Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
.
Choco, ik wens je alvast een supermooie dag toe!

En het klinkt super, die vakantie!
.
Ja Choco, in stad X. Maar ik vind het nog best moeilijk, zo'n onbekende stad. Ik wilde het zelf hoor, en het zal ook wel beter worden. Maar het begin is even slikken, zeker na een week met veel familie en familieplechtigheden.

Voor jou nog 3 nachtjejs... wat spannend!!

GE

Je kunt idd het gevoel hebben op je 23 al volledig mislukt te zijn. En dat is heel erg rot.

Maar er zijn daarna weer zoveel mogelijkheden om het weer leuk te krijgen.

Soms lijkt het bij studenten om heel andere dingen te gaan dan bij andere mensen. Het gaat zo om presteren. Anderen zijn wat sneller tevreden met 'iedere zaterdag voetballen' en 5 dagen per week t zelfde werk. Ook als het niet echt uitdagend is allemaal.

Nouja weet ook niet waar mijn verhaal op slaat maar toen ik studeerde kon ik me ook zo enorm eenzaam voelen soms.

En nu moet ik er voor waken, dat ik het nu niet weer zo doe. Dat het anders moet.

t Blijft ingewikkeld.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
GE Herken heel veel van je verhaal,waar ik mezelf op betrap is dat ik hulp afsla (ik heb het altijd alleen gedaan dus nu moet ik het ook alleen redden Terwijl ik blij ben met de hulp

Alles sal reg kom spreekt ze uit ervaring (ben een aantal jaartjes ouder dan 23)
.
Ga iets eten GE ik weet uit ervaring dat niet eten je gevoel negatief versterkt. Je bent niet gemeen of een aansteller maar iemand die veel meegemaakt heeft ,maar enorm knokt en nu even een dip heeft maar uit ieder dal kom je weer sterker uit. Ik heb ook vaak mensen "getest'' maar de echte bleven .
Hai GE

Fijn dat je je intake hebt gehad.

Dat je hem op een afstand hebt gehouden vind ik niet zo raar, zeker niet in het begin.

Enne de psych is dat ook gewend hoor.

Het valt me op dat je bang bent dat je hier zeurt of te negatief bent. Dat is echt niet nodig

Je bent echt welkom hier om ook negatief te schrijven. En als dat inhoudt dat je meerdere dagen of weken even geen positieve berichten plaatst of geen reacties op anderen geeft is dat ook echt prima. Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt of wat jou nu helpt, en je geen zorgen maken om de mening van anderen.

Gezien het stukje wat je over je familie schrijft vind ik het niet raar dat je moeite hebt om mensen te vertrouwen. Juist in een kloteperiode is dat ook moeilijk.

Hoe gaat het met die ene vriendin die jou ook een beetje in de gaten houd?

Ik hoop dat je ondertussen wat hebt gegeten.
.
.
Haha, ik kreeg net in de supermarkt een complimentje over m'n kleding (van een wildvreemde). Dat is dan wel weer leuk!

Nou ja, tot zover onzinnige dingen enzo.
Hai GE

Vriendin al gemaild?

Enne wat ga je vanavond eten?

Goed hoor dat je zo een mooie wandeling hebt gemaakt.

Ik vind het ook heerlijk om te wandelen, maar dan wel graag met mijn honden. (wonen bij mijn ex)

Ik denk dat ik ze komend weekend even ophaal en lekker een stuk met ze ga wandelen.
.

Choco: ik ben zo benieuwd hoe je dag gaat, ik denk aan je vandaag!

@ge: met mij alles ok, nog wel moe maar het gaat steeds beter.

morgen ga ik weer naar mijn psychiater.

Lekker hoor sporten! Leuk ook zo'n groepsles, ik merk dat dat ik zelf gemotiveerder ben in een groep.

Pizza is ook lekker, ik eet weer een broodje shoarma, echt slecht maar totaal geen zin om echt te koken
Lieve IBI,

Vroeg me al af hoe het met je ging en las een aantal berichten op een ander topic.. Ik wilde daar niet inbreken en weet ook niets te zeggen, maar ik wil je in ieder geval een knuffel geven:

Heel veel sterkte met alles.
Nogmaals een voor jou Ibi, Ik weet hoe de wereld stil staat als je zo'n bericht krijgt
huh, wat is er met ibi?
Lieverds ik heb een topic geopend op gezondheid. Het heet mijn man heeft leukonomie. Ik hoop jullie daar soms te zien.
Lieve IBI,

natuurlijk komen we daar ook langs.

LA: fijn dat het beter gaat. succes bij de psychiater vandaag!
.
Hee GE, wat leuk dat je wat van jouw overpeinzingen op het topic plaats. Vind ik ook knap van je want dan stel je je als het ware 'kwetsbaar' op.

Phoe en niet meteen de makkelijkste overpeinzing

Ik kan je gedachtegang in elk geval goed volgen. Ergens heb je dominante mensen nodig, zoals bij de dieren, in een vorm van leiders zeg maar.

Als je een groep mensen bij elkaar zet staan er leiders op en volgers. Met beiden niks mis, en beiden zijn ook onmisbaar volgens mij. Dus ook bij mensen.

In die zin, als zijnde leider, lijkt me enige vorm van dominantie wel positief.

Maar aan de andere kant, als die eigenschap wordt gebruikt voor eigen gewin en binnen de verkeerde situaties wordt toegepast, vind ik het weer slecht.

Ik denk dan bijvoorbeeld binnen een gezin.

Mijn biologische vader is /was heel erg dominant. Dit heeft veel negatieve invloed gehad op ons gezin.

Maar hoe omschrijf je dominant, autoritair? Baasje? Natuurlijk overwicht op mensen.

Hmm ik ga er nog even verder over denken, leuk dat je me aan het denken zet.
Het was super-tegekgaaf-geweldiggenoten-fantastisch!!

Het was ver boven onze verwachtingen!!

Maar ik ben echt verrot, dus meld me later als ik er weer bij ben Liefs van mevrouw XXX!
Choco, alsnog van harte gefeliciteerd!!!

Ik had een zeer slechte dag gisteren dus ben niet in staat geweest iets van me te laten horen.

Wat goed dat het zo'n mooi feest geworden is!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
haaaaaaaaaaaaaaaaaai choco! Of mevrouw xxxx

Ik ben heel erg benieuwd naar je verhalen!

Maareuh ben je nog niet op huwelijksreis? Wanneer ga je weg?

We gaan woensdag! Nog even bijkomen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven