Praten

10-06-2010 19:04 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik vroeg me zo eens af he..

Als jullie nou s'avonds thuis zijn, met je partner..

Praten jullie dan veel tegen elkaar, of gaat een ieder z'n eigen weg?

Vroeg me dit zo eens af.

Ben benieuwd naar de reacties!
Wij praten heel veel. Tv vaak niet aan. Alleen als we heel moe zijn, bank hangen en zappen.

Verder zitten we avond aan avond aan de eetkamer te praten.
tis heel wisselend. In ieder geval eten we samen en bespreken we wat we aan elkaar kwijt willen (nieuwtjes, dingen op het werk, ideeën, gevoelens, ditjes en datjes, kan van alles zijn)

Soms zitten we de hele avond samen bij elkaar, te kletsen, vakantie te plannen, tv te kijken, muziekje te luisteren, soms zit ieder in een kamer (te leren, internetten, etc)

Gaat vanzelf, er is geen vast stramien. Ik ben zelf iets meer van de 'tijd en ruimte alleen' en mijn vriend is het liefst samen in 1 ruimte.
@ yasmijn, wat leuk en gezellig.

Jij en je partner bedoel je of hebben jullie ook kinderen?

Klinkt erg gezellig, waar hebben jullie het dan allemaal over?
Mwa het verschilt. De ene avond hebben we meer te delen dan de andere avond. Maar we praten wel redelijk veel samen. Al doen we het ook vaak over de telefoon. Vraag me niet waarom, als we elkaar ´s avonds toch weer zien...

Wel tv altijd aan..
quote:Miepjemiep schreef op 10 juni 2010 @ 19:07:

Mwa het verschilt. De ene avond hebben we meer te delen dan de andere avond. Maar we praten wel redelijk veel samen. Al doen we het ook vaak over de telefoon. Vraag me niet waarom, als we elkaar ´s avonds toch weer zien...

Wel tv altijd aan..Ja hier ook veel over de telefoon overdag, terwijl we elkaar savonds weer zien stom he haha
Aangezien ik vaak 's avonds werk, proberen we wel zo veel mogelijk samen te zijn op de avonden dat we beide thuis zijn.

Praten, tv kijken, of ieder zijn eigen ding doen wisselen elkaar af.

Wel hebben we de beste gesprekken als we samen even een biertje gaan doen in de stad.

En waar we over praten? Van de kat van de buren tot het verbeteren van de wereld, van de verschillen in onze jeugd tot ons gevoel en van koetjes en kalfjes tot dingen die ons dwars zitten.

Als we lang stil zijn terwijl we samen in de kamer zijn dan wordt de stilte regelmatig even gebroken door de een die de ander verteld hoe lief die eigenlijk is. Gewoon uit het niets.
Haha tsja ik vind het zelf altijd wel sullig, maar op het moment zelf moet ik het nieuws even kwijt....

We zijn wel de hele avond vaak in dezelfde ruimte, omdat ik dat gewoon veel gezelliger vindt..
quote:Butterfly14 schreef op 10 juni 2010 @ 19:11:

[...]

Ja hier ook veel over de telefoon overdag, terwijl we elkaar savonds weer zien stom he hahaHier ook. We bellen ook (zowat) altijd op dezelfde tijd. Gewoon met de vraag wat ben je aan het doen/ben je al wakker, wat ga je doen etc.
Er wordt zeker gepraat. Soms wat later op de avond omdat we allebei gaan sporten, maar iedere dag praten we; overwerk, nieuws, familie/vrienden, dingen die we gaan ondernemen.. van alles. Waarom wil je dit weten?
verschild per dag. ik werk op het moment niet dus ik ben 's avonds niet echt moe van het werk ofzo. ik laat mijn vriend altijd wel ff zijn gang gaan en na een tijdje vraag ik hoe het op zijn werk was.

vaak praten we tussendoor veel en als er iets is wat we willen bespreken dan doen we dat meteen. meestal ;s avonds in bed nemen we ook nog wat dingen door.

als we een tijdje het idee hebben dat we niet genoeg praten dat zorgen we voor een uitje gaan we uit eten ofzo of een terrasje en dan praten we helemaal bij.

gelukkig is mijn vriend een behoorlijke kletser.
quote:Butterfly14 schreef op 10 juni 2010 @ 19:07:

@ yasmijn, wat leuk en gezellig.

Jij en je partner bedoel je of hebben jullie ook kinderen?

Klinkt erg gezellig, waar hebben jullie het dan allemaal over?

Wij hebben samen 3 kinderen, 1 van hem en 2 van mij maar de mijne wonen op zichzelf, (studerend) die zijn al oud genoeg en de zijne van 18 woont bij zijn exvrouw.

Soms als iedereen er is, en dat is vaak, dan is dat heel gezellig, dan moederkloek ik er wat af.

Wij hebben het over onszelf, over de kinderen, familie, vrienden, over ons werk (wij werken bij dezelfde organisatie, zelfde afdeling) en het huis wat we aan het verbouwen zijn, och, van alles. En hoe leuk we elkaar vinden Hoe blij we zijn met elkaar.

Nu is ie er niet, want is aan het klussen in het nieuwe huis, dus ik mis hem erg.

Hij heeft me erg gesteund toen op 23-12-09 mijn mama volkomen onverwacht en veel te vroeg overleed aan een hersenbloeding op haar vakantie in Kenia. En nog.

Ik had niet geweten hoe ik het zonder hem moest redden.

Ik zei eerst, toen de berichten uit Kenia kwamen dat ze 'bewusteloos' was: ik ga er heen, ik ken het land als mijn broekzak, ik weet mijn weg, heb er vrienden, heb er gewoond, ik ga wel eens kijken wat er aan de hand is. Nooit vermoedend dat dit fataal zou zijn.

Hij zei: ik ga mee. Ik: hoeft niet, ik red me wel, zal allemaal wel meevallen.

Hij ging toch mee, de volgende dag gingen we.

En 3 dagen na aankomst was ze compleet hersendood.

Ik had toen niet geweten wat ik zonder hem moest, hij nam me alles uit handen, regelde zaken enz enz.

Ja, nu met dat geklus mis ik hem heel erg, want eigenlijk zijn wij 24 uur per dag samen, bijna wel, samen naar het werk, samen weer naar huis.

Dus zit ik op het forum
We kletsen heel veel! Zowel over de serieuze dingen des levens als slap kletsen over koetjes en kalfjes.

Moet er wel bij zeggen dat de echte verhalen pas loskomen als onze dochter ligt te slapen. Voor die tijd is het meer tijdens het eten dat je een beetje de dag doorneemt.
@ yasmijn, wat erg voor je dat je je moeder verloren bent :(

En wat ontzettend fijn dat je man er zo voor je was/is.

Klinkt echt heel gezellig allemaal, en ik snap dat je hem gewoon mist als hij er niet is.

@cmlgirly...je vroeg mij waarom ik dit wilde weten.

Tsja gewoon intresse,

wij praten ook wel maar niet heel veel...doordeweeks dan...weekends is dit anders.

Dit komt denk ik ook omdat mijn partner al om 05:30 op moet..en savonds gewoon moe is.

Ik ben meer een kletser iig;)
Wij zijn alleen in het weekend samen en dan praten we heel wat af. Door de week bellen we veel, ik heb zelfs een ander abonnement genomen zodat we nu gratis mobiel bellen... met meer dan 700 belminuten per maand werd het me anders te duur. En waarover.... van alles, serieus en onzin.
Viva la vida
Ik woon niet samen met m'n vriend maar we zijn wel een paar avonden per week samen. Meestal kijken we wat tv, of we doen wat voor onszelf. En als we dan in bed liggen kletsen we ineens aan één stuk door en maken we het weer veel te laat. Maar als we eerder proberen te kletsen dan werkt het ook weer niet
quote:Elmira schreef op 10 juni 2010 @ 19:48:

Ik woon niet samen met m'n vriend maar we zijn wel een paar avonden per week samen. Meestal kijken we wat tv, of we doen wat voor onszelf. En als we dan in bed liggen kletsen we ineens aan één stuk door en maken we het weer veel te laat. Maar als we eerder proberen te kletsen dan werkt het ook weer niet He? haha wat apart..jullie kunnen dus het best in bed praten zeg maar?
dat in bed praten is heel herkenbaar ook in de auto. thuis ook wel maar minder.
quote:Butterfly14 schreef op 10 juni 2010 @ 19:50:

[...]

He? haha wat apart..jullie kunnen dus het best in bed praten zeg maar?Ja, dan liggen we in 't donker en lullen we aan één stuk door
Wij praten veel... Geen tv aan, lekker samen op de bank of aan tafel...

Soms moeten we er hartelijk om lachen, zitten we tijdens de brunch in het weekend al te discussieren.. Maar ook op lange autoritten wordt er veel gepraat..

is er iets op tv wat we willen zien, kruipen we samen op de bank... Zomers springen we na het eten (altijd aan tafel) vaak op de fiets om in de stad ergens wat te gaan drinken of een ijsje te eten.. hebben we geen zin en is het weer er naar, gaan we hier buiten zitten... en weer praten, babbelen, kletsen... Echt over van alles en nog wat...
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
Butterfly, behalve de oppervlakkige zaken of mss zelfs wel de heel diep zinnige, praten jullie dan nooit over wat je bezig houdt op het werk, wat je daar aan het doen bent, hobby's, vrienden, eigenlijk wat je bezighoudt?
@DNM...Nee niet echt..ja soms...

Ik zou wel wat meer willen praten..maar ben dan ook echt een kletskoud..en soms te druk misschien
Weet je dan wel wat hem bezighoudt of helemaal niet?
Tsja ze werk enz...hij doet eigenlijk niet zo veel buiten werk om..

We praten wel hoor zo is het niet..maar ik voel me dan vaak zo'n kwebbelkoud omdat hij gewoon wat stiller is dan mij.
we praten wel over werk enz hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven