Postcrossing 5

04-05-2010 22:53 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier doen we verder aan postcrossing!

Voor uitleg en kaartenwinkels, zie eerste post!
@ Kozoo: bedankt! En ik vind het nu al weer erg leuk. Net nog een adres aangevraagd, Frankrijk.

@ juuf: das wel heel raar idd. Waar komt de 'kaart' vandaan?

Ik zou m denk ik wel registreren, alleen niets in de hurray zetten. Kan je in ieder geval zien van wie je het gekregen hebt.
Dag allen.

ten eerste Neferisis, jij hebt gelijk hoor, maar ik ben aan het proberen hetgeen wat in mijn hoofd zit ook goed te gaan verwoorden en dat lukt mij nog niet zo goed (hoezo chaos in mijn hoofd, pfff)

enorme zoete kaarten kwamen er voorbij trouwens! helemaal leuk!

Juuf wat een "bijzondere" kaart heb je gekregen dan!

ik zou in de Hurray zetten "how nice that youre little child made such a drawing, it looks like work from my cousin"

ofzoiets :P

Kristin, welkom (terug ) ik weet niet of ik al eens iets over je gelezen heb? maar gezellig dat je hier komt meekletsen.

Ik had zelf gisteren ene kaart uit Colorado in de bus liggen, het was daar mooi weer dus in de Hurray heb ik gevraagd of ze een beetje goed weer deze kant op kan blazen.

Zometeen ga ik mijn kaartjes naar Belarus en China schrijven, helemaal vergeten (wederom chaos!)
Ligaa: gefeliciteerd met de 100ste. *pakt een petit-fourtje*

Juuf: ik zou kinderachtig zijn en niet registreren denk ik (en als prop in de vuilnisbak gooien).
Snjókorn falla, á allt og alla
Steph, gecondoleerd
Juuf, ik zou 'm wel registreren. Ik zou willen weten van wie die "kaart" zou komen. Wellicht is het echt van een klein kindje. Maar een lege Hurray kan toch ook?

Mooie kaarten zijn er trouwens voorbij gekomen.

Ligaa, gefeliciteerd! *pikt ook nog snel een virtueel petit-fourtje*

Noa, ik ken die Dirk Taat ook niet hoor, en nee, ik vind het geen lekker hapje.

Ik had geen kaarten in de bus maar wel een leuke Hurray uit Finland en ze had de kaart ook gelijk favoriet gemaakt. En nog iemand trouwens.

StefanieV, gelukkig heb ik niet veel last van het virus gehad hoor!

Nu even snel wat eten en nog wat in het huishouden doen. Dit is weer zo'n week met een gaatje, hollen, rennen, vliegen.......
Gecondoleerd Steph! Veel sterkte de komende tijd...

*heeft niet alles bijgelezen*

Ik zit nu weer op mijn supertrage laptop die weer gemaakt is. En geen geld voor wat nieuws. Pppfff zo'n ergernis dit! zit ik 5 á 10 minuten te wachten tot internet is geladen enzo.... Geen doen.

Vandaag kreeg ik een dom kaartje van iemand uit NL. Een i-drukker kaartje. Staat op de achterkant:

'Een kaartje uit NL deze keer. Ook leuk toch? Gaat zo lekker snel. Kaartje is idd gratis, maar wel leuk toch?'

En dan in kleine letters met pijltje naar de postzegel 'compensatie voor het gratis kaartje' (Europazegel, dus duurder)

Deze ga ik dus lekker een paar dagen (of langer ) laten liggen, voor ik em registreer.........
Whahaha, Sweetcandy, wat slecht!

Juuf: Ik zou in de hurray zeggen dat je de voorkeur geeft aan echte kaarten. ik heb ook al eens zoiets meegemaakt en heb dat toen ook gezegd... toen kreeg ik een 2e kaart toegestuurd.

Ligaa: Gefeliciteerd! Ik zit nog vol van de WK-tompouche hoor.
Nou, het pakket kwam vandaag al binnen.

Het was een knutselpakket van Natuurmonumenten om een kijkdoos te maken rondom de 'korenwolf'. Een diertje dat met succes redelijk lang de verlenging van de A73 heeft kunnen tegenhouden. Heel erg leuk, vinden ook de meiden.

Verder zaten er nog 5 blanco kaarten in van aquarellen. Die kunnen verstuurd worden. Niet echt mijn stijl aquarellen maar er zijn vast mensen genoeg die ik er via postcrossing blij mee kan maken.

Verder nog een official vanuit Amerika met een jong hertje erop.

Een Hurray uit Finland, na 5 dagen al aangekomen. Dat verwachtte ik niet. Nieuwe kaart gaat naar China. Er stond ook zo'n Chinees adres op dus ik heb een printje gemaakt en het geheel op het adresgedeelte geplakt. Ook maar even een gewone 95 cent-zegel erop geplakt. Kijken of die kaart net zo snel aankomt als de vorige kaart die ik op die manier gestuurd had. Die deed er toen maar 11 dagen over.

@Kristin: Welkom terug dan maar. Ik ken je niet maar ik schrijf hier ook nog maar kort mee. Leuk om een kaart uit Zuid-Afrika te krijgen nu.

@Ligaa: 100 keer Hurray dan maar ! Op naar de volgende 100!

@Sweetcandy: Jammer als iemand zich er zo makkelijk vanaf maakt. Ik verstuur regelmatig een I-drukker kaart maar dan vooral naar China of naar lege profielen. En dus ook als ik denk dat het wel past bij het profiel van diegene. Ik heb 3 soorten I-drukker momenteel, de Holland-kaart, de lammetjes-kaart en de vlag in zee.

Lampje
Ik ben weer moe, sorry maar ik lees als ik tijd heb (nu ff voor mijn mannetje er zijn). Vandaag wel 4 mooie en volgeschreven kaarten gekregen.
quote:steph schreef op 09 juni 2010 @ 20:20:

Ik ben weer moe, sorry maar ik lees als ik tijd heb (nu ff voor mijn mannetje er zijn). Vandaag wel 4 mooie en volgeschreven kaarten gekregen.

Steph neem vooral de tijd voor jezelf en iedereen om je heen, juist op dit moment.

Bijlezen en verder postcrossen kan je altijd oppakken als je daar weer wat meer tijd voor vrij hebt...

Sterkte in elk geval
Allereerst wil ik C-Estelle bedanken voor de prachtige Egyptische kaart met shabty's (dienaren) van koning Taharaqa. En ook nog een piramidepostzegel.

Ik zou dolgraag de piramide van deze farao willen bezoeken, maar die ligt in een no-go area in Soedan. Er staan trouwens meer piramides in Soedan dan in Egypte zelf (was vroeger samen 1 koninkrijk).

Verder vandaag twee officials in de bus, een Spaanstalig recept uit Californië en een mooie Egyptische kaart (ook al, maar die van Estelle is mooier ) uit Rusland. Ook nog een enthousiaste hurray uit Finland, dus mijn PC dag kan niet meer stuk!
Oeps, was even te snel weg.

@Steph > natuurlijk ben je moe, je hebt de laatste weken onder een grote spanning gestaan. En nu moet er weer van alles geregeld worden. Steun je mannetje (en schoonmoeder) zo veel je kan, maar vergeet jezelf niet! Veel knuffelsessies met je konijntjes...

@Kozoo > wat een mooie ladybirdkaart. In ons huis wonen Stabiloverslaafden. Wij houden de aanbiedingen van de Ako en Bruna nauwlettend in de gaten

@StephanieV > die plaat van jouw beest is terecht een winnaar!

@Ligaa > 100 hurrays, yeah! Ik kom virtueel kilo's aan van al dat lekkers dat jullie op het scherm gooien

@Juuf > ik zou een lege hurray sturen of alleen: :(

@Chayuz > als dat mooie weer bij jou arriveert kan je dan een beetje hier naar toe sturen. Zoon is vanavond alweer verzopen met de avond4daagse

@Sweetcandy > you're bad ! Maar ik zou ook niet blij zijn met een I-drukker kaartje.

@Lampje > wat leuk zo'n kijkdoos! Ik heb trouwens twee korenwolfkaarten bij mijn verzonden kaarten staan. Gekocht bij het bezoekerscentrum in 'ons' bos.

@Kristin > welkom (terug), leuk dat er weer lol in hebt om kaarten te versturen.
neferisis, weet niet of je haar echte naam mag zetten van c_estelle
Ik ben helemaal vergeten Harja te bedanken voor haar hele mooie Anne Geddes kaart (uiteraard van de hyvesruil ).

Heb hm gisteren in de bus gekregen.

Verder nog een verzameling kaarten in de brievenbus gevonden en ook een paar hurrays dus weer nieuwe adressen aangevraagd .
quote:StefanieV schreef op 09 juni 2010 @ 21:04:

neferisis, weet niet of je haar echte naam mag zetten van c_estelle Joh, dat maakt niet uit hoor, het stond ook in mijn vorige avatar...... niets geheimzinnigs aan!
Owww, en Neferisis, ik ben blij dat je hem zo mooi vindt!

Dan weet ik dat ie goed terecht is gekomen!
Steph, gecondoleerd en sterkte de komende tijd.
Afgelopen dagen twee hurray's. Kaartje in Australië en Israël zijn aangekomen. Morgen nieuwe adressen aanvragen.

Duik nu mijn bed in, vanavond een duinwandeling gemaakt en totaal verzopen. Kregen het laatste stuk een bui over ons heen.
Steph gecondoleerd met je verlies van je schoonvader
Sweetcandy Bedankt voor je stoere varkenskaart ik had hem nog niet moest wel lachen een varken met een grote roze zonnebril

Noa lynn blij dat je de kaart mooi vond vond hem zelf ook wel heel lief

afgelopen dagen kaartjes ontvangen uit duitsland engeland nederland en finland

net weer drie adressen aangevraagt
@Beachlover > een duinwandeling, hoe kan het ook anders met zo'n nickname Kruip maar lekker onder je warme dekje! Het is toch juni of vergis ik me soms?

Mijn nieuwe kaart mag naar Noorwegen, iemand zonder profiel en/of favorieten: saai, saai, saai!
Ligaa, gefeliciteerd met je 100-ste!!!

Was een lekker petitje hoor.

Hele mooie kaarten heb ik weer voorbij zien komen.

Juuf, heb je dat vodje nog geregistreerd??

Lampje, dat is nogeens een behoorlijk pakket in de brievenbus.

Altijd leuk.

En ik moet zeggen ik ben zelf ook goed bedeeld.

3 kaarten in de bus vandaag.

En vooral die uit Canada sprong eruit.

Lekker kleurrijk die huizen daar.

Vanavond zelf ook flink kaarten aan het schrijven geweest.

Mocht er nog 4 dus alles aangevraagt en nu weer 8 onderweg.

Leek alleen wel verrekte veel op aziatische avond hier; kaartjes naar Taiwan, China en Japan.

En eentje mocht naar Tjechie, een studente Nederlands.

Kon ik gewoon fijn in ons eigen taaltje schrijven.
Sweetcandy: wat ontzettend achterlijk, die tekst op de achterkant!! Ik heb wel i-drukker kaarten besteld en binnengekregen, maar tot nu toe nog geen verstuurd. Ik wil ze idd alleen naar lege profielen versturen, net als anderen hier.

Ik heb geen nieuwe kaarten ontvangen, wel is mijn kaart naar Canada aangekomen. Ik heb zojuist een nieuw adres opgevraagd en die kaart mag naar Rusland. Het is iemand die clowns spaart. Heeft iemand enig idee waar ik clown ansichtkaarten kan kopen? ik heb tot nu toe alleen maar van die dubbele kaarten met envelop gevonden en ik wil eigenlijk een ansichtkaart....dus als iemand de gouden tip heeft, graag!
Kaatje, bij Art Unlimited onder het trefwoord 'circus' vind je diverse clownskaarten. Ben je al naar die winkel aan het eind van de Hinthamerstraat geweest, misschien hebben die wat in de bakken staan? Of bij kinderboekenwinkel Nooitgenoeg (Stoofstraat 22) of houten speelgoedwinkel Allehand (Minderbroederstraat 27)? Succes!
Thanks voor de link!!

Maar hoe doen jullie dat, stel je hebt iemand die een speciale kaart wil, en jij moet hem nog bestellen in een webwinkel, ga je dan toch daar voor of neem je iets anders? want het duurt natuurlijk nog een aantal dagen voordat die kaarten bij je in huis zijn.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven