Gas opneem-meneer zonder afspraak?

07-06-2010 15:55 88 berichten
Hallo, misschien ben ik net niet zo slim geweest (of juist wel). Er stond een meneer met een Nuon-jas op de stoep. Ik heb hem vanaf het balkon te woord gestaan. Hij zei dat hij gas en elektriciteit kwam opnemen. Wordt daarvoor niet eerst een afspraak gemaakt? Of had ik hem gewoon binnen moeten laten / moeten laten legitimeren?
meestal krijg je wel een berichtje, maar bel nuon even zelf of zij een meteropnemer langs hebben gestuurd en wat hun procedures zijn. Als het een valse meteropnemer is, willen ze dat neem ik aan ook weten!

In ieder geval kan je jezelf niets kwalijk nemen, hadden ze het maar beter aan moeten kondigen. Je bent niet gek omdat je iemand niet op zijn mooie nuon-jas gelooft
Ik heb een tijdlang als bijbaantje meterstanden opgenomen, maar ze hebben altijd een legitimatie-bewijs bij zich, wij maakten toen ook niet van te voren afspraken.
Alle reacties Link kopieren
Ze komen volgens mij wel aker zonder afspraak en kunnen zich dan legitimeren. Ik vind je dus iets te achterdochtig.
Peas on earth!
thanks! voel me wel een beetje mutsig nu, aan de andere kant: als ze over een paar maanden de vijver in het Vondelpark moeten dreggen voor mijn lichaam....
Er worden van te voren geen afspraken gemaakt. Maar je krijgt vaak wel gewoon bericht dat je dit digitaal kan doorsturen.

Ze sturen wel 1x per 3 jaar iemand langs (zonder afspraak).

Ze kunnen zich altijd legitimeren.
Goed van je dat je zo alert bent geweest. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

Kun je niet even met Nuon bellen om te checken? Ik zou sowieso altijd om een legitimatie vragen.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 07 juni 2010 @ 15:59:

Ze komen volgens mij wel aker zonder afspraak en kunnen zich dan legitimeren. Ik vind je dus iets te achterdochtig.(Ben meisje uit provincie dat net naar A'dam is verhuisd... Gimme a break! )
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juni 2010 @ 16:00:

[...]

(Ben meisje uit provincie dat net naar A'dam is verhuisd... Gimme a break! )Dat doen ze niet alleen in A'dam, maar in alle provincies hoor
Peas on earth!
Bij ons kwamen ze op goede vrijdag. K heb hem gewoon binnen gelaten. (stonden wel allerlei buren opstraat enzo, mooi weer) Nu krijg ik veel geld terug. Moet ik het de volgende keer maar niet meer doen
Maar over die legitimatie: hoe moet ik nou weten hoe zo'n Nuon-legitimatie eruit ziet? Kunnen ze alsnog vervalst hebben! Of kijk ik teveel Law&Order?

(Hij werd overigens ook boos dat ik 'm niet binnen liet, tsja..)
Vooraf een afspraak maken: daar is toch niet aan te beginnen?

Hier komt ook 1x in de 3 jaar iemand de standen noteren; duidelijk herkenbare jas aan met een legitimatiepas op de jas.

Als er nou iemand 's avonds om 10 uur aan de deur staat en zegt dat ie de meterstanden op komt nemen, zou ik je achterdocht nog kunnen snappen. Maar midden overdag??
Je kijkt inderdaad teveel Law en Order.

Jeetje, zo kun je toch niet leven dat je achter alles iets gaat zoeken??
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juni 2010 @ 16:04:

Maar over die legitimatie: hoe moet ik nou weten hoe zo'n Nuon-legitimatie eruit ziet? Kunnen ze alsnog vervalst hebben! Of kijk ik teveel Law&Order?

(Hij werd overigens ook boos dat ik 'm niet binnen liet, tsja..)Ja
Peas on earth!
De meneren van het gas, het water en de electriciteit staan bij mij altijd ongevraagd op de stoep hoor.

Net zoals collectanten trouwens
quote:Pauline65 schreef op 07 juni 2010 @ 16:06:

Je kijkt inderdaad teveel Law en Order.

Jeetje, zo kun je toch niet leven dat je achter alles iets gaat zoeken??Nouja, ik heb er niet zoveel last van. Nuon-medewerkers daarentegen......
Ik vind het helemaal niet zo raar..... Ik zou er persoonlijk ook mjn twijfels over hebben. Zeker als je net naar Amsterdam verhuisd bent, is het toch even de kat uit de boom kijken. Gewoon nuon even bellen en vragen om opheldering.
pff hier ook een stel van dat soort Eikels hoor!

Ik was laatst alleen thuis, gaat de bel, ik doe open. Staat daar een of andere etterbak van de Essent (waar wij dus geen klant van zijn).

Hij zegt: ik kom de meterstand opnemen.

Ik: Nou dat denk ik niet, want wij zijn geen klant

Hij propt zijn voet al tussen de deur en komt met een Ja, maar... verhaal.

Ik: Je kan kiezen of je vertrekt vrijwillig, of ik bel de politie.

En dan nog met commentaar, iets als : U hoort hier nog van.

Nou mooi niet dat ik hier nog iets van gehoord heb!

Pfff en dan woon ik nog niet eens in de randstad.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Miss Dubbelfriss: Essent kan in jouw woonplaats de netwerkbeheerder zijn en dat hoeft niet noodzakelijkerwijs ook jouw leverancier te zijn.

Bij ons wordt de meterstand opgenomen door iemand van Endinet, terwijl wij daar ook geen klant zijn. De netwerkbeheerder neemt namelijk de standen op; dat is wettelijk zo geregeld.
quote:miss dubbelfriss schreef op 07 juni 2010 @ 16:19:

pff hier ook een stel van dat soort Eikels hoor!

Ik was laatst alleen thuis, gaat de bel, ik doe open. Staat daar een of andere etterbak van de Essent (waar wij dus geen klant van zijn).

Hij zegt: ik kom de meterstand opnemen.

Ik: Nou dat denk ik niet, want wij zijn geen klant

Hij propt zijn voet al tussen de deur en komt met een Ja, maar... verhaal.

Ik: Je kan kiezen of je vertrekt vrijwillig, of ik bel de politie.

En dan nog met commentaar, iets als : U hoort hier nog van.

Nou mooi niet dat ik hier nog iets van gehoord heb!

Pfff en dan woon ik nog niet eens in de randstad.Weet wel dat wanneer essent jouw netwerkbeheerder is, ze wel de meterstanden komen doen bij jouw huis. Dus ook als je een gebruikscontract hebt met greenchoice oid. Maar goed, niet binnenlaten mag, en als je twijfelt moet je ze gewoon weigeren. Laat ze maar een brief sturen.
Ik vind het ook niet raar dat je niet open doet. Wat als er zo'n man aan de deur staat en jij niet thuis bent? Willen jullie dan dat je 13-jarige dochter ook opendoet?
Nuon even gebeld, de meneer aan de lijn gaf me groot gelijk, hij zei zelf: goh, als ik het niet zou vertrouwen, had ik 'm ook niet binnen gelaten. enfin, de meterstanden kan ik ook gewoon aan de telefoon doorgeven. doen we dat toch lekker!

dank allen voor de reacties!
En wat iemand eerder terecht zei: hoe wil je de echtheid van zo'n legitimatiebewijs vast stellen?
quote:miss dubbelfriss schreef op 07 juni 2010 @ 16:19:

En dan nog met commentaar, iets als : U hoort hier nog van. Pfff! Wat zei jij: bel m'n advocaat maar!
quote:Habibti schreef op 07 juni 2010 @ 16:25:

Ik vind het ook niet raar dat je niet open doet. Wat als er zo'n man aan de deur staat en jij niet thuis bent? Willen jullie dan dat je 13-jarige dochter ook opendoet?

Het gaat hier toch helemaal niet over een 13-jarige dochter. Het gaat hier om een volwassen vrouw die 's middags rond 4 uur blijkbaar een meteropnemer niet binnen wil laten.

Moet je er niet allerlei dingen bij gaan halen die totaal niet ter zake doend zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven