Nespresso enzo

10-06-2010 10:51 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een Nespresso apparaat aanschaffen. Vind de citiz van krups erg leuk (ook om te zien). Daarnaast wil ik een set coffeeduck filters aanschaffen.

Ben benieuwd:

Welk Nespresso apparaat is het beste?

Hoe bevalt de coffeeduck filter?

Iemand toevallig ervaring met nexpod filters?
ik zou het echt heel heel erg vinden als jij de aankoop van je Nespresso apparaat vergoed ou krijgen door de gemeente. Dat is toch gewoon misbruik maken van voorzieningen die voor sommige mensen noodzakelijk zijn?

Daarbij: 1 nespresso cupje kost gemiddeld 50 cent. Als je 3 bakken koffie per dag drinkt, kost het je per maand dus 45 euro.
quote:Katherina schreef op 10 juni 2010 @ 12:54:

ik zou het echt heel heel erg vinden als jij de aankoop van je Nespresso apparaat vergoed ou krijgen door de gemeente. Dat is toch gewoon misbruik maken van voorzieningen die voor sommige mensen noodzakelijk zijn?

Daarbij: 1 nespresso cupje kost gemiddeld 50 cent. Als je 3 bakken koffie per dag drinkt, kost het je per maand dus 45 euro.Kleine nuance: de cupjes kosten zo'n 35 cent per stuk. Bij drie koffie op een dag zit je dus op 30 euro. Wat me nog steeds veel lijkt als je niet zo veel te besteden hebt. Maar ja, prioriteiten he....
quote:marietje85 schreef op 10 juni 2010 @ 12:58:

[...]

Kleine nuance: de cupjes kosten zo'n 35 cent per stuk. Bij drie koffie op een dag zit je dus op 30 euro. Wat me nog steeds veel lijkt als je niet zo veel te besteden hebt. Maar ja, prioriteiten he....En vergeet de stroom en afschrijvingskosten niet mee te berekenen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:marietje85 schreef op 10 juni 2010 @ 12:58:

[...]

Kleine nuance: de cupjes kosten zo'n 35 cent per stuk. Bij drie koffie op een dag zit je dus op 30 euro. Wat me nog steeds veel lijkt als je niet zo veel te besteden hebt. Maar ja, prioriteiten he....ik kijk blijkbaar heel vaak niet op de facturen die ze sturen. Oeps.
quote:Tia Dalma schreef op 10 juni 2010 @ 12:35:

[...]

Ook zou ik nog steeds eens gaan zitten om echt te rekenen wat jij per maand kunt spenderen aan koffie. En dan al helemaal niet aan extra gadgets als allerlei filtertjes gaan denken...

Sorry HP!

Oke... ik gebruik nu 7 euro aan koffie per maand.

Gemiddeld kom ik dan uit op 2,3 kopje koffie per dag.

Rekensommetje Nespresso capsules:

2,3x0,37=0,85 ct per dag.

0,85x31= 26.38 per maand.

Rekensommetje kopje koffie met hervulbaar filtertje:

Pak douwe egberts koffie is 3,25 voor 500gr.

Daar gaan pak 'm beet 50kopjes uit.

3,25 gedeeld door 50 = 0,06ct.

0.06ct x31= 2 euro in de maand.

Het verschil tussen nespresso en gewone maling is dus per maand 24.38.

Die coffeeduck capsules heb je er dus in minder dan een maand uit. Lijkt me geen overbodige luxe gadget dus.
2 euro in de maand mensen... dat is nog minder dan ik nu besteed aan mijn senseo. Daar kunnen jullie toch niet over vallen?
quote:hompeltjepompeltje schreef op 10 juni 2010 @ 13:06:

2 euro in de maand mensen... dat is nog minder dan ik nu besteed aan mijn senseo. Daar kunnen jullie toch niet over vallen?Hoewel... nu doe ik natuurlijk weer niet reeel. Laten we uitgaan van een houdbaarheid van 2 weken. Dat zou betekenen 2 pakken koffie in de maand. Zit je nog op 6,60.
Het is voor mij wel goedkoper.. ik hoef echt niet elke dag een kopje koffie te drinken om de dag te overleven... maar het is wel lekker;)

Als je het echt geregeld drinkt, kan ik me voorstellen dat je veel meer geld kwijt bent aan een nespresso dan een simpel apparaat.
quote:Meiske_90 schreef op 10 juni 2010 @ 13:08:

Het is voor mij wel goedkoper.. ik hoef echt niet elke dag een kopje koffie te drinken om de dag te overleven... maar het is wel lekker;)

Als je het echt geregeld drinkt, kan ik me voorstellen dat je veel meer geld kwijt bent aan een nespresso dan een simpel apparaat.Ik drink wel dagelijks koffie, maar ben geen grootverbruiker. Denk dat ik meer drink dan jij.
Dat denk ik ook. Maar hoe Meds in vredesnaam aan 75 euro komt? Dat is ongeveer 20 van die sloven? Dus 200 bakken koffie per maand gemiddeld? Is dus per dag iets van 7 bakjes?
Dat is voor Meds 3,5 bak koffie en voor haar man ook. 's Morgens 1 bij het ontbijt, en 's avonds ook nog 2. Dat lijkt me vrij normale koffie consumptie.
En dan komen er nog mensen op visite, in de weekends is ze overdag ook thuis, en je laat je koffie wel eens koud worden. Niks abnormaals aan. Bij ons net zo.
En daarom wil ik dus een Nespresso MET coffeeduck zodat ik mijn koffietarieven binnen de perken kan houden. De nespresso capsule bewaren we dan voor de zondag.
Het coffeeduck filter is voor de Senseo .....

De Nespresso-navullingen heten anders...... even opzoeken
Nexpod, Bergje. Dat heeft TO al in haar OP aangegeven.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 10 juni 2010 @ 12:51:

Zie me dus niet als een of andere profiteur want ik ben verre van.

Zei ook niemand hoor! Alleen, jij haalde zelf aan dat je apparaat ook nog wel door de gemeente vergoed zou worden, vandaar.

In je verbruiksberekening vergeet je nog steeds aanschaf, onderhoud en levensduur van je Nespresso t.o.v. een regulier apparaat met losse koffie.

Wel ben ik dus met je eens dat als je een matige gebruiker bent, de Nespresso nog wel eens goedkoper kan uitkomen dan een gewone koffiezetterT. Ik denk dat het pas een duur apparaat is als je hele kannen per dag wegtankt. Daar zijn de cupjes te duur voor. Drink je 1 a 2 bakken per dag, bespaar je wegens niet-teveel aangeschafte koffie.
quote:Bergje65 schreef op 10 juni 2010 @ 13:32:

Het coffeeduck filter is voor de Senseo .....

De Nespresso-navullingen heten anders...... even opzoeken

Tadaaaa !

Ze zijn er ook in Nespresso uitvoering

http://www.coffeeduckstor ... g&view=category&cat_id=15
quote:Katherina schreef op 10 juni 2010 @ 13:33:

Nexpod, Bergje. Dat heeft TO al in haar OP aangegeven.De nexpod is maar tot 4 keer te gebruiken en moet je daarna weggooien. De Coffeeduck is daarentegen voor veelvuldig gebruik.
quote:Tia Dalma schreef op 10 juni 2010 @ 13:38:

[...]

Zei ook niemand hoor! Alleen, jij haalde zelf aan dat je apparaat ook nog wel door de gemeente vergoed zou worden, vandaar.

In je verbruiksberekening vergeet je nog steeds aanschaf, onderhoud en levensduur van je Nespresso t.o.v. een regulier apparaat met losse koffie.

Wel ben ik dus met je eens dat als je een matige gebruiker bent, de Nespresso nog wel eens goedkoper kan uitkomen dan een gewone koffiezetterT. Ik denk dat het pas een duur apparaat is als je hele kannen per dag wegtankt. Daar zijn de cupjes te duur voor. Drink je 1 a 2 bakken per dag, bespaar je wegens niet-teveel aangeschafte koffie.Ik heb geen idee hoe ik moet berekenen wat onderhoud en levensduur zijn. Vandaar dat ik dat ook niet in de berekening heb meegenomen.
Wij hebben sinds 2 weken ook de citiz met melkopschuimer. Al tijden met veel plezier gebruik gemaakt van onze Senseo, maar die begon steeds slappere bakkies te zetten. De reden voor Nespresso was dat je echt lekker en goede koffie kan drinken. We hebben even vergeleken met een bonen apparaat, maar de aanschaf daarvan vonden we veel te duur en het apparaat eigenlijk te groot. Ik kan nu heel veel cupjes kopen voor ik uberhaupt aan de aanschafwaarde van zo'n ander apparaat zit.

Wat ik van veel mensen heb begrepen is dat gewone filter koffie, nadat je gewend bent aan bonen/nespresso, niet zo heel lekker meer is. Hoe veel cups denk je in de maand te gaan gebruiken? 10?, alleen voor het weekend om jezelf te verwennen met een lekkere bak koffie en de rest van de maand gewone koffie in zo'n nexpod. Of de twee/drie weken alleen maar nespresso en de laatste week/weken gewone koffie (met de vraag of je die dan nog lekker vind?)
@Hompelt..... : waarom scoor je via MP niet een Nespressoapparaat. Zijn voor 50 euro te krijgen. Met Coffeeduck cupjes en goede koffie met espressomaling (Levelt, Nespresso, Illy, Lavazzo) kom je een eind met lekkere koffie die betaalbaar is.

Hoe dan ook is een filterapparaat altijd goedkoper maar niet lekker.

Heb die Coffeduckdingen besteld en ze werken prima. Met goede koffie is het een voor mij een goede optie. cups gebruiken we nu meer voor smaakwissel en visite.

Als je hier allemaal geen geld voor hebt dan kan je gewoon kiezen voor voor een Percolator of zo'n doordrukkan. Als je je zo'n aanschaf niet kan bekostigen en overweegt de rekening bij de gemeente neer te leggen lijkt het me zeker niet verstandig met Nespresso in de weer te gaan. Dan is goede koffie ook te duur. Want met standaard maling werken die Coffeeducks simpelweg niet.
Oh mensen mensen.... ik woon in de bible-belt van Nederland en heb net lopen schelden!! Door al dat geklets over koffie had ik behoefte om eens een cappuccino'tje voor mezelf te maken... ondertussen was ik druk aan het boenen. Je raadt het al; ik boende zo "intens" (om binnen nespresso-termen te blijven) dat ik zo mijn zelfgeklopte schuim en warme melk omverduwde!! En schelden!!! Mn hele koelkast en vloer onder de melk!! Heel fijn! Nu druk aan het boenen, is gelukkig niets meer van te zien.... Zucht! Wat dat betreft is zo'n aeroccino-uitvoering van de citiz geen overbodige luxe!! Scheelt weer schoonmaakkosten ;)
quote:Pimm schreef op 10 juni 2010 @ 13:55:

Wij hebben sinds 2 weken ook de citiz met melkopschuimer. Al tijden met veel plezier gebruik gemaakt van onze Senseo, maar die begon steeds slappere bakkies te zetten. De reden voor Nespresso was dat je echt lekker en goede koffie kan drinken. We hebben even vergeleken met een bonen apparaat, maar de aanschaf daarvan vonden we veel te duur en het apparaat eigenlijk te groot. Ik kan nu heel veel cupjes kopen voor ik uberhaupt aan de aanschafwaarde van zo'n ander apparaat zit.

Wat ik van veel mensen heb begrepen is dat gewone filter koffie, nadat je gewend bent aan bonen/nespresso, niet zo heel lekker meer is. Hoe veel cups denk je in de maand te gaan gebruiken? 10?, alleen voor het weekend om jezelf te verwennen met een lekkere bak koffie en de rest van de maand gewone koffie in zo'n nexpod. Of de twee/drie weken alleen maar nespresso en de laatste week/weken gewone koffie (met de vraag of je die dan nog lekker vind?)

10 cupjes per maand??? Nee joh. In het weekend halen wij met zijn tweetjes al 10 cupjes per dag! Zonder visite.

Let wel: het is espresso.. dat is een kopje met 2-3 slokken. Geen volle mokken koffie. Neem altijd dubbele en eventueel maak ik daar dus cappucino van. Voor 10 cupjes p/m kan je beter koffie in een café gaan drinken..

Hier bestellen we 200 cupjes per 3 maanden, soms doen we er maar 2 maanden mee. Omdat vriend meer thuis gaat werken hebben we nu die coffeeducks erbij omdat het anders de spuigaten uitloopt.
quote:mips schreef op 10 juni 2010 @ 13:57:

@Hompelt..... : waarom scoor je via MP niet een Nespressoapparaat. Zijn voor 50 euro te krijgen. Met Coffeeduck cupjes en goede koffie met espressomaling (Levelt, Nespresso, Illy, Lavazzo) kom je een eind met lekkere koffie die betaalbaar is.

Hoe dan ook is een filterapparaat altijd goedkoper maar niet lekker.

Heb die Coffeduckdingen besteld en ze werken prima. Met goede koffie is het een voor mij een goede optie. cups gebruiken we nu meer voor smaakwissel en visite.

Als je hier allemaal geen geld voor hebt dan kan je gewoon kiezen voor voor een Percolator of zo'n doordrukkan. Als je je zo'n aanschaf niet kan bekostigen en overweegt de rekening bij de gemeente neer te leggen lijkt het me zeker niet verstandig met Nespresso in de weer te gaan. Dan is goede koffie ook te duur. Want met standaard maling werken die Coffeeducks simpelweg niet.

Dank je wel. Fijn dat je er ervaring mee hebt. Heb echt wat aan je reactie (ook mbt de coffeeduck).

P.s. via Marktplaats had ik in princiepe ook gewild maar kan niet als ik het bij de gemeente wil declareren. Ze willen een factuur.

Anders idd een betere oplossing. 2e handsje ook prima.
quote:Meiske_90 schreef op 10 juni 2010 @ 13:58:

Oh mensen mensen.... ik woon in de bible-belt van Nederland en heb net lopen schelden!! Door al dat geklets over koffie had ik behoefte om eens een cappuccino'tje voor mezelf te maken... ondertussen was ik druk aan het boenen. Je raadt het al; ik boende zo "intens" (om binnen nespresso-termen te blijven) dat ik zo mijn zelfgeklopte schuim en warme melk omverduwde!! En schelden!!! Mn hele koelkast en vloer onder de melk!! Heel fijn! Nu druk aan het boenen, is gelukkig niets meer van te zien.... Zucht! Wat dat betreft is zo'n aeroccino-uitvoering van de citiz geen overbodige luxe!! Scheelt weer schoonmaakkosten ;)Geeft aai over bol. Zo is Nespresso ineens een stuk minder leuk he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven