Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Wat afschuwelijk. Geen woorden kunnen je nu helpen of troosten denk ik...
Jeetje..
Veel sterkte!
Heel veel sterkte!
Sterkte......
Ikbenik, wat naar voor jou/jullie. Ongelooflijk....

Een hele dikke knuffel
Peas on earth!
Ibi... ik ben er stil van...

Wat nu?

Mijn hemel IBI, wat vreselijk!

Heb er even geen woorden voor. Ik wens je veel kracht
......ik weet nou echt niet wat te schrijven, wat erg...
Ja, dat vind ik echt.
Ibi,

Sterkte, Kracht, Liefde en alles wat jullie nodig hebben om dit gevecht aan te gaan.
Heb ik dat?!
Dank jullie wel voor de knuffels en lieve woorden. Hij ligt nu in de daniel de hoed kliniek. Daar moet hij de komende weken blijven.

Momenteel ben ik bij mijn oom en tante. Er is wel veel opvang maar wil ook eigenlijk wel alleen zijn.

Hij lag in het ziekenhuis en duidelijk was dat ergens een infectie was. Ik was even alleen wat dingen aan het kopen voor hem toen ik gebeld werd. We draaien er geen doekjes om heen je moet naar de daniel de hoed kliniek komen want er is leukemie geconstateerd. Normaal hoor je dit pas in het ziekenhuis maar omdat hij zo snel zo erg achter uit gaat moest hij direct vervoerd worden. Het is zo onwerkelijk.
Wat een klotenieuws Ontzettend veel sterkte.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 10 juni 2010 @ 22:08:

Dank jullie wel voor de knuffels en lieve woorden. Hij ligt nu in de daniel de hoed kliniek. Daar moet hij de komende weken blijven.

Momenteel ben ik bij mijn oom en tante. Er is wel veel opvang maar wil ook eigenlijk wel alleen zijn.

Hij lag in het ziekenhuis en duidelijk was dat ergens een infectie was. Ik was even alleen wat dingen aan het kopen voor hem toen ik gebeld werd. We draaien er geen doekjes om heen je moet naar de daniel de hoed kliniek komen want er is leukemie geconstateerd. Normaal hoor je dit pas in het ziekenhuis maar omdat hij zo snel zo erg achter uit gaat moest hij direct vervoerd worden. Het is zo onwerkelijk.
Ja, dat vind ik echt.
Meid, wat vreselijk voor jullie. Ik wou dat ik iets wist te zeggen wat je zou helpen, maar ik weet niks te zeggen. Het is gewoon een drama. Nogmaals heel veel sterkte
Jeetje wat erg! Sterkte
Perfectionisme is niet perfect...
Heel, heel veel sterkte toegewenst.
Sterkte !
Aliquando et insanire lucundum est
Ga er samen tegen vechten
Ibi hier ook geen woorden, slechts een hele dikke
Ikbenik, wat onwerkelijk en bizar, zo snel als dat dan gaat....

Peas on earth!
Poeh wat heftig. Het is zo'n gemene kloteziekte.
Ibi alleen een welgemeende
Godsamme IBI......wát een kutnieuws.

Ik krijg het er koud van.....

Ik wil je heeeeel veel sterkte wensen en ik ga een kaarsje branden, dat de prognoses goed zullen zijn.

Hou je taai wijffie
Wat afschuwelijk..!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven