Gezondheid alle pijlers

Ik ben het zat: darmprobleem

09-06-2010 09:16 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft een idee.

Sinds een aantal jaren heb ik last van mijn darmen. Het ergst is het na wat vetter eten. een half uur tot 2 uur krijg ik buikpijn en moet ik echt rennen naar het tiolet. Het is dan echt vloeibaar en bijna niet op te houden. (beetje ranzig sorry)

Pas geleden heb ik van mijn huisarts (voor iets ander) een pijnstiller/ontstekingsremmer: diclofenacnatrium, voorgeschreven gekregen met een maagremmer: misoprostol.

3x daags geslikt en ineens waren waren mijn darmklachten over. Ik blij maar. hetgeen waar ik de pijnstiller voor kreeg is nu ook sterk verminderd. Ik slik ze nu al een paar weken niet meer.

Vorige week ongesteld geweest en nu zijn helaas mijn darmklachten (zij het in lichte mate) weer terug. De ongesteldheid is over en ik slik m'n pil al weer dus hormoon gerelateerd is het niet. (niet helemaal)

Komt iemand het bekend voor. Mijn huisarts doet mijn klachten n.l. af als een spastische darm. Waarom heeft die pijnstiller er dan zoveel invloed op?

komt iemand dit bekend voor? Wat was er bij jou aan de hand. enz enz

(nog een nadeeltje. Ik ben tijden mijn ongesteldheid altijd wat zwaarder, 2kg. alleen wil het er nu niet af )

Groet Maja de Bij het Ballonnetje.
Poe moeilijk hoor. Ik zou het verder ook niet weten. Galblaas mss inderdaad? Ik ken ook iemand die heeft regelmatig een aanval.

Zij doet liever haar bevallingen over dan dat ze weer zo'n aanval krijgt...

Sterkte hoor! Hoop dat ze er gauw achter komen wat het is en dat er dan wat tegen gedaan kan worden.
quote:liubi schreef op 09 juni 2010 @ 10:25:

Ik zou ook even een verwijzing naar de mld arts maken. Ik geloof niet dat er een coloscopie nodig is bij prikkelbaar darmsyndroom.

Bij mij dus wel, om dit uit te sluiten.

Maja, bij galblaasklachten komt meestal geen bloed, meer gal, geelachtig en sterkruikende vloeibare shit, hahaha. Hoe ziet jouw ontlasting eruit?
Gewoon naar de huisarts en niet weggaan voordat je een doorverwijzing hebt!

Je kan altijd als argument gebruiken dat hij dan eindelijk van je af is
quote:Achybreaky schreef op 09 juni 2010 @ 10:36:

[...]

Maja, bij galblaasklachten komt meestal geen bloed, meer gal, geelachtig en sterkruikende vloeibare shit, hahaha. Hoe ziet jouw ontlasting eruit?geelachtig zou kunnen, verkeerde toiletpot voor. rest zeker ook (ranzig) en het drijft soms (getverdegetver)

Voor degene met het galblaasgedoe: ben je ook winderig?

Maar goed dat het nog geen lunchtijd is.
Hahaha, het lijkt sterk op mijn klachten! Laat je ook eens testen op B12 tekort!

Ik ben alleen winderig als ik scherp gegeten heb, maar dat heeft iedereen volgens mij...

Heb jij ook dat je na het eten kramp krijgt en direct naar het toilet moet?
quote:Achybreaky schreef op 09 juni 2010 @ 10:49:

Heb jij ook dat je na het eten kramp krijgt en direct naar het toilet moet?

Jep!

Heeft de galblaas ook iets van doen met de B12?
quote:Achybreaky schreef op 09 juni 2010 @ 10:36:

[...]

Bij mij dus wel, om dit uit te sluiten.

Maja, bij galblaasklachten komt meestal geen bloed, meer gal, geelachtig en sterkruikende vloeibare shit, hahaha. Hoe ziet jouw ontlasting eruit?Succes ermee!
HA gebelt: vrijdag afspraak (ff buik checken) en bloed prikken op B12. Hij vond het een goed idee
quote:liubi schreef op 09 juni 2010 @ 10:58:

[...]Succes ermee!

Dank je

Haak je af vanwege de ranzigheid?
Hier ook pds en ik herken bijna alle klachten hoor. Die heb ik ook in behoorlijk erge mate gehad. Na jaren streng dieten (vanaf mijn 15e, ben nu 32) kan ik heel veel weer eten, maar ook nog steeds een hoop niet. Als je huisarts nog steeds denkt aan pds, dan zou hij/zij je eens moeten doorverwijzen naar een dietiste.

Hier trouwens nog steeds reactie op: knoflook, uien, koolsoorten, meloen, komkommer, paprika en scherpe kruiden. Is best goed mee te leven hoor. De tijden dat mijn darmen gingen steigeren van bananen, wit brood, koolzuur of een beetje vet zijn gelukkig voorbij.

Overigens hier rondom mentruatie ook veel last van de darmen, dus ook ik herken die wisselwerking,

Sterkte!
quote:appeltje78 schreef op 09 juni 2010 @ 11:09:

Hier ook pds en ik herken bijna alle klachten hoor.

wat wel/ wat niet?

en ik heb bijna geen last van voedsel alleen soms van rauwe worteltjes.
Na het (vette) eten direct kramp en diarree...

Rauwe groente zijn voor gevoelige darmen ook moeilijker te hanteren. Ik kon bijvoorbeeld heel lang niet tegen sla (vooral de 'hardere' soorten), inmiddels gaat dat heel goed.

Ik heb ook dat bepaalde voedingsmiddelen niet goed mijn maag 'passeren' en dan boer ik de hele avond/nacht nog dat op. Meestal is dat snel opgelost met een pilletje domperidon, maar daar raken mijn darmen ook wat ontregelt van.
@Achybreaky: wat voor effect had alles op je gewicht?
Ik heb al sinds mijn 13 PDS en ook medicijnen.

voor de buikpijn gebruik Duspatalin capsules. Ik kan inderdaad zo ziek en buikpijn krijgen dat ik ervan overgeven moet(2 kopjes koffie en dan hang ik vaak boven het toilet)

Voor de misselijkheid die er mee gepaard gaan gebruik ook domperidom(die kan je zonder recept krijgen)

Ik heb juist last van chronische verstopping en kauw daarvoor 3x daags een Magnesiumkauwtablet,werkt laxerend.

voor de krampen dus Duspatalin,daar zou ik even achteraan gaan,want die werken goed. Als ik weet dat ik een etentje/verjaardag heb,neem ik hem alvast in en dan voor de nacht ook 1. Ik mag er 2 per dag slikken.

Succes!
Hebben jullie B12 laten testen?
quote:diedietje schreef op 09 juni 2010 @ 09:50:

Ik ben absoluut geen geneeskundige, maar zou het niet iets met je galblaas te maken kunnen hebben?

Ik ken iemand die de galblaas heeft laten verwijderen en sindsdien kan diegen niet meer tegen vet eten. Ze krijgt er heel veel krampen van en verstopping. Kan het zijn dat jouw galblaas zijn werk niet doet?

Dacht ik ook gelijk aan Dat er iets met haar galblaas aan de hand is.

Zou zeker naar de dokter gaan om dit te laten checken.

PDS klachten zijn toch vaak intolerantie voor voedingsmiddelen. Ik ging vroeger elke 3 weken naar het toilet. Sinds ik anders ben gaan eten,geen last. Ga zelfs 2 keer per dag.
Wat zou er getest moeten worden om een defect aan de galblaas te kunnen ontdekken?
Ik had enorme kolieken eens in de zoveel tijd, echt niet te verdragen. Er is toen een echo gemaakt van mijn buik en toen bleken er galstenen in mn galblaas te zitten. Deze is operatief verwijderd. Verder weet ik niet wat voor andere klachten je zou kunnen hebben met je galblaas.
Hey Maja!

Bah, wat vervelend!!! Ik hoop dat je HA vrijdag snel wat onderzoeken voor je kan regelen.

Vraagje; ik las dat je diclofenac slikte. Hoe lang mocht je die innemen? Ik heb ze ook (zonder maagbeschermers, want ik krijg geen last van mijn maag) maar ik mag ze niet langer dan 2 weken slikken ivm met schade aan de nieren.

Hoe lang slik jij al?
quote:Froep schreef op 09 juni 2010 @ 11:48:

Vraagje; ik las dat je diclofenac slikte. Hoe lang mocht je die innemen? Ik heb ze ook (zonder maagbeschermers, want ik krijg geen last van mijn maag) maar ik mag ze niet langer dan 2 weken slikken ivm met schade aan de nieren.

Hoe lang slik jij al?

Ik heb ze in feb/maart zo'n 1,5 maand geslikt. (tis artrotec 50)

Verder mag ik ze nemen als ik ze nodig heb. Nergens een waarschuwing gekregen voor mijn nieren ofzo.
quote:Maja82 schreef op 09 juni 2010 @ 11:03:

[...]

Dank je

Haak je af vanwege de ranzigheid? Ik heb colitis, ik ben wel wat gewend
quote:Maja82 schreef op 09 juni 2010 @ 11:19:

@Achybreaky: wat voor effect had alles op je gewicht?

Vrijwel geen, tenminste, als ik nergens last van hebben zou ik net zo zwaar zijn als dat ik nu ben, hahaha

Bij jou wel invloed merkbaar?
ik weet het niet eigenlijk (misschien hoop op afvallen)
quote:Maja82 schreef op 09 juni 2010 @ 13:52:

ik weet het niet eigenlijk (misschien hoop op afvallen)Als ik er 10 kilo minder van zou gaan wegen dan ging ik niet zo snel naar de arts, hahaha...
ik bedoelde eigenlijk van de b12 injecties (of krijg je die niet?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven