Werk & Studie alle pijlers

HBO-V deeltijd

30-12-2005 15:59 2194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
@ Annelize!

Wat superrrrrr!! Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Leuk leuk! En die kleintjes zijn zoooo schattig gewoon. Vandaag was er een achterkleinkind van een patient op bezoek, met ouders. Het hummeltje was net 2 weekjes oud. *smelt, zucht*

Als ik dat soort ukkies dan hoor of zie, dan voel ik ook meteen mijn eigen eierstokken rammelen! Maar ik ga eerst trouwen en mijn opleiding afmaken (is de planning).

@ Discovery,

Klinkt als erg pittig dat afstuderen als de samenwerking bijna tot het nulpunt gezakt is. Jeetje, wat moet jij dan enorm balen. Hoe lang moet je nog tot aan je diploma? Of het inleveren van je afstudeerproject? Ben je dan van die bitches af? (ze zullen vast ook wel aardig zijn hoor, maar zo denk je er vast niet over nu).

iig heeeeeel veel succes voor nu, ik denk aan je!!

Hier ook een juichmoment!! Ik heb vorige week DE JURK gevonden!!! Ik ben helemaal weg van mijn mooie jurk. Toen ik hem die middag voor de 2e x aan had, wou ik hem ook echt niet meer uitdoen. Weet je hoe hyper je daar van kan worden?? Nou behoorlijk dus! over iets meer dan 4 maanden is onze grote dag, er moet nog best wat geregeld worden, maar het loopt nog op schema!

Deze week een wat meer relaxte week (1 schooldag en 1 vroege dienst). Dus tijd voor MR Dubbelfriss!! heb er nu al onwijs zin in!

Succes met de komende werk/studieweek!

Liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
@ MDF: Wiiiij willlen foooootooooo's!!! Krijgen we na je bruiloft de jurk te zien? :-D Heel spannend hoor! DÉ dag! Ennuh, die planning die jij voor ogen hebt, hadden wij ook ooit. Maar het leven kans soms heel andere plannen met je hebben. Ook goed! Geniet van je relaxte week!
Hee meiden!

Ik word he-le-maal blij van al dat leuke en goede nieuws.

Annelize, gefeliciteerd hee! echt kicken en dan ook nog een baan! Meid, je hebt het prima voor elkaar! Last van hormonen/koopdrang e.d.?

MDF: Eindelijk jejurk. Je hebt wat af mogen struinen maar dan heb je ook wat he? Kan je wel genieten van de voorpret?
Nee echt?
Ik ben zelfs zo blij dat ik dubbel post
Nee echt?
Hoi dames,

Wat een goed nieuws allemaal hier. Geweldig allemaal gefeliciteerd. hier gaat het wel goed. Moet echt vanaf komend weekend ophouden mijn weekenden vol te plannen en beginnen met dingen die in mijn hoofd zitten op papier te zetten. Anders loopt mijn afstudeer planning ook echt in de war. Nu kan ik het nog wel recht breien.

Enige reden waarom ik zo vroeg schrijf is overigens omdat ik in de trein zat, daar bedacht dat ik mijn portemonnee met ov-kaart niet mee had en weer ben uit gestapt. Hoe bedoel ik ik ben weer een beetje druk met van alles.
Ola!!! Ik ben in mijn allerlaatste stage week beland! Ik zou vandaag ook stage moeten lopen, was het niet dat ik vanochtend in de trein zat en op het moment dat de deuren dicht gingen ik er achterkwam dat ik mijn portomonnee vergeten was! Heeft de zwangerschapsdementie nu al toegeslagen??? (herkenbaar verhaal Scheepje?) Voordat je kunt uitstappen, een trein terug kunt pakken, naar huis bent geweest en weer terug op het station staat, ben je zo anderhalf uur verder. En toen riepen ze om dat er geen treinverkeer mogelijk was tussen Utrecht en Den Bosch. AAAAH! Toen heb ik maar gebeld dat ik vandaag niet meer komt, want als ik helemaal moet omreizen via Rotterdam of Nijmegen dan ben ik zo 2,5 uur verder. Dat was geen succes dus. Kan ik nu tenminste wel werken aan mijn leerdoelen! Ik moet nog mooie concluderende leerdoelverslagen schrijven. Ik dacht hier meteen wat theorie in te verwerken, zodat ik dat maar heb gedaan. Over een week ben ik klaaaaar!!!

15 juni nekplooimeting! Duimen jullie mee?

Wat een heerlijke verhalen zo vroeg op de maandagochtend!

Ik vind het echt komisch hoor, Annelize.

Hopelijk kan je er nu zelf ook wel mee lachen!

En tuurlijk ga ik duimen voor je, Annelize!

Hier een relaxte week verder. Heel weinig voor school/werk gedaan, dus dat gaan we vandaag maar eens doen.

Afgelopen week waren vriend en ik samen vrij (op 1 dag school en een vroege dienst na). We hebben genoten van het mooie weer, de dierentuin, een atractiepark en elkaar. Gisteren samen de badkamer gepoetst, dat eindigde natuurlijk in een watergevecht, haha.

Kreeg van de week wat opmerkingen over mijn verslagen op school De theorie staat er keurig in beschreven, maar ze missen nog een stukje over wat ik ermee doe, wat ik ervan gebruik, zeggen ze. Voor mij was het wel heel duidelijk waarom ik dingen doe zoals ik ze doe, maar voor een ander dus blijkbaar niet. Beetje frustrerend dat ik dat pas hoor na 4 blokken. Hopelijk kan ik dat nog op tijd rechttrekken voor de vakantie. (over 6 weken begint de zomervakantie, dus dan geen school, maar nog wel werken).

Op het werk al wel een carpoolmaatje gevonden. Is best gezellig als we samen rijden. Mogelijk dat we binnenkort zelfs met 3en kunnen carpoolen, dan wordt dat lekker voordelig!

Ik ga maar eens aan de slag, verslagen liggen te wachten op me.

- vrijheidsbeperkende interventies

- orientatie op mijn afdeling (sinds half april ben ik er)

- verslag van het werken van afgelopen week (1 dag dus)

- en nog een paar kleine dingen afronden

genoeg te doen, dus hup daar ga ik dan maar!

Liefs MDF
Jeeeeej! Ik heb mijn stage gehaald! En ik heb ze ook verteld dat ik zwanger ben. Was een hele leuke situatie. Dit was tevens mijn laatste dag! Ik vond het zo'n leuke afdeling! Ik zou daar best kunnen blijven werken. Het was echt geweldig! Nu moet ik dit weekend nog aan een pleidooi schrijven. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe krijg je dit goed dicht gespijkerd? Ik wilde ook nog een mooie 'final thoughts' verslagjes schrijven, waarin ik de feedback van mijn begeleider verwerk. Lijkt me wel een strak plan.

Morgen naar de efteling. Wieeeeeeeeeh (naja, iets minder wieeeh voor mij dan ivm zwanger )

Liefs Annelize
Hee meiden!

Nee ik ken dat niet, een soort van pleidooi schrijven.

Toch altijd bijzonder hoe het op andere scholen gaat, leuk om te lezen.

Maar gefeli Annelize. Zwnger, stage behaald en een nekplooimeting? Wat is dat?

Deze week examen dus ben weer druk in de weer.

Afgelopen weekend erg druk geweest met allemaal leuke dingen dus ik kwam alleen thuis om me om te kleden en te slapen. Vermoeiend maar voldaan...

En MDF: Lukt het allemaal een beetje?

Anyway, veel succes en ik laat het jullie weten wat het is geworden met het examen.

Moedigen jullie Nerderland vandaag ook aan? Of zijn jullie niet zo WK minded?
Nee echt?

Meiden, ik ben blij, maar dat is volgens mij wel te zien.

We hebben een voldoende gehaald voor ons afstuderen!!!!

Dus eigenlijk, ben ik op een gesprek na(wat prima te doen is), officieel verpleegkundige!

Zo fijn dat het er op zit, het afstuderen en het onderwerp, kwam mij namelijk de neus uit. De samenwerking ging wel weer redelijk, maar we zaten er gewoon alledrie doorheen. En ik ben er achter gekomen dat met z'n drieen afstuderen niet ideaal is, haha.

Maar ik voel mij nu heerlijk, heb heerlijk ontspannen geslapen vannacht, het zit er gewoon op....
Ola! De nekplooimeeting was helemaal goed! De kans op een kindje met het syndroom van down is heeeel klein. We hebben de beste uitslag gekregen die we maar konden hebben! Olé! Verder heb ik lekker naar ons kindje kunnen kijken, terwijl deze rond aan het springen was in mijn buik (letterlijk!). Wat een bewegelijk typje is het! De hele tijd is ie zich aan het afzetten tegen mijn baarmoeder! Dus mijn krampjes zijn bij deze ook verklaarbaar!

Verder zit ik een beetje in zak en as wat betreft de kinderopvang. Ik vind dat ik met een fantastische studie bezig ben, maar ik weer gewoon niet hoe ik het rond moet krijgen met de opvang. Mijn vriend werkt onregelmatig en op mijn diensten is ook al geen pijl te trekken. 24 uurs opvang is er bijna niet (laat staan betaalbaar). Verder ben ik bang dat ik wanneer ik door ga met mijn studie, ik niet de aandacht aan mijn kindje kan geven dat ik voor ogen heb. Maar thuis zitten is absoluut geen optie, want dan word ik gillend gek. Al met al spookt er nu van alles door mijn hoofd, en ben ik even heel verdrietig (hormonen he). Bah. Als iemand nog positieve verhalen heeft van jonge moeders uit hun omgeving, bij wie de combinatie geweldig gaat, dan hou ik mijn aanbevolen.
Annelize blijf je 32 uur werken?

Volgens mij is werkgever verplicht en anders zou ik het gewoon vragen of je een vaste vrije dag mag in de week, kan vriend dat ook niet regelen? Lijkt mij toch dat onregelmatig werken niet betekend dat je 7 dagen beschikbaar moet zijn. Regelmatige werkers krijgen toch ook een vaste vrije dag(en) in de week.

Maar goed als je beide een vaste vrije dag hebt, heb je alleen voor de overige dagen nog opvang nodig. En ja dan kan het voorkomen dat je vrij bent als kindje naar de opvang gaat, maar dan kan je mooi aan je studie werken.

Weekenden is lastiger als jullie beiden onregelmatig werken, dus naast de kinderopvang ook op zoek naar iemand die als bijbaantje wil oppassen in het weekend.

Niet gelijk je studie opgeven hoor!
En wees dan vanuit jouw kant flexibelt bij het vragen van een vaste vrije dag, dus niet de vrijdag, want dat wil iedereen wel, maar doe dinsdag/donderdag. Ook weer ideaal voor kinderopvang, aangezien woensdag en vrijdag vaak de rustigere dagen zijn.
Het zou me echt niet uitmaken op welke dag ik vrij zou zijn. Maar mijn vriend kan voor zijn werk geen vaste vrije dagen aanvragen. Hij kan een verzoek indienen, maar 9 van 10 keer krijgt hij dit niet.

En als het goed is mag ik naar drie dagen werken gaan (ik kom er morgen achter of dit om 24 of om 28 uur gaat). Maar als dit allemaal vaste dagen en dagdiensten waren, dan was het niet zo'n probleem, maar het zit em juist in de avond en nachtdiensten. Mijn vriend is 4 tot 5 van de 7 dagen niet thuis (hij is piloot, en slaapt dus niet thuis). Dus ik moet ook 's nachts opvang hebben. En dat is praktisch onbetaalbaar. Bah!
Aaah, tja dan wordt het lastig. Kan ik je denk ook niet echt verder helpen.

Maar ik kan je wel zeggen dat je in je tweede jaar bijna zeker weten geen nachtdiensten gaat doen en ook avonddiensten heb je vaak nog niet in je tweede jaar. Dus het is nog geen acuut probleem. In het derde jaar zal je misschien avonddiensten gaan doen en heel misschien nachtdiensten (maar de meeste hebben die pas vanaf het vierde jaar).

Het ligt ook heel erg aan de afdeling, veel afdelingen zijn toch wat terughoudend met leerlingen avond- en nachtdiensten laten doen.

Weet je al naar welke afdeling je gaat?
Oh, dat scheelt weer een beetje Disc. Ik heb morgen pas mijn contractbespreking, en dan hoop ik meer te weten. Eén van mijn vragen zal inderdaad zijn op welke afdeling ik kom te werken, omdat ik liever niet tijdens mijn zwangerschap op de oncologie-afdeling kom te werken.

Weet jij toevallig of je de moeders uit je klas 24 of 28 uur per week moeten werken? Thanks
De moeders uit mijn klas werken 24 uur, tenminste de moeders die moeder zijn geworden tijdens de opleiding. De moeder, die al moeder was, werkt 32 uur.

De oncologie-afdeling is hier samen met interne. Ik heb nooit op die afdeling gezeten, maar ik heb wel begrepen dat je als leerling op die afdeling niet bij patienten staat die chemo krijgen, en dat je dus alleen bij patienten staat die opgenomen zijn door interne geneeskunde en bij oncologie alleen bij kankerpatienten die geen chemo krijgen (dit laatste weet ik niet helemaal zeker, maar zeker is wel dat je niet bij patienten met chemo staat).
Hallo allemaal !

Wat een ontzettend leuk topic! Ik wil volgend jaar de HBO-V duaal gaan doen in Den Haag, en werd door Annelize op dit topic gewezen. Ik zal me eerst even voorstellen:

Ik ben Tinks, 18 jaar, krijg morgen de uitslag van mijn examens (weet dus nog niet of ik geslaagd ben), en ga volgend jaar beginnen aan de HBO v.

Ik heb het laatste aantal pagina's gelezen, en ik heb er heel erg veel zin in gekregen om volgend jaar te beginnen. Zouden jullie mij wat kunnen vertellen over wat het eerste jaar ongeveer inhoud (wat je moet doen, wat voor vakken je hebt etc)?

Trouwens, Annelize, ik las dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Is het misschien voor jou niet handiger om dichter in de buurt je opleiding af te maken, zodat je wat minder aan het reizen bent en dus dat al een stuk je is opgelost? evt. Opa's en oma's?

Liefs, Tinks
Tinks mag ik vragen waarom je besluit om op je 18e een duale opleiding te gaan doen?

Spannend het wachten op de uitslag, maar aan je bericht te zien ga je ervan uit dat geslaagd bent!

(Annelize gaat de opleiding al dichter bij huis afmaken, dus dat probleem is opgelost *Praat even voor jou Annelize*)
(Thanks Discovery ) Ik stap aankomend jaar over op een ziekenhuis in mijn eigen woonplaats Dat scheelt weer. Maar ik ben wel begonnen in een andere stad, puur omdat ik graag wilde beginnen!

(Tinks wil graag zeker zijn van inkomsten, vandaar de duale versie *praat even voor jou Tinks* ;))

@ Disc: goed om te weten dat de andere moeders wel 24 uur mogen werken. Daar heb ik namelijk wel op ingespeeld tijdens mijn sollicitatiegesprek. Morgen heb ik contractbespreking. Zijn er dingen die ik zeker moet vragen, waarvan ik me nu nog niets bewust ben? Thanks
Bedankt Annelize voor je antwoord namens Tinks.

Tinks ben zo vrij geweest om even te lezen waarom je zeker wil zijn van inkomen, voordat ik hier met een oordeel kom dat ik persoonlijk vind dat je als 18-jarige gewoon lekker moet gaan studeren en niet de verantwoordelijkheid moeten willen hebben als verpleegkundeleerling.

Maar na het lezen van jou situatie snap ik dat die niet hetzelfde is als de meeste 18-jarige en dat je vanuit daar, die beslissing hebt genomen.

Succes met de sollicitatie die je natuurlijk gaat regelen!
Haha, okee dan Annelize, dat scheelt denk ik wel een hoop :-) Toch denk ik dat het allemaal wel goed moet komen als die kleine er is!

En ik vind het af en toe helemaal niet zo erg hoor, als er voor mij gesproken wordt. Ben het soms een beetje zat om alles constant te moeten uitleggen, vooral omdat veel mensen het niet (willen) begrijpen.

Ik ga zeker die sollicitatie regelen, vriendlief was ook heel enthousiast :-) . Nu eerst morgen nog maar even doorkomen (de stress is nu godzijdank een beetje gezakt), maar ik hoop dat ik achter deze klote periode een punt kan zetten, en me dan volgend jaar volledig kan inzetten op een nieuwe studie. Hoe zijn jullie eigenlijk allemaal terecht gekomen op de duale variant?
Hoi!!

Hier een teken van leven.

Het loopt op dit moment niet zo lekker met me.

Druk met studie en werk; deze week mijn proeve gaan doen

Ik zou het liefst nu een struisvogel willen zijn, mijn kop in het zand willen steken en doorgaan, maar dat is niet aan de orde.

Ik ga het wel redden hoor, maar ik zie nu nog even door de bomen het bos niet meer.

Gelukkig is er ook leuk nieuws te melden: Wij zijn in ondertrouw gegaan!!!!

Niks was standaard :-)

Heel veel volk op straat, veel brandweer, politie en een paar ambulances erbij. Toch lief al die aandacht!

Neej, al die aandacht was voor het achtergelegen verzorgingshuis wat in de brand stond, zover bekend geen gewonden.

@ Annelize,

hopelijk wordt het een gunstig gesprek voor je! Ik zal aan je denken, toch best lastig om kinderen met 2 onregelmatige roosters te combineren. Misschien zijn er opties op een afdeling waar ze wel met regelmaat werken? dagbehandeling??

@ Discovery,

Leuk dat je er weer bent!

Hoe is het met jou???

@ Tinks,

Leuk dat je meeschrijft, welkom!

Mocht je niet voor HBO, maar voor MBO gaan, dan kan je gewoon blijven hoor, doe ik nl ook !

Liefs MDF
quote:miss dubbelfriss schreef op 16 juni 2010 @ 21:51:

@ Discovery,

Leuk dat je er weer bent!

Hoe is het met jou???

Liefs MDF

Ja goed!!! Denk dat jij (en Annelize) over mijn berichtje met dansende spookjes en op en neer springende smileys hebben gelezen, wat mijn blijdschap moest weerspiegelen, vanwege het halen van een voldoende voor het afstuderen!!!!!

Met andere woorden, ik ben, ok op 1 gesprek na, afgestudeerd, dus ik mag mezelf verpleegkundige gaan noemen i.p.v. leerling!

Dus ik ben blij, ik ben opgelucht, ik ben ontspannen, ik lach weer, ik slaap heerlijk en ik heb eindelijk tijd om de stoflagen op te zuigen, de boeken op te ruimen, oud papier weg te gooien en alle overige rotzooi weer op de juiste plek te leggen (i.p.v. alles op de eettafel), met andere woorden het is een grote teringzooi in huis, haha.
Wat erg dat ik zo over je dansende smileys heen heb gekeken!!

Sorry, sorry, sorry!!

Maar GEFELICITEEERD!!!!! wat supergoed van je!!

Ben echt erg blij voor je!!

(en een tikkeltje jaloers ook wel hoor, ik wil ook zoooo graag ).

En dat ene gesprek doe je gewoon met 2 vingers in je neus (zo zeggen ze dat hier; ofwel op je sloffen)!!

Goed van je hoor! Ik vind het leuk om je successen te lezen!!!

Liefs MDF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven