Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Nou, alle nieuwe tekst nogmaals doorgelezen, aangepast... en nu is het echt klaar als draft version. Hmm...toch ga ik het pas morgenochtend versturen denk ik. Morgenochtend nog even met een frisse blik kijken!
Moeders is weg. Was wel gezellig, maar niks aan mn scriptie kunnen doen natuurlijk. Die administratie voor de uni moet ik ook nog doen, dat stel ik steeds maar uit. Wilde dat eigenlijk vanavond doen, en dan morgen inleveren, maar ja... Denk dat ik van de week dan toch maar even heen en weer reis, moet natuurlijk wel mn diploma kunnen ophalen als mn scriptie eindelijk af is

Ga een afspraak zaterdagavond afzeggen, zodat ik dan ook nog scriptietijd heb. Dat moeten die vriendinnen maar even begrijpen, over een paar weken heb ik weer meer tijd.

Yarabelle, ik zou het nu even laten liggen en er morgen met frisse blik naar kijken. Zeker als je die tijd er nog voor hebt! Dubbelcheck kan nooit kwaad!
Goedemorgen! Al iemand aanwezig? Ik heb gisteravond niet zoveel (lees: niks) meer gedaan, en ga er dus nu nog maar even voor zitten. Heb nog dikke 4 uur, dus kan nog wel even wat doen. Hopelijk zie ik het nu weer positiever in en zit ik niet weer na een half uur met de handen in het haar...

@ Tyche: fijn dat je presentatie goed is gegaan. Vind administratie voor de uni ook altijd irritant om te regelen. Ik weet ook nooit of ik dat wel helemaal goed doe, want er is altijd wel weer iets veranderd ofzo. Dit jaar wordt helemaal drama, want hoop in februari bachelor af te ronden, dus ik moet me ook al inschrijven voor mijn master. Maar niemand kan me echt vertellen hoe ik dat het beste kan regelen.

@ Yarabelle: hopelijk ben je helemaal tevreden over je draft version!! Nog even goed doorlezen en dan ben je er voor heel eventjes klaar mee! :-)
Inkjee, heel veel succes vanmiddag met je tentamen. Lukt het nog een beetje met leren?

Yarabelle, dan heb je je deadline dus gewoon gehaald. Goed zeg!

Ik heb het opgestuurd gister!! Ben er helemaal zenuwachtig van, zie ik net dat ik een automatische replay heb gehad dat hij er tot de 15e niet is.en zn mail niet op regulary base leest.. nou ja. Ben gistermiddag/avond lekker met m'n zusje naar de sauna geweest en heb dus even een middagje zonder scriptie gehad. Fijn! Nu weer hard verder met de volgende 3 hoofdstukken.
Ik ben er ook weer! Ben nogal in een chagrijnige bui, dat belooft niet veel goeds voor vandaag Soms heb ik zo'n het-kan-me-allemaal-niks-meer-schelen-bui en dan ga ik heel demonstratief andere dingen doen, maar dat mag op deze dag NIET gebeuren want ik moet nog zoveel doen! En als ik in het weekend nog iets leuks wil doen en niet al mn afspraken wil afzeggen, moet ik echt NU aan de slag. Pff... klein dipje geloof ik..

@gekkopje: wat goed dat je het hebt opgestuurd!! Lekker om even te relaxen, heb je dan ook zeker verdiend Krijg spontaan zin om naar de sauna te gaan!! Wat knap trouwens dat je de dag erna meteen weer aan de slag gaat!

@inkjee: kom op, je kunt het! Helpt het niet een beetje dat je weet dat je maar 4 uur hebt? Bij mij altijd wel. Zoals vandaag heb ik eigenlijk de heeeeele dag de tijd, en dan ga ik juist niks doen ("ik heb toch nog de hele dag, kan ik best nu even een half uurtje missen"). Succes!

De rest ook succes!
@ Onrust: raak eigenlijk nu een beetje in de stress doordat ik nog maar 4 uur heb. Ga het natuurlijk nooit meer redden om alles in 4 uur in mijn hoofd te krijgen en het dan ook nog weer te kunnen oplepelen straks in de examenhal. Hoop maar dat er iets blijft hangen...

@ Puntje: ik ben een beetje als een kip zonder kop aan het studeren. Ik probeer alles wat door te lezen en schrijf af en toe wat belangrijke punten op. Maar om nou te zeggen dat het echt lekker gaat.
Nouja Onrust, aan de slag. Ik heb nog niks gedaan vandaag. Maar ik zit er dat is tenminste iets.

En ga maar snel aan de slag, dan kan je iets leukers doen. En na maandag ben je er bijna vanaf toch? Dus nog heel even!
Girls, girls girls!!!!!!

Heb net heerlijk uitgeslapen, ontbeten, laptop aangezet, Word geopend, 1 zin waar ik vannacht door wakker werd verwijderd en toen heb ik het gewoon verstuurd

Okay, en nu: proberen rust in m'n hoofd te krijgen!!! Want ik hoef vandaag dus helemaaaaaaaaal niets te doen.

@ Inkjee; Hoe gaat het leren? Maakt het al meer sense allemaal?? Succes!!

@ gekkopje; hmm even een paar dagen geduld hebben dus, naja... Succes met de volgende 3!! En af en toe idd even genieten van niet-scriptie-dingen..

@ Onrust; Succes vandaag!!! Nog eventjes doorzetten....als je een schop nodig hebt, roep je maar
GEFELICITEERD Yarabelle!! Echt top dat je het hebt opgestuurd! Nu lekker genieten van een echte vrije dag.

Heb in de post hierboven net geschreven hoe het met studeren gaat...
Yarabelle gefeliciteerd! wel spannend! En veel plezier vandaag lekker echt niks te hoeven doen.
Goed zo Yarabelle! Ik ben jaloers! (op een goede manier hoor) Lekker idee zeg, dat je helemaal niks hoeft te doen! Geniet er maar lekker van.

En de rest; ik ben ook jaloers op jullie, dat jullie lekker een dagje aan de slag kunnen. Stom he, de afgelopen dagen kon ik, maar had ik af en toe geen zin. En nu zit ik in college en wil ik alleen maar naar huis om verder te schrijven! Ga ook wel eerder weg, commentaar ophalen en dan naar huis. Hard huilen waarschijnlijk

Succes iedereen! Inkjee, ik duim voor je tentamen! Laat je nog even weten hoe het is gegaan?
@ Inkjee; Thanks girl! En ik duim voor je!!

@ gekkopje; thanks Maar van de week ben ik weer van de partij hoor...na m'n feedback....

@ Puntje; Spannend, je commentaar ophalen! Maar zoals we gisteren al zeiden; er niet bij voorbaat vanuit gaan dat het slecht is hè....en kritiek is niet erg, zolang je begrijpt wat er bedoelt wordt!
@yarabelle.. .die man kwam gisteren ook bij mij langs. Maar ik kon gewoon niet geloven dat die man echt legitiem is.
@ meermim; de man van de hondenbelasting?? Wat een toeval! Maar hij had echt zo'n computertje bij zich & een gemeentepas...

Heb even gegooled en voor mijn gemeente klopt het, want het is afgelopen week aangekondigd dat ze beginnen met een huis-aan-huis onderzoek.
Yarabelle wat goed!

En de hondenbelastingman is hier ook geweest. Wij waren niet thuis maar er lag een zeshoekige folder met een labrador met zonnebril op de mat met de tekst 'wij zijn aan de deur geweest om te controleren of u een hond heeft' oid. Het ziet er uit als een grapje maar dat is het dus niet.

Inkjee succes! Haal een paar keer diep adem voor je begint, en ga ervoor.

Onrust, zeeën van tijd motiveert lastig he. Ook al is die zee eigenlijk kleiner dan je zou willen.

Ik ga vandaag even iets anders doen. Op dezelfde dag als mijn scriptiedeadline moet ik ook nog twee andere papers inleveren. Ik ga nu even sporten, en de rest van de dag aan een kleiner paper besteden, kijken hoe ver ik kom.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Vandaag heb ik weer een studiedag!

@Yara gefeliciteerd. Die klus is geklaard!

@Inkjee, hopelijk blijft er genoeg hangen voor een voldoende.

Vandaag aan de slag met het onderzoeksrapport. Dat moet nog helemaal geschreven worden, maar ik heb alle gegevens klaar liggen en het idee in mijn hoofd.

Ik heb het optimistische gevoel dat ik vandaag een heel eind kom.
Misschien moet ik es een cursus gaan doen bij de LOI, misschien dat ik dan dit vak begrijp...

Kant en Schopenhauer

*positieve modus aan* Ik kan het wel, ik kan het wel, ik kan het wel.... *positieve modus stand-by*
Goedemorgen dames!

Vanochtend heb ik uitgeslapen, aangezien ik de hele week al vroeg moest en morgenochtend weer. Nu weer fris en fruitig achter de computer. Doel van vandaag: hypothesen en verwachtingen van scriptie aanpassen/aanvullen en opsturen naar docent.

@Yarabelle: deadline gehaald! Geniet van je vrije dag!

@Inkjee: Hoe gaat het met leren? Ik ga ook voor je duimen!

@Gekkopje: Altijd vervelend als je zo'n automatische reply terugkrijgt. Maar ja, je hebt het nu gewoon ingeleverd en je kunt nu al je aandacht vestigen op de volgende hoofdstukken.

@puntje: Laat je straks weten wat het commentaar was? Niet meteen van het meest negatieve uitgaan. En docenten kijken ook hoe je met het commentaar omgaat en hoe je dat (of niet) verwerkt. Ze zullen toch altijd wel wat te "zeuren" hebben...

@tyche: Succes met de kleine paper!

@ramy: Fijn dat je zo optimistisch bent, het werkt aanstekelijk!

Iedereen die vandaag weer bezig is/gaat veel succes gewenst!
Na een jaar lang dit topic voorbij te hebben zien komen en een slecht gevoel erbij te krijgen, kan ik het dan eindelijk achter me laten. Ik heb deze week presentatie gehouden en eindversie van verslag ingeleverd en ben er helemaal klaar mee! Succes iedereen, met de laatste loodjes, die ook in het jaar 2009/2010 gaan afstuderen.
Ik ga er over een half uurtje van door... Ga nu nog even snel een broodje naar binnen proppen en nog even snel wat doorlezen. Fijn dat iedereen zo meeleeft en voor me duimt! :-) Jullie horen wel hoe het gegaan is als ik terug ben.
@tyche yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! gaat vast lukken met die administratie.

@AES ... net als ik denk.. hoe zou het nou met haar gaan... weer een berichtje. Kop op.

@Onrust.. go for it!
Inkjee, wetenschapsfilosofie is een lastig vak. Ik heb het tentamen ook uiteindelijk drie keer gedaan. Maar dat kwam vooral omdat ik steeds geen zin in studeren had en steeds het tentamen niet niet haalde. Gek genoeg kijk ik er nu best positief op terug. Het geeft toch wel wat meer achtergrond over het hoe en waarom van onderzoek. Zeker omdat je je als geesteswetenschapper vaak afvraagt wat je onderzoek toevoegt.
Nou, ik ben eerder van college weggegaan, met een schop van een studiegenootje die ik niet eens zo heel goed ken, maar mijn redenatie begreep en zei dat ik evt. (als het college nog boeiend werd) volgende week van haar aantekeningen over mag nemen. Heel lief van haar.

Toen dat commentaar opgezocht. In eerste instantie schrok ik me helemaal kapot! Alléén maar penstrepen en aantekeningen. Snel in mn tas gestopt, en pas in de trein gaan lezen. Uiteindelijk valt t redelijk mee Veel taal- en spelfouten, dat was te verwachten, en een paar aanmerkingen op structuur, dingen die duidelijker moeten, tips voor verdere behandeling van onderwerpen, eigenlijk werkbare dingen dus!

Pfieuw... Ik kan weer aan de slag! Denk dat ik na t weekend dan nog iets inlever, het hopelijk dinsdag op kan halen en dan nog één maal aan de slag voor mn voorlopige versie.

So hee, dat klinkt zowaar als een plan
@@Puntje, heerlijk. Feedback waar je wat mee kan. Dan inderdaad een plan!

@Sagrera gefeliciteerd!

@Inkjee, hoe is het gegaan?

@Mouraki, succes met de laatste loodjes. Hopelijk lukt het om te versturen vandaag.

Ik ga goed, alleen mijn koppie niet. Barst van de koppijn en dat is nu niet handig. Vandaar dat ik nu een bak ijs zit leeg te lepelen. Dat helpt om me minder zielig te voelen en nog even door te gaan.

Nee, doe geen moeite, daar valt geen logica in te ontdekken.
Ooh god wat ben ik gefrustreerd!! Ik heb een paar megagrote tabellen in mn scriptie die bestaan uit meerdere pagina's en waarbij de pagina instelling liggend is ipv staand én de marges compleet anders zijn, en nu had ik die uit gemak in de bijlage gegooid (omdat het anders niet lukt qua opmaak). MAARRR nu moeten ze van mn begeleider toch in de tekst komen. Met als gevolg dat ik daar nu al 2 uur onafgebroken mee bezig ben, zonder enig succes. Pdf, Paint, Publisher, Excel, alles heb ik al geprobeerd maar niks helpt.. steeds maakt ie er een tabel van die dan verspreid over 64 pagina's wordt, omdat ie alles als tekst ziet :S

Ik wil niet meer!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven