stage Suriname

09-06-2010 14:52 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn naam is Hans en heb sinds 2,5 jaar een leuke relatie waar ik erg happy in ben. Mijn vriendin studeert aan de PABO en gaat binnenkort 2 maanden stage lopen in Suriname. Hierover maak ik me nogal ongerust en zit met vele vragen. Ik maak me ongerust omdat ze voor mij een Surinaamse vriend had en een Surinaamse man blijkbaar interessant vindt. Ook weet ik dat ze soms nogal naïef en flirterig kan zijn (heb ik overigens absoluut geen problemen mee). Ze heeft lang blond haar en een goed lijf wat daar blijkbaar nogal in trek is.

Nu heb ik gehoord dat er vele relaties van stagiaires, die naar Suriname gaan, fout gaan. De verhalen van haar medescholieren zijn dat Surinaamse mannen zij zien als een gratis hoer (is hard gezegd maar zo praten die meiden) en vele meiden daar dus vreemd gaan. Nu zijn mijn vragen eigenlijk: is dit waar en laten zoveel stagiaires zich dan gebruiken? Hoe worden zulke meisjes dan behandeld of worden ze gewoon als neukertje gezien? Wie heeft positieve of negatieve ervaringen hiermee?

Ik weet dat ik me misschien zorgen om niks maak maar toch. Vind het erg fijn om jullie reactie te lezen.
Ha ha Frizz!
Only dead fish go with the flow
ik heb die Thailand topic niet gelezen moet ik bekennen.

Ze heeft me nooit details verteld en die hoef ik ook niet te weten (te pijnlijk). Ook ben ik nooit achter komen of ze echt spijt heeft maar dat verwacht ik wel. We hebben sinds dien wel de relatie weer goed opgepakt maar het was toch nooit meer als voor die tijd.
quote:Dreamglasses schreef op 09 juni 2010 @ 16:28:

Ik ben er absoluut een voorstander van om je partner dingen - die hij/zij echt graag wil doen - niet te gaan verbieden. Maar als ik jou was in dit geval.... ik denk dat ik op mijn strepen zou gaan staan. .'Ik vraag me af of het einde dan niet in zicht is. Je kunt je partner niet in een doosje stoppen. Of je vertrouwt hem/haar. Of je vertrouwt hem/haar niet en dan moet je daar wat aan doen: uitmaken/veel praten/therapie/...
quote:hanssiepanssie1 schreef op 09 juni 2010 @ 16:32:

Ze heeft me nooit details verteld en die hoef ik ook niet te weten (te pijnlijk). Ook ben ik nooit achter komen of ze echt spijt heeft maar dat verwacht ik wel. We hebben sinds dien wel de relatie weer goed opgepakt maar het was toch nooit meer als voor die tijd.

Het klinkt wel alsof jullie hier niet voldoende over gepraat hebben? Heb je haar niet gevraagd of ze spijt had. Elkaar weer vertrouwen vraagt vaak wel veel praten erover.

Ben je nog boos op haar?
quote:frizzy schreef op 09 juni 2010 @ 16:26:

[...]

Oh. Ik dacht toch echt dat ik net zoiets schreef als DG. Maar goed, DG is dan ook heul goed.

Tja, een tweede keer vreemdgaan is einde verhaal... Heeft ze veel spijt? Weet je hoe het is gegaan en waarom? Waarom zou ze het nooit meer doen? Waarom zou ze het niet doen als ze ver weg is van jou en weet dat jij er toch nooit achter zou komen??

Volgens mij komen alle reacties hier op neer maar goed als Dreamglasses het op de juiste manier weet te verwoorden...

Hans het meeste is nu denk ik wel gezegd.

Zoals het nu lijkt heb jij gewoon nog steeds te weinig vertrouwen in jouw vriendin. En ik heb nog niet echt het idee dat jij er over heen bent dat ze een keer eerder is vreemd gegaan. Geen idee hoelang dat alweer geleden is en of zij er alles aan gedaan heeft om jouw vertrouwen in haar te herstellen.

Als zij zelf de keuze heeft gemaakt om stage te gaan lopen op Suriname, wat voor haar vast een geweldige ervaring zal zijn, dan zou jij haar dat als haar partner moeten kunnen gunnen. Alleen geloof ik niet zo hard dat jij haar dat gunt, je bent veel te bang. Vertel haar in elk geval over jouw angst. Dit geeft echter in mijn ogen wel aan dat zij het vertrouwen nog niet voldoende heeft weten te herstellen. Geef haar ook jouw grenzen aan. Ze zou er voor kunnen kiezen om alsnog niet naar Suriname te gaan, al denk ik niet dat ze dat zal doen.

Laat haar gewoon naar Suriname gaan en dan weet jij over twee maanden zeker of dit nog steeds de liefde van je leven is, die je voor de volle 100% kunt vertrouwen of dat zij verspilde moeite is. En dan kun jij weer gewoon verder met je leven en weet je waar je aan toe bent.

Je doet nu steeds alsof het aan de mannen zal liggen en aan de sfeer op dat eiland en wat de andere stagiaires zeggen, maar feit blijft: jouw vriendin is er straks zelf bij en zij houdt zelf in de hand wat er wel en wat er niet zal gaan gebeuren.
quote:hanssiepanssie1 schreef op 09 juni 2010 @ 16:32:

Ze heeft me nooit details verteld en die hoef ik ook niet te weten (te pijnlijk). Ook ben ik nooit achter komen of ze echt spijt heeft maar dat verwacht ik wel. We hebben sinds dien wel de relatie weer goed opgepakt maar het was toch nooit meer als voor die tijd.Huh? Je weet niet eens of ze spijt heeft? Sorry maar hier schrik ik van. Hoe hebben jullie dan de relatie weer goed op kunnen pakken? Jij hebt hetgeen gebeurd is gewoon geslikt? Inclusief het feit dat je het via via moest horen? Wow...
Ja ben er zeker nog boos over en dat is ook 1 van de redenen waarom het nooit meer zo is geweest als eerst. Wij hebben er wat mij betreft niet voldoende over gepraat omdat het een te pijnlijk onderwerp is voor beide.
quote:Simooon schreef op 09 juni 2010 @ 16:35:

Laat haar gewoon naar Suriname gaan en dan weet jij over twee maanden zeker of dit nog steeds de liefde van je leven is, die je voor de volle 100% kunt vertrouwen of dat zij verspilde moeite is. En dan kun jij weer gewoon verder met je leven en weet je waar je aan toe bent.

Huh? Aan de hand waarvan moet Hans dan zeker weten dat dit de liefde van zijn leven is? En dat ze voor de volle 100% te vertrouwen is? Aan het feit dat er geen vriendinnen bij zijn die zich in een dronken bui kunnen verspreken?
quote:Poeszie schreef op 09 juni 2010 @ 16:32:

[...]

Ik vraag me af of het einde dan niet in zicht is. Je kunt je partner niet in een doosje stoppen. Of je vertrouwt hem/haar. Of je vertrouwt hem/haar niet en dan moet je daar wat aan doen: uitmaken/veel praten/therapie/...

Ja, daar heb je gelijk in. Ik denk ook dat het te ver is dan.

Hoe dan ook zou ik geen vertrouwen in zo'n partner hebben.

Ik zou niet in Hanssie's schoenen willen staan....
Ik zou me meer zorgen maken om de politieke situatie daar nu... de veiligheid op straat, drugsbendes enz., enz...
quote:frizzy schreef op 09 juni 2010 @ 16:38:

[...]

Huh? Aan de hand waarvan moet Hans dan zeker weten dat dit de liefde van zijn leven is? En dat ze voor de volle 100% te vertrouwen is? Aan het feit dat er geen vriendinnen bij zijn die zich in een dronken bui kunnen verspreken?

En daar komt Frizz!

Er was iemand die het al eerder zei: what happens on Su, stays on Su! Toch?
quote:Dreamglasses schreef op 09 juni 2010 @ 16:41:

[...]

En daar komt Frizz!

Er was iemand die het al eerder zei: what happens on Su, stays on Su! Toch? Ach natuurlijk. Je zult er nooit en te nimmer achterkomen of iemand vreemd gaat op vakantie als die persoon daarna het contact gewoon verbreekt.
quote:hanssiepanssie1 schreef op 09 juni 2010 @ 16:36:

Ja ben er zeker nog boos over en dat is ook 1 van de redenen waarom het nooit meer zo is geweest als eerst. Wij hebben er wat mij betreft niet voldoende over gepraat omdat het een te pijnlijk onderwerp is voor beide.

Dat is wel een probleem dan. Nog veel acuter en belangrijker dan wat er eventueel in de toekomst kan gebeuren.

Ik kan nu je openingspost ook beter begrijpen; je bent gewoon nog boos op haar, wat ook logisch is als je er te weinig over gepraat hebt.
quote:hanssiepanssie1 schreef op 09 juni 2010 @ 16:36:

Ja ben er zeker nog boos over en dat is ook 1 van de redenen waarom het nooit meer zo is geweest als eerst. Wij hebben er wat mij betreft niet voldoende over gepraat omdat het een te pijnlijk onderwerp is voor beide.Hans, je opent je topic met de woorden dat je een relatie hebt, waar je helemaal happy mee bent. Het gebrek aan vertrouwen en openheid binnen jullie relatie klinkt niet happy....

Als je daar iets aan wilt doen, zul je toch echt zelf de eerste stap moeten zetten...

Ik vind het heel lullig om te zeggen, maar met 'Ik maak me zorgen, omdat die mannen daar zus en zo doen', ga je het respect van je vriendin niet krijgen. Als je het niet ter sprake brengt, raak je haar waarschijnlijk ook kwijt.

Het is helemaal aan jouw vriendin hoe ze deze stage instapt, maar verwacht geen wonderen van iemand, die er al eerder niet voor terugdeinsde om je te belazeren. Ze kan het blijkbaar gemakkelijk voor haarzelf houden. Dus zekerheid heb je gewoon niet van haar.
quote:frizzy schreef op 09 juni 2010 @ 16:38:

[...]

Dat was meer sarcastisch bedoeld. Want als ik het topic zo doorlees, dan valt er niks goeds te zeggen. Als je mijn eerlijke mening wilt horen dan vind ik dit niet wijzen op een goede relatie. Zij is vreemd gegaan, heeft het niet zelf verteld, hij wil er niks over weten, maar vergeven en vergeten, daar is ook geen sprake van.

Als een relatie wil slagen zou er toch vertrouwen moeten zijn. Dat is er nu van de kan van TO al niet.

Toch kiest zijn vriendin er voor om naar het buitenland te gaan. Wat dat betreft neemt zij het denk ik niet erg serieus dat haar vriend er nog steeds moeite mee heeft dat zij is vreemd gegaan. Ik lees nergens dat zij heeft geprobeerd hem gerust te stellen.

Hans kan denk ik alleen maar afwachten of het heft in eigen hand nemen. Kiezen dus.

Denkt hij dat hij haar weer kan vertrouwen en dus met haar verder wil (en dus nog steeds erg gek op haar is), dan moet hij al het andere uit zijn hoofd zetten en haar naar Suriname laten gaan, zonder zich over eventuele mannen zorgen te gaan lopen maken.

En als hij het vertrouwen nog steeds mist kan hij er denk ik net zo goed een punt achter zetten, want als zij terug komt van Suriname en haar vraagt of ze is vreemd gegaan en zij zegt nee, dan durft hij dat nog niet te geloven. Gaat ie zelf aan kapot.
Set eachother free voor ze weggaat. En als ze terug is bekijk je het nog eens.
Ik vind het best beledigend naar Surinamers toe maar ik ga ervanuit dat TO niet beter weet.

Overigens is onderstaande mooi verwoord;

frizzy schreef op 09 juni 2010 @ 15:34:

[...]

Meiden ingepakt? Denk je dat het een samenzweringscomplot onder de mannelijke Surinamers is ofzo? Compleet met uitgewerkte methodieken?

quote]

Ik ben meerdere keren naar Suriname geweest en, hoewel ik niet voldoe aan de omschrijving van de vriendin van TO, werd ik ook nagefloten. Dat is deels de cultuur daar. Ik ging hier echter niet op in omdat ik een relatie heb. Maar ik begrijp je angst want het zijn mooie mannen!

Offtopic; Suriname is geen eiland en de stranden daar zijn niet voor toeristen maar voor de dieren (schildpadden enzo)
quote:Simooon schreef op 09 juni 2010 @ 16:51:

[...]

Dat was meer sarcastisch bedoeld. Want als ik het topic zo doorlees, dan valt er niks goeds te zeggen. Als je mijn eerlijke mening wilt horen dan vind ik dit niet wijzen op een goede relatie. Zij is vreemd gegaan, heeft het niet zelf verteld, hij wil er niks over weten, maar vergeven en vergeten, daar is ook geen sprake van.

Als een relatie wil slagen zou er toch vertrouwen moeten zijn. Dat is er nu van de kan van TO al niet.

Toch kiest zijn vriendin er voor om naar het buitenland te gaan. Wat dat betreft neemt zij het denk ik niet erg serieus dat haar vriend er nog steeds moeite mee heeft dat zij is vreemd gegaan. Ik lees nergens dat zij heeft geprobeerd hem gerust te stellen.

Hans kan denk ik alleen maar afwachten of het heft in eigen hand nemen. Kiezen dus.

Denkt hij dat hij haar weer kan vertrouwen en dus met haar verder wil (en dus nog steeds erg gek op haar is), dan moet hij al het andere uit zijn hoofd zetten en haar naar Suriname laten gaan, zonder zich over eventuele mannen zorgen te gaan lopen maken.

En als hij het vertrouwen nog steeds mist kan hij er denk ik net zo goed een punt achter zetten, want als zij terug komt van Suriname en haar vraagt of ze is vreemd gegaan en zij zegt nee, dan durft hij dat nog niet te geloven. Gaat ie zelf aan kapot.

Ooooooh sarcastisch! Dat begreep ik even niet, maar een psychologiestudent wellicht wel.

Verder ben ik het helemaal met je eens, en ook met DG (natuurlijk).
Mag ik me ook aansluiten? Met het eens zijn met jullie bedoel ik.
Tja, vond het ook zo lullig om gewoon te zeggen:

Zeur niet steeds zo over die mannen en over het feit dat wij niet de dingen zeggen die jij wilt horen, maar ga met je vriendin praten en ga bij jezelf eens goed na in hoeverre jij HAAR vertrouwt en hoe jij de toekomst met haar ziet.

Maar dat is eigenlijk de korte versie van wat ik net heb geprobeerd te zeggen
quote:Simooon schreef op 09 juni 2010 @ 16:57:

Tja, vond het ook zo lullig om gewoon te zeggen:

Zeur niet steeds zo over die mannen en over het feit dat wij niet de dingen zeggen die jij wilt horen, maar ga met je vriendin praten en ga bij jezelf eens goed na in hoeverre jij HAAR vertrouwt en hoe jij de toekomst met haar ziet.

Maar dat is eigenlijk de korte versie van wat ik net heb geprobeerd te zeggen
Hoi hanssiepanssie 1,

ik denk dat het meeste al wel is gezegd, maar ik wil toch nog iets toevoegen

Ik ben zelf een halve Suri en ik ben er ook meerdere malen geweest dus ik denk de mannen daar wel een beetje te kennen Surinaamse mannen zijn gek op vrouwen, alle vrouwen. Ze geven gruwelijk veel aandacht door middel van roepen, aanraken en zinnetjes als: "jij bent mijn droomvrouw". Veel vrouwen zijn zoveel aandacht niet gewend. Als je naïef bent of het gevoel hebt dat je in jouw relatie iets te kort komt, dan is de kans aanwezig dat je daar voor valt.

Zoals meerdere dames al aangeven, er zit in jouw relatie waarschijnlijk iets niet helemaal goed, aangezien jij je zorgen maakt dat er iets zou kunnen gebeuren. Die kans is ook gewoon aanwezig.

Bedenk voor jezelf of jij nog wilt vechten voor en investeren in deze relatie. Dan is het de moeite waard om zaken uit te spreken die in het verleden zijn voorgevallen.

Is dit niet het geval, neem dan afscheid van haar en het verleden en ga op zoek naar iemand waarbij jij je hart wel veilig achter durft te laten.

Succes!!!
En alweer eens
quote:marijestudentje schreef op 09 juni 2010 @ 17:00:

En alweer eens Tssssssssssssssssk jij maakt je er ook makkelijk vanaf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven