Nespresso enzo

10-06-2010 10:51 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een Nespresso apparaat aanschaffen. Vind de citiz van krups erg leuk (ook om te zien). Daarnaast wil ik een set coffeeduck filters aanschaffen.

Ben benieuwd:

Welk Nespresso apparaat is het beste?

Hoe bevalt de coffeeduck filter?

Iemand toevallig ervaring met nexpod filters?
Illy koffie is ook erg lekker hoor... Voordeel van Nespresso is dat ze onwijs veel verschillende smaken hebben (wel meer espresso- dan lungosmaken..).

Ook special editions... Erg lekker!

Vind alleen dat ze wel heel erg overdreven doen over het genot dat een kopje koffie kan brengen..

Je zou voor de gein eens dat mapje moeten doorspitten dat je erbij krijgt, en dan opletten hoe vaak het woord 'intens' wordt gebruikt.
quote:Tia Dalma schreef op 10 juni 2010 @ 11:51:

[...]

Yep, het patent loopt binnenkort af!Oh dan! Keuze helemaal niet moeilijk meer. Als dat patent eraf is dan liggen ze binnen de kortste keren ook vast op de schappen in de diverse supermarkten en komt er meer keuze in prijs en kwaliteit. Ik ben eruit hoor. De citiz van krups word het! En sorry Tia... toch met coffeeduck - just in case.
Maar Hompeltje, als je kennelijk zo krap in je geld zit, is het dan wel verstandig om zo'n duur apparaat aan te schaffen met ook nog eens dure koffie? Aan het eind van je geld kan je wel op goedkopere koffie overstappen, maar dan zou ik gewoon een goedkoop en simppel apparaat houden (heb je nu waarschijnlijk ook), aan het begin van de maand wat lekkerdere koffie halen ij Simon Lévelt ofzo en aan het eind van de maand alsnog Aldi. Ik snap dat Nespresso mooi, handig en lekker is, maar als je het je eigenlijk niet kan veroorloven moet je het gewoon niet doen lijkt me. Dan maar prutsen met een goedkoper apparaat. Niet leuk, wel realistisch.
HP'tje, geniet van je koffie!
quote:Meiske_90 schreef op 10 juni 2010 @ 11:59:

Illy koffie is ook erg lekker hoor... Voordeel van Nespresso is dat ze onwijs veel verschillende smaken hebben (wel meer espresso- dan lungosmaken..).

Ook special editions... Erg lekker!

Vind alleen dat ze wel heel erg overdreven doen over het genot dat een kopje koffie kan brengen..

Je zou voor de gein eens dat mapje moeten doorspitten dat je erbij krijgt, en dan opletten hoe vaak het woord 'intens' wordt gebruikt.Whaha... dat word dan dus intens genieten! Ik kijk ernaar uit! Maandag is er waarschijnlijk genoeg geld en ga ik bestellen. Ongeduldig als een klein kind nu. Nog 3 nachtjes slapen (en dan maar zien hoe snel ze leveren)
illy koffie is inderdaad ook erg lekker. Het is bij Nespresso ook het hele verhaal er omheen heb ik gemerkt.

Klantenservice heb ik gebeld om te registreren als Nespresso-lid ze behandelen je echt als Beatrix. Maar het is (tot nu toe mijn ervaring) wel allemaal strak geregeld. Ik heb vrijdagochtend rond 11.00 de cupjes besteld en de volgende dag had ik ze al in huis. Mocht er iets zijn met het nespresso-apparaat, haalt Nespresso het voor je op krijg je gratis een leen-apparaat (in de garantietijd van 2 jaar!)

Welke drinken jullie trouwens?

Ik ristretto (zwart) arpeggio (paars), livanto (goud) en dec.intenso (bordeaux-rood) ik vind de lungo's echt niet lekker.

Ik heb ook niet de welkomst-doos besteld mijn koffie is altijd "vertroebeld" door de melk die ik gebruik. Dus ik dacht sterkte koffie is altijd goed dan.
quote:Apple81 schreef op 10 juni 2010 @ 12:02:

Maar Hompeltje, als je kennelijk zo krap in je geld zit, is het dan wel verstandig om zo'n duur apparaat aan te schaffen met ook nog eens dure koffie? Aan het eind van je geld kan je wel op goedkopere koffie overstappen, maar dan zou ik gewoon een goedkoop en simppel apparaat houden (heb je nu waarschijnlijk ook), aan het begin van de maand wat lekkerdere koffie halen ij Simon Lévelt ofzo en aan het eind van de maand alsnog Aldi. Ik snap dat Nespresso mooi, handig en lekker is, maar als je het je eigenlijk niet kan veroorloven moet je het gewoon niet doen lijkt me. Dan maar prutsen met een goedkoper apparaat. Niet leuk, wel realistisch.De citiz gaat me uiteindelijk een dikke 100 euro kosten. Die krijg ik hoogstwaarschijnlijk ook nog vergoed van de gemeente. De aanschaf van het apparaat is dus het punt niet. En met het gebruik van hervulbare cups de kosten van de koffie dus ook niet meer. En sommige maanden zitten mee, sommige tegen. De ene maand dus wat meer water bij de wijn koffie als de andere maand.
quote:Tia Dalma schreef op 10 juni 2010 @ 12:02:

HP'tje, geniet van je koffie! [afbeelding]Thanks! Gaat goedkomen.
krijg je dat vergoed van de gemeente?
Van de Lungo's vind ik de Finezzo het lekkerst (goud-gelig) en van de espresso's de Roma...

Ik vind die caffeinevrije ook erg lekker, met name de decaffeinato intenso!! Weet niet of ik dat wel mag zeggen hier, zonder gestenigd te worden :(
Meiske90 die vind ik ook heel lekker, drink ik 's avons want anders lig ik de halve nacht wakker
Gemeente?
Met een minimum inkomen heb je recht op bijzondere bijstand. Hieronder valt ook een vergoeding voor duurzame goederen. Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij word ie vergoed ja.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 10 juni 2010 @ 12:07:

[...]

De citiz gaat me uiteindelijk een dikke 100 euro kosten. Die krijg ik hoogstwaarschijnlijk ook nog vergoed van de gemeente. De aanschaf van het apparaat is dus het punt niet. En met het gebruik van hervulbare cups de kosten van de koffie dus ook niet meer. En sommige maanden zitten mee, sommige tegen. De ene maand dus wat meer water bij de wijn koffie als de andere maand.Natuurlijk krijg je geen vergoeding voor een espressoapparaat, wat een idioterie. Een espressoapparaat is zo ongeveer vier keer zo duur als filterkoffie. Bijzondere bijstand is voor noodzakelijke zaken zoals wasmachnine en koelkast. Nespresso cups kosten 37 ct per kopje koffie
Nee het lijkt mij ook niet maar goed ik verbaas mij tegenwoordig nergens meer over
quote:meds schreef op 10 juni 2010 @ 12:18:

[...]

Natuurlijk krijg je geen vergoeding voor een espressoapparaat, wat een idioterie. Een espressoapparaat is zo ongeveer vier keer zo duur als filterkoffie. Bijzondere bijstand is voor noodzakelijke zaken zoals wasmachnine en koelkast. Nespresso cups kosten 37 ct per kopje koffieWe zien het wel. En volgens mij maken ze geen onderscheid tussen een apparaat van 10 euro of een van 350 euro. Zolang je in totaal de 350 euro niet overschrijdt. Zou ik dus een apparaat van 350 euro kopen dan krijg ik dat (let op - volgens mij) gewoon vergoed. Maar gaat de stofzuiger stuk, dan moet ik wachten tot volgend jaar. Eerlijk gezegd vind ik dat ook een beetje suf en raar. Zou betekenen dat je als bijzondere bijstand gerechtigde luxere koffie kan hebben dan menig ander. Maar goed, die 100 euro ruimte is er. De aanschaf is dus geen probleem. Als de gemeente het vergoed is dat fijn. Zo niet... ook prima.
Wow, dat zou ik wel een maas in het systeem vinden zeg, als het echt zo werkt dat je een 100% luxegoed zoals een Nespresso-app vergoed zou krijgen via de bijzondere bijstand. Het is je uiteraard niet misgund hoor HP, geniet ervan! Maar ik zou het wel bijzonder vinden.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 10 juni 2010 @ 12:14:

Met een minimum inkomen heb je recht op bijzondere bijstand. Hieronder valt ook een vergoeding voor duurzame goederen. Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij word ie vergoed ja.

Reken je niet rijk, HP... Áls koffie al tot een noodzakelijk middel is verheven in de BBZ dan zeker géén vergoeding voor een nieuwe Nespresso-apparaat. Een mooie tweedehandse gewone drupperlaar bij de Kringloop (van zo'n snob als ik die 'm daar heen heeft gebracht wegens aanschaf duurder ding) komt echt éérst.

Die bestedingsgrens per jaar kent daarnaast ook nog echt een boel inhoudelijke toetsingen.

De BBZ is bedoeld voor noodzakelijke uitgaven aan bv nieuwe wasmachines, zodat jouw kinderen met gewassen kleding aan naar school kunnen. Geen 'intense koffiebelevingen' met Djordz!

Ook zou ik nog steeds eens gaan zitten om echt te rekenen wat jij per maand kunt spenderen aan koffie. En dan al helemaal niet aan extra gadgets als allerlei filtertjes gaan denken...

Sorry HP!
quote:hompeltjepompeltje schreef op 10 juni 2010 @ 12:24:

[...]

We zien het wel. En volgens mij maken ze geen onderscheid tussen een apparaat van 10 euro of een van 350 euro. Zolang je in totaal de 350 euro niet overschrijdt. Zou ik dus een apparaat van 350 euro kopen dan krijg ik dat (let op - volgens mij) gewoon vergoed. Maar gaat de stofzuiger stuk, dan moet ik wachten tot volgend jaar. Eerlijk gezegd vind ik dat ook een beetje suf en raar. Zou betekenen dat je als bijzondere bijstand gerechtigde luxere koffie kan hebben dan menig ander. Maar goed, die 100 euro ruimte is er. De aanschaf is dus geen probleem. Als de gemeente het vergoed is dat fijn. Zo niet... ook prima.Het is natuurlijk oerstom om je BB te besteden aan een koffieapparaat. Gaat je wasmachine stuk, kan je met de hand wassen
wij spenderen ongeveer 75 euro per maand aan de Nespresso, en dan zijn we geen exorbitante koffiedrinkers.
Dat geld kan je volgens mij beter besteden aan winterschoenen en jassen voor de kinderen (ik snap de prioriteit van sommige mensen echt niet)
Dit ga je niet menen! Byzondere bijstand vergoed luxe huishoudelijke aparatuur! Sinds wanneer kan je niet zonder een NEspresso????? (Gaat nu kijken of ze wel op de goede partij heeft gestemd!)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:meds schreef op 10 juni 2010 @ 12:39:

wij spenderen ongeveer 75 euro per maand aan de Nespresso, en dan zijn we geen exorbitante koffiedrinkers.

Dat is best veel Meds!

Ik ben best een koffieleut, ik heb mijn DeLonghi nog niet zo heel lang en heb ook dat geweldige introductiepakket gekocht.

Nog geen idee hoe lang ik er mee ga doen.

Kan je aangeven hoeveel koffie je per dag drinkt ongeveer?

Groetjes,

NannieB
quote:meds schreef op 10 juni 2010 @ 12:39:

wij spenderen ongeveer 75 euro per maand aan de Nespresso, en dan zijn we geen exorbitante koffiedrinkers.Whaaaaat ! Donder naast mijn stoel. Ik koop hooguit 2 pakken senseopads a totaal max. 7 euro per maand. Ik ga dus ook echt geen 75 euro voor koffie neerknallen. Hoeveel kopjes consumeren jullie gem. per dag dan meds?
Mensen... misschien zit ik ernaast wat betreft bijzondere bijstand. Ik dacht zelf dat een koffiezetapp. onder duurzame goederen zou vallen. Maar misschien ook niet. Het maakt ook niet uit. Zoals ik al zei, ik heb de ruimte ervoor nu. Niet afhankelijk van de gemeente in dit geval. Daarnaast ben ik het volkomen met jullie eens dat het raar zou zijn als de gemeente dergelijke luxe artikelen zou vergoeden. En... geen kids hier. Gewoon mezelf met mijn via marktplaats veelal gratis verkregen spulletjes ingerichte huisje. De magnetron was gratis, net als de koelkast, mijn senseo en mijn banken en parasol buiten. Een nespresso apparaat is een uitschieter. Een kadootje. Sterker nog... ik heb nog nooit aanspraak gemaakt op de bijzondere bijstand. Zie me dus niet als een of andere profiteur want ik ben verre van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven