Gas opneem-meneer zonder afspraak?

07-06-2010 15:55 88 berichten
Hallo, misschien ben ik net niet zo slim geweest (of juist wel). Er stond een meneer met een Nuon-jas op de stoep. Ik heb hem vanaf het balkon te woord gestaan. Hij zei dat hij gas en elektriciteit kwam opnemen. Wordt daarvoor niet eerst een afspraak gemaakt? Of had ik hem gewoon binnen moeten laten / moeten laten legitimeren?
quote:friezinnetje schreef op 07 juni 2010 @ 18:13:

hoezo, septembergirl? Jij verdenkt iedereen bij voorbaat zo ongeveer van vanalles. Jij scheert elk persoon die bij je aan de deur komt over een kam.

volgens mij heb jij ergens last van.I have trust-issues!!
Alle reacties Link kopieren
nou fijn meid, gefeliciteerd!
quote:friezinnetje schreef op 07 juni 2010 @ 18:14:

[...]

Maar dat is dus precies wat ik bedoel, niet spastich nee. Maar heb het idee dat enkelen dat hier wel doen.Ik vind het niet spastisch wat SeptemberGirl gedaan heeft. Wat mij betreft ben je spastisch bezig als je niet de straat op gaat als het donker is, constant om je heen loopt te kijken als je op straat bent of er niet iets vreemds gebeurt etc etcc... Een "meteropnemer" weigeren is toch niet zo raar?
Nou haar bewoordingen van lijken dreggen uit de vijver, laptops jatten uit huis enz, vind ik wel wat overdreven.
Ach joh...ik geloof heus niet dat SeptemberGirl serieus dacht dat ze in de vijver terecht zou komen. Ze vertrouwde die man niet, dus liet ze hem niet binnen. Dat is toch reden genoeg!
Nee ik denk dat ook niet, maar vind het dan ook niet nodig om zulke dingen hier neer te zetten.

Daarom heb ik een aantal pagina's terug ook al gezegd, een beetje argwaan is niet erg, maar overdrijven is ook een vak. Niet alle mensen die bij je aan de deur komen, zijn iets verkeerds van plan.
Neem het gewoon met een korreltje zout en haal de kernboodschap eruit. Dan zijn jullie het steikem nog met elkaar eens ook Tuurlijk zijn niet alle mensen die aan de deur komen iets van plan. Maar als je gevoel zegt dat het mis is, vertrouw er dan op. Beter dat dan jezelf later voor je kop slaan omdat er iets is gebeurd.
Nou, mijn vriend is net thuis, die moest ontzettend lachen om het hele voorval.

De volgende keer laat hij de Nuon-meneer binnen (zodat ik 'm kan opwachten en neerhalen met een hockeystick!!) (deze was speciaal voor ons friezinnetje!)

All is good, een beetje argwaan is gezond, en de meterstanden geven we vanaf nu door via internet. Topic closed! Thanks y'all (Zwup)!!

-aftiteling en eindtune-
quote:Pauline65 schreef op 07 juni 2010 @ 16:22:

Miss Dubbelfriss: Essent kan in jouw woonplaats de netwerkbeheerder zijn en dat hoeft niet noodzakelijkerwijs ook jouw leverancier te zijn.

Bij ons wordt de meterstand opgenomen door iemand van Endinet, terwijl wij daar ook geen klant zijn. De netwerkbeheerder neemt namelijk de standen op; dat is wettelijk zo geregeld.Wij geven het altijd online door, er komt nooit een meteropnemer.
quote:Habibti schreef op 07 juni 2010 @ 16:26:

En wat iemand eerder terecht zei: hoe wil je de echtheid van zo'n legitimatiebewijs vast stellen?Precies. Heeft niks te maken met het teveel hebben gekeken naar politieseries. Ik laat ook niemand binnen die geen afspraak heeft. Ik check altijd boven uit het raam wie er staat en wat ze moeten.
quote:Flashy schreef op 07 juni 2010 @ 17:41:

Ik snap niet zo goed dat je overdag iemand niet binnen laat. Je kunt toch gewoon om legitimatie vragen?Waarom snap je dat niet? Ik zit niet te wachten op onverwacht bezoek om allerlei redenen. Mijn huis is mijn prvie en daar komt niemand onaangekondigd in. Als er eerst een afspraak is gemaakt is het wat anders, dan kan ik er rekening mee houden.
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juni 2010 @ 18:11:

[...]

Heb je jeuk op een plekje waar je net niet bij kunt ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven