Geld & Recht alle pijlers

Vragen over rechtspositie ivm langdurige ziekte

09-06-2010 11:17 3 berichten
Hallo

Ik werk als docent op een MBO school

Sinds vorig jaar heb ik een burn out. Momenteel ben ik op arbeidstherapeutische basis weer wat uren aan het werk. Ik geef nog geen les.

Uit de CAO begrijp ik dat ik een jaar lang 100% van mijn loon krijg, daarna 70%. Omdat het nog niet zo goed gaat laat het zich aanzien dat ik in september als het nieuwe schooljaar begint nog niet (volledig) weer aan de slag kan in mijn oude functie (wat ik wel graag zou willen)

Nu heb ik hier een vraag over:

1. ik heb me voordat ik definitief burn out raakte twee keer een paar dagen ziekgemeld. Dit was van 29-9-09 - 2-10-09 en van 5-10-09 - 8-10-09. Definitief ziekgemeld ben ik vanaf 19-10-09. Moet ik nu voor het vaststellen van het jaar waarin ik nog 100% loon krijg uitgaan van 29-09-09 of van 19-10-09??

Groeten,

Judith
Als je tussen de ziekmeldingen minder dan 4 weken volledig hersteld bent, krijg je ketenverzuim. Dan telt het als 1 periode en is de eerste ziektedag dus 29-9-2009.

Overigens krijg je 70% uitbetaald over de uren die je arbeidsongeschikt bent. Over de uren die je wel hersteld bent, kijg je je volledige loon (zo gaat het tenminste waar ik werk).
Alle reacties Link kopieren
Je eerste ziektedag is 29-9-2009.

Je bent toen 4 dagen ziek geweest, en toen nog eens 4 dagen. En daarna langdurig uitgevallen.

De totale wachttijd voor het eerst "jaar" is 52 weken, ofwel 52*7=364 dagen. Dat is dus opgeknipt in 4+4+356. Dus 356 dagen na je derde ziekmelding ga je het tweede "jaar" in. Dat is volgens mij 10-10-2010.

En dan natuurlijk alleen nog voor het deel dat je nog ziek bent.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven