Nespresso enzo

10-06-2010 10:51 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een Nespresso apparaat aanschaffen. Vind de citiz van krups erg leuk (ook om te zien). Daarnaast wil ik een set coffeeduck filters aanschaffen.

Ben benieuwd:

Welk Nespresso apparaat is het beste?

Hoe bevalt de coffeeduck filter?

Iemand toevallig ervaring met nexpod filters?
Mips, die 10 cupjes per maand is precies waar ik op doel als ik nadenk bij een laag koffiebestedingsbudget. Je komt al heel snel op veel meer uit dan 10, en als je dan met een minimum loon op de kleintjes moet letten vraag ik me af hoeveel cupjes haalbaar zouden zijn.

Ik ben voorheen nooit verder gekomen dan Senseo en heb van gemalen koffie minder verstand, maar ik begrijp dat er een heel assortiment is aan koffie met een goede espresso maling die wel lekker is.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 10 juni 2010 @ 14:07:

[...]

Geeft aai over bol. Zo is Nespresso ineens een stuk minder leuk he?

Haha ja. Ik troost me maar met de gedachte dat het met een normale koffiemachine ook makkelijk had kunnen gebeuren.

:-D
quote:Meiske_90 schreef op 10 juni 2010 @ 14:11:

[...]

Haha ja. Ik troost me maar met de gedachte dat het met een normale koffiemachine ook makkelijk had kunnen gebeuren.

:-DZo is dat. En... je hebt het alweer opgeruimd. Dus kun je nu eindelijk genieten van je bakkie nespresso.
Zeker. Heb al een lungo'tje achter de kiezen ;)
Vraag me af waar ik de aanschaf van mn Nespresso kan declareren. Vind het echt te bizar voor woorden, echt.
quote:RosaP schreef op 10 juni 2010 @ 14:24:

Vraag me af waar ik de aanschaf van mn Nespresso kan declareren. Vind het echt te bizar voor woorden, echt.Nogmaals ik weet het niet 100% zeker. Misschien zit ik er wel naast en valt een koffiezetapparaat niet onder de duurzame goederen. Kan ook hoor.
Een koffiezetapparaat zou er best onder kunnen vallen hoor, HP, maar ik schat zo dat we het dan hebben over een simpele blokker-zettert.

Zo wel, dan wil ik ook wel meedoen met de Nespresso-hype!
quote:Ainne schreef op 10 juni 2010 @ 14:34:

Een koffiezetapparaat zou er best onder kunnen vallen hoor, HP, maar ik schat zo dat we het dan hebben over een simpele blokker-zettert.

Zo wel, dan wil ik ook wel meedoen met de Nespresso-hype!Er staat nergens bij de voorwaarden van bijzondere bijstand vermeld dat je per product binnen een bepaald bedrag moet blijven (wat ik op zich raar vind) Het enige wat er staat is dat je recht hebt op 350 euro max vergoeding per kalenderjaar en dat je het gekochte product max. 1keer per 5 jaar kunt declareren. Mocht het dus wel onder de bijzondere bijstand vallen dan vermoed ik niet dat ik perse naar de blokker moet.
Een snelle google leert mij dat er per gemeente bepaald wordt wat onder bijzondere bijstand valt. Ook worden er richtprijzen aangehouden.

Ik vrees het ergste voor je
quote:hompeltjepompeltje schreef op 10 juni 2010 @ 14:31:

[...]

Nogmaals ik weet het niet 100% zeker. Misschien zit ik er wel naast en valt een koffiezetapparaat niet onder de duurzame goederen. Kan ook hoor.

Ik denk niet dat het onder de duurzame goederen valt. Je kan namelijk ook koffie zetten op deze manier!

Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oh, crisis. Dit is dus hetgeen wat er mis is in Nederland. Mocht het zo zijn.
...
Nou dames niet zo fel zeg! Ik kan het wel blijven roepen... Ik ben er niet zeker van. En als de gemeente niet vergoed dan betaal ik het gewoon zelf. Wat is het probleem?
Heeft niets met jou te maken, hompeltjepompeltje, maar ik zou het be-lache-lijk vinden als dit soort luxe artikelen vergoed zouden worden door de gemeente.
...
quote:hompeltjepompeltje schreef op 10 juni 2010 @ 15:06:

Nou dames niet zo fel zeg! Ik kan het wel blijven roepen... Ik ben er niet zeker van. En als de gemeente niet vergoed dan betaal ik het gewoon zelf. Wat is het probleem?Dat er hardwerkende mensen zijn die voor zo'n apparaat moeten sparen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Beste Fame ik kies er ook niet voor om ziek te zijn. En op een minimum niveau te moeten leven. Dat de gemeente een regeling treft voor mensen als ik vind ik fijn. En inderdaad ... ik zou het ook erg luxe vinden als het volledig werd vergoed en dat is dus maar de vraag. En ja ik besef heus wel dat jullie hard werken voor het geld. Had ik ook graag gedaan.
Zo en nu genoeg over dat hele vergoeding gedoe. Ik ben eruit. Bedankt voor alle adviezen en ervaringen. Het heeft me geholpen in mijn keuze. Maandag bestellen als het mee zit. Na ruim 4jaar met een gratis afdankertje van broerlief nu een nieuw apparaat waar ik nog minstens net zo lang plezier van hoop te hebben.
Geniet ervan ;)
Je zal er zeker van gaan genieten!
Ik heb dit topic vandaag met veel interesse gevolgd..ik wil er ook een Nu had ik bedacht dat ik voor De longhi's Lattissima zou gaan maar het prijsverschil met de Citiz & milk of de losse aeroccino is toch nog behoorlijk dus......heeft iemand de Lattissima en hoe bevalt ie (en dan vnl met het oog op capuccino & Macchiato bereiding)? OF is dat met een losse aeroccino net zo makkelijk?
quote:hompeltjepompeltje schreef op 10 juni 2010 @ 13:20:

En daarom wil ik dus een Nespresso MET coffeeduck zodat ik mijn koffietarieven binnen de perken kan houden. De nespresso capsule bewaren we dan voor de zondag. ach kom op dit is toch belachelijk? Jij kan je geld wel beter besteden. Leef naar wat je krijgt en niet naar wat je graag zou willen krijgen
quote:hompeltjepompeltje schreef op 10 juni 2010 @ 15:06:

Nou dames niet zo fel zeg! Ik kan het wel blijven roepen... Ik ben er niet zeker van. En als de gemeente niet vergoed dan betaal ik het gewoon zelf. Wat is het probleem?Hoezo betaal je het zelf? Je hebt toch een uitkering? Vooralsnog betaalt de gemeente dan je nespresso
@Meds: Ja ik heb een uitkering en ja ik heb ook wel eens financiele meevallers (vakantiegeld enzo) Daarnaast... wie ben jij om mij te zeggen dat ik niet leef naar wat ik krijg? Kom maar eens kijken hier hoe ik het doe, en oordeel dan nog eens.
@Pim en Meiske90 Dank jullie wel!

@babbel 35... ik heb een losse melkschuimer van lattemento. Krijg er heerlijke schuim mee. Voor mij dus een reden om geen dure de longhi te kopen maar gewoon 2 losse apparaten. Ook makkelijker te vervangen als 1 van de 2 het begeeft. Op youtube zijn veel filmpjes over diverse apparaten. Misschien is dat leuk voor je? Kun je met eigen ogen zien hoe het eruit ziet.
Das waar HP, dat stuk gaan...das wel een puntje. Maar ik vind vnl t gebruiksgemak van belang (2 jaar garantie tenslotte ) dus ben wel benieuwd naar ervaringen van gebruikers (en anders maar even gaan proberen in de winkel)

(en ga ondertussen even de filmpjes bekijken!)
quote:babbel35 schreef op 10 juni 2010 @ 20:03:

Das waar HP, dat stuk gaan...das wel een puntje. Maar ik vind vnl t gebruiksgemak van belang (2 jaar garantie tenslotte ) dus ben wel benieuwd naar ervaringen van gebruikers (en anders maar even gaan proberen in de winkel)Ja ik heb er veel positiefs over gelezen in elk geval. Ziet er op youtube ook wel lekker uit allemaal. Ook wel handig dat je die melkbus gewoon los kan koppelen en in de koelkast kan zetten. Misschien nieuw topic openen over alleen de latisima? Of krijg je dan gelijk een slotje ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven