Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
LA: ik heb me hier netjes voorgesteld. Als je nog meer van me wilt weten kan je daar alles aan me vragen.
Lieve Choco en Chocoman, geniet enorm van jullie huwelijksreis! Tot over een maand!

Met mij gaat het dankzij de medicijnen (venlafaxine) weer helemaal goed. Ik ga weer naar buiten en naar mijn werk. Therapie is nog niet helemaal begonnen, maar dat komt wel. En de haptonoom is ook fijn.
@ratteke: Fijn dat je door de medicatie weer bent opgeknapt!

@GE: Aha zit het zo. Ik vind dat je het goed aanpakt.

Creatieve therapie, dat woord zocht ik inderdaad

Ik heb tijdens mijn opname (jaren geleden) wel allemaal soorten therapie gedaan, idd creatieve therapie (knutselen ) maar ook iets met drama.

Ik vond het niet leuk maar dat had ik op dat moment met elke therapie.

Misschien nog een tip? Zeker als je last hebt van faalangsten kun je daar misschien wel heel veel van leren.
.
Kun je geen hulp krijgen bij het puinruimen GE? Lijkt me nl erg veel werk voor 1persoon om iets waar 6 mnd voor staat in 2 weken te proppen.
een en een voor iedereen die het kan gebruiken
.
Zenuwachtig voor de afspraak! Ik hoop dat ik er echt wat verder mee kom en wat meer duidelijkheid krijg over wat ik kan doen etc...
Succes!!!!
GE Hoe was het bij de huisarts?
.
Wat SPV betekent weet ik wel maar wat houd het precies in? Zit zij tussen psycholoog en psychiater in ? Hoezo afwijzen? Als het niet klikt, niet doen .

Ik heb over een week weer een afspraak in het ziekenhuis voor een onderzoek, merk dat ik er nu al tegenop zie.

Werk ze en geniet ervan.
Het gaat vandaag weer erg slecht.

Met name door het weer, maar ook omdat ik mezelf zo lelijk en dik vind, ik durf de laatste tijd gewoon amper naar buiten. Ik kijk om de zoveel meter in ramen en etalages hoe ik eruit zie, ik wou dat ik onzichtbaar was, echt.

Wat betreft de huisarts; ik werd vorige week gebeld of ik een kenningsmakingsgesprek wilde (heb me er pas ingeschreven) en toen heb ik er maar meteen een dubbele afspraak van gemaakt.

Zo zie je maar, als ik niet bel bellen ze wel naar mij. Dus nu kan ik er niet meer onderuit. Volgende week moet ik. Ben erg zenuwachtig, maar probeer er nog maar niet zoveel aan te denken.

Verder zit ik nog met duizendmiljoen andere dingen.
een keer is genoeg
Ste
.
GE Ik krijg een darmonderzoek, waarbij ook een biopsie wordt gedaan om te onderzoeken of ik een verhoogd risico op darmkanker heb.

Je bent niet de enige die niks met voetbal heeft hoor ik kijk ook niet
Haha. Ik had bij de vorige wedstrijden wel de tv aanstaan, maar ik keek er eigenlijk helemaal niet naar, heel nutteloos dus eigenlijk. Ik kwam er telkens pas achter dat er een doelpunt was omdat ik gejuig van buiten hoorde. (cafe aan de overkant)

Ik kan me voorstellen dat je tegen zo'n onderzoek opziet. Ben je er erg veel mee bezig of lukt het ook wel een beetje om het soms van je af te zetten?
quote:green_eyes schreef op 24 juni 2010 @ 07:32:

@ Ste_

Doe je misschien ook iets van sport? Dat helpt mij soms om me beter te gaan voelen over mezelf en het is goed voor je lichaam en geest. Als je angstig bent dan zet je eigenlijk alles vast als het ware, je blokkeert. Als je beweegt (al is het maar een wandeling) dan zet je je lichaam en geest weer in positieve zin in beweging. En ga daar, aan het bewegen dus, trouwens niet meteen allerlei oordelen aan koppelen.

Het kan bijv. ook helpen om je te focussen op je omgeving, kijken wat er om je heen gebeurt; wat zie je allemaal? Zo leg je de focus op iets anders dan jezelf.

Als je nu denkt wat een #$@$ advies dan is dat ok hoor, maar ik herken het gevoel wel van het onzichtbaar willen zijn en wilde het toch even noemen, omdat het bij mij soms werkt.

Ik heb me een paar maanden geleden ingeschreven bij een sportschool, maar ik ben nog maar een paar keer geweest. Ik heb al moeite om m'n bed uit te komen, laat staan om te gaan sporten.

Ik kan ook erg slecht tegen de warmte, dus ik denk dat ik de komende tijd helemaal weinig zal gaan sporten.

Maar die tip van ergens anders op focussen is misschien wel een goeie. Ben als ik op straat loop namelijk alléén maar met mezelf bezig, hoe ik eruitzie, hoe ik overkom op anderen, of mijn haar nog wel goed zit.

Terwijl ik ook wel weet dat iedereen met zichzelf bezig is en er waarschijnlijk niemand op me let.
dubbel
Ste_:

Vind het super dat je volgende week naar de HA gaat (en dus ook echt gaan he!!), maar dus even los van het 'hulp' gedeelte:

Iedereen is ergens goed in, jij dus ook. Heb je dingen die je leuk vindt, misschien zelfs een passie, waar je je op zou kunnen richten? Wie weet kan je zelfs een cursus o.i.d. gaan doen als die stap niet te groot is. Zelfontplooiing op wat voor gebied dan ook, kan je helpen om een beter zelfbeeld te krijgen. Het is natuurlijk niet meteen de oplossing voor alles, maar het kan je zeker een handje helpen.

En nog iets anders, misschien gaat dit oppervlakkig klinken en het is ook eigenlijk ergens een beetje dubbel, maar als ik me niet goed voel dan heb ik de neiging om niet zo veel aandacht aan mijn uiterlijk te besteden. De laatste tijd besteed ik er juist veel aandacht aan, ook juist als ik me niet zo ok voel. Dus door bijv. kleding aan te hebben, waar ik me goed en mooi in voel. Dat helpt toch een beetje om mijn stemming te verbeteren.

Het dubbele hiervan is dat je eigenlijk weer best met jezelf bezig bent (en daar moet je dus niet in doorslaan op een verkeerde manier), maar het gaat er dus vooral niet om dat je naar minpunten gaat zoeken, maar benadruk je pluspunten!
quote:green_eyes schreef op 24 juni 2010 @ 12:48:

Ik kan me voorstellen dat je tegen zo'n onderzoek opziet. Ben je er erg veel mee bezig of lukt het ook wel een beetje om het soms van je af te zetten?Het is als een soort dreiging aanwezig
Zwaar mosterd.
..popcorn?
Dat is heftig, bankje.

Ben weer terug van vakantie (eigenlijk donderdag al)

Ben zo benieuwd hoe het met choco gaat op haar huwelijksreis!

Tjee GE, wat een gaaf project. Doen, doen, doen. Zoals ik het lees heel veel werk, maar lijkt me heel erg goed voor je zelfvertrouwen, ik weet zeker dat je het perfect afrond.

You go girl!

Heb je al een afspraak met de SPV-er?

@bankje: dikke voor jou. Wanneer is het onderzoek? Ik kan me voorstellen dat het als een dreiging aanwezig is. Moet je ook nog wachten na het onderzoek op de uitslag?

Hoop dat je dit topic gebruikt om alle gevoelens en gedachten die je hebt te spuien.

@ste: Goed hoor dat gesprek met de HA. Weet je al wat je gaat zeggen?

Niet lullig bedoeld maar enige tijd geleden plaatste je op het forum een berichtje dat je de crisisdienst ging bellen, wat je de volgende dag weer was 'vergeten'.

Heb je misschien last van stemmingswisselingen? Dat het er de ene dag rooskleuriger uitziet dan de andere dag?

Misschien is het goed om ook tijdens het gesprek (als het zo is hoor) ook wat te vertellen over de gevoelens en gedachten die je op een 'slechte' dag hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven