stage Suriname

09-06-2010 14:52 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn naam is Hans en heb sinds 2,5 jaar een leuke relatie waar ik erg happy in ben. Mijn vriendin studeert aan de PABO en gaat binnenkort 2 maanden stage lopen in Suriname. Hierover maak ik me nogal ongerust en zit met vele vragen. Ik maak me ongerust omdat ze voor mij een Surinaamse vriend had en een Surinaamse man blijkbaar interessant vindt. Ook weet ik dat ze soms nogal naïef en flirterig kan zijn (heb ik overigens absoluut geen problemen mee). Ze heeft lang blond haar en een goed lijf wat daar blijkbaar nogal in trek is.

Nu heb ik gehoord dat er vele relaties van stagiaires, die naar Suriname gaan, fout gaan. De verhalen van haar medescholieren zijn dat Surinaamse mannen zij zien als een gratis hoer (is hard gezegd maar zo praten die meiden) en vele meiden daar dus vreemd gaan. Nu zijn mijn vragen eigenlijk: is dit waar en laten zoveel stagiaires zich dan gebruiken? Hoe worden zulke meisjes dan behandeld of worden ze gewoon als neukertje gezien? Wie heeft positieve of negatieve ervaringen hiermee?

Ik weet dat ik me misschien zorgen om niks maak maar toch. Vind het erg fijn om jullie reactie te lezen.
ik probeer haar echt te vertrouwen en heb dit ook een tijd gedaan alleen deze stage zaait twijfels bij mij nu. Ik denk niet dat ze niet weet dat ik twijfel nu over het vertrouwen.

zij behoort zich te gedragen en ik het een plaatsje geven. Was makkelijker als ze de vorige keer had opgebiecht dat ze vreemd was gegaan. Nu kom ik er nooit achter als daar iets gebeurd
quote:frizzy schreef op 10 juni 2010 @ 00:25:

[...]

Ik vind het nogal pijnlijk dat jij verder gaat met een vrouw die én vreemdgaat én daarna niet op haar blote knietjes gaat en er alles aan doet om te laten zien dat het een grote fout was. Waar is jouw zelfrespect Hans? Kom op nou...Eens! Laat haar gaan en ga niet 2 maanden zitten piekeren of ze je wel of niet trouw blijft. Spreek gewoon na die twee maanden weer af en kijk wat er nog over is van jullie gevoelens. Als ze met je verder wil zal ze er iets voor moeten doen. Dat is wat ik eigenlijk wilde zeggen
ook mee eens!!! zou dit ook tegen een ander zeggen maar als je echt van de ander houdt kijk je er anders tegen aan. Bang om haar te verliezen???
quote:marijestudentje schreef op 10 juni 2010 @ 00:13:

Misschien moeten jullie deze twee maanden juist wel gebruiken om erachter te komen of je wel samen verder wilt

Maar hoe dan? Hans zal zich al die tijd afvragen wat zij aan het doen is, en als zij terug is zal hij haar niet zomaar geloven als ze zegt dat ze hem trouw is gebleven.

En ZIJ denkt misschien wel dat ze bij Hans lekker makkelijk kan wegkomen als ze eens buiten de deur eet, want na de laatste actie zit ie gewoon nog als een trouwe hond te wachten zonder dat ze daar haar best voor heeft moeten doen.
quote:hanssiepanssie1 schreef op 10 juni 2010 @ 00:27:

ik probeer haar echt te vertrouwen en heb dit ook een tijd gedaan alleen deze stage zaait twijfels bij mij nu. Ik denk niet dat ze niet weet dat ik twijfel nu over het vertrouwen.

zij behoort zich te gedragen en ik het een plaatsje geven. Was makkelijker als ze de vorige keer had opgebiecht dat ze vreemd was gegaan. Nu kom ik er nooit achter als daar iets gebeurdMaar Hans het proberen en het graag willen is iets heel anders dan het ook zo voelen. Jij moet het een plaatsje geven, maar zij moet je wel een reden geven om het een plaats te willen geven. Bijvoorbeeld door niet te doen alsof het niets was
quote:hanssiepanssie1 schreef op 10 juni 2010 @ 00:27:

zij behoort zich te gedragen en ik het een plaatsje geven. Was makkelijker als ze de vorige keer had opgebiecht dat ze vreemd was gegaan. Nu kom ik er nooit achter als daar iets gebeurdJij probeert haar echt te vertrouwen. Ok. Maar is het niet aan háár om te laten zien dat ze te vertrouwen is? En begint dat niet bij spuit betuigen en dat ook laten zien in je gedrag?
jullie hebben verstandelijk echt gelijk maar liefde is dit nu eenmaal niet..
quote:hanssiepanssie1 schreef op 10 juni 2010 @ 00:30:

ook mee eens!!! zou dit ook tegen een ander zeggen maar als je echt van de ander houdt kijk je er anders tegen aan. Bang om haar te verliezen???Ja je bent bang om haar te verliezen. Zo bang dat je je zelfrespect verliest. En zij is het respect voor jou wellicht ook al verloren doordat je je zo onderwerpt aan haar. Daarmee ben je overigens het volledig tegenovergestelde in dan de gemiddelde Surinaamse man die meer macho is.
quote:hanssiepanssie1 schreef op 10 juni 2010 @ 00:33:

jullie hebben verstandelijk echt gelijk maar liefde is dit nu eenmaal niet..Wat is liefde dan wel? De dingen die ik nu heb beschreven van jullie staan niet gelijk aan het hebben van een liefdevolle relatie hoor. Daarin staan respect en vertrouwen hoog in het vaandel en dat is een grote misser in jullie relatie.
zou inderdaad best kunnen ja en vele vrouwen vallen nu eenmaal voor zo'n macho man (voor kortere periode).
quote:frizzy schreef op 10 juni 2010 @ 00:30:

[...]

Maar hoe dan? Hans zal zich al die tijd afvragen wat zij aan het doen is, en als zij terug is zal hij haar niet zomaar geloven als ze zegt dat ze hem trouw is gebleven.

En ZIJ denkt misschien wel dat ze bij Hans lekker makkelijk kan wegkomen als ze eens buiten de deur eet, want na de laatste actie zit ie gewoon nog als een trouwe hond te wachten zonder dat ze daar haar best voor heeft moeten doen.

Door ervoor te zorgen dat ze niet vreemd kan gaan. Als er geen relatie is dan kan je ook niet vreemd gaan toch?

De kans bestaat dat ze daar de bloemetjes buiten zet, dat klopt.

Maar als ze echt met Hans verder wil gaat ze hierdoor hopelijk ook nadenken en haar best doen hem terug te krijgen.

Zie t als een soort time out. Als hij tegen haar zegt: Ik merk dat ik nog niet over je misstap heen ben en daardoor heb ik moeite met je reis naar suriname. Ik kies ervoor om niet 2 maanden af te wachten. Ik wil je niet tegen houden om te gaan dus we zien na die twee maanden wel weer verder. Je zal je best moeten doen.

Als ze met hem verder wil schrikt ze en gaat ze er hard aan werken. Zo niet dan is dat hard maar dan weet Hans wel waar ie aan toe is.
Nou nee hoor, ik val ook voor de lange termijn op een macho man.

Je zo onderwerpen aan een vrouw is niet sexy Hans. Nogmaals; waar is je zelfrespect? Waarom kom je niet op voor jezelf?
zeg jongens zo snel kan ik niet. Schrijf 1 reactie en ik kan gelijk een blz bijlezen
Sorry Marije maar als ik in haar schoenen stond zou ik niet schrikken. Ik zou denken: Relaxt! Heb ik ook geen gezeik als ik daar ben.

Daarentegen zou ik het wel op die manier doen als ik Hans was (verbreken dus), maar er andere argumenten bij gebruiken: "Ik heb onvoldoende gemerkt dat je spijt hebt van hetgeen is gebeurd en op deze manier wil ik niet verder. Ik ga lekker door met mijn eigen leven, veel plezier daar".
Ik snap trouwens dat wat ik schrijf makkelijker klinkt dan het is. Ik geloof er gewoon erg in dat als je echt van elkaar houdt en goed komt. En zo niet, dan was het ook niet goed genoeg. Dat is soms hard maar klopt (bij mij) vaak wel
quote:frizzy schreef op 10 juni 2010 @ 00:41:

Sorry Marije maar als ik in haar schoenen stond zou ik niet schrikken. Ik zou denken: Relaxt! Heb ik ook geen gezeik als ik daar ben.

Daarentegen zou ik het wel op die manier doen als ik Hans was (verbreken dus), maar er andere argumenten bij gebruiken: "Ik heb onvoldoende gemerkt dat je spijt hebt van hetgeen is gebeurd en op deze manier wil ik niet verder. Ik ga lekker door met mijn eigen leven, veel plezier daar".Eigenlijk bedoel ik dat ook. Al moet ik zeggen dat wanneer dat haar reactie is je genoeg weet toch? En is haar reactie zoals ik aangaf dan is er na die twee maanden tijd genoeg om samen verder te gaan.
zo'n break zie ik niet zitten. ga dan toch af zitten wachten hoor. als ze noot vreemd was gegaan aren wij een perfect paar maar en als, ik weet het.

ook hoor je vaak, eens vreemdgegaan dan zit het gewoon in die persoon (weet niet of sit echt waar is).

Ik zie haar morgen dus zal jullie dan informeren.
Hans als jij het jezelf wil aandoen hier twee maanden naar je telefoon en mail te gaan zitten staren terwijl je totaal niet uitsluit dat ze af en toe een wilde nacht heeft met een lekkere Surinamer dan is dat jouw keuze.
Het was ook maar een idee hoor Hans. Ik vind het gewoon erg te horen dat je zo bang bent om haar kwijt te raken dat je dit er voor over hebt. Het klinkt alsof je denkt haar nodig te hebben.

Ik begon over de break omdat jij dan de touwtjes weer in handen hebt. Maar hier moet je zelf wel achter staan.
quote:marijestudentje schreef op 10 juni 2010 @ 00:46:

[...]

Eigenlijk bedoel ik dat ook. Al moet ik zeggen dat wanneer dat haar reactie is je genoeg weet toch? En is haar reactie zoals ik aangaf dan is er na die twee maanden tijd genoeg om samen verder te gaan.

Wij bedoelen niet hetzelfde hoor. Het gaat niet om wat zij zegt, het gaat erom dat daden meer zeggen dan woorden.

En tot nu toe zeggen de daden dat zij kan doen wat zij wil omdat Hans het toch wel pikt. En dat blijft zo als hij geen harde daad stelt door door te gaan met zijn eigen leven.
Eigenlijk bedoel ik dat wel. Het komt er alleen niet zo goed uit merk ik.
Oh, nou dan zeg ik het wel voor je hoor.
dank je!
Maar voor vanavond hou ik t voor gezien! Sleep well
quote:hanssiepanssie1 schreef op 10 juni 2010 @ 00:33:

jullie hebben verstandelijk echt gelijk maar liefde is dit nu eenmaal niet..

Heb verder nog niet helemaal bijgelezen, maar Hans, ik heb even deze quote van je eruit gepakt.

Wat kunnen wij nu nog voor je doen dan? Je hebt gewoon een bord voor je kop en wilt geloof ik ook geen adviezen horen. Alles wat krom is praat jij weer recht of wuif je weg...

Ik blijf bij wat ik al eerder zei:

ga met haar praten. En anders moet je of voor jezelf de conclusie trekken dat jij ongelukkig wordt door iemand niet te kunnen vertrouwen, of juist het verleden achter je laten en haar nu alle voordeel van de twijfel geven en er zelf ook helemaal voor gaan.

Volgens mij heb je verder geen opties meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven