Moussaka opleuken

08-06-2010 13:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Tja bij gebrek aan inspiratie een pak wereldgerechten Moussaka meegenomen. Alle benodigdheden erbij gehaald, maar gezien ik niet dol op aubergines ben (die ik er voor manlief wel in doe) zit ik te denken om hem wat te pimpen. Keukenkastjes zijn vol; suggesties? Wat kan er in de moussaka als extra gerecht???
Niks! Moussaka moet zijn zoals het hoort en aubergines zijn Heel Belangrijk in moussaka. Anders is het geen moussaka.

Wereldgerechten, bah.

Maak toch zelf, zoek een recept op google.
Geen bijzonderheden
Moussaka IS een gerecht... en daar horen juist aubergines in. Maar mijn suggestie is om dat pak wereldgerechten bij het vuilnis te flikkeren want daar pimp je je gerecht zeker niet mee op...

Moussaka is een aardappel-aubergine gerecht uit de oven. Wat voegt dat pak nu in hemelsnaam toe aan je eten?

Ingrediënten kruidenmix:

Tomaat, maïszetmeel, suiker, aroma (bevat selderij), zout, gistextract, knoflook, paprikapoeder, peterselie, plantaardig vet, uipoeder, kaneel, maltodextrine, oregano, cayennepeper, rode bietenextract, rode wijnextract, paprika-extract, dextrose.

Ofwel: blik gepelde tomaten ev. aanvullen met tom.puree. Peper en zout heb je vast in huis. Net als verse ui, knoflook. Wat paprikapoeder, kaneel, oregano, peper en een flinke scheut rode wijn... Zo makkelijk is het...

Ingrediënten sausmix:

Tarwebloem, gemodificeerd aardappelzetmeel, maltodextrine, kaas, magere melkpoeder, gistextract, zout, natuurlijk mineraalzout**, suiker, plantaardig vet, melkweipoeder, uipoeder, smeltzout E339, foelie, aroma.

Roux maken (boter smelten en bloem erdoor strooien, paar minuten bakken). Met melk aanlengen tot saus, peper, zout en eventueel wat kaas erdoor. Foelie en wat cayennepeper voor de smaak...

Damn...dat was moeilijk...

Ingrediënten groente:

Aubergine.

Die voeg je vers toe mag ik hopen... (oh..horror...er zal toch geen gedroogde aubergine in zo'n pak zitten.... )

Maak er een rucolasalade bij met wat feta en tomaat en serveer er ciabatte oid bij.
Oei, ben dus een keukenbarbaar... Sorry... Vertel er dan nu wel even bij dat ik hoogzwanger (lees een dag over tijd ben) en me nergens toe kan zetten momenteel en al helemaal geen keuken-inspiratie heb momenteel. Ik kijk alleen maar it naar die enorme entrecote en filet americain die ik al 9 maanden niet mag eten!!
Griekse salade er bij maken, met komkommer, ui, paprika, feta en olijven? Is weinig werk en heel veel lol
quote:Mamalijntje schreef op 08 juni 2010 @ 13:43:

Oei, ben dus een keukenbarbaar... Sorry... Vertel er dan nu wel even bij dat ik hoogzwanger (lees een dag over tijd ben) en me nergens toe kan zetten momenteel en al helemaal geen keuken-inspiratie heb momenteel. Ik kijk alleen maar it naar die enorme entrecote en filet americain die ik al 9 maanden niet mag eten!!

haha, dat vind ik wel het beste excuus dat ik kan bedenken ! Bij deze is het je vergeven (de aankoop van het pak dan hihi).

Flikker dus alsnog dat pak met extracten en e-nummers weg en bestel bij de griek een portie voor je vent en voor jou ook iets lekker...

Succes met je bevalling!!
Niet alleen Wereldgerechten bah, ook opleuken bah. En jeuk

Ik zou er tzatziki bij doen als je er per se iets bij wil. Maar niet erin dus
Laat man lekker koken!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Uiteraard Griekse salade erbij, stokbrood en tzatziki.

Moussaka (zo doe ik het zelf niet maar probeer met je mee te denken)

Verse tomaat. Courgette in lange repen ipv de aubergines. Verse ui.

Ik doe wel eens een laag aardappelpuree en een laag gebakken aardappelschijfjes.

Ja en alles wat je meer doet is geen moussaka meer.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Oei, voel me echt heel slecht met mijn pak wereldgerechten! Ik kook NOOIT uit een pakkie, echt!! Gisteren nog lekker asperges op, dag ervoor zeewolffilet, zaterdag indisch. Ben ook duidelijk geen pakjesfiguur!!
Wat er niet in hoort maar je kan wat mais of doperwtjes of rode paprika of gebakken champignons erdoor doen. Maar noem het dan geen moussaka .
Van een forumster heb ik nog een keer een recept gehad om een Griekse gehakttaart met dat pak te maken; krijg je zoiets;

Hier een keer de aubergine vergeten te kopen dus toen champignons gedaan;

Maar ook goed gemaakt;

quote:mylenevalerie schreef op 08 juni 2010 @ 14:11:

Van een forumster heb ik nog een keer een recept gehad om een Griekse gehakttaart met dat pak te maken; krijg je zoiets;

[afbeelding]Yum, dat ziet er fijn uit..!
Ja, er zitten gedroogde aubergines in zo'n pak, en ja dat is horror

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven