Iets leuks maken voor in huis
woensdag 9 juni 2010 om 18:36
Ben sinds kort op mezelf gaan wonen en al lekker bezig geweest met inrichten. Ik merk nu dat ik de meeste woonwinkels al wel gehad heb, maar toch nog wat lege plekken in huis heb die ik graag met iets leuks zou willen opvullen. Het lijkt me leuk om zelf iets te maken voor in huis. Heb ik gelijk wat te doen en het is nog origineel ook! Hebben jullie nog ideeën? Foto's plaatsen van wat je zelf voor in huis hebt gemaakt is ook leuk! Andere creatieve activiteiten zijn trouwens ook welkom.
woensdag 9 juni 2010 om 18:46
Kijk eens op IKEA hacker
of instructables..
http://www.instructables.com/id/Zipper-Lamp
of instructables..
http://www.instructables.com/id/Zipper-Lamp
Poelepoelepoelepoes!

woensdag 9 juni 2010 om 19:04
Ikea Hacker is een leuke site inderdaad, staan veel geweldige ideeën op! Of blader een stapel oude woonbladen door, met name de 101 woonideeën heeft vaak leuke en toepasbare zelfmaakdingen.
Ik ben vorig jaar creatief geweest in mn eigen huis. Salontafel gemaakt van een oude pallet:
(Duidelijker foto heb ik even niet...)
De kussens op de bank zijn trouwens ook zelfgemaakt. En verder ben ik regelmatig creatief met rommelmarkt- cq kringloopvondsten. Nieuwe laag verf doet soms wonderen!
Ik ben vorig jaar creatief geweest in mn eigen huis. Salontafel gemaakt van een oude pallet:
(Duidelijker foto heb ik even niet...)
De kussens op de bank zijn trouwens ook zelfgemaakt. En verder ben ik regelmatig creatief met rommelmarkt- cq kringloopvondsten. Nieuwe laag verf doet soms wonderen!
woensdag 9 juni 2010 om 19:20
Verzamel allemaal transparant en wit plastic, glas en rvs en maak daar een kroonluchter van. Denk hierbij aan plastic flessen, nagelborstels, gootsteenputjes, oud rvs keukenmateriaal, gloeilampen. Verbind de onderdelen door middel van ijzerdraad aan elkaar. Zorg voor metalen ringen waaraan je de ijzerdraadjes bevestigd. Fitting kopen bij de bouwmarkt en klaar ben je.
woensdag 9 juni 2010 om 19:22
Wat een leuk idee die pallet tafel!
@ melon, gaat het om veel muurruimte? Ik vind het altijd leuk om iets met foto''s of fotolijstjes te doen. Dus naar rommelmarkten of zelf aan de slag en allerlei verschillende lijstjes maken bij elkaar hangen, of kijk eens op de EH&T site. je kunt ook een canvas met leuke foto's scrappen
En lampjes vind ik ook altijd leuk! Wederom rommelmarkt of kringloop, oude lampjes, lekker pimpen met verf, stof of iets anders!
@ melon, gaat het om veel muurruimte? Ik vind het altijd leuk om iets met foto''s of fotolijstjes te doen. Dus naar rommelmarkten of zelf aan de slag en allerlei verschillende lijstjes maken bij elkaar hangen, of kijk eens op de EH&T site. je kunt ook een canvas met leuke foto's scrappen
En lampjes vind ik ook altijd leuk! Wederom rommelmarkt of kringloop, oude lampjes, lekker pimpen met verf, stof of iets anders!
woensdag 9 juni 2010 om 19:24
Ook leuk:
Op een MDF plank maak je allemaal even grote foto lijsten vast, die je heel strak naast elkaar plaatst. Eventueel kun je dan staand en liggend zo tegen elkaar aanleggen dat ze samen(4 stuks) een strak geheel vormen. Print allemaal foto's in zwart wit uit die je dierbaar zijn en doe die in de lijsten. Vervolgens zet je de MDF plaat op de grond tegen de muur aan.
Op een MDF plank maak je allemaal even grote foto lijsten vast, die je heel strak naast elkaar plaatst. Eventueel kun je dan staand en liggend zo tegen elkaar aanleggen dat ze samen(4 stuks) een strak geheel vormen. Print allemaal foto's in zwart wit uit die je dierbaar zijn en doe die in de lijsten. Vervolgens zet je de MDF plaat op de grond tegen de muur aan.
woensdag 9 juni 2010 om 19:26
Zoek ik het bos een grote tak op. Maak hieraan twee bevestigingspunten en hang hem hieraan op het plafond vast. Hoe laag je hem dan hangt, hangt van de ruimte af. Aan die tak bevestig je ijzerdraadjes waaraan je foto's kunt bevestigen of dingen die je dierbaar zijn(sierraad), of gewoon mooi om mee te pronken in de woonkamer.
woensdag 9 juni 2010 om 19:32
Jody, wat een superleuke tafel heb je gemaakt! Top hoor!
De man van een vriendin van mij heeft ooit een hanglamp gemaakt van een dikke tak... Was ook heel leuk. (edit, zie net dat hellokitty ook al zoiets gepost heeft)
En een kennis van mij had ook van takken kandelaars gemaakt (en stuk tak met meerdere vertakkingen kortgezaagd en de uiteinden uitgehold)
Ik krijg gelijk ook de creatieve kriebels!
De man van een vriendin van mij heeft ooit een hanglamp gemaakt van een dikke tak... Was ook heel leuk. (edit, zie net dat hellokitty ook al zoiets gepost heeft)
En een kennis van mij had ook van takken kandelaars gemaakt (en stuk tak met meerdere vertakkingen kortgezaagd en de uiteinden uitgehold)
Ik krijg gelijk ook de creatieve kriebels!
woensdag 9 juni 2010 om 19:41
Super leuke ideetjes allemaal. Ik ga morgen maar eens bij de kringloop kijken. Het gaat niet persé om muurruimte (alhoewel ik ook daar nog wel lege stukken van heb), maar ook om leuke decoratiedingetjes voor in huis. Ik sta open voor alles! Meubels heb ik niet echt meer nodig, maar jouw tafel is echt super Jody!
woensdag 9 juni 2010 om 20:08
Helemaal hip in mijn woonplaats:
3 takken van ongeveer dezelfde grote
een mooie bak, plateau of wat dan ook.
2 takken zet je verticaal vast aan de ondergrond
1 tak doe je daar horizontaal tussen
Nu hang je allerlei frutsels aan die middelste tak met leuke lintjes.
Bijv van die kleine glasbolletjes die je er met een lintje (of ijzerdraad) aanhangt. Laagje water erin, leuk bloempje erin.
Leuke stoffen/houten/metalen hartjes
Het leuke hiervan is is dat je het heel strak en modern kunt maken of juist kleurrijk, landelijk, kitsch noem maar op.
Let er wel even op dat het wel echt stevige takken zijn, en dat ze goed aan elkaar bevestigd zijn (vraag me niet hoe je dat moet doen)
3 takken van ongeveer dezelfde grote
een mooie bak, plateau of wat dan ook.
2 takken zet je verticaal vast aan de ondergrond
1 tak doe je daar horizontaal tussen
Nu hang je allerlei frutsels aan die middelste tak met leuke lintjes.
Bijv van die kleine glasbolletjes die je er met een lintje (of ijzerdraad) aanhangt. Laagje water erin, leuk bloempje erin.
Leuke stoffen/houten/metalen hartjes
Het leuke hiervan is is dat je het heel strak en modern kunt maken of juist kleurrijk, landelijk, kitsch noem maar op.
Let er wel even op dat het wel echt stevige takken zijn, en dat ze goed aan elkaar bevestigd zijn (vraag me niet hoe je dat moet doen)
woensdag 9 juni 2010 om 20:22
woensdag 9 juni 2010 om 23:36
Als het gaat om muurideetjes, zou je een groot stuk kurk of prikbord nog kunnen opleuken. Koop dan een stofje die past bij de ruimte en maak dit vast. Schilder de omlijsting in de goede kleur. Eventueel nog afzetten met linten of knoopjes, etc.
En gelijk functioneel natuurlijk, zo'n prikbord.
Of wat dacht je van een stoel opnieuw bekleden en verven? Of lampenkap van nieuwe stof voorzien?
Gordijnen naaien? Kussens naaien? Knuffels maken, haken, breien, origamien?
Zelf een lamp maken? Opnieuw spuiten, andere kapjes, etc.
Tafelkleed borduren? Kussens borderen, wandkleed weven.
Je eigen servies versieren en afbakken? uberhaupt pottenbakken, tegels maken en versieren voor je eigen tegeltjeswijsheid (zijn workshops voor)
kastje of ander meubelstuk pimpen. Buitenkant schilderen, binnenkant beplakken met gaaf plakplastic of voorzien van stofje.
Een saaie spiegel voorzien van een spreuk of tekening?
Boeken kaften voor een unieke kastuitstraling?
Tja, ik zou zoveel kunnen bedenken...nog meer suggesties nodig?
En gelijk functioneel natuurlijk, zo'n prikbord.
Of wat dacht je van een stoel opnieuw bekleden en verven? Of lampenkap van nieuwe stof voorzien?
Gordijnen naaien? Kussens naaien? Knuffels maken, haken, breien, origamien?
Zelf een lamp maken? Opnieuw spuiten, andere kapjes, etc.
Tafelkleed borduren? Kussens borderen, wandkleed weven.
Je eigen servies versieren en afbakken? uberhaupt pottenbakken, tegels maken en versieren voor je eigen tegeltjeswijsheid (zijn workshops voor)
kastje of ander meubelstuk pimpen. Buitenkant schilderen, binnenkant beplakken met gaaf plakplastic of voorzien van stofje.
Een saaie spiegel voorzien van een spreuk of tekening?
Boeken kaften voor een unieke kastuitstraling?
Tja, ik zou zoveel kunnen bedenken...nog meer suggesties nodig?
dinsdag 27 juli 2010 om 20:40
dinsdag 27 juli 2010 om 21:12
Wat een gave tafel, Jody!!!!
Iemand had het over een tak, die kun je ook aan je plafond hangen, horzontaal zeg maar, en dan allemaal gekleurde linten eraan met aan het eind een knijpertje, voor kaartjes.
Ik heb zelf bij Action verf gekocht en 2 witte "doeken" Kun je je eigen kunstwerk maken in de kleuren dat jij wilt
Iemand had het over een tak, die kun je ook aan je plafond hangen, horzontaal zeg maar, en dan allemaal gekleurde linten eraan met aan het eind een knijpertje, voor kaartjes.
Ik heb zelf bij Action verf gekocht en 2 witte "doeken" Kun je je eigen kunstwerk maken in de kleuren dat jij wilt