scande?Pffff....je kunt ook overdrijven hè. Wat is er mis met geen vreemde mensen binnen laten waarbij je een niet al te goed gevoel hebt?
quote:Zwup schreef op 07 juni 2010 @ 18:12:

Precies....beter iets te voorzichtig (niet spastisch), dan dat er toch iets gebeurt en je jezelf wel voor je kop kan slaan.Maar dat is dus precies wat ik bedoel, niet spastich nee. Maar heb het idee dat enkelen dat hier wel doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven