Postcrossing 5

04-05-2010 22:53 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier doen we verder aan postcrossing!

Voor uitleg en kaartenwinkels, zie eerste post!
quote:Toadette schreef op 10 juni 2010 @ 14:20:

Ik heb die idrukker-kaarten van Holland ook. Wanneer mensen om kaarten van het land waar je woont te sturen, stuur ik die!

Hoe doen jullie dat?Ja, ik doe dat ook zo. Mensen die een NL kaart willen stuur ik vaak die 'groeten ui Holland' stroopwafel kaart. En anders stuur ik een Idrukker kaart naar het buitenland als ie bij het profiel past, of als het een leeg profiel is, of als iemand bijna nooit online is (bijv. 3 kaarten in 2 jaar verstuurd) of als het een twijfelachtig land is en die persoon pas kort lid is / weinig kaarten heeft gestuurd / ontvangen.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:kaatje_85 schreef op 10 juni 2010 @ 14:33:

Ik koop altijd kaartjes, en ik probeer ook echt altijd leuke/mooie/aparte kaarten te sturen. Ikzelf vind het ook leuker als ik een kaartje krijg wat in mijn profiel genoemd staat.

Zo kreeg ik een keer een ballerina uit wit-rusland met de tekst: ''I suppose you like ballet'' op de achterkant geschreven.

Uuuhm, ja, want mijn profiel zegt uitdrukkelijk dat ik van dieren hou, natuur, steden en gebouwen.
Steph, hoe gaat het nu met je? Je je vriend en schoonmoeder? Rustig aan he, voor zover dat mogelijk is!

Vandaag 2 nieuwe kaarten gestuurd, 1 naar Zeeland (volgens mij niet naar iemand van hier, naam begint met een J.) en naar Wit-Rusland. En ik heb echt veel profielen van mensen die van katten houden...
Ik had vandaag trouwens kaartjes gekocht bij de winkel die Neferisis me aanraadde, die op de Minderbroederstraat, met het houten speelgoed. 4 kaartjes meegenomen, ze hadden best wel leuke daar. Ben echt benieuwd wat dat meisje van haar houten clowns-kaartje vindt! Is toch leuk om zulke aparte dingen te versturen?

Ik hoop dat mijn brievenbus straks ook weer blij is, maar helaas al 3 dagen geen kaartje meer gehad....
Die kaart klinkt in ieder geval heel leuk Kaatje! Heb je er een foto of scan van gemaakt?
Leuk Kaatje, dat je geslaagd bent voor t clownkaartje. Ik woon helaas in zo'n gehucht, buiten de bruna is hier niet veel
Stay with me, let\'s just breathe.
ik maak er straks een foto van, ik stuur de kaart morgen pas op

Het is een houten plankje, heel dun, met een printje erop

Vond het zo apart en aangezien ik geen andere clownskaarten kon vinden dacht ik: doe mij doe maar!
Het klinkt heel apart, zo'n houten kaartje, Kaatje! Wat leuk dat je die uiteindelijk gekozen hebt. Houd er rekening mee dat het meer dan 40 dagen kan duren hè met Rusland.

Wat erg.... die balletkaart... dat is zo'n specifieke hobby... Wel erg grappig die tekst... la-la-la-later zul je lachen!
Twee nieuwe adressen aangevraagd. Naar Estiona gaat een mulit view kaartje. Gekocht tijdens het weekendje weg in Alkmaar. En naar Belarus gaat een kaartje met een afbeelding van een zeefdruk van mijn zwager.

Nog geen kaartje ontvangen, maar ik heb de brievenbus nog niet geleegd. Even wachten tot de bui voor bij is.

@ Kaatje klinkt leuk een houten kaartje.

@ Janna, leuk profiel. Ik stuur alleen idrukker kaartjes naar lege profielen of als het in het profiel past.
Hallo allen,

begrijp ik dat jullie het niet leuk vinden om idrukker kaarten te ontvangen? Ik dacht dat ik de enige hier was die dat vond. 1 Op de 5 officials die ik uit NL heb gekregen zijn idrukkerkaarten.

Ik stuur af en toe idrukker kaarten, soms past het bij iemands profiel. Meestal gebruik ik de idrukkerkaarten als boodschappenlijstje of om memootjes op te schrijven

Ik heb wel even wat kaarten geshopt vandaag! Hele leuke natuurlijk.

Jammer Toadette, dat je weinig kaarten kan vinden in je woonplaats, wel een mooi excuus om kaarten te shoppen als je eens elders bent.
Ik had vandaag mies van het leesplankje in mijn brievenbus. Een kaart uit NL (Alkmaar) dus.
Ook een leuk verhaal er op Ligaa?

Ik kreeg vandaag ook weer een kaartje in de bus. Een hele mooie kaart met een illustratie van een beroemde finse illustrator (schrijf je dat zo?) Leuk verhaaltje er ook op. Heb haar uitgebreid bedankt.

Kijk ongeveer de hele dag door al of er weer een kaartje is geregistreerd, kan ik namelijk weer een nieuwe sturen. Ben weer helemaal enthousiast!!

Ook ik heb een aantal Idrukker kaarten, Gelukkig nog nooit zelf gekregen. Stuur ze eigenlijk alleen naar mensen die een raar of haast niks in hun profiel hebben staan. Toch zijn een aantal van deze Idrukker kaarten tot favoriet gemaakt. Vooral die van die kerstman in de sneeuw. :-)

(voor diegene die het opmerkte: ik schreef mee in de eerste 2 postcrossing topics!).
Ik vind het niet raar om Idrukker kaarten naar het buitenland te sturen hoor. Maar 't is gewoon niet leuk om ze van een mede NL der te krijgen en al helemaal niet als het echt niets met je profiel te maken heeft. Gelukkig had ik vandaag wel een leuke kaart uit Finland. Met mooie postzegel. Maar er staat niets op dan Have a nice days! Cheers. En een naam en de ID code... Da's dan wel weer een beetje jammer, maar ja... blijkbaar kan je niet alles hebben
quote:Toadette schreef op 10 juni 2010 @ 14:54:

Ik woon helaas in zo'n gehucht, buiten de bruna is hier niet veel Je kunt op internet best veel leuke kaarten bestellen. Artunlimited.com en dat tinstarcompany.com vind ik beide leuk bijvoorbeeld.

mijn houten kaartje dat morgen op de post gaat.

Helaas geen post voor mij vandaag
quote:Kristin schreef op 10 juni 2010 @ 17:59:

Ook een leuk verhaal er op Ligaa?

Ja, ook dat. Veel informatie over haar stad en dat ze mijn stad leuk vindt en een aantal keer heeft bezocht.

Leuk dat je weer enthousiast bent geworden Kristin! En ook nog een mooie kaart, kun je hier je pc-naam neerzetten? Ik wil wel even bij je kaarten snuffelen. Maar als het te prive is, is ook ok!
Kaatje nu ik je kaartje zie geloof ik niet dat ik van clowntjes houd.
quote:Janna80 schreef op 10 juni 2010 @ 14:10:

Hier, dat moeten jullie zien

En dan zelf zeggen dat je geen add kaarten wilt he...

Haha die is wel goed bezig ja.

Toa: ik woon niet in een gehucht maar hier zijn amper postkaarten te krijgen. Ik heb ze gevonden via kapaza/marktplaats en als k eens naar NL ga profiteer ik er natuurlijk van hé
quote:StefanieV schreef op 10 juni 2010 @ 18:57:

[...]

Haha die is wel goed bezig ja.

Als zij deze manier van postcrossen leuk vind (zo goedkoop mogelijk) dan is dat natuurlijk haar goed recht, maar het is niet mijn ding. Als ik haar profiel zou trekken, zou ik keihard een idrukker terugsturen.
Natuurlijk Ligaa, ik ook hoor, idrukker-kaarten genoeg in de aanbieding
Chayuz, Laurent heeft er met geen woord over gerept hoor. Het enige wat hij in zijn standaard Hurray heeft toegevoegd is het soort kaart wat ik gestuurd had.

Ik had een volle deurmat! En ik vermoed dat dat de komende dagen waarschijnlijk nog wel meer gebeurd. 3 officials; uit Australië, Japan en uit NL. Allemaal leuke kaarten. Zo nog even uploaden. En ik had al een leuk kaartje voor mijn verjaardag van Kozoo. Dank je wel!!!

Ik mocht ook nog 2 kaarten sturen en die mogen naar WitRusland en NieuwZeeland. En die laatste die heb ik nog niet. Ik vind dat zo leuk als ik weer naar een nieuw land mag sturen.

Janna, eigenlijk heeft ze nog steeds een beetje gelijk. I-drukker zijn geen AD-kaarten.. Maar ik snap je wel hoor, als ik haar profiel zou trekken zou ik er ook een I-drukkerkaart heen sturen en vragen waarom ze alleen maar I-drukker kaarten stuurt.

Kaatje, ik hou ook niet van clowns maar ik vind wel dat je een leuk kaartje voor haar hebt uitgezocht.

Beachlover, Alkmaar is leuk hé! Kaarten genoeg te vinden daar!
Janna,ik stuur wel gewoon idrukker kaarten naar bijna lege profielen of naar mensen die te weinig online zijn zeg maar.

Maar dit wel naar het buitenland.

Vandaag een kaartje uit China ontvangen, niet een echt erg leuke, maar ook geen lelijke.

Wat grappig Kaatje, een houten kaartje.

Gisteren naar de Bruna geweest hier in het gehucht en zag tot mijn grote verbazing dat ze er nu Artunlimited kaarten verkopen, dus direct wat gekocht hahaha... 15 stuks. jaja had nog geen kaarten genoeg.

Heb eigenlijk ook veeeeeeeeeeeel te veeeel Dus zal er nu weer een stop op zetten.
Geen post vandaag, wel een hurray uit Wit-Rusland, nieuwe kaart mag ook weer naar Wit-Rusland. Weer iemand zonder profiel (I like any card) of kaartgeschiedenis (2 kaarten verzonden) of favo's. Toch geen I-drukker verzonden, maar een bloemenkaart van een of andere voetschilderes.

@Kaatje > grappig kaartje, ik ben ook niet zo'n circusfan, maar ik vind deze wel origineel. Dat speelgoedwinkeltje was ooit mijn dochters favoriete cadeauwinkeltje. Tegenwoordig worden er andere eisen aan cadeaus gesteld.

@C-Estelle > Alkmaar is zeker een leuke stad, komen ook leuke mannen vandaan, ben er met eentje getrouwd
Oww Janna wat een slechte tip voor mijn portomonee

Ik heb voor ¤ 40,00 kaarten gekocht bij Artunlimited.com

Ze zijn allemaal zooooo mooi.

Nu kan ik voorlopig even voort...
Stay with me, let\'s just breathe.
quote:justme80 schreef op 10 juni 2010 @ 20:36:

Gisteren naar de Bruna geweest hier in het gehucht en zag tot mijn grote verbazing dat ze er nu Artunlimited kaarten verkopen, dus direct wat gekocht hahaha... 15 stuks. jaja had nog geen kaarten genoeg.

Heb eigenlijk ook veeeeeeeeeeeel te veeeel Dus zal er nu weer een stop op zetten.Zo herkenbaar! Morgen bij onze Bruna ook eens kijken. En bij de Ako, de kantoorboekhandel, de kinderboekhandel, de Hema en de bloemenwinkel... Hoezo, verslaafd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven